Dáwid Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Sziasztok! Van egy X16XEL motoros astrám és 2 napja lett lecserélve az olaj, olajszűrő. (VIP CAR 10W40 Félszintetikus) -nem tudom jóválasztás volt-e! Mikor le lett engedve a régi ki lett csöpögtetve...le csavartam a szűrőt onnanis csöpögött....és mikor mintent visszaraktam (újszűrő meg leeresztőcsavar) kb 2,5 L olajat töltöttem bele.....vártam durván 5 percet......be lett indítva a motor hogy forgassa egy kicsit....átjárja a szűrőt...stb aztán leállítottam majd vártam ismét 5-10 percet és megmértem az olajszintet! min és max szint között volt! Ma reggel indítás elött megnéztem Maximum szint felett van olyan 2 cm-el! Ez miért van? Hengerfejtömítés hibára gondoltam de a hűtővizem nem fogy...a benzinfogyazstás az ugyan annyi....az olaj nem habos..most még mivel friss....nem fekete mint csere elött hanem aza tiszta olajszíne van! Van valakinek valami 5lete? Pls help!!!!! Többnek azért lett több mert lecsöpögött az aljára reggelre. A VIP CAR olaj... őőő... nemtom, én addig használtam amíg a régi motorba gyakorlatilag "már mindegy" alapon beleöntöttem mindent, csak legyen benne. Én úgy emlékszem az ilyen bevásárlóközpont márka, de nem kötözködni akarok, csak így rémlik. Viszont 2.5 lityi... hááát... nem tűnik soknak :D (főleg az én 5 literemhez képest ;) ) A Zafira ezen a héten kap olajat (szintén X16XEL) majd megérdeklődöm mennyi ment bele :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nono88 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Tescoba vettem 3000ft-ért az 5 litert.....Próbáljam megmérni úgy hogy megyekvele 1-2 kört amíg felmelegszik aztán megállítom várok vele 3-4 percet és úgytalán valami normálisabb érték lessz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Tescoba vettem 3000ft-ért az 5 litert.....Próbáljam megmérni úgy hogy megyekvele 1-2 kört amíg felmelegszik aztán megállítom várok vele 3-4 percet és úgytalán valami normálisabb érték lessz? Lehet "telement" a nívó csöve olajjal, ezért mutat fals szintet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Tescoba vettem 3000ft-ért az 5 litert.....Próbáljam megmérni úgy hogy megyekvele 1-2 kört amíg felmelegszik aztán megállítom várok vele 3-4 percet és úgytalán valami normálisabb érték lessz? Az értéket hidegen szokták inkább mérni, hosszabb vízszintesen állás után. Pont azért mert akkor a felverődött olaj is visszamegy az aljába, és akkor a tényleges mennyiséget méri az ember. Nem tudom hogy ennek a mocinak mennyi olaj kell normál esetben. Meg kéne nézni valahol, vagy megvárni hogy faterom beleöntse az olajat a Zafirába és megmondja mennyi ment bele :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Tescoba vettem 3000ft-ért az 5 litert.....Próbáljam megmérni úgy hogy megyekvele 1-2 kört amíg felmelegszik aztán megállítom várok vele 3-4 percet és úgytalán valami normálisabb érték lessz? Nem akarlak hülyének nézni, de ugye tudod hogyan műkszik az olajszint elenőrzés? Kihúz, letöröl, visszadug, megint kihúz? Ha előzöleg mentél vele, lehet olajos volt a szintellenőrző csöve, nem az viccelt meg? Nekem pölö 3.5Liter kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Az értéket hidegen szokták inkább mérni, hosszabb vízszintesen állás után. Pont azért mert akkor a felverődött olaj is visszamegy az aljába, és akkor a tényleges mennyiséget méri az ember. Nem tudom hogy ennek a mocinak mennyi olaj kell normál esetben. Meg kéne nézni valahol, vagy megvárni hogy faterom beleöntse az olajat a Zafirába és megmondja mennyi ment bele :) X16XEL feltöltési mennyisége 3.5 liter Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nono88 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Nem akarlak hülyének nézni, de ugye tudod hogyan műkszik az olajszint elenőrzés? Kihúz, letöröl, visszadug, megint kihúz? Ha előzöleg mentél vele, lehet olajos volt a szintellenőrző csöve, nem az viccelt meg? Nekem pölö 3.5Liter kell. Tudom hogy megy de valaki arra esküszik hogy 2 óra állásután mérjünk valaki motor megállítás után 5 percel....... Mindegy megyek vele 1 kört aztán megmérem úgy is....félóra és vagyok Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Tudom hogy megy de valaki arra esküszik hogy 2 óra állásután mérjünk valaki motor megállítás után 5 percel....... Mindegy megyek vele 1 kört aztán megmérem úgy is....félóra és vagyok Szerintem 5 perc kevés ahhoz, hogy az összes olaj visszafolyjon a teknőbe, legalább fél órát kellene várni szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Meg volt az olajcserém Mobil1 Syst 5w40 ment bele, na majd meglátjuk . Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Meg volt az olajcserém Mobil1 Syst 5w40 ment bele, na majd meglátjuk . Kíváncsi leszek, bár a tied még viszonylag keveset futott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nono88 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Nah jól megjárattam 1 kör a városban majd hosszú egyenesen bele paszíroztam magam az ülésbe :) 10 percet vártam...háát max szint felett volt 1 picit de most a parkolóban pihen..mielött elmegyek melóba ránézek megint...... csak furcsálom hogy 2.5L-nél ennyit mutat hidegen-melegen.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Nah jól megjárattam 1 kör a városban majd hosszú egyenesen bele paszíroztam magam az ülésbe :) 10 percet vártam...háát max szint felett volt 1 picit de most a parkolóban pihen..mielött elmegyek melóba ránézek megint...... csak furcsálom hogy 2.5L-nél ennyit mutat hidegen-melegen.... Ez valóban szokatlan jelenség. Lehetséges, hogy az a minőségi VIPcar olaj olajsárral lepte el a teknőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Nah jól megjárattam 1 kör a városban majd hosszú egyenesen bele paszíroztam magam az ülésbe :D 10 percet vártam...háát max szint felett volt 1 picit de most a parkolóban pihen..mielött elmegyek melóba ránézek megint...... csak furcsálom hogy 2.5L-nél ennyit mutat hidegen-melegen.... Hát furcsa is, egy literrel kevesebb ment bele, mint a gyári feltöltési érték. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nono88 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Ez valóban szokatlan jelenség. Lehetséges, hogy az a minőségi VIPcar olaj olajsárral lepte el a teknőt. 2 napja lett cserélve csak nem! Azt tudom hogy a fáradt olajsár megmérgezi a frisset de most az olaj színe nem fekete hanem tisztának tűnik Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 2 napja lett cserélve csak nem! Azt tudom hogy a fáradt olajsár megmérgezi a frisset de most az olaj színe nem fekete hanem tisztának tűnik Az probléma lehet. Enyémben már az első járatás után feketedik, aztán 2-300km után meg teljesen fekete lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nono88 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Az probléma lehet. Enyémben már az első járatás után feketedik, aztán 2-300km után meg teljesen fekete lesz. Akkor szerintem szervíz lessz vagy valaki aki megtudja állapítani hogy mi a baj....még most nem késő mert szépen megy kivéve 1-2 rángatást meg néha egy kis megtorpanást leszámítva...Azért köszi a segítséget :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Akkor szerintem szervíz lessz vagy valaki aki megtudja állapítani hogy mi a baj....még most nem késő mert szépen megy kivéve 1-2 rángatást meg néha egy kis megtorpanást leszámítva...Azért köszi a segítséget :) Rángatás-torpanás nem olaj probláma. Ha van benne rendesen akár tecsós is akkor mennie kell. Nem figyelted mennyi jött ki belőle? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Tescoba vettem 3000ft-ért az 5 litert.....Próbáljam megmérni úgy hogy megyekvele 1-2 kört amíg felmelegszik aztán megállítom várok vele 3-4 percet és úgytalán valami normálisabb érték lessz? Nincs sok köze a problémádhoz, de legalább viszkozitásban, és teljesítményszintben megfelel az autódhoz? Ugye nem 15W40-es? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nono88 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Rángatás-torpanás nem olaj probláma. Ha van benne rendesen akár tecsós is akkor mennie kell. Nem figyelted mennyi jött ki belőle? Kb 4 liter mert mikor rátöltöttem nem jelzett semmit a pálca és egy kicsit megszaladt és lecsapoláskor kiejtettem a dugót a kezemből és kifolyt mind.....akkor már úgy voltam vele hogy amúgy is olajcserére érett volt vettem szűrőt meg olajat és ki lett cserélve. Nincs sok köze a problémádhoz, de legalább viszkozitásban, és teljesítményszintben megfelel az autódhoz? Ugye nem 15W40-es? 10W40 Vipcar félszintetikus Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Szerintem 5 perc kevés ahhoz, hogy az összes olaj visszafolyjon a teknőbe, legalább fél órát kellene várni szerintem. Én melegen szoktam ellenőrizni az olajszintet, mert úgy magasabb kb 1-2 mm-rel. És úgy sem mehet a maximum jelzés fölé. Meleg motornál várok 15-20 percet, amíg nem hűl ki a motor, de az olaj már visszafolyt. A legutóbbi cserekor meg is tréfált, maximumig öntöttem az olajat, majd járattam egy picit a motort, és az újraellenőrzéskor a maximum jel felett volt 1 mm-rel. Ki kellett engednem belőle. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Sziasztok! Van egy X16XEL motoros astrám és 2 napja lett lecserélve az olaj, olajszűrő. (VIP CAR 10W40 Félszintetikus) -nem tudom jóválasztás volt-e! Mikor le lett engedve a régi ki lett csöpögtetve...le csavartam a szűrőt onnanis csöpögött....és mikor mintent visszaraktam (újszűrő meg leeresztőcsavar) kb 2,5 L olajat töltöttem bele.....vártam durván 5 percet......be lett indítva a motor hogy forgassa egy kicsit....átjárja a szűrőt...stb aztán leállítottam majd vártam ismét 5-10 percet és megmértem az olajszintet! min és max szint között volt! Ma reggel indítás elött megnéztem Maximum szint felett van olyan 2 cm-el! Ez miért van? Hengerfejtömítés hibára gondoltam de a hűtővizem nem fogy...a benzinfogyazstás az ugyan annyi....az olaj nem habos..most még mivel friss....nem fekete mint csere elött hanem aza tiszta olajszíne van! Van valakinek valami 5lete? Pls help!!!!! Nem fordulhat elő, hogy elnézted, és nem félig van a kanna, hanem másfél liter maradt benne, és a motorba 3,5 liter ment? Volt már, hogy a nagy izgalomban én is elnéztem (számoltam) :) :D Az egyik kiszerelés 4 literes a másik 5. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nono88 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 Nem fordulhat elő, hogy elnézted, és nem félig van a kanna, hanem másfél liter maradt benne, és a motorba 3,5 liter ment? Volt már, hogy a nagy izgalomban én is elnéztem (számoltam) :) :D Az egyik kiszerelés 4 literes a másik 5. ;) 5 literes a kanna és a fele lett beleöntve.....az meg 2,5 liter +- 1-2 dl de hamár volt ilyen baki valakinél holnap kimegyek és kiöntöm valamibe megmérni hogy mennyi az annyi amúgy meg szeretek bütykörészni szal biztos hogy nem izgultam ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Március17, 2010 Megoszt Elküldve Március17, 2010 5 literes a kanna és a fele lett beleöntve.....az meg 2,5 liter +- 1-2 dl de hamár volt ilyen baki valakinél holnap kimegyek és kiöntöm valamibe megmérni hogy mennyi az annyi amúgy meg szeretek bütykörészni szal biztos hogy nem izgultam :) Ha a nívópálca jót mutat, akkor nem lehet nagy gond. Lehet, hogy maradt benne a régi olajból, de ha megvan a szükséges mennyiség, akkor szerintem minden rendben. Majd előbb cseréld le a szokásosnál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Március18, 2010 Megoszt Elküldve Március18, 2010 Hát a VIP olaj igen rossz választás de ez nem magyarázza a problémád. Én két dologra gondoltam: lehet annak a kannának a skálázása rossz vagy egyszerűen több olaj van/volt a kannában mint 5liter Másik, hogy lehet már annyi olajsár van az olajteknő alján, hogy az kitesz közel 1litert vagy úgy gyűlt össze az olajsár, hogy nem engedte kifolyni az összes régi olajat. Mennyi van az utóban? Ezelőtt milyen olajakat kapott? Volt már itt olyan aki úgy vett autót hogy tudta az előző tulaj több 10ezer kilóméteren keresztül egyszer sem cserélt olajat. Neki is volt rendesen olajsár a motorban. Esetleg még behorpadt olajteknő? Én leszedném az olajteknőt és megnézném mi van benne és kitakarítanám. Esetleg nem az autódba való így hosszabb nívópálca? Az, hogy tiszta az olaj az a tévhittel ellentétben nem a jó olaj ismérve. A jó olajnak az is feladata, hogy lebegésben tartsa a szennyeződéseket amik aztán az olajszűrőbe és az apróbb szennyeződések pedig olajcserekor kijöjjenek a motorból. Ha ez nem így történik pl. rossz olajoknál akkor jön az, hogy leül mindenhova az olajsár a motorban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Március18, 2010 Megoszt Elküldve Március18, 2010 5 literes a kanna és a fele lett beleöntve.....az meg 2,5 liter +- 1-2 dl de hamár volt ilyen baki valakinél holnap kimegyek és kiöntöm valamibe megmérni hogy mennyi az annyi amúgy meg szeretek bütykörészni szal biztos hogy nem izgultam :) Azt bekalkuláltad, hogy a szintjelzőn a két jelzés között akár 1 liter különbség is lehet? Általában maxra töltve adja ki az előírt feltöltési mennyiséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts