Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

ha hiszed ha nem akkor sem eszi... ugyan az igaz elég kíméletes üzem módban megy.. még akkor sem ette mikor sikerült a maximim felétölteni, vártam, hogy maks lentebb megy a szint de még 10ezernél is ugyan annyi volt benne..

NINCS AZ A MOTOR AMELY NEM ESZIK OLAJAT!!! Most vettünk egy új H Astrát és még annak is könyvszerint pár deci meg van gyárilag határozva / 10000 km. :rolleyes:

A tied is eszi csak nem mutatkozik a szintjelzőn mivel annyira kevés mennyiségekről beszélünk. <_<

Link to comment
Megosztás:

NINCS AZ A MOTOR AMELY NEM ESZIK OLAJAT!!! Most vettünk egy új H Astrát és még annak is könyvszerint pár deci meg van gyárilag határozva / 10000 km. :rolleyes:

A tied is eszi csak nem mutatkozik a szintjelzőn mivel annyira kevés mennyiségekről beszélünk. -_-

Vagy menjen nagyon sok rövidtávot. Mindig hideg motorral kezdje és épphogy üzemmeleg motorral állítsa le. Utána menjen egy nagy hosszú távot, aztán nézze meg a szintet. <_<

Pályanap előtt nagyon sok rövid távom volt, ügye minden reggel és délután közlekedek a kocsival rendszeresen 2-3km-t. Pályanapról hazatérve megnéztem az olajszintet és biza 2-3 deci eltűnt, pedig pályanap előtti napon ellenőriztem az olajszintet, akkor még maximumot mutatott. :D

Link to comment
Megosztás:

A Metabondot próbáltad már?

Nem, itt Győrben drága lett volna, a Castrol még belefért.

ha hiszed ha nem akkor sem eszi... ugyan az igaz elég kíméletes üzem módban megy.. még akkor sem ette mikor sikerült a maximim felétölteni, vártam, hogy maks lentebb megy a szint de még 10ezernél is ugyan annyi volt benne..

Lehet kipótolja hűtővízből. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Vagy menjen nagyon sok rövidtávot. Mindig hideg motorral kezdje és épphogy üzemmeleg motorral állítsa le. Utána menjen egy nagy hosszú távot, aztán nézze meg a szintet. :rolleyes:

Pályanap előtt nagyon sok rövid távom volt, ügye minden reggel és délután közlekedek a kocsival rendszeresen 2-3km-t. Pályanapról hazatérve megnéztem az olajszintet és biza 2-3 deci eltűnt, pedig pályanap előtti napon ellenőriztem az olajszintet, akkor még maximumot mutatott. <_<

Ja-ja, ahogy mondod. Sajnos az olajnak megvan a természetes hígulása, ami pont pótolja az elfogyasztott mennyiséget. Ezért állandónak látszik a nivo. Menni kell vele hosszútávot és kipárolog az olajból az oda nem illő cucc. Egyből lentebb megy a szint jelentősen és utána viszonylag állandósulni fog. Az lesz a valós érték.

Én pont ugyan így jártam.

Link to comment
Megosztás:

NINCS AZ A MOTOR AMELY NEM ESZIK OLAJAT!!! Most vettünk egy új H Astrát és még annak is könyvszerint pár deci meg van gyárilag határozva / 10000 km. :rolleyes:

A tied is eszi csak nem mutatkozik a szintjelzőn mivel annyira kevés mennyiségekről beszélünk. <_<

Ezek szerint a GM lejebb tornázta a max olajfogyi értékét? A korábbi az vicc volt (10L/10000km)

Link to comment
Megosztás:

egyébként érdekes a motorom:ha csak városban használom(kb. 2000 km-t)akkor olyan tiszta az olaj mint beleöntéskor.

viszont ugyanennyi pálya után megfeketedik.és csak gázzal megy,semmi benya még hidegen sem.ezért gondolom hogy nem árt cserélnem.de valszeg a motoromban van vmi.

Na ez lehet magyarázat. A gázzal ugyanis nagyobb a hőterhelése a motornak mint a benzinnel. Így aztán ha gázzal kergeted autópályán lehet már sok az olajnak és megég kicsit. Így én is azt mondom jobb ha gyakrabban cseréled.(pláne ha ingyé van :rolleyes: )

Link to comment
Megosztás:

Azé' elég gáz az az olajminőség, ami autópályás részterhelésen megég akár gázzal is :rolleyes:

Ez kb a GM 10W40 kategóriás olajra lehet igaz <_< ezért is vitattam a használt olaj eredetét :D

Nekem is GM-et töltöttek bele. Mivel az autó majd egy évet állt (januártól) a szalonban mielött átvettem volna friss cuccokat kapott. Akkor most fossak vagy ne az olaj miatt?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is GM-et töltöttek bele. Mivel az autó majd egy évet állt (januártól) a szalonban mielött átvettem volna friss cuccokat kapott. Akkor most fossak vagy ne az olaj miatt?

Én csak a 10W40-ről nyilatkozok hogy szar, mert az saját tapasztalat (nem is egyszeri) :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Azé' elég gáz az az olajminőség, ami autópályás részterhelésen megég akár gázzal is -_-

Ez kb a GM 10W40 kategóriás olajra lehet igaz B) ezért is vitattam a használt olaj eredetét :D

ezeket is hamisítanák???? :D

1 mobilt csak nem fognak.....bár a mai világban :rolleyes:

1ébként nálam a pályán nem részterhelés van,padló gáz!!!!!!!!!

mééé,??hát mert csak úgy meg a gépsárkány megfelelő sebeségel. <_< :D

te tényleg....pályán padlón megyek szinte végig(a fogyim így sem több sokkal).

nem lehet,hogy az olajfogyi miatt kormolja az olajat?1000-en megeszi már a 4-5 decit.

Link to comment
Megosztás:

Az 5W40 tartom logikusnak. Gábor! Nyomhatom bele az M-es Metát?

Hogyne -_-

ezeket is hamisítanák???? B)

nem lehet,hogy az olajfogyi miatt kormolja az olajat?1000-en megeszi már a 4-5 decit.

Persze, hamisítanak minden márkát... van amelyiken rögtön látható, van ami megtéveszt.

Gyanítom hogy egynémely gyanúsan olcsó netes olajshop is ilyeneket árul.

Az olajfogyasztás ugye leginkább motorállapotra utal, de szerintem ettől még nem kéne az

olajnak megégnie. Mondjuk ha tényleg padlón használod pályán, akkor még lehet reális.

Egyébként csak úgy dicsekvésképpen:

106e km óta használom az omegát, 210e-rel vettem 4,5 éve. Akkor is jó állapotú volt a motor, azóta csak hidrotőkék,

szelepfedéltömítés és termosztát lett cserélve, meg persze az olaj+szűrő :rolleyes:

A lényeg, hogy azóta mióta nálam van, Metabond speed 10W40 olajat használok, és bele C adalékot.

Tegnap voltam teljesítmény és emisszió mérésen, és meglepően jó eredményeket produkált a gépsas <_<

115 paciból 113,3 megvan még, a görbék közel gyáriak, az emissziós értékek is kb mint a gyáriak :D

Úgyhogy továbbra is: Metabond rulez!!! :D

Link to comment
Megosztás:

és honnan lehet megismerni a kotorék olajat?

persze ha gagyi a csomagolás az más....

jó kérdés... leginkább arról, ha láthatóan-érezhetően szar a minősége (pl megég, pisisedik, elveszti a viszkozitását...).

Nekem a GM 10W40-es olajakkal volt ilyen bajom, de nem a hamisítás miatt, hanem egyszerűen szar minőségű :rolleyes:

Lehet hogy ugyanezt az olajat megkapod mobil1 vagy castrol flakonban is... mert ebből 4-5l 3000ft körül szokott menni

a nagyobb netes kereskedőknél <_< mobilként vagy castrolként meg el tudják adni kétszer ennyiért, és akkor még mindig

gyanúsan olcsó lehet :D

Link to comment
Megosztás:

jó kérdés... leginkább arról, ha láthatóan-érezhetően szar a minősége (pl megég, pisisedik, elveszti a viszkozitását...).

Nekem a GM 10W40-es olajakkal volt ilyen bajom, de nem a hamisítás miatt, hanem egyszerűen szar minőségű :D

Lehet hogy ugyanezt az olajat megkapod mobil1 vagy castrol flakonban is... mert ebből 4-5l 3000ft körül szokott menni

a nagyobb netes kereskedőknél -_- mobilként vagy castrolként meg el tudják adni kétszer ennyiért, és akkor még mindig

gyanúsan olcsó lehet B)

1x csak megunják a nagyok ezt... <_<

nem jó reklám nekik. :D

pont mint jó pár éve amikor a metabondot hamisították.addíg én is használtam rendszeresen,de azóta 1 kortyot sem vettem. :rolleyes:

1500 huf/liter ár már gyanús 14w-40-es olajnál?

Link to comment
Megosztás:

én nem hallottam erről a metabondos hamisításról, biztos valami helyi problémakör lehetett valahol.

nekem is van pár üres metás flakonom, mégsem töltök bele mást, azt adom el jópénzért <_<

kb 10 éve volt,még a tv-ben is volt róla szó.... :D

nem üzletrontásnak szántam,csak példa volt. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.