Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv Fórumtársak! Mi a véleményetek az Agip Racing 10W-60ról? Nem találtam sehol utalást arra, hogy jó-e az Astra 1.4 NZ motorjába... Az Edge helyett teszem bele, mert igen jó áron tudok hozzájutni. Köszi előre is.

Egyébként, ha jó áron akartok olajat akkor autoteka2000.hu, Edge 4l 10w60 9000Ft!!! Magnatec 4750/4l, és nem 7500, mint a szarházi unixnál, a moslék nagyáruházakról már nem is beszélve!

Elküldve
Azért az a Dizel 50 ezrenkénti csere remélem elírás. Nem értem miért épp a dízelnél majd kétszer akkora a csereperiódus. De a benzines 30 ezer is sok egy kicsit. Na de dizelben 50 ezrenként. Hmm.

Persze nem hagyományos olajkályhára kell gondolni. Az "akár 50ekm" csak megfelelő motorban(!), megfelelő körülmények között(!) értendő. pl. új(!) haszongépjárművek és min. 25ekm/év futásteljesítmény

Elküldve

Megismétlem a hozzászólásomat, mert félő, h túlszaladtok rajta...

Üdv Fórumtársak! Mi a véleményetek az Agip Racing 10W-60ról? Nem találtam sehol utalást arra, hogy jó-e az Astra 1.4 NZ motorjába... Az Edge helyett teszem bele, mert igen jó áron tudok hozzájutni. Köszi előre is.

Egyébként, ha jó áron akartok olajat akkor autoteka2000.hu, Edge 4l 10w60 9000Ft!!! Magnatec 4750/4l, és nem 7500, mint a szarházi unixnál, a moslék nagyáruházakról már nem is beszélve!

Elküldve
Megismétlem a hozzászólásomat, mert félő, h túlszaladtok rajta...

Üdv Fórumtársak! Mi a véleményetek az Agip Racing 10W-60ról? Nem találtam sehol utalást arra, hogy jó-e az Astra 1.4 NZ motorjába... Az Edge helyett teszem bele, mert igen jó áron tudok hozzájutni. Köszi előre is.

Egyébként, ha jó áron akartok olajat akkor autoteka2000.hu, Edge 4l 10w60 9000Ft!!! Magnatec 4750/4l, és nem 7500, mint a szarházi unixnál, a moslék nagyáruházakról már nem is beszélve!

Olajválasztó a linken van egy olajválasztó, ahol meg tudod nézni, milyen viszkozitásút ajánl bele.Szerintem a 60 kicsit magas.

Elküldve

Jelenleg 10W-60-as Edgre Sport van benne, amit ajánl is a Castrol, úgyh a 60-asal nincsen gond, legfeljebb annyi a tényállás, hogy igen ritkán használom ki. Itt a kérdés továbbra is az, hogy megfelelő minősítésekkel rendelkezik-e az Agip Racing SAE 10W-60 a kis kehes 1.4NZ-be...?

Elküldve
Jelenleg 10W-60-as Edgre Sport van benne, amit ajánl is a Castrol, úgyh a 60-asal nincsen gond, legfeljebb annyi a tényállás, hogy igen ritkán használom ki. Itt a kérdés továbbra is az, hogy megfelelő minősítésekkel rendelkezik-e az Agip Racing SAE 10W-60 a kis kehes 1.4NZ-be...?

Az 1,4NZ-be megfelelő olajat már évek óta titokban fejleszti a NASA és azt ígérték, hogy jövőre végre elkészül. Addig is sajnos a jelenleg kapható olajakkal kell megelégedni, bár ezek olyanok, amilyenek ... azért mégis csak 1,4NZ-ről beszélünk. Én várnék! :lol: :huh:

Viccet félretéve, szerintem bármilyen középkategóriás olaj megfelelő bele. Az agip is "megfelelő minősítésekkel" rendelkezik!

Elküldve
Gugliban utánakerestem kicsit a dolognak, végül nem apósjelöltemtől kértem :lol:, mert itt olcsóbban megtaláltam. Inkább rendelek 5 litert kb. ugyanennyiért és akkor marad utántölteni is.

Na tegnap (1 nap alatt) megjött a kence, hétvégén be is öntöm a gépbe. Feltéve, hogy nem lesz -10 fok szakadó hóval :huh:

Elküldve
Az 1,4NZ-be megfelelő olajat már évek óta titokban fejleszti a NASA és azt ígérték, hogy jövőre végre elkészül. Addig is sajnos a jelenleg kapható olajakkal kell megelégedni, bár ezek olyanok, amilyenek ... azért mégis csak 1,4NZ-ről beszélünk. Én várnék! :lol: :huh:

Viccet félretéve, szerintem bármilyen középkategóriás olaj megfelelő bele. Az agip is "megfelelő minősítésekkel" rendelkezik!

Köszi gorbi, csak én nem találtam semmilyen infót erről az Agip-ról...

Elküldve
Köszi gorbi, csak én nem találtam semmilyen infót erről az Agip-ról...

Olaszországban korábban(!) előszeretettel használták, főleg Alfákba ajánlották.

Én ezt találtam: (idézem)

"Agip RACING SAE 10W-60

- API SG

- CCMC G5, PD-2

Teljesen szintetikus verseny-motorolaj, különleges formulázása révén a versenyzés legszélsőségesebb igényeit is kielégíti. Motorvédelem és teljesítményszint tekintetében nagyon magas színvonalú termék, kiváló a nagy fajlagos teljesítményű motorokhoz, rendkívül szigorú körülmények közötti versenyzéshez (pályaversenyhez, rally-ben, terep versenyeken, sivatagi klímában, stb.). Az alacsony illékonyságú és nagy hőstabilítású szintetikus komponensek különlegesen tapadó olajfilmet hoznak létre a fémfelületeken, így a motor kopasvédelme maximális, az olajfogyasztást minimalizálja."

Az Opel a c14nz-hez pedig minimum előírja: (Forrás: Dr. H.R. Etzold - Opel Astra - Így csináld!)

- SAE 10w-40 (mérsékelt éghajlat)

- API SF

- CCMC G4

Ja, és ugye nincs a racing után a 4T, mert az motorkerékpárokba lett kifejlesztve!

  • 2 weeks later...
Elküldve
Olajválasztó linken van egy olajválasztó, ahol meg tudod nézni, milyen viszkozitásút ajánl bele.Szerintem a 60 kicsit magas.

Nekem az X16SZR-be 5W30 at ajánlott... Pedig 10w40 kellene bele nem ...? :rolleyes:

Elküldve
Heló!

Olajat kellene cserélni az Astrában. Gondolkoztam hogy szintetikust tegyek bele vagy félszintetikust ....? Szerintetek ?

Mivel nem tudni milyen motorral szerelt Astrád van (beirhatnád az aláirásodba) igy ajánlom figyelmedbe ezt. :rolleyes:

Elküldve
Nekem az X16SZR-be 5W30 at ajánlott... Pedig 10w40 kellene bele nem ...? :blink:

Azhát. 10W40 kell bele. Enyim X16SZR-be is az van, pöpec is tőle a moci. Más kérdés, hogy hengerfejes mint az atom. :rolleyes:

Elküldve
Épp a tegnap nézegettem a Castrol olajakat. Vajon veri a Metát?

Üdvözlök mindenkit!

Úgy látom, hogy mindenki mindent tud az olajokról, de nem mindennek jártok utána. Egy kis tájékoztató a Metabond olajról.

A gyártó: TOTAL-FINA-ELF konzorcium, származási hely: Belgium. Magyarországra egyenesen a gyártótól érkezik tartályokban és Győrben, a Metabond Magyarország Kft. csomagolja ki kis kiszerelésekbe (1, 5, 10, 60, 200 liter). A fogyasztókhoz a Metabond Terjesztői Hálózat munkatársain keresztül jut el. Amint látszik, nincsenek közbenső értékesítők, akik a végső árat befolyásolnák. Ahhoz, hogy a Metabond nevet ráírhassák a flakonokra, minden, már meglévő minősítési eljárást újra el kellett végeztetni, ami nem kevés pénzbe került.

Metabond SPEED 10W40 motorolaj

Korszerű, szintetikus bázisú, magas teljesítményszintű, kiváló minőségű többfokozatú motorolaj.

Felhasználási területe:

Alkalmas a legszigorúbb feltételek mellett (alávetve a lerakódás veszélyének vagy túlzott elhasználódásnak) működő nagyteljesítményű modern, 1990-es években fejlesztett benzin-, gáz- és turbó- feltöltésű dízelmotorok kenésére. Minden ilyen személy- és kishaszongépjárműben, amelyet még nem részecskeszűrővel szereltek.

Specifikációk, osztályba sorolások:

SAE 10W40, API SL/CF, ACEA 2004 A3/B4, MB 229.1, VW 500.00/505.00,

RENAULT Benzin- és dízelüzemű motorokhoz

(Kivételek: 2.0 16V RS, 2.0T RS, 3.0 V6 RS, 3.0dCi, 2.2 és 1.9 dCi részecskeszűrővel, Espace 1.9 dCi)

Jellemző adatok:

Sűrűség 15oC: 879 kg/m3

Viszkozitás (40oC): 103.3 mm2/s (cSt)

Viszkozitás (100oC-on): 14.8 mm2/s (cSt)

Viszkozitási index: 149

Lobbanáspont, (Cleveland): 224oC

Dermedéspont: -33oC

A táblázatban szereplő adatok jellemző középértékek.

Tulajdonságok:

- Megvédi a motort a túlzott kopástól, kiemelkedő védelmet nyújt a vezérlés alkatrészeinek

- Kiemelkedő termikus stabilitás és oxidációgátló tulajdonságok jellemzik

- Hidegindításkor tökéletes kenést biztosít. meghosszabbítva ezzel a motor élettartamát

- A motorgyártók előírásainak figyelembevételével biztosítja a megengedett leghosszab csereperiódusokat

Származás: Belgium

Kiszerelés: 1 liter, 5 liter, 10 liter, 60 liter, 200 liter

Specifikációs adatlap

Biztonságtechnikai adatlap

Árak:

Teljes ár 1 liter: 1.830,- Ft; 5 liter: 8.250,- Ft

Törzsvásárlói ár 1 liter: 1.470 ,-Ft; 5 liter: 6.600,- Ft

Elküldve
szerintem a származást már párszor kitárgyaltuk, olvasni meg tudunk a flakonról, illetve a weboldalról :rolleyes:

A származási helyről annyit, hogy több embert ismerek, akik a szerelőjüktől, akiben megbíznak, beszerzési áron vásárolnak olajat. Mivel mindenféle, szedett-vedett üres kannákban kapják kézhez az olajat, ezért sokszor a márkáját sem tudják megmondani, nemhogy a viszkozitását, vagy a minősítését. De beleöntik az autójukba, mert megbíznak a szerelőben.

Óvatosan fogadjunk el ajánlatokat. Beszélgessünk el azzal, aki ajánlja a kenőanyagot. Ismerjük meg, tudjuk meg, hogy honnan, miképpen szerzi be a terméket, mennyit ért a kenőolajokhoz. Nagyon pórul járhatunk egy olcsó olajjal, ugyanakkor lehet rossz is a drága olaj.

Az olaj származási helye fontos az olajcsere periódus meghatározása szempontjából is. Pl. az USA-ból importált motorolajak 5000-6000 mérföld futásteljesítményre vannak tervezve. Ez kb. 7000-8000 km. Ezzel szemben az európai olajak 15000-30000 km, egyes olajak 50000-60000 km futásteljesítményűek. A hosszú csereperiódusú olajak nagy futásteljesítményű gépjárművekbe (kis haszonjármű), illetve mellékáramú szűrővel is felszerelt gépjárművekben tudnak hosszú távon teljesíteni. A kamionoknál, ahol még hosszabb futásteljesítmény az elvárt, ott olajregeneráló készüléket építenek be.

A fentieken felül számtalan tényező van még, amiket figyelembe kell venni, mikor olajat választunk. Nem elég csak a márkanév és a viszkozitás kiválasztása.

Elküldve
A származási helyről annyit, hogy több embert ismerek, akik a szerelőjüktől, akiben megbíznak, beszerzési áron vásárolnak olajat. Mivel mindenféle, szedett-vedett üres kannákban kapják kézhez az olajat, ezért sokszor a márkáját sem tudják megmondani, nemhogy a viszkozitását, vagy a minősítését. De beleöntik az autójukba, mert megbíznak a szerelőben.

Óvatosan fogadjunk el ajánlatokat. Beszélgessünk el azzal, aki ajánlja a kenőanyagot. Ismerjük meg, tudjuk meg, hogy honnan, miképpen szerzi be a terméket, mennyit ért a kenőolajokhoz. Nagyon pórul járhatunk egy olcsó olajjal, ugyanakkor lehet rossz is a drága olaj.

Az olaj származási helye fontos az olajcsere periódus meghatározása szempontjából is. Pl. az USA-ból importált motorolajak 5000-6000 mérföld futásteljesítményre vannak tervezve. Ez kb. 7000-8000 km. Ezzel szemben az európai olajak 15000-30000 km, egyes olajak 50000-60000 km futásteljesítményűek. A hosszú csereperiódusú olajak nagy futásteljesítményű gépjárművekbe (kis haszonjármű), illetve mellékáramú szűrővel is felszerelt gépjárművekben tudnak hosszú távon teljesíteni. A kamionoknál, ahol még hosszabb futásteljesítmény az elvárt, ott olajregeneráló készüléket építenek be.

A fentieken felül számtalan tényező van még, amiket figyelembe kell venni, mikor olajat választunk. Nem elég csak a márkanév és a viszkozitás kiválasztása.

Hár nem tudom, én először GM-olajat raktam bele, most a cserekor meg Castrolt, egyik flakonon sem volt írva a csereperiódus, így hát a kezelési könyv szerint 10ezer kilóméterenként, vagy évente (mivel nem volt meg csak 8 ezer, ezért most évente) cserélem. A GM-et Opel bótban vettem a Castrolt meg az unixnál.

Elküldve
A származási helyről annyit, hogy több embert ismerek, akik a szerelőjüktől, akiben megbíznak, beszerzési áron vásárolnak olajat. Mivel mindenféle, szedett-vedett üres kannákban kapják kézhez az olajat, ezért sokszor a márkáját sem tudják megmondani, nemhogy a viszkozitását, vagy a minősítését. De beleöntik az autójukba, mert megbíznak a szerelőben.

Óvatosan fogadjunk el ajánlatokat. Beszélgessünk el azzal, aki ajánlja a kenőanyagot. Ismerjük meg, tudjuk meg, hogy honnan, miképpen szerzi be a terméket, mennyit ért a kenőolajokhoz. Nagyon pórul járhatunk egy olcsó olajjal, ugyanakkor lehet rossz is a drága olaj.

Az olaj származási helye fontos az olajcsere periódus meghatározása szempontjából is. Pl. az USA-ból importált motorolajak 5000-6000 mérföld futásteljesítményre vannak tervezve. Ez kb. 7000-8000 km. Ezzel szemben az európai olajak 15000-30000 km, egyes olajak 50000-60000 km futásteljesítményűek. A hosszú csereperiódusú olajak nagy futásteljesítményű gépjárművekbe (kis haszonjármű), illetve mellékáramú szűrővel is felszerelt gépjárművekben tudnak hosszú távon teljesíteni. A kamionoknál, ahol még hosszabb futásteljesítmény az elvárt, ott olajregeneráló készüléket építenek be.

A fentieken felül számtalan tényező van még, amiket figyelembe kell venni, mikor olajat választunk. Nem elég csak a márkanév és a viszkozitás kiválasztása.

félreértttél

itt a fórumon(akit érdekel) az tudja,hogy a metabond az ELF olja

ennyit akartam hozzátenni

Elküldve
Heló!

Olajat kellene cserélni az Astrában. Gondolkoztam hogy szintetikust tegyek bele vagy félszintetikust ....? Szerintetek ?

Akkor most erre válaszoljon valaki. Köszi.

Elküldve
Azt tudom, de van belőle szintetikus is, és félszintetikus is...

10W40-ből csak félszintetikus van sztem. Az 5W-s és a 0W-s a szintetikus.

Elküldve
Azt tudom, de van belőle szintetikus is, és félszintetikus is...

10W40-ből csak félszintetikus van sztem. Az 5W-s és a 0W-s a szintetikus.

Gyakorlatilag szinte csak félszintetikust talál az ember belőle. Létezik 10w-sből szintetikus, csak nagyon ritka. Találkoztam már olyannal, de most nem tudnék példát mondani, emlékszem rá volt hogy volt/van ilyen.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.