Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Többször nem írom le, hogy ebben több, mint 300.000 van, csak a mostani óra miatt van 211.000, és majd ha neked is 16V-s ökotek motorod lesz, akkor... :)

Jóvanna, le ne harapd már a fejem, hogy nem ismerem az autódat.....tedd ki az aláírásodba a motorkódot és tudni fogom én is :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A Fuchs-ról mi a véleményetek? Most elé jó áron van még kiszállítással is: Fuchs

Elsősorban ezt nézem: Titan Syn MC 10W40 4 L/ 5700Ft.

Vagy esetleg érdemes ilyet: Titan CFE MC 10W40 5 L Molibdén-diszulfidos/ 10700Ft? Régen ezt használtam tuningos :) Ladámban és nagyon jó volt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A Fuchs-ról mi a véleményetek? Most elé jó áron van még kiszállítással is: Fuchs

Elsősorban ezt nézem: Titan Syn MC 10W40 4 L/ 5700Ft.

Vagy esetleg érdemes ilyet: Titan CFE MC 10W40 5 L Molibdén-diszulfidos/ 10700Ft? Régen ezt használtam tuningos :) Ladámban és nagyon jó volt.

Mindkettőt használom, teljesen elégedett vagyok velük.

Link to comment
Megosztás:

:)

Az x14nz-ben a hidrotőkéknél nem okoz gondot a molibdén-diszulfid?

Nem hangosodik fel vagy kezd csattogni?

Egészen pontosan a Syn-t az astába, a CFE-t a dízel vw-embe használom.

Egyébként nem kell félteni a motort a molibdén-diszulfidos olajtól. Tehát nem gond, inkább kimondottan előnyös.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A Fuchs-ról mi a véleményetek? Most elé jó áron van még kiszállítással is: Fuchs

Elsősorban ezt nézem: Titan Syn MC 10W40 4 L/ 5700Ft.

Vagy esetleg érdemes ilyet: Titan CFE MC 10W40 5 L Molibdén-diszulfidos/ 10700Ft? Régen ezt használtam tuningos :) Ladámban és nagyon jó volt.

Jó minőségű német olaj, bnőm apukája sok autó önt ilyet, és nem igazán szokott gond lenni velük.

Link to comment
Megosztás:

Egészen pontosan a Syn-t az astába, a CFE-t a dízel vw-embe használom.

Egyébként nem kell félteni a motort a molibdén-diszulfidos olajtól. Tehát nem gond, inkább kimondottan előnyös.

molibdén-diszulfid nagyrésze úgy is az olajszűrőben köt ki sztem. Gondot nem hiszem, hogy okozna csak sok értelmét nem látom. Zsíroknál van sok előnye de hogy motorolajnál... nem hiszem, hogy sok előnye lenne.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

1.6 16V X16XEL mocim van. Füstölt már és 1000 km/1l olaj fogyott, ezért tavaly lett gyűrűzve, szelepszárszimeringezve+tömítések, ami kell+vezérműszíjcsere is volt és egyúttal a szimeringek is. Azóta 2000km/7dl az olajfogyás. Viszont nem füstöl, nem csöpög, a CO is jó, hova tűnhet az olaj? Ez normális, vagy valami elmaradt a generálnál, vagy ezt be kell tudni(a gyári könyvben 7dl/1000km-t ír)? Mobil1 Super S 10W40-et használok.

Arra lennék még kíváncsi, hogy ez árt a motornak, vagy ha utánaöntögetek, no problem.

Amúgy hálás a gép, nagyon szeretem, nincs vele baj, csak ne enné az olajat. Sokan írták, hogy az ecotec ilyen, de egy generálozott motornak is szabadna?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

1.6 16V X16XEL mocim van. Füstölt már és 1000 km/1l olaj fogyott, ezért tavaly lett gyűrűzve, szelepszárszimeringezve+tömítések, ami kell+vezérműszíjcsere is volt és egyúttal a szimeringek is. Azóta 2000km/7dl az olajfogyás. Viszont nem füstöl, nem csöpög, a CO is jó, hova tűnhet az olaj? Ez normális, vagy valami elmaradt a generálnál, vagy ezt be kell tudni(a gyári könyvben 7dl/1000km-t ír)? Mobil1 Super S 10W40-et használok.

Arra lennék még kíváncsi, hogy ez árt a motornak, vagy ha utánaöntögetek, no problem.

Amúgy hálás a gép, nagyon szeretem, nincs vele baj, csak ne enné az olajat. Sokan írták, hogy az ecotec ilyen, de egy generálozott motornak is szabadna?

Ez a motor sajnos ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Ez gyors volt :)

Akkor nincs vele baj, nem árt? Egyszerűen ilyen.

Semmi gond, van egy-két káros hatás mint pl többlet lerakódás az égéstérben, ill. jobban terheli a katalizátort és a lambda szonda sem rajong érte, de baj nem lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sokan írták, hogy az ecotec ilyen, de egy generálozott motornak is szabadna?

Azért ezt nem nevezném generálnak amit csináltak vele. Ha rendesen megcsinálják fúrással új dugókkal stb akkor van akinek megszűnt az olajfogyása mint pl opel16V versenygépén is, de alapvetően eszi az olajat ez a motor. Nekem is megeszi a 0,5l/1000km olajat. Nem füstől és a zk-n is csont nélkül megy át gyári katalizátorral, így inkább töltögetek mint ráköltsek két-háromszázezret egy normális generálra.

Aztán ha megjelenik a füst és a zk-n a gondok akkor újra elgondolkozom ezen :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ. Akkor megnyugodtam.

Egyébként nem is mondtam, hogy full generál volt, csak amit kellett. Keresztfaterom szerelő, vele csináltam és a főbb dolgok(dugók, hengerfej stb) jók voltak. ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem idegen csinálta és azt mond amit akar, hanem tudom, hogy jól meg lett csinálva.

Link to comment
Megosztás:

molibdén-diszulfid nagyrésze úgy is az olajszűrőben köt ki sztem. Gondot nem hiszem, hogy okozna csak sok értelmét nem látom. Zsíroknál van sok előnye de hogy motorolajnál... nem hiszem, hogy sok előnye lenne.

Valamiért nem így volt. Mint említettem régen (~15 éve) használtam párszor ladában és nem tömődött el az olajszűrő, volt olajnyomás rendesen. Kb. 12 ezernél ment le a minimum közelébe és ekkor cseréltem le. Olyan volt belül a motor, mintha kakaóval menne, csak nem büfizett :)

Kösz mindenkinek :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ. Akkor megnyugodtam.

Egyébként nem is mondtam, hogy full generál volt, csak amit kellett. Keresztfaterom szerelő, vele csináltam és a főbb dolgok(dugók, hengerfej stb) jók voltak. ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem idegen csinálta és azt mond amit akar, hanem tudom, hogy jól meg lett csinálva.

Sokak szerint csak gyűrűcsere henger fúrás nélkül nem elég, mert az oválisra kopott (szemmel nem látható) hengerben az új gyűrűk nem fognak olyan jól tömíteni.

Szelepszárszimering csere is hosszútávon nem segít mert állítólag ezeknél a hengerfejeknél rövid a szelepszár megvezetése így azt is szokták felújítani mert hamar kikopik.Az új szimering csak addig bír tömíteni amíg új és bírja követni a szelep esetleges lötyögését.

Persze egy ilyen értékű autónál mint az f astra lehet én sem költenék ennél többet rá pláne ha ezzel is lehet azért javulást/élettartam növelést elérni.

Na de mit is beszélek mikor én még ennyit sem csináltattam meg csak töltögetek :)

Na de a lényeg, hogy ne aggódj ez teljesen normális olajfogyasztás (ennél a motornál). :)

Link to comment
Megosztás:

Sokak szerint csak gyűrűcsere henger fúrás nélkül nem elég, mert az oválisra kopott (szemmel nem látható) hengerben az új gyűrűk nem fognak olyan jól tömíteni.

Szelepszárszimering csere is hosszútávon nem segít mert állítólag ezeknél a hengerfejeknél rövid a szelepszár megvezetése így azt is szokták felújítani mert hamar kikopik.Az új szimering csak addig bír tömíteni amíg új és bírja követni a szelep esetleges lötyögését.

Persze egy ilyen értékű autónál mint az f astra lehet én sem költenék ennél többet rá pláne ha ezzel is lehet azért javulást/élettartam növelést elérni.

Na de mit is beszélek mikor én még ennyit sem csináltattam meg csak töltögetek :)

Na de a lényeg, hogy ne aggódj ez teljesen normális olajfogyasztás (ennél a motornál). :)

Sőt én meg azt is hallottam, hogy nemcsak nem tömít, de törés is lehet belőle, he fúrás nélkül csak simán gyűrüzünk. Részemről, ha motorgenerálnál fogok tartani akkor inkább motocsere. De egyenlőre nyáron kifigyel a moci a helyéről, mert a főtengely szimeringnél erősen szivárog.

Link to comment
Megosztás:

Sőt én meg azt is hallottam, hogy nemcsak nem tömít, de törés is lehet belőle, he fúrás nélkül csak simán gyűrüzünk. Részemről, ha motorgenerálnál fogok tartani akkor inkább motocsere. De egyenlőre nyáron kifigyel a moci a helyéről, mert a főtengely szimeringnél erősen szivárog.

Persze törhet, de akkor a hengernek már van válla rendesen.

Sokaknál a gyűrűzés elvi kérdés, ergo nem ér semmit.

Szerintem ezt akkor látni igazán, ha szét van szedve a moci.

Szétkopott motornál semmit nem ér a gyűrűzés, de amikor látszik még a hónolás akkor meggondolandó.

Link to comment
Megosztás:

Persze törhet, de akkor a hengernek már van válla rendesen.

Sokaknál a gyűrűzés elvi kérdés, ergo nem ér semmit.

Szerintem ezt akkor látni igazán, ha szét van szedve a moci.

Szétkopott motornál semmit nem ér a gyűrűzés, de amikor látszik még a hónolás akkor meggondolandó.

Kopottabb motornál azért sem elég a gyűrű csere, mert ha sikerül is, akkor megnő a kompresszió,de a fötengely, és hajtókarcsapágyak maradtak a régiek, amik azért már csak kotyognak valamennyire. Tehát a nagyobb kompresszió, nagyobbat üt a csapágyra, hamarabb szétveri. Vagyis ajánlatos azokat is cserélni. Jó esetben akár köszörülés nélkül is megoldható, de nem a legjobb megoldás igy felujitani egy motort. Azért a csak gyűrű cserénél jobb megoldás.

...Apa... :) :) :D

Igaz Papa? :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.