Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Nem védeni akarom, de most nem mondott hülyeséget :rolleyes:

A mai olajok tárolási szavatossági ideje 5 év szokott lenni. Ez értendő lezárt flakonban, mert nedvességre

és oxigénre hosszú távon érzékeny, az adalékanyagokat oxidálja.

Miután betöltötted a motorba, onnan él az 1 év (illetve LL olajak esetén 2év) szabálya.

Link to comment
Megosztás:

Nem védeni akarom, de most nem mondott hülyeséget :rolleyes:

A mai olajok tárolási szavatossági ideje 5 év szokott lenni. Ez értendő lezárt flakonban, mert nedvességre

és oxigénre hosszú távon érzékeny, az adalékanyagokat oxidálja.

Miután betöltötted a motorba, onnan él az 1 év (illetve LL olajak esetén 2év) szabálya.

Idézem: Ha visszazárta az olajat, és nem telt el több mint 4-5 év a megvásárlása óta, akkor nyugodtan felhasználhatja

Akkor ez most nem hülyeség, szerintem egy átlag ember mint én is, vesz egy flaska olajat és max 1-2 hónapon belül felhasználja, tehát a vásárlás óta el telt eddig 2 hónap, a gyártás óta meg x idő, lezárom és elrakom a maradékot ha esetleg fogyna a felhasználtból. Ami esetleg megmarad, egy évet állt a polcon nem originál zárással, az azt jelenti, hogy az olajam esetleg 2 éves amiből 1 év nyitva volt akkor milyen is ez a 4-5év vásárlástól?

Na mindegy ez egy salyát vélemény ismét. Én ezt akkor sem javasolnám senkinek, mert rizikós. egyébként meg ha 3 liter kell neki miért 4-et vesz? Nem hiszem, hogy a 4-es flassen olcsóbb mint a 3*1 liter. Az ilyen tipusú emberek töltik be a mociba a gm olajat és járnak vele nyugodt szívvel 20-30e km-t mert a kereskedő azt mondta.

Ja és nem kötözködni akartam! <_<

Link to comment
Megosztás:

Idézem: Ha visszazárta az olajat, és nem telt el több mint 4-5 év a megvásárlása óta, akkor nyugodtan felhasználhatja

Akkor ez most nem hülyeség, szerintem egy átlag ember mint én is, vesz egy flaska olajat és max 1-2 hónapon belül felhasználja, tehát a vásárlás óta el telt eddig 2 hónap, a gyártás óta meg x idő, lezárom és elrakom a maradékot ha esetleg fogyna a felhasználtból. Ami esetleg megmarad, egy évet állt a polcon nem originál zárással, az azt jelenti, hogy az olajam esetleg 2 éves amiből 1 év nyitva volt akkor milyen is ez a 4-5év vásárlástól?

Na mindegy ez egy salyát vélemény ismét. Én ezt akkor sem javasolnám senkinek, mert rizikós. egyébként meg ha 3 liter kell neki miért 4-et vesz? Nem hiszem, hogy a 4-es flassen olcsóbb mint a 3*1 liter. Az ilyen tipusú emberek töltik be a mociba a gm olajat és járnak vele nyugodt szívvel 20-30e km-t mert a kereskedő azt mondta.

Ja és nem kötözködni akartam! :rolleyes:

De mégis azt teszed.

Szerintem eleve felesleges volt erről elkezdeni a vitát. Csak a hozzászolások számát szaporitjuk feleslegesen.

Ugyanis szerintem nincs az az autós aki 4-5 évet várna azzal az egy liter olajjal. Visszatekert dobozban mi a bánat baja lenne neki amugy is? Ha meg mégis vár vele olyan sokat, akkor az a hibátlan, egy liter olaj másik két liter ugyanolyanhoz öntve, / mert ugyanis ez van a cikkben / milyen kárt okozna a motornak? Amugy meg szerintem gazdaságosabb egy négyliterest megvenni. Ez miért minősiti az embert? .

Link to comment
Megosztás:

Idézem: Ha visszazárta az olajat, és nem telt el több mint 4-5 év a megvásárlása óta, akkor nyugodtan felhasználhatja

Akkor ez most nem hülyeség, szerintem egy átlag ember mint én is, vesz egy flaska olajat és max 1-2 hónapon belül felhasználja, tehát a vásárlás óta el telt eddig 2 hónap, a gyártás óta meg x idő, lezárom és elrakom a maradékot ha esetleg fogyna a felhasználtból. Ami esetleg megmarad, egy évet állt a polcon nem originál zárással, az azt jelenti, hogy az olajam esetleg 2 éves amiből 1 év nyitva volt akkor milyen is ez a 4-5év vásárlástól?

Na mindegy ez egy salyát vélemény ismét. Én ezt akkor sem javasolnám senkinek, mert rizikós. egyébként meg ha 3 liter kell neki miért 4-et vesz? Nem hiszem, hogy a 4-es flassen olcsóbb mint a 3*1 liter. Az ilyen tipusú emberek töltik be a mociba a gm olajat és járnak vele nyugodt szívvel 20-30e km-t mert a kereskedő azt mondta.

Ja és nem kötözködni akartam! :rolleyes:

Az olajdoki azt mondja ha nem telt el 4-5 év a megvásárlás óta... na most szerintem a nagy átlag évente cserél olajat, tehát a maradék max. egy éves lehet ha feltételezzük, hogy nem kellett utántölteni, de ezt kétlem. Nekem nincs ilyen gondom, mert az olajcsere óta elfurikázott 1500kilóméren beletöltöttem a maradék fél litert. <_<

Link to comment
Megosztás:

hm ezen az utcsó oldalon mosolyogtam :rolleyes:

nem is régen Gabinak is úgy kellett szólni, hogy lesse már meg a Speed kannát, mert ott bezony 5 év figyel -_-

de szerintem is marha nagy felesleges erőfeszítés ez a "vita" mert 5 év alatt már az 5. kannát fogod venni, ha nem a 10.et :D

Zotya 1500km en fél liter? <_<

Link to comment
Megosztás:

hm ezen az utcsó oldalon mosolyogtam :rolleyes:

nem is régen Gabinak is úgy kellett szólni, hogy lesse már meg a Speed kannát, mert ott bezony 5 év figyel -_-

de szerintem is marha nagy felesleges erőfeszítés ez a "vita" mert 5 év alatt már az 5. kannát fogod venni, ha nem a 10.et :D

Zotya 1500km en fél liter? <_<

Aha annyi, sok?

Link to comment
Megosztás:

Aha annyi, sok?

<_< ..nemtom, lehet hogy könyv szerint belefér akkora olajfogyasztás, de nekem a csereperiódus(cca. 10000km, ugyebár) alatt kerül bele annyi. Vagyis kiürül a négylityis kanna. Persze, a végére a nivópálca sem lóg bele annyira, de még határon belül marad.

...vagy sok benne a kondenzviz? - nekem ugyebár nincs bödönöm. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

<_< ..nemtom, lehet hogy könyv szerint belefér akkora olajfogyasztás, de nekem a csereperiódus(cca. 10000km, ugyebár) alatt kerül bele annyi. Vagyis kiürül a négylityis kanna. Persze, a végére a nivópálca sem lóg bele annyira, de még határon belül marad.

...vagy sok benne a kondenzviz? - nekem ugyebár nincs bödönöm. :rolleyes:

nekem is pont annyi fogy el belőle

kb egy liter a 10 alatt

Link to comment
Megosztás:

<_< ..nemtom, lehet hogy könyv szerint belefér akkora olajfogyasztás, de nekem a csereperiódus(cca. 10000km, ugyebár) alatt kerül bele annyi. Vagyis kiürül a négylityis kanna. Persze, a végére a nivópálca sem lóg bele annyira, de még határon belül marad.

...vagy sok benne a kondenzviz? - nekem ugyebár nincs bödönöm. :rolleyes:

nekem is pont annyi fogy el belőle

kb egy liter a 10 alatt

Most raktam alá egy edényt, mert eddíg szégyenlem, de csak a földre csöpögött az olaj, abban is szépen gyűlik, úgyhogy valószínű az összes olajfogyást nem a moci kajolja be.

Link to comment
Megosztás:

Délelőtt cseréltem olajat.

Kicsit elhalasztódott :D Majdnem 12 ezer volt már benne.

De semmi különös elváltozás az olajon :rolleyes:

A hosszú távú autózások valószínű kevésbé veszik igénybe, mint a rövid utak.

No meg Metabond. <_<

Szintén most cseréltem és kb. ua annyit mentem vele én is.

Eddig őszintén szólva nem is néztem, hogy hol van az olajszűrő, most legnagyobb döbbenetemre olyan idióta helyen találtam meg, hogy az elképesztő. Az 1.8-ason a vezérlés alatt volt a jobb első kerék mögött, ennél meg a tűzfal felől az önindító felett fejreállítva! Másnak is ilyen ökör helyen van vagy csak az isuzu lehet erre büszke? Egyszerűen nem lehet úgy kicserélni, hogy ne legyen alatta minden nyakig olajos.

Nem tudom a szerelőm a vez cserekor mit rakott bele, de hogy nem 10W 40 volt az biztos. Most Castrol magna diesel került bele és hallhatóan csendesebb lett és az olajnyomáslámpa is gyorsabban elalszik, mint eddig

Az is érdekes, hogy a kezelési szerint 5 lityi kéne bele szúrőcserével, de mikor beleborult a 4 lityis kanna valami okból vártam pár percet és kihúztam a nívót...szerencsére. max felett volt picivel, beindítás után lement a max alá 2-3 milivel.

Most vagy a kezelési hazudik vagy bennmaradt 1 lityi valahol, de hol...? -_-

Link to comment
Megosztás:

Szintén most cseréltem és kb. ua annyit mentem vele én is.

Eddig őszintén szólva nem is néztem, hogy hol van az olajszűrő, most legnagyobb döbbenetemre olyan idióta helyen találtam meg, hogy az elképesztő. Az 1.8-ason a vezérlés alatt volt a jobb első kerék mögött, ennél meg a tűzfal felől az önindító felett fejreállítva! Másnak is ilyen ökör helyen van vagy csak az isuzu lehet erre büszke? Egyszerűen nem lehet úgy kicserélni, hogy ne legyen alatta minden nyakig olajos.

Nem tudom a szerelőm a vez cserekor mit rakott bele, de hogy nem 10W 40 volt az biztos. Most Castrol magna diesel került bele és hallhatóan csendesebb lett és az olajnyomáslámpa is gyorsabban elalszik, mint eddig

Az is érdekes, hogy a kezelési szerint 5 lityi kéne bele szúrőcserével, de mikor beleborult a 4 lityis kanna valami okból vártam pár percet és kihúztam a nívót...szerencsére. max felett volt picivel, beindítás után lement a max alá 2-3 milivel.

Most vagy a kezelési hazudik vagy bennmaradt 1 lityi valahol, de hol...? :rolleyes:

Csak az Isuzunak van ott. Az opel motorokon vagy a szivattyú alatt (ahol neked az 1,8-on), vagy a blokk elején, a hűtő felé.

Link to comment
Megosztás:

Szintén most cseréltem és kb. ua annyit mentem vele én is.

Eddig őszintén szólva nem is néztem, hogy hol van az olajszűrő, most legnagyobb döbbenetemre olyan idióta helyen találtam meg, hogy az elképesztő. Az 1.8-ason a vezérlés alatt volt a jobb első kerék mögött, ennél meg a tűzfal felől az önindító felett fejreállítva! Másnak is ilyen ökör helyen van vagy csak az isuzu lehet erre büszke? Egyszerűen nem lehet úgy kicserélni, hogy ne legyen alatta minden nyakig olajos.

Nem tudom a szerelőm a vez cserekor mit rakott bele, de hogy nem 10W 40 volt az biztos. Most Castrol magna diesel került bele és hallhatóan csendesebb lett és az olajnyomáslámpa is gyorsabban elalszik, mint eddig

Az is érdekes, hogy a kezelési szerint 5 lityi kéne bele szúrőcserével, de mikor beleborult a 4 lityis kanna valami okból vártam pár percet és kihúztam a nívót...szerencsére. max felett volt picivel, beindítás után lement a max alá 2-3 milivel.

Most vagy a kezelési hazudik vagy bennmaradt 1 lityi valahol, de hol...? :rolleyes:

olaj betöltés: Ne izgulj ez a legtöbb motornál, egyszerű olajcserénél így van.

Szűrő: ez még istenes, de amikor csak szűrőbetétet kell cserélni az új kocsiknál, ráadásul az is úgy helyezkedik el, hogy a teljesen tiszta motorteret beteríti a fáradt olaj. Nem gyűzni utána sikálni a blokk oldalát, a csöveket, vezetékeket, jeladókat meg szinte mindent.

A magna dízel szerintem is nagyon jó olaj.

Link to comment
Megosztás:

Délelőtt cseréltem olajat.

Kicsit elhalasztódott :rolleyes: Majdnem 12 ezer volt már benne.

Remélem azért ez nem okoz maradandó lelki sérülést Benned! <_<

Link to comment
Megosztás:

Csak az Isuzunak van ott. Az opel motorokon vagy a szivattyú alatt (ahol neked az 1,8-on), vagy a blokk elején, a hűtő felé.

akkor jól sejtettem, hogy csak nálunk ilyen furcsa

olaj betöltés: Ne izgulj ez a legtöbb motornál, egyszerű olajcserénél így van.

Szűrő: ez még istenes, de amikor csak szűrőbetétet kell cserélni az új kocsiknál, ráadásul az is úgy helyezkedik el, hogy a teljesen tiszta motorteret beteríti a fáradt olaj. Nem gyűzni utána sikálni a blokk oldalát, a csöveket, vezetékeket, jeladókat meg szinte mindent.

A magna dízel szerintem is nagyon jó olaj.

a gondom az volt inkább, hogy az olajcsere megvolt fél óra alatt, aztán majd egy órát takarítottam a motorteret meg anyós zöldségesládáit az aknában :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Idézem: Ha visszazárta az olajat, és nem telt el több mint 4-5 év a megvásárlása óta, akkor nyugodtan felhasználhatja

Akkor ez most nem hülyeség, szerintem egy átlag ember mint én is, vesz egy flaska olajat és max 1-2 hónapon belül felhasználja, tehát a vásárlás óta el telt eddig 2 hónap, a gyártás óta meg x idő, lezárom és elrakom a maradékot ha esetleg fogyna a felhasználtból. Ami esetleg megmarad, egy évet állt a polcon nem originál zárással, az azt jelenti, hogy az olajam esetleg 2 éves amiből 1 év nyitva volt akkor milyen is ez a 4-5év vásárlástól?

Egyszerű az ukáz: megnézed a flakonon a gyártási időt, ahhoz mérten tudod felhasználni. A teljes intervallumot csak úgy

lehet kihasználni, ha rendesen le volt zárva közben a flakon. Az, hogy fel volt bontva már, nem gond, csak nem szabad

nyitva hagyni, mert megköti a levegőből a páratartalmat, ami oxidálja az adalékokat (ezért IS kell max évente cserélni a

már használatban levő olajat).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találtam egy érdekes cikksorozatot egy off oldalon. Akinek van kedve és ideje végolvasni az véleményezze a dolgot.

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-vis...io-suruseg.html

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-vis...-0w-5w-10w.html

Két részes a cikk és nem egy 5 perces dolog ha az ember a hozzászolásokat is átlapozgatja.

Jó olvasást! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találtam egy érdekes cikksorozatot egy off oldalon. Akinek van kedve és ideje végolvasni az véleményezze a dolgot.

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-vis...io-suruseg.html

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-vis...-0w-5w-10w.html

Két részes a cikk és nem egy 5 perces dolog ha az ember a hozzászolásokat is átlapozgatja.

Jó olvasást! :D

Hát igen akkor a szervízkönyv sem hiába adja meg az olajcserére a 7500km t( független az olaj tipusától még a végén jó a GM is csak időben kell cserélni),de a ful szintetikus a legjobb vagy vízmelegítőt kell beépíteni mint az öreg dieselbe hogy meleg legyen az olaj egy jó kis időkapcsolóval ha már a garázs nem fűtött

Link to comment
Megosztás:

Nekem hogy megvettem ez volt az első amit lecseréltem mert elég fekete volt az olaj a szűrő meg baszott rozsdás...

De 6-7e km után újra cserélem mert újra elég hamar mocskos és 'átmosatom' inkább a blokkot nem spórol ezen!

10-40w ment bele és több mint 3000km-t tettem már meg vele mióta fellett öntve és a nívón én nem vettem észre fogyást amin csodálkoztam is mert a szelepfedéltömítésnél és az O gyűrűnél a gyújtáselosztónál is szivárog kicsit. Noés az óra szerint 190ekm-hez közeledem és mivel megvan törve a műszerfal müanyagja gyanús hogy visszalett tekerve már...

De kartert nem enged és rokon aki autósboltot vezet és "sufnituningolnak" kintről hozott összetört autót rendbeszednek és továbbadnak mondta hogy igen törve volt de 'elég szépen'(én azért laikusként láttam h festve volt ergo törve) egybe rakták, a motorját ő jónak vélte.

((Most fogom lecserélni a vezérléssel eggyütt az olajat is mert közel 190 ekm lessz lassan benne, 14éves az autó és szeretném ha a sulit kihúznám vele ami még 6év!

Ezért igyekszem mindent ami fontos pöpec állapotra hozni!))

Link to comment
Megosztás:

Találtam egy érdekes cikksorozatot egy off oldalon. Akinek van kedve és ideje végolvasni az véleményezze a dolgot.

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-vis...io-suruseg.html

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-vis...-0w-5w-10w.html

Vannak benne nagy igazságok, de nagy hülyeségek is szerény véleményem szerint :D

Ez is inkább elméleti oldalon megközelített, és sok lényeges szempontot figyelmen kívül hagyó

írás, mintsem gyakorlati és átfogó.

Link to comment
Megosztás:

Nekem hogy megvettem ez volt az első amit lecseréltem mert elég fekete volt az olaj a szűrő meg baszott rozsdás...

De 6-7e km után újra cserélem mert újra elég hamar mocskos és 'átmosatom' inkább a blokkot nem spórol ezen!

10-40w ment bele és több mint 3000km-t tettem már meg vele mióta fellett öntve és a nívón én nem vettem észre fogyást amin csodálkoztam is mert a szelepfedéltömítésnél és az O gyűrűnél a gyújtáselosztónál is szivárog kicsit. Noés az óra szerint 190ekm-hez közeledem és mivel megvan törve a műszerfal müanyagja gyanús hogy visszalett tekerve már...

De kartert nem enged és rokon aki autósboltot vezet és "sufnituningolnak" kintről hozott összetört autót rendbeszednek és továbbadnak mondta hogy igen törve volt de 'elég szépen'(én azért laikusként láttam h festve volt ergo törve) egybe rakták, a motorját ő jónak vélte.

((Most fogom lecserélni a vezérléssel eggyütt az olajat is mert közel 190 ekm lessz lassan benne, 14éves az autó és szeretném ha a sulit kihúznám vele ami még 6év!

Ezért igyekszem mindent ami fontos pöpec állapotra hozni!))

Igen, az olajnál igaz, hogy inkább gyakrabban, mint hogy túl későn.

Az olajfogyi majd akkor lesz látható, ha több hosszútávot mész vele, a rövidtávoknál becsapós, sokszor nem a tényleges szintet mutatja.

A szelepfedéltömítést és a gyújtáselosztó o gyűrűjét könnyű kicserélni és szerintem érdemes is. A sz.fedél tömítésnél használj pasztát, a gy.elosztót pedig levétel előtt jelöld össze a vez.tng. házzal (pontosan) és akkor jó eséllyel megúszol egy műszeres alapelőgyújtás-beállítást.

off

Azért mert megtört a mü.a. még nem biztos, hogy azért mert trükköztek. pl. fűtésprobléma, rádióprobléma, műszerfalvilágítás gondok miatt is le kell szerelni, vagy kmspirál csere, stb... De az autó összképéből lehet következtetni a nagyságrendi km-re. A kormánykerék állaga, a pedálok kopottsága, az ülések állapota, eredeti hengerfejtömítés van-e benne, hátsófékpofák és elöl a talpasok szegecseltek-e, gyári gátlók, stb...

on

Milyen olajat öntöttél bele? Ha nagyon fekete a motor belül, akkor mosóolajat szerintem se, inkább alacsony árkategóriás "olcsó" olajat gyakran cserélve. (ahogy írtad!) Ha javul a kép, akkor jöhet majd a jobb minőségű.

Link to comment
Megosztás:

szerintem ha alacsony kategóriás olajat ad neki, ez ugye az árral együtt van, akkor még csak több feketeség lesz benne

ki kell mosni azzal az olajjal, vagy 2x 3 x és akkor kijön belőle a feketeség.

mi csináltuk, és 3. ra már ugyan olyan sárgán jött ki, csak olyan volt, mint a víz :D

ennyit a jóminőségű tecó olajokról :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.