Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nálunk a rokonságban van egy kockalada kombi, 1500 as. 19 éves. 23500. km. van benne. ujonnan vete a gazda. Garázsban áll. Havat nem látott, esőt is csak ha utközben épp elkapta. Kb. 4 éve nem ment egy métert sem. Szalonállapot, ujautószag.:) Ha eladná, megvenném. :)

Elküldve
Nálunk a rokonságban van egy kockalada kombi, 1500 as. 19 éves. 23500. km. van benne. ujonnan vete a gazda. Garázsban áll. Havat nem látott, esőt is csak ha utközben épp elkapta. Kb. 4 éve nem ment egy métert sem. Szalonállapot, ujautószag.:) Ha eladná, megvenném. :D

beindítgatva bevan azért néha??

olyasmiket hallottam, hogy sok egyhelyben állás megárt neki, és vmi korróziós folyamat megy végbe a mociba, és kirohad a moci belül...

:)

igazat megvalva nemtudom mi igaz ebből...

Elküldve
beindítgatva bevan azért néha??

olyasmiket hallottam, hogy sok egyhelyben állás megárt neki, és vmi korróziós folyamat megy végbe a mociba, és kirohad a moci belül...

:)

igazat megvalva nemtudom mi igaz ebből...

Nekem az előző autóm is ilyen volt, hogy mielőtt megvettem vagy 2 évet állt. Akku kuka volt, a kuplung összerohadva (mármint úgy össze volt tapadva/roszdásodva, hogy nem lehetett kinyomni. Fékek levegősek voltak. Aztán rendbeszedtem, de pl a kerékcsapágyak 1-2 ezer km után elkezdtek szólni (mind a 4), mert az álláskor nem volt felbakolva és egy ponton nyomódtak a csapágyak aminek a futófelülete így hamar megadta magát.

Azt én is hallottam, hogy pl a henger falába nyomot hagynak a gyűrűk ha egy ponton állnak évekig ahol aztán jobban kopik majd, de ezt nem tapasztaltam a ladánál. Az viszont biztos, hogy nagyon nem jó ha évekig nincs beindítva.

Anno a wartburg kezelési könyvébe is le volt írva, hogy ha hosszabb ideig nem használjuk akkor mi a teendő. Többek között ott volt a felbakolásról is szó, meg arrol, hogy ilyenkor egy kis morotolajat kell önteni a hengerbe kézzel átforgatni és úgy eltenni csipkerózsika álmot aludni. :)

Elküldve
Nekem az előző autóm is ilyen volt, hogy mielőtt megvettem vagy 2 évet állt. Akku kuka volt, a kuplung összerohadva (mármint úgy össze volt tapadva/roszdásodva, hogy nem lehetett kinyomni. Fékek levegősek voltak. Aztán rendbeszedtem, de pl a kerékcsapágyak 1-2 ezer km után elkezdtek szólni (mind a 4), mert az álláskor nem volt felbakolva és egy ponton nyomódtak a csapágyak aminek a futófelülete így hamar megadta magát.

Azt én is hallottam, hogy pl a henger falába nyomot hagynak a gyűrűk ha egy ponton állnak évekig ahol aztán jobban kopik majd, de ezt nem tapasztaltam a ladánál. Az viszont biztos, hogy nagyon nem jó ha évekig nincs beindítva.

Anno a wartburg kezelési könyvébe is le volt írva, hogy ha hosszabb ideig nem használjuk akkor mi a teendő. Többek között ott volt a felbakolásról is szó, meg arrol, hogy ilyenkor egy kis morotolajat kell önteni a hengerbe kézzel átforgatni és úgy eltenni csipkerózsika álmot aludni. :)

Persze a garázsbol kiállnak vele ha kell valami onnan. Pl. krumpli az aknából. És szellőztetik is a garázst. Tehát azért rendszeresen beinditják. és olyankor megvárják amiig üzemi hőfokig melegszik a motor. utána ujra betakarják pokróccal. :)

Elküldve

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy kb. hány liter olaj megy bele a 92-es c14nz motorkódú astramba. Olajszűrő is cserélve lesz.

Köszönöm

Elküldve
Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy kb. hány liter olaj megy bele a 92-es c14nz motorkódú astramba. Olajszűrő is cserélve lesz.

Köszönöm

Vegyél 4litert, ebből olyan 3.5-megy bele, a maradék jó lesz az esetleges utántöltésre.

Elküldve
Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy kb. hány liter olaj megy bele a 92-es c14nz motorkódú astramba. Olajszűrő is cserélve lesz.

Köszönöm

Nagy valószínűséggel neked még acélból készült olajteknőd van, azzal szerelt motor esetén 3,5 liter. Alumíniumnál 3,25l.

Elküldve
Nagy valószínűséggel neked még acélból készült olajteknőd van, azzal szerelt motor esetén 3,5 liter. Alumíniumnál 3,25l.

Ez utóbbi tuti? :) Ezt nem is tudtam. Akkor talán nekem is azért maradt több mint fél liter az olajból. Habár, őszintén szólva nem is tudom az enyémen milyen van. :)

Elküldve
Ez utóbbi tuti? :D Ezt nem is tudtam. Akkor talán nekem is azért maradt több mint fél liter az olajból. Habár, őszintén szólva nem is tudom az enyémen milyen van. :)

Mágnesed van? :)

Elküldve
Minek az? Alánézel, és meglátod milyen.

Persze, tudom én, csak eddig nem figyeltem még meg és annyira tetszett zotya gondolata/javaslata erre vonatkozólag. :)

Elküldve
Ez utóbbi tuti? :) Ezt nem is tudtam. Akkor talán nekem is azért maradt több mint fél liter az olajból. Habár, őszintén szólva nem is tudom az enyémen milyen van. :)

Az Etzold könyvben is le van írva ez. :D

Elküldve
Há'tudom én azt hogy az micsoda, mit te gondolsz!? :)

Szerintem Day erre gondolt.:

Így csináld! Opel Astra (ICS78)

[so wird's gemacht Band 78]

Hans-Rüdiger Etzold

(SIMÜFO Műszaki Fordítóiroda és Könyvkiadó - 1996)

Így csináld! sorozat [78.]

ISBN: 9789639041

nyelv: magyar

oldalszám: 302

kötés: fűzött

méret: 194 mm x 263 mm x 16 mm

ÁFA: 5%

Műszaki ismeretek

Opel astra 1991. szeptemberétől gyártott Limuzin és Caravan 1,4 - 1,6 - 1,8 - 2,0 literes, dízel 1,7 literes modellekhez. Mindent megtalálunk ebben a könyvben, amit gépkocsink karbantartásáról, javításáról tudni szeretnénk.

Elküldve
Persze a garázsbol kiállnak vele ha kell valami onnan. Pl. krumpli az aknából. És szellőztetik is a garázst. Tehát azért rendszeresen beinditják. és olyankor megvárják amiig üzemi hőfokig melegszik a motor. utána ujra betakarják pokróccal. :)

Megsimogatni, puszit adni, jóéjt kívánni, és kislámpát felkapcsolni nem kéne ??? :) :D

Elküldve

101.000 km -nél tartok az autómmal , esedékes az olajcsere

milyen olajat tegyek bele ?

ajánlották a valvoline max life 10w -40 -et

a motorkód : X16XEL 1.6- 16V

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.