Dáwid Elküldve Március31, 2010 Megoszt Elküldve Március31, 2010 2 decit minek utánatölteni? Annyi meg sem látszik a nívón. :) Hogy az autó érezze a törődést :D ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március31, 2010 Megoszt Elküldve Március31, 2010 2 decit minek utánatölteni? Annyi meg sem látszik a nívón. :) Hja, egy decit kiszorítt maga a nívópálca is, akkor ha visszadugod akkor már csak egy deci a hiány. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Március31, 2010 Megoszt Elküldve Március31, 2010 Hát nemtudom hogy vagy vele, de én most járok 9800 km-nél és kb 2 decit töltöttem utána ... és ezzel együtt mennyi van a motorban? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március31, 2010 Megoszt Elküldve Március31, 2010 ... és ezzel együtt mennyi van a motorban? :) Felújítás óta 1000km! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
glutamin Elküldve Március31, 2010 Megoszt Elküldve Március31, 2010 Sziasztok! Már régen jártam erre. (még tavaly motorhibával szenvedtem) Házilagos olajcserével van-e valakinek tapasztalata? Hol csinálja, mibe engedi le az olajat, és ezt hol lehet leadni? A az olajat üzemmeleg motorból kell leengedni. Milyen meleg ilyenkor az olaj (100 fok környéke)? Okoz-e ez gondot, nem égeti-e meg a kezét stb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Sziasztok! Már régen jártam erre. (még tavaly motorhibával szenvedtem) Házilagos olajcserével van-e valakinek tapasztalata? Hol csinálja, mibe engedi le az olajat, és ezt hol lehet leadni? A az olajat üzemmeleg motorból kell leengedni. Milyen meleg ilyenkor az olaj (100 fok környéke)? Okoz-e ez gondot, nem égeti-e meg a kezét stb. Egy üres olajos flakon oldalát szokták kivágni, abba a legegyszerűbb leengedni, de nekem van egy régi alu vájdlingom abba engedem le. Az olajleeresztő csavar alá lehet új tömítést venni, pár forint. A csavart vagy beleejted a régi olajba, sztán majd ha kihült kiveszed, vagy ha ügyes vagy a végén már kézzel tekered aztán megfogod. Nézd meg, mennyi fémsorja tapadt a mágneséhez. Vagy hulladékudvarba viszed el, ott van veszélyes hulladék átvevő hely, egypár kúton is átveszik csak úgy, vagy ismerős szerelőhöz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
glutamin Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Köszi a az infót! A kicsi réz tömítőgyűrű/alátét pontos mérete mekkora, mert ilyet célszerű lenne előre beszereznem egyet. Gondolom kellően puha ahhoz, hogy a behajtáskor jól tömítsen, illetve emiatt nem biztos, hogy a régi pontosan fog illeszkedni és emiatt esetleg csöpöghet. A kivágott olajosflakon jó ötlet, ha jól értem, akkor ez nem deformálódik/olvad meg a meleg olajtól. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Köszi a az infót! A kicsi réz tömítőgyűrű/alátét pontos mérete mekkora, mert ilyet célszerű lenne előre beszereznem egyet. Gondolom kellően puha ahhoz, hogy a behajtáskor jól tömítsen, illetve emiatt nem biztos, hogy a régi pontosan fog illeszkedni és emiatt esetleg csöpöghet. A kivágott olajosflakon jó ötlet, ha jól értem, akkor ez nem deformálódik/olvad meg a meleg olajtól. A réztömítést többször is lehet használni ha nincs nagyon eldeformálódva (nincs nagy pereme). Az olajosflakon bírni fogja a hőt, kicsit lágyabb lesz, de nem lesz gondod vele. Még egy dolog ami szivatott régen(szerszám hiányában): olajszűrő levétele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 A réztömítést többször is lehet használni ha nincs nagyon eldeformálódva (nincs nagy pereme). Az olajosflakon bírni fogja a hőt, kicsit lágyabb lesz, de nem lesz gondod vele. Még egy dolog ami szivatott régen(szerszám hiányában): olajszűrő levétele. Ez sose legyen probléma. Fogj a kezedbe egy 80-as csiszolóvásznat, és mindjárt nem csúszik. Ám vannak olyan barbárok :) , akik átböknek rajta egy csavarhúzót, és azzal tekerik ki. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Ez sose legyen probléma. Fogj a kezedbe egy 80-as csiszolóvásznat, és mindjárt nem csúszik. Ám vannak olyan barbárok :) , akik átböknek rajta egy csavarhúzót, és azzal tekerik ki. :P Hidd el már mindennel próbálkoztam ;) Ha nem én csináltam volna el sem hiszem. Nem a csúszással volt gondom, hanem az erőhiánnyal, pedig hidd el azzal idáig nem volt sosem gond ;) Sajnos szépen nem lehett megoldani (szó szerint) a dolgot és maradt az általad említett csavarhúzó belenyomás és sokáig keresgélt speciális papagájfogó combo amivel sikerült meglazítani. Nah utána vettem egy ilyet és azóta nincs lehetetlen :D : Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Hidd el már mindennel próbálkoztam ;) Ha nem én csináltam volna el sem hiszem. Nem a csúszással volt gondom, hanem az erőhiánnyal, pedig hidd el azzal idáig nem volt sosem gond ;) Sajnos szépen nem lehett megoldani (szó szerint) a dolgot és maradt az általad említett csavarhúzó belenyomás és sokáig keresgélt speciális papagájfogó combo amivel sikerült meglazítani. Nah utána vettem egy ilyet és azóta nincs lehetetlen :D : ... ...hát gyúrni kell, drága barátom. :) :P Ismerős szerkezet. Láttam én már szalagosat is. Ám sosem vitt rá a lélek, hogy ilyesmire költsek. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 ...hát gyúrni kell, drága barátom. :) ;) Ismerős szerkezet. Láttam én már szalagosat is. Ám sosem vitt rá a lélek, hogy ilyesmire költsek. :P A szalagos nem sokat ér, mert csak akkor fog rendesen, ha beapplikálsz közé egy csík csiszolópapírt. Ismerős a hozzáállás :D (ha meg lehet oldani fifikával akkor nem költöm a drága lóvét), de ezt valami 3500-ért vettem, nem bántam meg és ugye csak egyszer kell megvenni ;) Gyúrunk vazze'? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 A szalagos nem sokat ér, mert csak akkor fog rendesen, ha beapplikálsz közé egy csík csiszolópapírt. Ismerős a hozzáállás ;) (ha meg lehet oldani fifikával akkor nem költöm a drága lóvét), de ezt valami 3500-ért vettem, nem bántam meg és ugye csak egyszer kell megvenni ;) Gyúrunk vazze'? :lol: Ha lenne felesleges 3500 jó (rossz :) ) magyar forintom, talán, ismétlem talán vennék egyet. A szalagosba anno, amikor még használtuk, mi nem tettünk semmit. Lehet ez volt a gond, mert amikor nem működött rendesen, akkor jött elő a kézbe, csiszvászon dolog. :D :lol: Ja, most is gyúrok vazze, épp hasra, hagy nőjön. ;) ;) :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Ha lenne felesleges 3500 jó (rossz :) ) magyar forintom, talán, ismétlem talán vennék egyet. A szalagosba anno, amikor még használtuk, mi nem tettünk semmit. Lehet ez volt a gond, mert amikor nem működött rendesen, akkor jött elő a kézbe, csiszvászon dolog. :D ;) Ja, most is gyúrok vazze, épp hasra, hagy nőjön. ;) ;) :P ;) :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Nem tudom minek erölködni az olajszűrővel. Egyszerűen oda kell figyelni a felrakásnál: finoman be kell olajjal kenni a tömítőgumit és kézzel meghúzni. Így aztán a leszedés is kicsit több erővel de egy rátekert ronggyal hogy ne égessen (mert ugye melegen engedjük le az olajat) és lehet is lazítani kézzel. Még soha nem eresztett az olajszűrőnél pedig mindig így csinálom és még soha nem volt szükségem szerszámra ehhez. Sok szervízben szárazon és/vagy szerszámmal húzzák rá az olajszűrőt a töketlenek. Na azután lehet szenvedni mint pl szüleim off thalicskáján ahol még hozzáférni is alig lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Nem tudom minek erölködni az olajszűrővel. Egyszerűen oda kell figyelni a felrakásnál És ennyi :D Viszont arra amiről szó volt, nah azt megtépték szárazon úgy hogy csak na! Utána meg jól összegyógyult :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Nem tudom minek erölködni az olajszűrővel. Egyszerűen oda kell figyelni a felrakásnál: finoman be kell olajjal kenni a tömítőgumit és kézzel meghúzni. Így aztán a leszedés is kicsit több erővel de egy rátekert ronggyal hogy ne égessen (mert ugye melegen engedjük le az olajat) és lehet is lazítani kézzel. Még soha nem eresztett az olajszűrőnél pedig mindig így csinálom és még soha nem volt szükségem szerszámra ehhez. Sok szervízben szárazon és/vagy szerszámmal húzzák rá az olajszűrőt a töketlenek. Na azután lehet szenvedni mint pl szüleim off thalicskáján ahol még hozzáférni is alig lehet. Pontosan. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Hidd el már mindennel próbálkoztam :D Ha nem én csináltam volna el sem hiszem. Nem a csúszással volt gondom, hanem az erőhiánnyal, pedig hidd el azzal idáig nem volt sosem gond ;) Sajnos szépen nem lehett megoldani (szó szerint) a dolgot és maradt az általad említett csavarhúzó belenyomás és sokáig keresgélt speciális papagájfogó combo amivel sikerült meglazítani. Nah utána vettem egy ilyet és azóta nincs lehetetlen :) http://www.szerszamkell.hu/catalog/images/...zerszamkell.JPG Mostanában egyre több utángyártott szűrőn láttam (igaz nem opelhez), hogy a szűrő végén van egy ponthegesztett toldat, olyan, hogy villáskulccsal, vagy franciakulccsal letekerhető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Mostanában egyre több utángyártott szűrőn láttam (igaz nem opelhez), hogy a szűrő végén van egy ponthegesztett toldat, olyan, hogy villáskulccsal, vagy franciakulccsal letekerhető. Átmenőcsavar. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Az Isuzunál olyan szar helyen van a szűrő, hogy szinte bármiféle szerszám esélytelen. Talán ez, amiről képet belinkeltetek, odaférne. Szerencsére kézzel lejön, bár meg kell küzdeni vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Mostanában egyre több utángyártott szűrőn láttam (igaz nem opelhez), hogy a szűrő végén van egy ponthegesztett toldat, olyan, hogy villáskulccsal, vagy franciakulccsal letekerhető. Sajna olyant is szakítottam már le kulccsal egy off Boráról :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Ha lenne felesleges 3500 jó (rossz :) ) magyar forintom, talán, ismétlem talán vennék egyet. A szalagosba anno, amikor még használtuk, mi nem tettünk semmit. Lehet ez volt a gond, mert amikor nem működött rendesen, akkor jött elő a kézbe, csiszvászon dolog. :D ;) Ja, most is gyúrok vazze, épp hasra, hagy nőjön. ;) ;) :P Látszik,hogy nem sokat lógtál a gk telephelyen! ;) Bicajlánc,egy 20centis félcolos cső és kész is a láncos leszedő! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Április1, 2010 Megoszt Elküldve Április1, 2010 Látszik,hogy nem sokat lógtál a gk telephelyen! :) Bicajlánc,egy 20centis félcolos cső és kész is a láncos leszedő! ;) Azaz :D Csak hely legyen használni és nincs attól jobb ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Április2, 2010 Megoszt Elküldve Április2, 2010 Az Isuzunál olyan szar helyen van a szűrő, hogy szinte bármiféle szerszám esélytelen. Talán ez, amiről képet belinkeltetek, odaférne. Szerencsére kézzel lejön, bár meg kell küzdeni vele. Egy havernak volt isuzu B Vecije. Hogy én mit össze szentségeltem, míg levettem a szűrőt... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Április2, 2010 Megoszt Elküldve Április2, 2010 Látszik,hogy nem sokat lógtál a gk telephelyen! :D Bicajlánc,egy 20centis félcolos cső és kész is a láncos leszedő! :P Nem hát. A tankoknál nem ilyen kis xir-xar szűrő volt. ;) Azon csak a szűrőből 8-10 l olaj folyt ki, mikor MAF-ot takarítottuk. Szűrőcsere...pff. 3 db rézszita szűrő, a durva részen, és egy centrifugál a finomon. ;) Mire végeztél vele, 2 litert tekertél ki a gúnyádból. :) ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts