Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Anno a Ticomban is volt és volt különbség. Kiváncsi leszek a dízel hangját mennyire fogja szelídíteni. :) Az üa. adalék mindenképp használva lessz mert pl. haverom az 1.9 sima dízel Feliciával legyorsul pedig az csak 60 ló. Annyi a különbség, hogy máshol tankol, jóval drágább és nyilván jobb minôségü cuccot. Ha ennyit jelent "csupán" az üzemanyag akkor meg lehet oldani, hogy az a 68 ló is jobban fitogtassa erejét.

Elküldve

Nekem a metabond és korábban a más márkájú ugyanilyen hatású adalék ott jelentkezett, hogy érezhetően kisebb lett a motorfék ereje a surlódáscsökkenés miatt. Fogyasztásban elenyésző különbség volt(igaz nehéz is összehasonlítani mert szinte mindig más más a város/országút arányom).

Elküldve
De a C újabb autókhoz van! Az M meg a vadiújakhoz. 2 éve "tenyésztem" :) a Metabondot de valahogy nem mertem az Opelbe belecsorgatni egészen a mai napig. Sôt, hogy jobb legyen még a Megasel üa. adalékot is bele fogom lôni, "hozzunk ki mindent a 68 lóból" alapon :( :hiya:

Tévedsz, a C a már használtabb, 100e km feletti motorokhoz van. Az M az ez alatti futásteljesítményhez, a GOLD pedig általános felhasználású.

Ha egy tank naftához benyomom a neki ~ megfelelô mennyiségü adalékot akkor elér az üa. szűrőt azután cserélnem ha elfogyott a tankolt anyag?

A megalene és a protec két különböző felhasználás. protec aggresszív tisztítószer, az után kell szűrőt cserélni. megalene után nem,

mert az az üzemanyag jellemzőit javítja csak, és az üzemanyagkörben a mozgó alkatrészeket keni. Tisztító funkciója csak sokadlagos,

nem aggresszív tisztítószer.

Egyébként nekem az omegában C adalék van már 100e km óta. Nekem is a motorfék "elfogyásán" látszott leginkább a hatása,

illetve hogy 200e km-ból 300e lett benne, és még mindig franya állapotú a motor :P

Elküldve
Anno a Ticomban is volt és volt különbség. Kiváncsi leszek a dízel hangját mennyire fogja szelídíteni. :) Az üa. adalék mindenképp használva lessz mert pl. haverom az 1.9 sima dízel Feliciával legyorsul pedig az csak 60 ló. Annyi a különbség, hogy máshol tankol, jóval drágább és nyilván jobb minôségü cuccot. Ha ennyit jelent "csupán" az üzemanyag akkor meg lehet oldani, hogy az a 68 ló is jobban fitogtassa erejét.

Lehetséges, hogy nagyobb a nyomaték az 1,9-ben, nem? :( ...sőt, lehet, hogy a sebváltó áttételezései is jobban elősegitik a jobb gyorsulását...

Elküldve

Tévedsz, a C a már használtabb, 100e km feletti motorokhoz van. Az M az ez alatti futásteljesítményhez, a GOLD pedig általános felhasználású.

A megalene és a protec két különböző felhasználás. protec aggresszív tisztítószer, az után kell szűrőt cserélni. megalene után nem,

Igy van. Frissítettem ismereteim. A GOLD-ot tettem bele és ezután is azt fogom. A GOLD-al ellentétben ami plussz a C-ben, hogy puhítja a szimmerngeket de van némi mosó hatása is, ezért marad az univerzális GOLD.

Kérdés, hogy a MEGASEL is ennyire jámbor-e vagy dízel esetében picit másabb a történet.

Elküldve
van megasel, meg megalene

egyik benznbe, másik dízel üzemanyagba való.

Ezt vágom. Nem kell bemutatni, csak dízellel még nem volt dolgom s kiváncsi leszek, hogy a Megasel hatása is 100%-an megegyezik-e a Megalene hatásával.

Elküldve
Ezt vágom. Nem kell bemutatni, csak dízellel még nem volt dolgom s kiváncsi leszek, hogy a Megasel hatása is 100%-an megegyezik-e a Megalene hatásával.

szerintem ott még jobb lesz a hátasa.

egy dízl autóból ugye több korom jöhet ki, mint egy benyásból, és ha ezt kipucolod, akkor csak kevesebbet fog kormolni pl zöldkártyán is :)

Elküldve
szerintem ott még jobb lesz a hátasa.

egy dízl autóból ugye több korom jöhet ki, mint egy benyásból, és ha ezt kipucolod, akkor csak kevesebbet fog kormolni pl zöldkártyán is :)

Na látod erre akartam kilyukadni :(

Elküldve
sziasztok! milyen gyakran cseréltek olajat?

autószerelőm azt tanácsolta 15.000-enként ráérek cserélni. éventek kb 12-13000 km-t megyek.

ahhoz a szerelőhöz ne vigyél akkor többet semmit.

10ezer km enként kell cserélni

én használok benzin adalékot, meg motor olaj adalékot, de akkor is lecserélem 10 ezrenként.

Elküldve
sziasztok! milyen gyakran cseréltek olajat?

autószerelőm azt tanácsolta 15.000-enként ráérek cserélni. éventek kb 12-13000 km-t megyek.

15ezer az előírás és ha nem városban araszolgatásra vagy autópályán hajtva használod és jó állapotú a motorod akár jó is lehet. Sokan cserélik 10ezernél. Én megfelezve kb 12-13ezernél szoktam cserélni.

Elküldve
15ezer az előírás és ha nem városban araszolgatásra vagy autópályán hajtva használod és jó állapotú a motorod akár jó is lehet. Sokan cserélik 10ezernél. Én megfelezve kb 12-13ezernél szoktam cserélni.

Na, akkor donpepe esetében évente egyszer....az még nem olyan vészes "túlkapás" szerintem, csak ajánlott a 10000km-kénti, még ha a nagy könyv 15000-et is ir, mert mindenhol 5000km-kénti egységekben adják meg a periódusokat/jótállást meg mittoménmit...és a gyárak kicsit túlszabják az imidzs miatt. :( :)

Elküldve

van pár ismerősömnek olyanautója, amiben van ilyenszenzor, ami jelzi, ha elhasználódott az olaj

12ezernél mindenkinek jelzi, minőségi olaj esetén

Elküldve
van pár ismerősömnek olyanautója, amiben van ilyenszenzor, ami jelzi, ha elhasználódott az olaj

12ezernél mindenkinek jelzi, minőségi olaj esetén

az nem szenzor... hanem előre beprogramozott csereintervallum :)

Elküldve
az nem szenzor... hanem előre beprogramozott csereintervallum :)

nem arra gondolok, ami az öreg bmwkben van, hogy van 3 zöld, meg 2 sárga és egy piros led.

hanem mikor van a teknő alján egy érzékelő.

vagy az se az?

Elküldve
nem arra gondolok, ami az öreg bmwkben van, hogy van 3 zöld, meg 2 sárga és egy piros led.

hanem mikor van a teknő alján egy érzékelő.

vagy az se az?

Teknőben van érzékelő néhány autónál, de az az olajszintet ellenőrzi. GSi astráknál is van ilyen, és a BC-re van kötve :)

Elküldve
Teknőben van érzékelő néhány autónál, de az az olajszintet ellenőrzi. GSi astráknál is van ilyen, és a BC-re van kötve :(

akkor bocs :)

akkor egyik autóba se létezik olyan, ami vizsgálja az olaj állapotát??

na akkor ez is egy ujjabb hülyeség, amit beszélnek..

Elküldve
akkor bocs :(

akkor egyik autóba se létezik olyan, ami vizsgálja az olaj állapotát??

na akkor ez is egy ujjabb hülyeség, amit beszélnek..

Az alacsony olajszint is egy állapot, azt meg tudják jelezni :P De olajminőséget, nem fog megmondani sztem semmi :)

Elküldve
Teknőben van érzékelő néhány autónál, de az az olajszintet ellenőrzi. GSi astráknál is van ilyen, és a BC-re van kötve :)

nem kell ahhoz Gsi-nek lenni. A C18NZ-ben is benne volt. :(

Elküldve
akkor bocs :(

akkor egyik autóba se létezik olyan, ami vizsgálja az olaj állapotát??

na akkor ez is egy ujjabb hülyeség, amit beszélnek..

Hacsak be nem költözik a MOL Tribológiai Intézete egy autóba! :)

Elküldve

A GM-LL előírásoknak való megfelelése egy olajnak mennyit számít az Astránál? Az ACEA A3, API SG, megfelelő viszkozitáson felül?

Lehet hogy télre rakok bele valami vékonyabb téli oldali viszkozitású olajat a SAJÁTOMBA, aztán majd meglátjuk, hogy mennyire eszi...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.