Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Van egy X16SZR motorkóddal szerelt combi F Astrám. Szeretném a véleményeteket kérni, hogy milyen olajszűrő jó vagy javasolt ehez a típusú motorhoz.

Üdv.

Keresel egy START, Bárdi vagy ilyesmi boltot, és kérsz bele valami normálisat. Ne a legolcsóbb made in akárhonnant :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Mi a technikai kulonbseg a dizel es a benzines motorolaj kozott?

Figyelmetlensegbol dizel motorhoz valo olajat ontottem a benzines 1.4 16szelepes motorba. Az olaj SHELL

eredmenyezhet-e valamilyeb karosodast a motorban?

Mellőzve minden féle kémiai adalékolásos dumát, a lényeg a következő. A kupán fel van tüntetve sok egyéb mellett az olaj teljesítményszintje. Az S betű utáni betű a benzines motorra vonatkozik, a C betű után lévő pedig olajkályhára.

Pl. SL/CF Vagyis azt kell figyelembe venned, hogy milyen motorba öntöd. Ez persze API szerinti besorolás, találni fogsz rajta másikat is.

A legtöbb középkategóriás olaj univerzális felhasználhatóságú, azaz egyaránt jó benzin/dízel/LPG -be.

Persze vannak speciálisan csak meghatározott motortípusokhoz kifejlesztett olajok, azokon külön fel van tüntetve. Ezek főleg adalékolásban térnek el valamelyik típus speciális igényei felé.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Mi a technikai kulonbseg a dizel es a benzines motorolaj kozott?

Figyelmetlensegbol dizel motorhoz valo olajat ontottem a benzines 1.4 16szelepes motorba. Az olaj SHELL

eredmenyezhet-e valamilyeb karosodast a motorban?

Általánosságban azt lehet, mondani, hogy a diesel motorban az olaj nagyobb igénybevételnek van kitéve, illetve ha turbós a motor, akkor az hamarabb elkokszolja az olajat. Ezért is ajánlott dieseleknél 8-10 ezrenként cserélni.

Szerintem semmi baja nem lesz a motorodnak attól az olajtól. Ellenben ha TD-be öntenél benzines motorba való olajat, na akkor lehet, hogy lenne :huh:

10W40es?

Link to comment
Megosztás:

Egy kis érdekesség ezzel az olajcserével és új motorral kapcsolatban...

Pár évvel ezelőtt voltam az Audi gyárban Győrben. Itt kiokosítottak, hogy az ő motorjaik (saját bevallásuk szerint) 150-200ekm-re van tervezve. Egyes szerencsés példányok elfuthatják akár a 300ekm-t is (de ez kimondottan ritka!)

A motorok bejáratva kerülnek beszerelésre. A suli korábban kapott 6db 0km-es új TT motort kompletten beszerelésre kész állapotban. Motorolajjal feltöltve, tényleg beszerelésre kész állapotban. Az első olajcsere 30ekm-nél.

Szétszedtem a műhelyembe került példányt. A bejáratása csak un. hidegbejáratással történt :lol: . A motor beindítva még sohasem volt. Az olajszűrő cserélhető papírbetétes szűrő (csak magát a papírt cseréled a szűrűházban). Tele volt fémszemcsékkel :huh: Szabad szemmel jól láthatóan is, és még amit nem lehet látni...

Lehet ennyire magabiztos az audi és ennyire bízik az olajminőségben, a szűrő működésében, a csapágyperselyek beágyazóképességében, stb... vagy egyszerűen csak tesz rá, mondván úgy is kis futásteljesítményű motorok...

Biztos, hogy ez más márkák jelenlegi gyakorlatában is megvan, csak nekem személyesen az audiról van ilyen tapasztalatom.

Lehet nekem kell még sokat tanulni a mostani (!) motorgyártásról, összeszerelésről és beépítésről, de logikusan gondolkodva ésszerűbb egy milliós nagyságrendű motornál nem sajnálni egy 25-30eFt körüli olajcserét.

Ja és csak zárójelben jegyzem meg, hogy pl. egyes vw pdtdi motorokat meg sem lehet annyira bontani, hogy főtengelycsapágyat cseréljen az ember, mert azonnal kuka lesz, amint fellazítod a csavarokat. (Sőt van olyan, hogy a hengerfejcsavar fogja a forgattyús házat is!!) Vetemedik az egész könnyűszerkezetes blokk - javíthatatlanná válik. Főtengelyt csak blokkal együtt lehet kompletten cserélni, gyári összeszereléssel (!). - No komment!

Ezt csak azért írtam, hogy mennyire fontos az olaj és az olajcsere és a csapágyak védelme egy új autónál.

Jó tudom, azért ez nem F astra kategória. Nekünk ettől nem kell félnünk :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Egy kis érdekesség ezzel az olajcserével és új motorral kapcsolatban...

Pár évvel ezelőtt voltam az Audi gyárban Győrben. Itt kiokosítottak, hogy az ő motorjaik (saját bevallásuk szerint) 150-200ekm-re van tervezve. Egyes szerencsés példányok elfuthatják akár a 300ekm-t is (de ez kimondottan ritka!)

A motorok bejáratva kerülnek beszerelésre. A suli korábban kapott 6db 0km-es új TT motort kompletten beszerelésre kész állapotban. Motorolajjal feltöltve, tényleg beszerelésre kész állapotban. Az első olajcsere 30ekm-nél.

Szétszedtem a műhelyembe került példányt. A bejáratása csak un. hidegbejáratással történt :lol: . A motor beindítva még sohasem volt. Az olajszűrő cserélhető papírbetétes szűrő (csak magát a papírt cseréled a szűrűházban). Tele volt fémszemcsékkel :huh: Szabad szemmel jól láthatóan is, és még amit nem lehet látni...

Lehet ennyire magabiztos az audi és ennyire bízik az olajminőségben, a szűrő működésében, a csapágyperselyek beágyazóképességében, stb... vagy egyszerűen csak tesz rá, mondván úgy is kis futásteljesítményű motorok...

Biztos, hogy ez más márkák jelenlegi gyakorlatában is megvan, csak nekem személyesen az audiról van ilyen tapasztalatom.

Lehet nekem kell még sokat tanulni a mostani (!) motorgyártásról, összeszerelésről és beépítésről, de logikusan gondolkodva ésszerűbb egy milliós nagyságrendű motornál nem sajnálni egy 25-30eFt körüli olajcserét.

Ja és csak zárójelben jegyzem meg, hogy pl. egyes vw pdtdi motorokat meg sem lehet annyira bontani, hogy főtengelycsapágyat cseréljen az ember, mert azonnal kuka lesz, amint fellazítod a csavarokat. (Sőt van olyan, hogy a hengerfejcsavar fogja a forgattyús házat is!!) Vetemedik az egész könnyűszerkezetes blokk - javíthatatlanná válik. Főtengelyt csak blokkal együtt lehet kompletten cserélni, gyári összeszereléssel (!). - No komment!

Ezt csak azért írtam, hogy mennyire fontos az olaj és az olajcsere és a csapágyak védelme egy új autónál.

Jó tudom, azért ez nem F astra kategória. Nekünk ettől nem kell félnünk :lol: :D

Amit leírsz az igazából nem hideg bejáratás.

A motort hidegen megforgatják, és eközben ellenőrzik bizonyos paraméterek megfelelőségét, pl tömítettséget...stb, így pedig az ellenőrzési folyamat lényegesen leegyszerűsödik, költséghatékonyabb és produktívabb. Ez nem bejáratás.

Link to comment
Megosztás:

Amit leírsz az igazából nem hideg bejáratás.

A motort hidegen megforgatják, és eközben ellenőrzik bizonyos paraméterek megfelelőségét, pl tömítettséget...stb, így pedig az ellenőrzési folyamat lényegesen leegyszerűsödik, költséghatékonyabb és produktívabb. Ez nem bejáratás.

Ez persze, hogy nem bejáratás, ez diagnosztika. Az ellenőrzési része az természetes, szinte mindenhol így csinálják.

Én is furcsán néztem mikor a gyárban az illetékes vezetőnk közölte, hidegen járatták be a motorokat (nem a diagnosztikára gondolok) és nem voltak soha beindítva. Így kerülnek beépítésre.

Lehet hiszékeny vagyok, de ezt alátámasztotta amikor boncoltam.

Érdekes dolgok ezek, ha van tapasztalata valakinek ez ügyben ne tartsa magában. Az egyéb topikba ez belefér? Mert akkor inkább ott.

Link to comment
Megosztás:

Ez persze, hogy nem bejáratás, ez diagnosztika. Az ellenőrzési része az természetes, szinte mindenhol így csinálják.

Én is furcsán néztem mikor a gyárban az illetékes vezetőnk közölte, hidegen járatták be a motorokat (nem a diagnosztikára gondolok) és nem voltak soha beindítva. Így kerülnek beépítésre.

Lehet hiszékeny vagyok, de ezt alátámasztotta amikor boncoltam.

Érdekes dolgok ezek, ha van tapasztalata valakinek ez ügyben ne tartsa magában. Az egyéb topikba ez belefér? Mert akkor inkább ott.

De ezzel nincs semmi baj, mindenki így csinálja...eléggé hiú ábránd lenne elvárni azt a gyártótól hogy járassa be a motort...

Link to comment
Megosztás:

Ez persze, hogy nem bejáratás, ez diagnosztika. Az ellenőrzési része az természetes, szinte mindenhol így csinálják.

Én is furcsán néztem mikor a gyárban az illetékes vezetőnk közölte, hidegen járatták be a motorokat (nem a diagnosztikára gondolok) és nem voltak soha beindítva. Így kerülnek beépítésre.

Lehet hiszékeny vagyok, de ezt alátámasztotta amikor boncoltam.

Érdekes dolgok ezek, ha van tapasztalata valakinek ez ügyben ne tartsa magában. Az egyéb topikba ez belefér? Mert akkor inkább ott.

Ezek szerint már győrben is áttértek a hideg tesztre. Mikor főiskolás voltam 96-2000 akkor még az audiban mindegyik motort beröffentették és megjáratták rövid ideig. Ez volt a teszt. A szentgotthárdi opel motorgyárban már akkor is hidegen teszteltek, csak szúrópróba szerűen volt melegteszt.

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint már győrben is áttértek a hideg tesztre. Mikor főiskolás voltam 96-2000 akkor még az audiban mindegyik motort beröffentették és megjáratták rövid ideig. Ez volt a teszt. A szentgotthárdi opel motorgyárban már akkor is hidegen teszteltek, csak szúrópróba szerűen volt melegteszt.

De amelyiknél melegteszt volt, azt megkínozták rendesen... Én láttam... :huh:

Link to comment
Megosztás:

A napokban beszélgettem egy kollégámmal, akivel mindig együtt rendelünk olajat. Aztán mondja, hogy ilyen olajat (Castrol Magnatec 10W-40) sem fog többet beletenni, mert habos kiválás jelent meg a beöntő kupaknál. Én is ma letekertem a kupakot és nálam is igaz alig, de tapasztalható. Eddig kb. 3 évig Valvoline-t, aztán vagy 2 évig Q8-at használtunk, de egyiknél sem fordult elő hasonló. A Valvoline jobban fogyott, Castrol így felejtős, hát marad a Q8.

Link to comment
Megosztás:

A napokban beszélgettem egy kollégámmal, akivel mindig együtt rendelünk olajat. Aztán mondja, hogy ilyen olajat (Castrol Magnatec 10W-40) sem fog többet beletenni, mert habos kiválás jelent meg a beöntő kupaknál. Én is ma letekertem a kupakot és nálam is igaz alig, de tapasztalható. Eddig kb. 3 évig Valvoline-t, aztán vagy 2 évig Q8-at használtunk, de egyiknél sem fordult elő hasonló. A Valvoline jobban fogyott, Castrol így felejtős, hát marad a Q8.

Ez a habzás természetesnek is vélhető ilyen időben. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.