Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Kopottabb motornál azért sem elég a gyűrű csere, mert ha sikerül is, akkor megnő a kompresszió,de a fötengely, és hajtókarcsapágyak maradtak a régiek, amik azért már csak kotyognak valamennyire. Tehát a nagyobb kompresszió, nagyobbat üt a csapágyra, hamarabb szétveri. Vagyis ajánlatos azokat is cserélni. Jó esetben akár köszörülés nélkül is megoldható, de nem a legjobb megoldás igy felujitani egy motort. Azért a csak gyűrű cserénél jobb megoldás.

Ez így van, de ezek már a szakma trükkjei. :)

Ezért egész más valamit látni és úgy mondani mi lehet a gond, ill. mit lehet csinálni, vagy látatlanban elmondás alapján.

Minden ott dől el, hogy milyen az adott motor, mennyi pénz van rá.

A gyűrűzés és csapágycsere sokszor lutri, ezért is nem szeretik csinálni. Ha nem jön be, kidobott pénz.

Link to comment
Megosztás:

Ez így van, de ezek már a szakma trükkjei. :)

Ezért egész más valamit látni és úgy mondani mi lehet a gond, ill. mit lehet csinálni, vagy látatlanban elmondás alapján.

Minden ott dől el, hogy milyen az adott motor, mennyi pénz van rá.

A gyűrűzés és csapágycsere sokszor lutri, ezért is nem szeretik csinálni. Ha nem jön be, kidobott pénz.

és mikor csak azért veszik ki a dugattyút, hogy kitakarítsák a gyűrű alatt található kis lyukakba tömődött olajsarat? :) Tehát semmi csere, csak kivesz és kitakarít a gyűrű alatt. Van négy lyuk és ott folyik vissza az olaj, amit lehúznak a gyűrűk. Maximum még a hajtókar csapágyak ellenőrzése is belefér, meg persze olajpumpa.

Link to comment
Megosztás:

és mikor csak azért veszik ki a dugattyút, hogy kitakarítsák a gyűrű alatt található kis lyukakba tömődött olajsarat? :) Tehát semmi csere, csak kivesz és kitakarít a gyűrű alatt. Van négy lyuk és ott folyik vissza az olaj, amit lehúznak a gyűrűk. Maximum még a hajtókar csapágyak ellenőrzése is belefér, meg persze olajpumpa.

Ez is egy lehetőség, amihez szintén látni kell a motort belülről. :)

Akkor belefér, ha a szaki nem lehúzni akarja az embert, mint ahogy párszor olvastuk már itt.

Akkor is, ha csináld magad mozgalomban készül.

Van olyan is, amikor csak a szelepfedélben a szűrő van eldugulva, és megnő az olajfogyasztás. (Sajnos ez elég ritkán jön be, de előfordul)

Link to comment
Megosztás:

Van olyan is, amikor csak a szelepfedélben a szűrő van eldugulva, és megnő az olajfogyasztás. (Sajnos ez elég ritkán jön be, de előfordul)

bakker ezt a zuhannyal én kiverettem/áztattam Brigéciolban.Jó sok mocsok jött ki belőle.

Én úgy tudom az a szűrő az csak betöltéskor szűr...vagy mégse????majd megnézem.......

http://www.lidl.hu/cps/rde/xchg/lidl_hu/hs.xsl/4179_9972.htm

na ki meri belerakni?

A japán 91es kapott belőle 3 litert (annyi ment bele!!!! azóta 20x néztem már a nívót).

Halkabb, csendesebb, nyomáslámpa indításkor ki se villan ha rátekerem, ellenben kuplungoláskor 2x fullasztottam meg....

Kopogás súrlódás nyema.

A régi olaj 13 hónap és 6E km után lett cserélve- az állaga/színe mint a szurok, majd lövök róla egy képet, mert én ilyen szutykot még kocsiból nem láttam kifolyni.

Jó ok lebegésben tartotta, ennek örülök. A leersztés sem volt kutya, emelővel előbb egyik majd másik irányba billentettem meg, 2 órát csöpögött. Ezek szerint mégis marad bet valahol benne. (régi olaj kutyulék volt: 1 liter GM 10W40, egy liter 15W40 Valvoline, meg 1 liter 10W40 Durablend....akkor éppen nagyon nem volt pénzem rá és vizsgára ment el egy csomó lóvé, + 3 működő hengerrel nemtom hogy ment át.....olyan ratyik voltak a gyertyák....)Na azóta piucit goöndosabb vagyok.

Mondták hogy a 10W40et is zabálni fogja ,de 2 decit ha rátöltöttem azt is már nagyon régen. Első 2 hónapban evett picit de aztán szépen megállt, igaz néha leköpte a gyertyákat,

meg hidegindításkor volt füstfelhő. Na ez 95%ban megszünt!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Nekem V. Topgard van most is benne,nagyon jó az is ,de a maxlife még jobb! :)

Én most éppen ilyet használok: Valvoline Maxlife Diesel 10W40-et. Semmi különbség az előző sima 10W40-hez képest. Ugyanúgy eszi, mint az előzőt, tegnap töltöttem utánna 2,5 decit, majdnem 4000 km után. Szóval nagy mese, hogy a maxlife olajat kevésbé fogja enni a motor. Én inkább az 5W40et favorizálnám a helyedben, majd én is ilyenre fogok váltani.

Egyébként a Valvoline maxlife nem is drágább, mint az alap 10W40-es Valvoline (Durablend vagy más nevén TopGard) szóval nem értem, hogy mitől lenne jobb :) Ráadásul jóval kevésbé minősített olaj, csak az alap jóváhagyásokkal rendelkezik. (API és ACEA)

Link to comment
Megosztás:

bakker ezt a zuhannyal én kiverettem/áztattam Brigéciolban.Jó sok mocsok jött ki belőle.

Én úgy tudom az a szűrő az csak betöltéskor szűr...vagy mégse????majd megnézem.......

http://www.lidl.hu/cps/rde/xchg/lidl_hu/hs.xsl/4179_9972.htm

na ki meri belerakni?

A japán 91es kapott belőle 3 litert (annyi ment bele!!!! azóta 20x néztem már a nívót).

Halkabb, csendesebb, nyomáslámpa indításkor ki se villan ha rátekerem, ellenben kuplungoláskor 2x fullasztottam meg....

Kopogás súrlódás nyema.

A régi olaj 13 hónap és 6E km után lett cserélve- az állaga/színe mint a szurok, majd lövök róla egy képet, mert én ilyen szutykot még kocsiból nem láttam kifolyni.

Jó ok lebegésben tartotta, ennek örülök. A leersztés sem volt kutya, emelővel előbb egyik majd másik irányba billentettem meg, 2 órát csöpögött. Ezek szerint mégis marad bet valahol benne. (régi olaj kutyulék volt: 1 liter GM 10W40, egy liter 15W40 Valvoline, meg 1 liter 10W40 Durablend....akkor éppen nagyon nem volt pénzem rá és vizsgára ment el egy csomó lóvé, + 3 működő hengerrel nemtom hogy ment át.....olyan ratyik voltak a gyertyák....)Na azóta piucit goöndosabb vagyok.

Mondták hogy a 10W40et is zabálni fogja ,de 2 decit ha rátöltöttem azt is már nagyon régen. Első 2 hónapban evett picit de aztán szépen megállt, igaz néha leköpte a gyertyákat,

meg hidegindításkor volt füstfelhő. Na ez 95%ban megszünt!!!!!

Ha ezelőtt 10W és 15W 40es kutyulék volt benne, most pedig a képen látható 5W40es olajra váltottál, akkor egyértelmű, hogy mitől érzed jobbnak! Ez egy nagységrendekkel jobb, hidegen hígabb, fullszintetikus olaj, még ha a márkaneve ismeretlen is. Én egyáltalán nem csodálkozom ezen.

Milyen motor egyébként?

Link to comment
Megosztás:

Én inkább az 5W40et favorizálnám a helyedben, majd én is ilyenre fogok váltani.

Egyébként a Valvoline maxlife nem is drágább, mint az alap 10W40-es Valvoline (Durablend vagy más nevén TopGard) szóval nem értem, hogy mitől lenne jobb :)

Én biztos nem váltok 5W40-re,mert az X16XEL-nek a 10W40-es olaj a gyári előírás.Ezt is csipegeti. :)

maxlife

Bizonyos vélekedések és a neten olvasottak szerint a maxlife ajánlottabb a 100 ezer km.-en felüli motoroknak.De nem szentírás.....

Hát te tudod,biztos,hogy 5W40-et akarsz a dízelbe?Vagy annak az a gyárija?

Link to comment
Megosztás:

Én biztos nem váltok 5W40-re,mert az X16XEL-nek a 10W40-es olaj a gyári előírás.Ezt is csipegeti. :)

maxlife

Bizonyos vélekedések és a neten olvasottak szerint a maxlife ajánlottabb a 100 ezer km.-en felüli motoroknak.De nem szentírás.....

Hát te tudod,biztos,hogy 5W40-et akarsz a dízelbe?Vagy annak az a gyárija?

Igen, az 5W40-et írják elő hozzá. De 10W40-nél gyengébbet semmiképp sem szabad beleönteni.

Link to comment
Megosztás:

Ha ezelőtt 10W és 15W 40es kutyulék volt benne, most pedig a képen látható 5W40es olajra váltottál, akkor egyértelmű, hogy mitől érzed jobbnak! Ez egy nagységrendekkel jobb, hidegen hígabb, fullszintetikus olaj, még ha a márkaneve ismeretlen is. Én egyáltalán nem csodálkozom ezen.

Milyen motor egyébként?

OFF:

Daihatsu Applause X (i nélküli!!!!) A101 kivitel, tehát még karburátoros OHC,1,6os 16 szelepes gép, 70 kW; Sokan nem ajánlják az ilyen 90 es évek eleji technikába, (de inkább 85-88 as motor színvonalat tükröző) ilyen híg olajat belönteni, mondván kimossa a szutykot és megkezdi a tömítéseket, na meg zabálni fogja.

Nos a nívó az pont a maxon áll, leállás után 10 perccel! Először a színe miatt nem tudtam eldönteni, hogy hol is van, meg 3,5 litert igényelne cserekor- szűrővel együtt.

Egy picit megijedtem, mert a beöntőnyiláson keresztül vezérműtengelyen láttam némi koszt úszni benne. Aztán feololdódott. Ez a lényeg, hogy lebeg, vagy a szűrőben van már.

Próbálok jobban tőrödni vele, pl előtte egy koszos légszűrővel, szutykos gyertyákkal volt hajtva, meg állt 1,5 évet. A vezérlést kicseréltettem+ ékszíj.

Van véve szervóolaj, meg váltóolaj hozzá, csak kis bátorság kell hozzá, hogy leengedjem. Meg a Lidl olajhoz is kellett, aztán talán bejött a dolog. A gépkönyve említi az 5W30ast mint használható viszkozitást.

Vajon 6 E, 10 E vagy 15 E km után cseréljem majd? Amúgy 6 hónap csereintervallum van a motorháztetőn..khmmm az kicsit rövid...

Link to comment
Megosztás:

OFF:

Daihatsu Applause X (i nélküli!!!!) A101 kivitel, tehát még karburátoros OHC,1,6os 16 szelepes gép, 70 kW; Sokan nem ajánlják az ilyen 90 es évek eleji technikába, (de inkább 85-88 as motor színvonalat tükröző) ilyen híg olajat belönteni, mondván kimossa a szutykot és megkezdi a tömítéseket, na meg zabálni fogja.

Nos a nívó az pont a maxon áll, leállás után 10 perccel! Először a színe miatt nem tudtam eldönteni, hogy hol is van, meg 3,5 litert igényelne cserekor- szűrővel együtt.

Egy picit megijedtem, mert a beöntőnyiláson keresztül vezérműtengelyen láttam némi koszt úszni benne. Aztán feololdódott. Ez a lényeg, hogy lebeg, vagy a szűrőben van már.

Próbálok jobban tőrödni vele, pl előtte egy koszos légszűrővel, szutykos gyertyákkal volt hajtva, meg állt 1,5 évet. A vezérlést kicseréltettem+ ékszíj.

Van véve szervóolaj, meg váltóolaj hozzá, csak kis bátorság kell hozzá, hogy leengedjem. Meg a Lidl olajhoz is kellett, aztán talán bejött a dolog. A gépkönyve említi az 5W30ast mint használható viszkozitást.

Vajon 6 E, 10 E vagy 15 E km után cseréljem majd? Amúgy 6 hónap csereintervallum van a motorháztetőn..khmmm az kicsit rövid...

Én 10 ezer km vagy 1 év csereperiódust ajánlanék, illetve 5W40 vagy 10W40-es olajat, márkanévtől függetlenül.

Link to comment
Megosztás:

Én biztos nem váltok 5W40-re,mert az X16XEL-nek a 10W40-es olaj a gyári előírás.Ezt is csipegeti. :D

maxlife

Bizonyos vélekedések és a neten olvasottak szerint a maxlife ajánlottabb a 100 ezer km.-en felüli motoroknak.De nem szentírás.....

Hát te tudod,biztos,hogy 5W40-et akarsz a dízelbe?Vagy annak az a gyárija?

Nem ez csak Adam1-nek a gyárija :D Ő valamiért beleszeretett és azóta ráállt erősen. Újba is karcsú lenne az 5w40, nem hogy egy ennyi idősbe, de ő autója, ő motorja, ő olaja, csak lehet hogy valaki majd meglepődik ha követi :) Nem kell mindent elhinni amit a neten összeírkálnak :)

Link to comment
Megosztás:

Nem ez csak Adam1-nek a gyárija :D Ő valamiért beleszeretett és azóta ráállt erősen. Újba is karcsú lenne az 5w40, nem hogy egy ennyi idősbe, de ő autója, ő motorja, ő olaja, csak lehet hogy valaki majd meglepődik ha követi :) Nem kell mindent elhinni amit a neten összeírkálnak :)

Újba én is azt önteném.

Link to comment
Megosztás:

Én most éppen ilyet használok: Valvoline Maxlife Diesel 10W40-et. Semmi különbség az előző sima 10W40-hez képest. Ugyanúgy eszi, mint az előzőt, tegnap töltöttem utánna 2,5 decit, majdnem 4000 km után.

Szóval nagy mese, hogy a maxlife olajat kevésbé fogja enni a motor. Én inkább az 5W40et favorizálnám a helyedben, majd én is ilyenre fogok váltani.

Egyébként a Valvoline maxlife nem is drágább, mint az alap 10W40-es Valvoline (Durablend vagy más nevén TopGard) szóval nem értem, hogy mitől lenne jobb :D Ráadásul jóval kevésbé minősített olaj, csak az alap jóváhagyásokkal rendelkezik. (API és ACEA)

Az 5W40-est én is csak újba javaslom, nem 200.000 fölöttiekbe. :D

Amióta a Valvoline Maxlife Diesel 10W40-et használom egyáltalán szinte alig eszik olajat a gép!. (pedig jóval 200.000 felett van már benne :) )

most járok vele 8000 km-nél, és még nem öntöttem utánna semmit sem! a nívó 3/4-ig mutatja az olajszintet!

Adam1 nem lehet, hogy a te motoroddal van a baj, és azért eszi annyira az olajat? :)

Node mindenki tudja a magáét! :lol:

Ha rám hallgattok, azt csináltok amit akartok! :D

Link to comment
Megosztás:

Az 5W40-est én is csak újba javaslom, nem 200.000 fölöttiekbe. :D

Amióta a Valvoline Maxlife Diesel 10W40-et használom egyáltalán szinte alig eszik olajat a gép!. (pedig jóval 200.000 felett van már benne :) )

most járok vele 8000 km-nél, és még nem öntöttem utánna semmit sem! a nívó 3/4-ig mutatja az olajszintet!

Adam1 nem lehet, hogy a te motoroddal van a baj, és azért eszi annyira az olajat? :)

Node mindenki tudja a magáét! :lol:

Ha rám hallgattok, azt csináltok amit akartok! :D

Persze, mert kipótolja hűtővízből. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem ez csak Adam1-nek a gyárija :D Ő valamiért beleszeretett és azóta ráállt erősen. Újba is karcsú lenne az 5w40, nem hogy egy ennyi idősbe, de ő autója, ő motorja, ő olaja, csak lehet hogy valaki majd meglepődik ha követi :) Nem kell mindent elhinni amit a neten összeírkálnak :)

Akármilyen furán, vagy viccesen hangzik, X17DT-hez 5W40 vagy 5W50 a gyári ajánlás.

Látom leragadtál a 90es évek közepén az olajokat illetően. Nem muszáj nekem elhinned, hogy az 5W40 üzemmeleg motornál nem vékonyabb a 10 vagy 15W40-nél. Inkább kérdezz meg egy szakértőt, vagy nézd meg táblázatban.

Link to comment
Megosztás:

Akármilyen furán, vagy viccesen hangzik, X17DT-hez 5W40 vagy 5W50 a gyári ajánlás.

Látom leragadtál a 90es évek közepén az olajokat illetően. Nem muszáj nekem elhinned, hogy az 5W40 üzemmeleg motornál nem vékonyabb a 10 vagy 15W40-nél. Inkább kérdezz meg egy szakértőt, vagy nézd meg táblázatban.

Figyi, én mindent elhiszek, semmi bajom azzal hogy ezt teszed az autódba, az se zavar ha még 5ezer ember kezdi el bele tenni. Én nem fogom. 90-es évek közepén csinálták az autómat is, azt a szintű lét is öntöm bele. (különben sem tyurbós a dögöm) Pötty a mondat végén, részemről lecsukva :)

Link to comment
Megosztás:

Az 5W40-est én is csak újba javaslom, nem 200.000 fölöttiekbe. :D

Amióta a Valvoline Maxlife Diesel 10W40-et használom egyáltalán szinte alig eszik olajat a gép!. (pedig jóval 200.000 felett van már benne :) )

most járok vele 8000 km-nél, és még nem öntöttem utánna semmit sem! a nívó 3/4-ig mutatja az olajszintet!

Adam1 nem lehet, hogy a te motoroddal van a baj, és azért eszi annyira az olajat? :)

Node mindenki tudja a magáét! :lol:

Ha rám hallgattok, azt csináltok amit akartok! :D

10000 km-en 6-7 deci olajfogyasztást azért nem neveznék "eszi annyira az olajat"-nak. :D Tulajdonképpen utántölteni sem kellene, mert a cserekor maximumra beállított olajszint a periódus végére még mindig a minimum felett lenne. Ugyanezt produkálta az előző periódusban egy sima 10W40-el (OEST, nem túl ismert márkanév) és a Valvoline maxlife diesellel is ugyanezt produkálja. Nem vészes.

Te előtte milyen olajjal próbálkoztál? Azt mennyire ette / nem ette? Nem írtad, de feltételezem maximumig töltötted, akkor viszont benyelt nálad is 2,5 decit a 8000 km alatt...

Link to comment
Megosztás:

Te előtte milyen olajjal próbálkoztál? Azt mennyire ette / nem ette? Nem írtad, de feltételezem maximumig töltötted, akkor viszont benyelt nálad is 2,5 decit a 8000 km alatt...

Ja, benyalt, csak nem 4000 alatt 2,5 dl-t, hanem 8000 alatt. :) (persze maxig volt feltöltve)

Előtte AGIP volt benne, az is 10W40-es, abból 5-6 dl-t töltöttem utánna a 10.000 alatt.

Én nem mondtam, hogy rossz az az olaj amit te mondasz, de nekem bevált a Max Life! ezután is azt fog kapni! :) Én ebben bízok, és ezt nem is eszi annyira! :D (nekem legalábbis)

Link to comment
Megosztás:

Ja, benyalt, csak nem 4000 alatt 2,5 dl-t, hanem 8000 alatt. :) (persze maxig volt feltöltve)

Előtte AGIP volt benne, az is 10W40-es, abból 5-6 dl-t töltöttem utánna a 10.000 alatt.

Én nem mondtam, hogy rossz az az olaj amit te mondasz, de nekem bevált a Max Life! ezután is azt fog kapni! :) Én ebben bízok, és ezt nem is eszi annyira! :D (nekem legalábbis)

Valószínű neked máshol fogy / fogyott el az olaj, mint nekem. Azon segít valamelyest a maxlife olaj, nálam meg nem.

Én a turbora gyanakszom, de nincs értelme hozzányúlni, szerelgetni, sok új autó is megirigyelné a 7 dl / 10.000 km-es olajfogyasztást.

Link to comment
Megosztás:

Csak, hogy egy benzinest is halljatok!

84000km-en állt az órám, amikor megvettem az autót. 91320-nál volt olajcserém. Ezen az intervallumon belement 2 liter Tescos xart.

Most tartok 97330-nál. Kb ugyanannyit mentem el vele, mint csere előtt. Most MaxLife van benne. 1 litert töltöttem utána. Szerintem drasztikus a különbség...

Nekem bevált. Biztosan van jobb is, de szerintem ebben az árban ez az egyik legjobb. (Én 4500-ért veszek 4 litert)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.