Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Köszi. Érdekelne milyen különbségeket vettél észre. Továbbá érdekelne a Magnatec és az Edge közti különbség.

Határozottan csendesebb lett a motor. Ez a legfőbb észrevétel.

A castrol sem rossz olaj. Asszonykám X20XEV Vekijében marad a Magnatec 10W40. Így van viszonyítási alap. :rolleyes:

A Magnatec és Edge különbségét Google nem dobja ki?

Link to comment
Megosztás:

A Te mocidra milyen olajelőírás vonatkozik? GM-LL-B-025? Mert ha a gyári előírásnak megfelel, akkor kis túlzással teljesen mindegy a márkanév.

Igen. Nem részecskeszűrős ezért B. A legjobbat szeretném beletölteni.

A kemény -30 hidegek miatt inkább 0W30 menne, dízelsége miatt meg 0W40. Ahogy daykiller is írta a 0W40 jobban bírja a meleget.

Ezek teljesítik a szabványt:

Mobil 1 New Life 0W-40

Castrol Edge 0W-30

Valvoline SynPower GM 5W-30

BP Visco 7000 M 0W-30

Addinol EXTRA LIGHT MV 038 0W-30

Castrol SLX Professional Longtec 0W-30

ÖMV BIXXOL SPECIAL G

Texaco Havoline Ultra G Longlife 5W-30

LIQUI MOLY Leichtlauf Special LL 5W-30

LIQUI MOLY Syntoil Longtime 0W-30

Statoil LaserWay G 5W-30

Fuchs Titan Supersyn Ecoflex 5W-30

Total QUARTZ ENERGY 9000 0W-30

Motul Specific LL A/B 025 5W-30

AGIP Formula LL G 5W-30

Shell Helix Ultra AG 5W-30

Selénia Multipower 5W-30

ARAL SuperTronic G 0W-30

Elf Excellium GM 5W-30

Elf Excellium Full-Tech 0W-30

MOL Dynamic Synt 5W-30

Q8 Formula G Longlife 5W-30

Igol PROCESS 025A SAE 0W-30

Motul 8100 E-tech Lite 0W-30

Meguin Quality SAE 5W-30

Link to comment
Megosztás:

Igen. Nem részecskeszűrős ezért B. A legjobbat szeretném beletölteni.

5W30 dob ki de a kemény -30 hidegek miatt inkább 0w30 menne, dízelsége miatt meg 0W40. Ahogy daykiller is írta volt a 0W40 jobban bírja a hideget.

0w40-ből, ami teljesíti ezt a gm szabványt nincs túl nagy választék. De pl a Mobil 1 NewLife 0w40 az ilyen.

Szerk. lassú voltam.

Link to comment
Megosztás:

0w40-ből, ami teljesíti ezt a gm szabványt nincs túl nagy választék. De pl a Mobil 1 NewLife 0w40 az ilyen.

Jaja. A melegre is kell gondolnom. Mobil olajról mi jót tudtok mondani? Mostanig csak Metát használtam és bár a meta TOP teljesíti a GM szabványt a gyártó honlapján azt írja, hogy a 90-2000 között kifejlesztett erőforrásokba ajánlja.

Link to comment
Megosztás:

Isuzu motorba (8 szelepes "régi") próbálkozott már valaki 5W-40-es olajjal?

Tudvalévőleg hidegindítás után picit hosszabb idő, míg felépül az olajnyomás ennél a motornál, ami attól is függ, hogy az olaj hidegen mennyire sűrű.

Talán ez segítene rajta. Mi a véleményetek?

Tulajdonképpen a 10W40 meg az 5W40 melegoldali viszkozitása nem sokban tér el, ez számít igazán.

Csak hidegoldaliban térnek el.

Tulajdonképpen 5W40 vagy 5W50-es olajat írnak elő hozzá alapból...

Link to comment
Megosztás:

Isuzu motorba (8 szelepes "régi") próbálkozott már valaki 5W-40-es olajjal?

Tudvalévőleg hidegindítás után picit hosszabb idő, míg felépül az olajnyomás ennél a motornál, ami attól is függ, hogy az olaj hidegen mennyire sűrű.

Talán ez segítene rajta. Mi a véleményetek?

Tulajdonképpen a 10W40 meg az 5W40 melegoldali viszkozitása nem sokban tér el, ez számít igazán.

Csak hidegoldaliban térnek el.

Szia

Én csak arról beszélhetek, amit én használok, előjáróban 287ekm van az autóban 1.4NZ alap 8szelepes régebben 10W-40

de már sok sok kilométer óta OMV 5W-40 teszek bele.

úgy érzem meghálája kb 10-12ekm ként cserélem és nem eszi az olajat a sok kilométer ellenére egy nívó egy csere között.

200ekm felett egy ideig raktam hozzá ugynevezett Militec-1 kopás gátlót, hogy jó volt e nem tom (a váltóba is kerül belőle) de egy biztos a 10W nél volt némi hangja a szelepeknél a motornak azóta nincs.

Link to comment
Megosztás:

de egy biztos a 10W nél volt némi hangja a szelepeknél a motornak azóta nincs.

Na ez az :rolleyes:

Reggelente mikor indítom, tisztán hallani, hogy indítás után pár másodperc múlva elhalkul, kisimul a járása a motornak.

Most 10W40-es Maxlife Diesel van benne (Valvoline). Ennek melegoldali viszkozitása 14.2 cst, hidegoldali 98.

Több márkát megnéztem az 5W40 ből (Valvoline, Castrol, Mobil1)

Félszintetikus:

Castrol Magnatec 5W40: 13.2 cSt és 79 cSt

Valvoline Durablend 5W40: 14 cSt és 90 cSt

Mobil1-nél nem találtam félszintetikus 5W40-eset.

Ehhez hasonlítva például egy fullszintetikus:

Valvoline Maxlife 5W40: 14.2 cSt és 85 cSt

Castrol Edge 5W40: 14.2 cSt és 85.3 cSt

Mobil1 Syn 5W40: 14.2 cSt és 84 cSt

Vagyis a fullszintetikus ugyanazt a viszkozítást ("sűrűséget") produkálja melegen, mint a 10W40, de hidegen jóval hígabb. (Csak az a baj, hogy nagyon drága, kivéve a Mobil1, annak nagyon jó ára van)

Viszont a félszintetikus 5W40-esről, különösen a Castrolról már nem mondható el ugyanez, az már lehet túl "híg" lenne neki.

Link to comment
Megosztás:

Te most a meta olajra vagy az adalékra kérdeztél rá? Mert ezek a válaszok egyértelműen a meta adalékra köpnek. Magyarázd el nekik, hogy a meta olajban nincs is meta adalék! Ez egy jó total vagy elf (már nem is tudom pontosan) olaj meta flakonba töltve és lényegesem olcsóbban. Az adalékkal nekem is vegyes érzéseim vannak de az olajjal totálisan meg vagyok elégedve. Szüleim új autójába is 5w-40-es meta olaj került cserekor és szépen teszi a dolgát. Gábor (opel16V)verseny tapasztalatai pedig egyértelműen a meta mellett állnak.

Ja és a fém visszaépítésre (bár ebben én sem hiszek igazán):

http://www.xado.hu/technologia.html

Hmmm...fém visszaépítés.. :rolleyes: Valami rémlik, hogy vannak olyan "karistolások" hónolások a hengerfalban, amik pont a jobb kenést biztosítják. namost ezek a fémépítők, ezt is eltömítik,vagy inteligensek, és tudnak különbséget tenni a rossz kopás által létrejött felületi hiányosság, és a hónolás között? :D

Link to comment
Megosztás:

Hmmm...fém visszaépítés.. :rolleyes: Valami rémlik, hogy vannak olyan "karistolások" hónolások a hengerfalban, amik pont a jobb kenést biztosítják. namost ezek a fémépítők, ezt is eltömítik,vagy inteligensek, és tudnak különbséget tenni a rossz kopás által létrejött felületi hiányosság, és a hónolás között? :D

Naná. Ha egy mosópor tud intelligens lenni, akkor egy motorolaj ne lenne az? :D

na persze, ezek már az új nanittechnológiával készültek mi? :P :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hmmm...fém visszaépítés.. :rolleyes: Valami rémlik, hogy vannak olyan "karistolások" hónolások a hengerfalban, amik pont a jobb kenést biztosítják. namost ezek a fémépítők, ezt is eltömítik,vagy inteligensek, és tudnak különbséget tenni a rossz kopás által létrejött felületi hiányosság, és a hónolás között? :D

A honolás is elvileg a bejáratási idöben játszik szerepet. Akkor különösen fontos, hogy megtartsa az olajat. Utána már csodaszerek nélkül síma lesz a henger fala. Persze fontos ezután is a feleület olajmegtartó képessége, amit ezek a "csodaszerek" megszüntetnek.

Persze az ő elméletük az, hogy ha annyira lecsökken a surlódás, sima és kemény lesz a felület akkor nincs is szükség az olajra ott.

Mielőtt letámadnátok én sem hiszek ezekben a csodaszerekben, csak próbálom én is megérteni, hogy hogyan is működnek ezek. Hogy valóban jók-e abban én is nagyon kételkedem, csak kíváncsi vagyok.

Mivel már úgy is nagyon zabálja az olajat az autóm és kb 20e km múlva már nagyon esedékessé válik a generál, előtte kísérleti céllal lehet beleöntök egy adagot a motorba. Akkor már úgysem kár semmiért ha úgy is a célom a gépműhely :P csak nagyon kíváncsi vagyok mit művel a motorral. esetleg ahol felújíttatom szétszedéskor benézek és saját szememmel győződök meg arról, hogy mit művelt a felületekkel a szer.

Remélem ez a majdnem gyémánt keménységű szuper felület :D nem fogja a gépműhely dolgát megnehezíteni :lol:

Link to comment
Megosztás:

.....

Mivel már úgy is nagyon zabálja az olajat az autóm és kb 20e km múlva már nagyon esedékessé válik a generál, előtte kísérleti céllal lehet beleöntök egy adagot a motorba. Akkor már úgysem kár semmiért ha úgy is a célom a gépműhely :D csak nagyon kíváncsi vagyok mit művel a motorral. esetleg ahol felújíttatom szétszedéskor benézek és saját szememmel győződök meg arról, hogy mit művelt a felületekkel a szer......

Kíváncsian várjuk az eredményt :P majd oszd meg velünk a tapasztalataidat menet közben is (amíg használod benne a cuccot) és ha netalán :rolleyes: mégis csak kell a motorfelújítás, akkor néznénk majd onnan is pár képet :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsian várjuk az eredményt :lol: majd oszd meg velünk a tapasztalataidat menet közben is (amíg használod benne a cuccot) és ha netalán :rolleyes: mégis csak kell a motorfelújítás, akkor néznénk majd onnan is pár képet :D

Azért ez nem most lesz. Még kb egy év az a 20ekm. Csak az utolsó ezer kilométeren fogom csak beleönteni. Addig még ha zabálja is az olajat de így most üzembiztos. addig nem akarok meglepetéseket :D Majd amikor már a zsebemben a generálra a pénz és a hely is kinézve ahol csináltatni akarom csak akkor öntöm bele mint "mindegy" alapon. Ha addig meg nem szűnik a termék a reklamációk miatt :P

Link to comment
Megosztás:

Azért ez nem most lesz. Még kb egy év az a 20ekm. Csak az utolsó ezer kilométeren fogom csak beleönteni. Addig még ha zabálja is az olajat de így most üzembiztos. addig nem akarok meglepetéseket :P Majd amikor már a zsebemben a generálra a pénz és a hely is kinézve ahol csináltatni akarom csak akkor öntöm bele mint "mindegy" alapon. Ha addig meg nem szűnik a termék a reklamációk miatt :lol:

:rolleyes: :D

Link to comment
Megosztás:

most városi használatban simán benyeli a 7dl/1000km. Igaz országúton meg alig eszi. Szóval töltögetem rendesen, de más gondom nincs a kocsival szóval még húzom így egy darabig.

Végülis megspóroljuk az olajcserét. Nekem is bekajolja a 4-5 decit 1000kilóméteren, 10ezren gyakorlatilag a teljes olajmennyiséget lecserélem. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

most városi használatban simán benyeli a 7dl/1000km. Igaz országúton meg alig eszi. Szóval töltögetem rendesen, de más gondom nincs a kocsival szóval még húzom így egy darabig.

Gyárilag 7,5 deci 1000 km-re! Nekem is ennyit nyel be, igaz 300000 km bőven van már benne, no meg gázzal szárazabb is az égés!

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag 7,5 deci 1000 km-re! Nekem is ennyit nyel be, igaz 300000 km bőven van már benne, no meg gázzal szárazabb is az égés!

Kijavítanálak annyival, hogy az nem 7.5 deci hanem 0.75 deci azaz nem egészen 1 deci. Gondolj bele ha 7.5 deci lenne akkor 10000 km alatt meginna 7 és fél litret. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.