Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
a hogy nekem is

De ahhoz hogyan férek hozzá? A vezérműtengely váltó felöli szimeringjét keresgéltem a multkor, levettem a Hall-jeladót is azzal a villa alakú felfogatóval együtt, most alatta van , vagy abban van benne? Mert mögötte már beláttam a motorba. Bár ott nem láttam szivárgást. Most kéne lemosnom az egész alját, hogy meglessem szivárog-e máshol is, vagy csak a teknőtől csapódott szétt.

Elküldve
De ahhoz hogyan férek hozzá? A vezérműtengely váltó felöli szimeringjét keresgéltem a multkor, levettem a Hall-jeladót is azzal a villa alakú felfogatóval együtt, most alatta van , vagy abban van benne? Mert mögötte már beláttam a motorba. Bár ott nem láttam szivárgást. Most kéne lemosnom az egész alját, hogy meglessem szivárog-e máshol is, vagy csak a teknőtől csapódott szétt.

Gumigyűrűt keress!

A hátsó főtengelyszimeringhez pedig szét kell szedni a fél autót. Ha nem vészesen ömlik az olaj (bár tudom, h drága), akkor ne bántsd. Ha valamikor esedékes lesz kuplung csere, akkor majd a szim.-et is kicserélitek egy kis tovább bontással.

Elküldve
Hú, elvesztettem a fonalat.

Ha jól értem gyárilag 5 W40-et raknak bele, de a castrol meg a valvoline típusajánló is 5 W30-at ír. Akkor mi a jó?

Tudomásom szerint mindkettő jó bele.

Elküldve
Gumigyűrűt keress!

A hátsó főtengelyszimeringhez pedig szét kell szedni a fél autót. Ha nem vészesen ömlik az olaj (bár tudom, h drága), akkor ne bántsd. Ha valamikor esedékes lesz kuplung csere, akkor majd a szim.-et is kicserélitek egy kis tovább bontással.

Kösz, egyenlőre lemosom allulról a mocit, aztén keresem a szivárgást, már ha van, mert ugye most az egész trutyis, az eddigi kartertömítés miatt.

Elküldve
Kösz, egyenlőre lemosom allulról a mocit, aztén keresem a szivárgást, már ha van, mert ugye most az egész trutyis, az eddigi kartertömítés miatt.

a hel jeladó nem a vezérlés oldalán van???

váltó oldali szimering, mint a neve is mutatja a váltó oldalán van.

és bezony szét kell szedni a fél autót, ha csak nem vagy olyan ügyes kezű, hogy a váltóablakon keresztül kihúzott nyeles mellett megtudod oldani.

nekem nincs ablak se szóval marad amit írt kedves Tanbácsi, hogymajd kuplungozáskor.

Elküldve
a hel jeladó nem a vezérlés oldalán van???

váltó oldali szimering, mint a neve is mutatja a váltó oldalán van.

és bezony szét kell szedni a fél autót, ha csak nem vagy olyan ügyes kezű, hogy a váltóablakon keresztül kihúzott nyeles mellett megtudod oldani.

nekem nincs ablak se szóval marad amit írt kedves Tanbácsi, hogymajd kuplungozáskor.

Arra gondolok, ami a gyujtáselosztó alatt van a vezérműtengelyen. Leveszed az elosztót, kihúzod a rotort, aztán kitekersz egy csavart, ami begörbített szárú villával szorítja neki a HF-nek azt a alu biszbaszt, amiben ven egy érzékelő, allul van a csatija. Na ha az mögé benézel belátsz a HF-be. Na itt hol van a szimering?

Elküldve
Arra gondolok, ami a gyujtáselosztó alatt van a vezérműtengelyen. Leveszed az elosztót, kihúzod a rotort, aztán kitekersz egy csavart, ami begörbített szárú villával szorítja neki a HF-nek azt a alu biszbaszt, amiben ven egy érzékelő, allul van a csatija. Na ha az mögé benézel belátsz a HF-be. Na itt hol van a szimering?

Miért keresel te a hengerfejben szimeringet?? Ha veri az olajat akkor az elosztó alatt veri ki ahol meg egy "O" gyűrű tömités van..amit mellesleg nekem is ideje volna már kicserélni.. :huh:

Elküldve
Miért keresel te a hengerfejben szimeringet?? Ha veri az olajat akkor az elosztó alatt veri ki ahol meg egy "O" gyűrű tömités van..amit mellesleg nekem is ideje volna már kicserélni.. :huh:

Na az az O-gyűrű, az maga a szimering? Abban az alui hengerben van, amiben a jeladó is?

Elküldve
Arra gondolok, ami a gyujtáselosztó alatt van a vezérműtengelyen. Leveszed az elosztót, kihúzod a rotort, aztán kitekersz egy csavart, ami begörbített szárú villával szorítja neki a HF-nek azt a alu biszbaszt, amiben ven egy érzékelő, allul van a csatija. Na ha az mögé benézel belátsz a HF-be. Na itt hol van a szimering?

Zotya!

ott nincs szimering, "o" gyűrű van (egyszerű gumi karika)

Elküldve
A Hall jeladó, tudtommal, a gyújtáselosztó "alatt" van..

alatt=ban

Elküldve
a hel jeladó nem a vezérlés oldalán van???

váltó oldali szimering, mint a neve is mutatja a váltó oldalán van.

és bezony szét kell szedni a fél autót, ha csak nem vagy olyan ügyes kezű, hogy a váltóablakon keresztül kihúzott nyeles mellett megtudod oldani.

nekem nincs ablak se szóval marad amit írt kedves Tanbácsi, hogymajd kuplungozáskor.

Nem!

A "tanbácsi"ért még számolunk :huh:

Elküldve
Nem!

A "tanbácsi"ért még számolunk :huh:

ja jovan ezt enéztem, de ez nem ide tartozik fáradjatok át a motortopikba.

Zotya te meg vérlázító vagyde tényleg. Nem egy képet mutattak már róla, ráadásul Karcsi csinálta meg, és még se tudod???

Elküldve
Akkor próbáld ujra mert az lessz. Elmeséljem mekkora munka kicserélni ??? :lol:

Na fáradj, lelövöd a poént. Amúgy úgy néz ki hiába cseréltem a kartertömítést, most is szivárog. :huh:

Elküldve
Na fáradj, lelövöd a poént. Amúgy úgy néz ki hiába cseréltem a kartertömítést, most is szivárog. :huh:

Kenyőcs volt-é rajta? :lol:

Elküldve
Igen, bekentem a tömítés mindkét oldalát. De nem biztos, hogy onnan szivárog, alá kell feküdni, és megnézni közelebbről.

Szerintem se....

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Kis autókám nyugdíjas éveit tölti, a cégautó miatt max évi 1000km megy bele. Viszont olajcsere kell évente. Ez ugye anyagilag sem jó, pluszban környezet szennyező is feleslegesen. Tudtommal ilyen esetben longlife olaj lenne a megfelelő, 2 éves cserével. Milyet tudtok ajánlani? :huh:

Elküldve
Kis autókám nyugdíjas éveit tölti, a cégautó miatt max évi 1000km megy bele. Viszont olajcsere kell évente. Ez ugye anyagilag sem jó, pluszban környezet szennyező is feleslegesen. Tudtommal ilyen esetben longlife olaj lenne a megfelelő, 2 éves cserével. Milyet tudtok ajánlani? :huh:

Szerintem maradj az éves cserénél sima 10W40 olajjal, mert a longlife leginkább csak az 5W kategóriában van ^_^

Vagy ha találsz is 10W-s LL-t, akkor is kétszer annyiba kerül :lol:

Elküldve
Szerintem maradj az éves cserénél sima 10W40 olajjal, mert a longlife leginkább csak az 5W kategóriában van B)

Vagy ha találsz is 10W-s LL-t, akkor is kétszer annyiba kerül :huh:

Thx a választ. Akkor ugyanarra jutottál, mint én. :lol: Gondoltam hátha tud vki óccsó 10w40 longlifeos cuccot, de nem. Csak kicsit frusztráló a szinte színtelen olajat kidönteni a levesbe. ^_^

Elküldve
Thx a választ. Akkor ugyanarra jutottál, mint én. :huh: Gondoltam hátha tud vki óccsó 10w40 longlifeos cuccot, de nem. Csak kicsit frusztráló a szinte színtelen olajat kidönteni a levesbe. ^_^

Évi 1000km-re nem is lenne érdemes a saját autót tartani, több a költsége, mintha ezt taxival tennéd meg :lol:

  • 2 weeks later...
Elküldve

Hy! Az mindegy, hogy szintetikusat, v. félszintetikusat rakok a gépbe? C14SE-be? Kérdeztem árakat Bárdinál és Lángnál, egyiknél azt mondták mindegy, másiknál félszintetikusat ajánlottak a motorba. 235600 van benne.

Elküldve
Hy! Az mindegy, hogy szintetikusat, v. félszintetikusat rakok a gépbe? C14SE-be? Kérdeztem árakat Bárdinál és Lángnál, egyiknél azt mondták mindegy, másiknál félszintetikusat ajánlottak a motorba. 235600 van benne.

Félszintetikusat. Szintetikusból megenné az egészet párezer km alatt. :lol:

Elküldve

Meg sok helyen olvasni, hogy "benzin- és diesel üzemű gépkocsikhoz". Kicsit furcsa, mert én úgy tanultam -anno :lol: -, hogy benzineshez és dízelhez külön olaj való, és nem szabad egyikbe a másikét önteni. Vagy olyan tulajdonságúak már ezek a mai olajok, hogy ha nem kifejezetten pl. benzineshez írják elő, akkor lehet tenni a másikba is?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.