Tom Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Régebben 99% hogy Opel olaj=Elf, addig még jó is volt. De asszem már ez is elhangzott ezen a forumon... :roll:
knight Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Az ELF jóval drágább jelenleg, úgyhogy az nem nagyon lehet szerintem. :roll:
leslie Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Nálam most Mobil1 10W40 van, de még 3ekm, és figyel bele a Metabond. Már évek óta nem tettem bele Opel olajat, még akkor sem, amikor állítólag jó volt. Pont azért, mert van jobb. Ja, a multkor volt kérdés. Nem, nem öntöm bele a csatornába, mint ahogy az "igényesek" szokták. Ismerősnek van vegyes fűtésű kazánja, nála jó gyujtós ősszel/tavasszal.
opel16v Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Mint már többször leírtam, Nekem már a betöltés utáni motorjáratásnál jöttek a gondok. Ugyanis alapjáraton megégette a motor az Opel olajat. Aztán egy abszolúte nem húzós próbaút után csattogtak a hidrotőkék, mint a kalapács. Ez azt jelenti, hogy pisi lett az olajból. Tehát nyugodt szívvel rá merem mondani, hogy szar. Le is lett engedve belőle, nagyjából 1000km használat után Nekem úgy nézett ki, mintha 30000-et ment volna... Abban teljesen biztos vagyok, hogy a ráírt teljesítményszintet biztosan nem teljesíti, csak nincs aki ezt felügyelje/büntesse. Az Opel olaj biztosan nem elf olaj. Ezt mint elf olaj "kereskedő" bizton állíthatom. :D
Butragueno Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Köszi, hogy leírtad a tapasztalatod! Tudom segíteni akarsz, és nehéz lehet ilyen fárasztó fazonokkal mint én. :D :P Én még megpróbálom a nyárra az opel olajat (és igérem heti rendszereséggel ellenőrzöm), viszont utána váltok. Köszi!
leslie Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Köszi, hogy leírtad a tapasztalatod! Tudom segíteni akarsz, és nehéz lehet ilyen fárasztó fazonokkal mint én. :D :P Én még megpróbálom a nyárra az opel olajat (és igérem heti rendszereséggel ellenőrzöm), viszont utána váltok. Köszi! Akkor minek próbálod meg? Pláne nyárra, amikor amúgy is dög meleg van, és széjjelfő az olaj?
etna Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Nemtom milyen ez az olaj, de az biztos, hogy ha friss olajcsere után elkezdene tőle csattogni a motor, felhabosodna, gőzzé válna, valamint rakétává változtatná az autót, akkor már régen bevonták volna. Nem vonom kétségbe tanultabb kollegáim szavait de már elhangzott itt is többször: nem mindegy, milyen motorba megy bele. Meg szerintem az sem, hogy előtte milyen olaj volt a motorban. Úgy látszik, nem teljesen kompatibilis más gyártmányokkal. Anno a shell helix szériából a synthről lehetett hasonlókat hallani, hogy felhabosodik, ha más gyártmányokkal keverik. Ami persze így simán nem volt igaz, de egyes esetekben mégis az volt mert én magam is láttam ilyet.
Butragueno Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Már megvettem 2 hete. Te mit használsz? Jövő héten lesz műszaki, előtte cserélné a szerelőm, ugyhogy még nem késő. Most k...ra el vagyok bizonytalanodva :roll: :roll: :roll:
etna Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Már megvettem 2 hete. Te mit használsz? Jövő héten lesz műszaki, előtte cserélné a szerelőm, ugyhogy még nem késő. Most k...ra el vagyok bizonytalanodva :roll: :roll: :roll: Ha már megvetted.. nem érdemes eladni az 5 kilót 3e forintért.. :D 8szelepes a motorod? Rakd bele és figyeld árgus szemekkel-fülekkel, mi történik. Max elbuktad az olajszűrő árát. Viszont okosabb lettél. Ha nem jön be, lecseréled. Ezért nem kell szerelőhöz vinni, bárki meg tudja csinálni házilag.
Butragueno Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Ha már megvetted.. nem érdemes eladni az 5 kilót 3e forintért.. :D 8szelepes a motorod? Rakd bele és figyeld árgus szemekkel-fülekkel, mi történik. Max elbuktad az olajszűrő árát. Viszont okosabb lettél. Ha nem jön be, lecseréled. Ezért nem kell szerelőhöz vinni, bárki meg tudja csinálni házilag. Valószínű így lesz. Köszi!
opel16v Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Ha már megvetted, akkor tedd bele, ha nyócszelepes a moci, talán jobban fogja bírni, de Én a helyedben biztos többet nem vennék... Majd azért figyeld az olajat is, meg a hidrotőkék hangját is. Ha nincsenek rendes nyomáson a hidrotőkék, elkezdenek cicegni, és ezzel egyidejűleg kopni is. Na azok cseréje nem 2ft. Szal ha azt tapasztalod hogy ilyen előfordul főleg nagyobb terhelés után, akkor ne resteld lecserélni az olajat, bármennyit is futott.
Minoalovag Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Srácok! Egy munkatársam most vett 1 TWINPORT motoros astrát, és hát gyárból kijött autóhoz, gyári olaj dukál. Ugye :?: :?: :?: Ez azért lényeges, mert kapott hozzá 1 liter olajat, ha netán utána kéne önteni. :idea: A kapott olaj,CASTROL 0W40 volt :!: :!: :!:
berlina Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 had szóljak én is hozzá: Márkaszervíz cserélt kétszer olajat a kocsimban (bal oldalt a képen), sose hangzott el a szókapcsolat: "opel olaj", mindig Mobil1 ment bele kérdés nélkül, a szervíz föl is van szerelve minden Mobil1 marketing kellékkel, ami a forgalamzáshoz kell, nagy táblák/kis táblák, bemutató a pulton. stb. ... föl se merült más márka neve
Gepard Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Nekem az 1.4 16v-ben nem fogyott az opel olaj egy szemet sem, viszont olyan habos volt kb:5-6000 km után, mintha ultrát öntöttem volna bele. Az Elf olaj már az ára miatt sem lehet opel olaj. Arról pedig, hogy milyen ellenőrzéseken mennek át a dolgok, és mégis mit adnak el, tudnék mesélni (igaz nem olaj témában, de akkor is).
Tom Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Szerintem régebben akkor is az Elf volt a gyári beszállító, ami mondjuk nem feltétlenül egyenlő azzal az elf olajjal, amit ők forgalmaznak a saját nevük alatt. Két független márkaszervizes is emlegette nekem régebben az elfet, mint gyári beszállítót. Uhu nem tudja esetleg?
warwolf Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Nekem most a Valvolineban kb. 4e. van lassan, és idáig csupán ha 1dl fogyott.Na majd még később kiderül.Az Opelolajból ilyenkor már 5dl-nél tartottam. :wink:
meriva1.8 Elküldve Március30, 2005 Elküldve Március30, 2005 Nemtom milyen ez az olaj, de az biztos, hogy ha friss olajcsere után elkezdene tőle csattogni a motor, felhabosodna, gőzzé válna, valamint rakétává változtatná az autót, akkor már régen bevonták volna. Nem vonom kétségbe tanultabb kollegáim szavait de már elhangzott itt is többször: nem mindegy, milyen motorba megy bele. Meg szerintem az sem, hogy előtte milyen olaj volt a motorban. Amikor vettem az első F-t, 1996-ban és még sokáig, az tuti, hogy Aral olaj volt. Abban az időben nagy Aral feliratos hordókból töltötték az Interatban. ARAL Basic, ARAL Tronic, stb. A másik okos meglátásod, hogy nem mindegy mi volt benne előtte. Régen, 20-on éve volt egy olyan fogalom, hogy mosóolaj. Olajcserénél, pláne, ha lehasznált, kokszos olaj volt benne, akkor olajleengedés után mosóolajjal megjáratták a gépet és csak azután öntötték bele az új olajat.
ivannorbi Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Régen, 20-on éve volt egy olyan fogalom, hogy mosóolaj. Olajcserénél, pláne, ha lehasznált, kokszos olaj volt benne, akkor olajleengedés után mosóolajjal megjáratták a gépet és csak azután öntötték bele az új olajat. Manapság nincs ilyesmi?
opel16v Elküldve Március31, 2005 Elküldve Március31, 2005 Ne keverjük a gyári olajat, és a márkakereskedés által használt olajat! Minden márkakereskedés más-más olajakat használ. Pécsen Mol-t nyomtak pl., de láttam egyik helyen Castrolt, másikon Mobil1-et is. :D
2004tiborc Elküldve Április6, 2005 Elküldve Április6, 2005 Az ARAL olajról (10W40) mi a véleményetek? Nekem az eladó ezt ajánlotta (és nem a Castrolt ami még drágabb is volt) így most ez van benne.
urobi Elküldve Április7, 2005 Elküldve Április7, 2005 Sziasztok! Van valakinek tapasztalata Total QUARTZ 7000 10W40 olajjal? Kb. 150e km-t futott x16xel motorba lenne.
szantozoli Elküldve Április7, 2005 Elküldve Április7, 2005 Sziasztok! Van valakinek tapasztalata Total QUARTZ 7000 10W40 olajjal? Kb. 150e km-t futott x16xel motorba lenne. Passz! De a vélemények megoszlanak arról, hogy milyen minőségű olaj a jó: az én szervizesem azt tanácsolta, hogy a 16v-s motorokba inkább 5w40 vagy 0w40 kellene! De 100.000km fölött a Valvoline is 10w40-et ajánl! :twisted:
urobi Elküldve Április7, 2005 Elküldve Április7, 2005 Passz! De a vélemények megoszlanak arról, hogy milyen minőségű olaj a jó: az én szervizesem azt tanácsolta, hogy a 16v-s motorokba inkább 5w40 vagy 0w40 kellene! De 100.000km fölött a Valvoline is 10w40-et ajánl! :twisted: Van 5W40 is ugyancsak Totalban, csak el kell dönteni milyet hozzanak! Lehet valami gondság a vékonyabb olajtól?
szantozoli Elküldve Április7, 2005 Elküldve Április7, 2005 Van 5W40 is ugyancsak Totalban, csak el kell dönteni milyet hozzanak! Lehet valami gondság a vékonyabb olajtól? Én nem igazán értek a kocsikhoz, csak hobbi szinten foglalkozok vele. Inkább csak szeretném tudni, hogy mi hogy működik. Kevés szerelési tapasztalatom van. Csak azt tudom, hogy 100e km fölött már a motor elvileg meg van kopva, és azért ajánlja a Valvoline a MAXLIFE 10w40-et, mert ez segít a kenés mellett a tömítésben is! Ha lenne rá pézem, én olyat vennék :D ! De ha van pénzed megvenni az 5w40-es olajat, akkor inkább a MAXLIFE-ot vedd, mert az se drágább! Gondolom, tudod mit jelent az első szám az olajon: 5 full szintetikus, vékony, -25 °C-on is használható! 10 fél szintetikus, kevésbé vékony, -20 °C 15 ásvány olaj Elvileg 15w40 is önthető bele, de a 16v-be ne tegyél 10w40-nél rosszabb minőségűt! :twisted:
opel16v Elküldve Április7, 2005 Elküldve Április7, 2005 x16xel-be ne rakj 5W-s olajat, a 0W-t meg legfőképpen ne! 10W40 kell bele, és ha már Valvoline, akkor Durablend/Topgard típusú legyen! Ajánlom a Metabond olajokat is: http://www.opel16v.hu/metabond/metabond.htm
Recommended Posts