Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Az a jó ha fekete, már az első pár tizen kilométer után. :lol:

Teljesen igazad van. Sokan megrémülnek, mikor látják olajcserénél, hogy milyen az olaj. Pedig ebből lehet tudni igazán, hogy tette a dolgát.

Link to comment
Megosztás:

Akkor nekem király gépem van. 10000-nél cserélek és szinte semmi sem tűnik el belőle. És még sosem kellett utántöltenem.

Igaz a 10000-nél már elég fekete a Magnatec...

neked mennyi km van benne?

amúgy a dieseleknél a magasabb kompresszió, vagy a turbó nem lehet felelős kis olajfogyasztásért? vagy ez csak a motor kopás miatt történhet. (persze minden autónak van egy természetes olajfogyasztása is tudtommal)

(tudjátok sok okos mond ezt is azt is :lol: , én pedig nem tudom, ehhez annyira még nem értek :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Az a jó ha fekete, már az első pár tizen kilométer után. :lol:

Én munkatársamnál szoktam csrélni (utoljára most kedden).

15 km-re lakik és nem igazán örülnék neki,ha mire hazaérek koromfekete lenne az olaj.:lol:

Az biztos,hogy 3-4 ezernél már fekete (lehet,hogy hamarabb,nem emlékszem már)

,de szerintem a tizen pár túlzás.

Teljesen igazad van. Sokan megrémülnek, mikor látják olajcserénél, hogy milyen az olaj. Pedig ebből lehet tudni igazán, hogy tette a dolgát.

Olajcserénél már egyértelműen a legjobb,ha fekete.:P

Link to comment
Megosztás:

Én munkatársamnál szoktam csrélni (utoljára most kedden).

15 km-re lakik és nem igazán örülnék neki,ha mire hazaérek koromfekete lenne az olaj.:lol:

Az biztos,hogy 3-4 ezernél már fekete (lehet,hogy hamarabb,nem emlékszem már)

,de szerintem a tizen pár túlzás.

Olajcserénél már egyértelműen a legjobb,ha fekete.:P

Nem úgy értettem, hogy 11km után már fekete, hanem pl 50, de inkább 80km után. Legutóbb nekem már 120km után fekete volt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem úgy értettem, hogy 11km után már fekete, hanem pl 50, de inkább 80km után. Legutóbb nekem már 120km után fekete volt. :lol:

Jah értem. :lol:

Majd most megfigyelem az enyémet.

Bár le volt véve a hf,és az olajteknő is csili-vili -re lett sikálva.

Link to comment
Megosztás:

Az a jó ha fekete, már az első pár tizen kilométer után. :P

Én meg is vagyok ilyedve! :lol: Nekem 6 ezer km után sem fekete a Meta, majdnem olyan,mint mikor betöltöttem, de azzal nyugtatom magam,h a kevés km (110e) miatt, meg az újkora óta a szigorú évenkénti olajcsere miatt esetleg nincs benne annyi kosz,h azt felvegye az olaj! Nyugtassatok meg ti is,h ez is lehetséges! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én meg is vagyok ilyedve! :lol: Nekem 6 ezer km után sem fekete a Meta, majdnem olyan,mint mikor betöltöttem, de azzal nyugtatom magam,h a kevés km (110e) miatt, meg az újkora óta a szigorú évenkénti olajcsere miatt esetleg nincs benne annyi kosz,h azt felvegye az olaj! Nyugtassatok meg ti is,h ez is lehetséges! :lol:

Nekem le volt véve az olajteknő tavaly (vagy tavalyelőtt?) a tömítés cseréje miatt, és a szerelő srác nagyon meg volt lepődve, hogy gyakorlatilag nem volt semmi olajsár a teknőben. Valszeg végig rendesen kapta az olajat, és nem a legolcsóbb fajtát, ez azért megnyugtató, mert nem tudok semmit az autó '98 és 2005 közötti "életéről".

Link to comment
Megosztás:

Nekem le volt véve az olajteknő tavaly (vagy tavalyelőtt?) a tömítés cseréje miatt, és a szerelő srác nagyon meg volt lepődve, hogy gyakorlatilag nem volt semmi olajsár a teknőben. Valszeg végig rendesen kapta az olajat, és nem a legolcsóbb fajtát, ez azért megnyugtató, mert nem tudok semmit az autó '98 és 2005 közötti "életéről".

de akkor neked sem feketedik el hamar az olaj?

Link to comment
Megosztás:

de akkor neked sem feketedik el hamar az olaj?

Nem, most 13e km van benne (kicsit elszámoltam a dolgot, múlt hétvégén vettem észre, hogy már ennyinél járok :lol: , de ma este cserélve lesz), és még nem fekete, csak kicsit sötétebb, mint újkorában volt (Meta 10W40).

Link to comment
Megosztás:

Nem, most 13e km van benne (kicsit elszámoltam a dolgot, múlt hétvégén vettem észre, hogy már ennyinél járok :lol: , de ma este cserélve lesz), és még nem fekete, csak kicsit sötétebb, mint újkorában volt (Meta 10W40).

én is metabond 10w-40 et használok, és meg vagyok vele elégedve! Castrolról van tapasztalatod,h melyik a jobb a 2 közül?

Link to comment
Megosztás:

Sosem próbáltam, mikor megvettem a kocsit, először GM 10W40 volt benne, azóta Metát használok.

Ugyan ilyen váltás volt nálam is csak castrolra. GM volt benne egy darabig, aztán Castrolt kapott (ez volt kéznél :lol: ) Nagy lépés volt a GM után, de Metát meg én nem használtam még :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ugyan ilyen váltás volt nálam is csak castrolra. GM volt benne egy darabig, aztán Castrolt kapott (ez volt kéznél :lol: ) Nagy lépés volt a GM után, de Metát meg én nem használtam még :lol:

:lol: :lol: Akkor az az astrás még nem született meg, aki már mindkettőt használta volna! :lol: :P

Link to comment
Megosztás:

Ugyan ilyen váltás volt nálam is csak castrolra. GM volt benne egy darabig, aztán Castrolt kapott (ez volt kéznél :P ) Nagy lépés volt a GM után, de Metát meg én nem használtam még :lol:

Nálam dettó. GM, amíg márkaszervizbe járt, utána Castrol (nekem is ez volt kéznél :lol: ), jelenleg Fuchs.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Mikor megvettem a kocsit, Valvoline dura blend 10w40 került bele, ezzel az olajjal 7000 megtett km után, már inditáskor hangoskodtak a hidrotökék.

Utánna Metabond 10w40+c adalék, szépen lefutotta a 10000 km-t, csörgés inditáskor sem volt.

Csere GM 10w40 re, ez az olaj is lefutotta a majdnem 10000 ezer km-t, és vele sem csörögtek a hidrotökék.

Most Castrol 10w40 van benne, csere óta 600 km-ert mentem vele.

Link to comment
Megosztás:

Teljesen igazad van. Sokan megrémülnek, mikor látják olajcserénél, hogy milyen az olaj. Pedig ebből lehet tudni igazán, hogy tette a dolgát.

Na ja igen lebegésben kell tartsa az égett/levált fémes kolloidot, de az se jó ha túl sok van benne már mert akkor meg már olyan, mint a szurok, kenni még valamennyire ken, de lerakódások alakulnak ki.

Ez az oldal igen jó, szinte várom mikor raknak ki egy új cikket, esetpéldát:

http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=124&akt=2

Link to comment
Megosztás:

Na ja igen lebegésben kell tartsa az égett/levált fémes kolloidot, de az se jó ha túl sok van benne már mert akkor meg már olyan, mint a szurok, kenni még valamennyire ken, de lerakódások alakulnak ki.

Ez az oldal igen jó, szinte várom mikor raknak ki egy új cikket, esetpéldát:

http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=124&akt=2

sajna egy ideje már nem adtak ujat ki.

van talán egy éve is hogy linkelték már itt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olajcsere előtt állok és olvasgatva a topicot a Castrol 10W40-eshez húz a szívem, 6ért tudnék 4l-t.

A Metabondot is nézegettem abból 8250Ft/5l.

Apám a Shell Helix-et ajánlotta az is 6körül van/4l.

A lényeg, hogy most Penzoil van benne és olajcsere után kicsit kattogósabb lett a motor hangja.

Fater azt mondta, hogy ugyanez volt neki is, de miután Helix-re lecserélte elmúlt ez a hang.

A lényeg, (tudom, hogy hülyén hangzik) hogy gondolom csak ratyi olajnál csinálja ezt és hogy Metabond/Castrol-tól se fog kattogni?!

Mivel az előző tulaj eléggé elhanyagolta a kocsit, és gondolom olajcserénél se lehetett máshogy, ezért előtte egy motoröblítést is megejtenék.

Szerintetek melyik olaj lenne a legjobb? Vagy ezek között, már nincs nagy különbség?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olajcsere előtt állok és olvasgatva a topicot a Castrol 10W40-eshez húz a szívem, 6ért tudnék 4l-t.

A Metabondot is nézegettem abból 8250Ft/5l.

Apám a Shell Helix-et ajánlotta az is 6körül van/4l.

A lényeg, hogy most Penzoil van benne és olajcsere után kicsit kattogósabb lett a motor hangja.

Fater azt mondta, hogy ugyanez volt neki is, de miután Helix-re lecserélte elmúlt ez a hang.

A lényeg, (tudom, hogy hülyén hangzik) hogy gondolom csak ratyi olajnál csinálja ezt és hogy Metabond/Castrol-tól se fog kattogni?!

Mivel az előző tulaj eléggé elhanyagolta a kocsit, és gondolom olajcserénél se lehetett máshogy, ezért előtte egy motoröblítést is megejtenék.

Szerintetek melyik olaj lenne a legjobb? Vagy ezek között, már nincs nagy különbség?

Metabondot Opel16v-n keresztül szerezz be, kicsit olcsóbb, mint boltban :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olajcsere előtt állok és olvasgatva a topicot a Castrol 10W40-eshez húz a szívem, 6ért tudnék 4l-t.

A Metabondot is nézegettem abból 8250Ft/5l.

Apám a Shell Helix-et ajánlotta az is 6körül van/4l.

A lényeg, hogy most Penzoil van benne és olajcsere után kicsit kattogósabb lett a motor hangja.

Fater azt mondta, hogy ugyanez volt neki is, de miután Helix-re lecserélte elmúlt ez a hang.

A lényeg, (tudom, hogy hülyén hangzik) hogy gondolom csak ratyi olajnál csinálja ezt és hogy Metabond/Castrol-tól se fog kattogni?!

Mivel az előző tulaj eléggé elhanyagolta a kocsit, és gondolom olajcserénél se lehetett máshogy, ezért előtte egy motoröblítést is megejtenék.

Szerintetek melyik olaj lenne a legjobb? Vagy ezek között, már nincs nagy különbség?

mennyi km van benne, mert ugye az sem mindegy?

én is átöblítettem, biztos ami biztos, és hozott is ki trutyit...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.