Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Anno a Ticomban is volt és volt különbség. Kiváncsi leszek a dízel hangját mennyire fogja szelídíteni. :) Az üa. adalék mindenképp használva lessz mert pl. haverom az 1.9 sima dízel Feliciával legyorsul pedig az csak 60 ló. Annyi a különbség, hogy máshol tankol, jóval drágább és nyilván jobb minôségü cuccot. Ha ennyit jelent "csupán" az üzemanyag akkor meg lehet oldani, hogy az a 68 ló is jobban fitogtassa erejét.

Link to comment
Megosztás:

De a C újabb autókhoz van! Az M meg a vadiújakhoz. 2 éve "tenyésztem" :) a Metabondot de valahogy nem mertem az Opelbe belecsorgatni egészen a mai napig. Sôt, hogy jobb legyen még a Megasel üa. adalékot is bele fogom lôni, "hozzunk ki mindent a 68 lóból" alapon :( :hiya:

Tévedsz, a C a már használtabb, 100e km feletti motorokhoz van. Az M az ez alatti futásteljesítményhez, a GOLD pedig általános felhasználású.

Ha egy tank naftához benyomom a neki ~ megfelelô mennyiségü adalékot akkor elér az üa. szűrőt azután cserélnem ha elfogyott a tankolt anyag?

A megalene és a protec két különböző felhasználás. protec aggresszív tisztítószer, az után kell szűrőt cserélni. megalene után nem,

mert az az üzemanyag jellemzőit javítja csak, és az üzemanyagkörben a mozgó alkatrészeket keni. Tisztító funkciója csak sokadlagos,

nem aggresszív tisztítószer.

Egyébként nekem az omegában C adalék van már 100e km óta. Nekem is a motorfék "elfogyásán" látszott leginkább a hatása,

illetve hogy 200e km-ból 300e lett benne, és még mindig franya állapotú a motor :P

Link to comment
Megosztás:

Anno a Ticomban is volt és volt különbség. Kiváncsi leszek a dízel hangját mennyire fogja szelídíteni. :) Az üa. adalék mindenképp használva lessz mert pl. haverom az 1.9 sima dízel Feliciával legyorsul pedig az csak 60 ló. Annyi a különbség, hogy máshol tankol, jóval drágább és nyilván jobb minôségü cuccot. Ha ennyit jelent "csupán" az üzemanyag akkor meg lehet oldani, hogy az a 68 ló is jobban fitogtassa erejét.

Lehetséges, hogy nagyobb a nyomaték az 1,9-ben, nem? :( ...sőt, lehet, hogy a sebváltó áttételezései is jobban elősegitik a jobb gyorsulását...

Link to comment
Megosztás:

Tévedsz, a C a már használtabb, 100e km feletti motorokhoz van. Az M az ez alatti futásteljesítményhez, a GOLD pedig általános felhasználású.

A megalene és a protec két különböző felhasználás. protec aggresszív tisztítószer, az után kell szűrőt cserélni. megalene után nem,

Igy van. Frissítettem ismereteim. A GOLD-ot tettem bele és ezután is azt fogom. A GOLD-al ellentétben ami plussz a C-ben, hogy puhítja a szimmerngeket de van némi mosó hatása is, ezért marad az univerzális GOLD.

Kérdés, hogy a MEGASEL is ennyire jámbor-e vagy dízel esetében picit másabb a történet.

Link to comment
Megosztás:

Ezt vágom. Nem kell bemutatni, csak dízellel még nem volt dolgom s kiváncsi leszek, hogy a Megasel hatása is 100%-an megegyezik-e a Megalene hatásával.

szerintem ott még jobb lesz a hátasa.

egy dízl autóból ugye több korom jöhet ki, mint egy benyásból, és ha ezt kipucolod, akkor csak kevesebbet fog kormolni pl zöldkártyán is :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! milyen gyakran cseréltek olajat?

autószerelőm azt tanácsolta 15.000-enként ráérek cserélni. éventek kb 12-13000 km-t megyek.

ahhoz a szerelőhöz ne vigyél akkor többet semmit.

10ezer km enként kell cserélni

én használok benzin adalékot, meg motor olaj adalékot, de akkor is lecserélem 10 ezrenként.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! milyen gyakran cseréltek olajat?

autószerelőm azt tanácsolta 15.000-enként ráérek cserélni. éventek kb 12-13000 km-t megyek.

15ezer az előírás és ha nem városban araszolgatásra vagy autópályán hajtva használod és jó állapotú a motorod akár jó is lehet. Sokan cserélik 10ezernél. Én megfelezve kb 12-13ezernél szoktam cserélni.

Link to comment
Megosztás:

15ezer az előírás és ha nem városban araszolgatásra vagy autópályán hajtva használod és jó állapotú a motorod akár jó is lehet. Sokan cserélik 10ezernél. Én megfelezve kb 12-13ezernél szoktam cserélni.

Na, akkor donpepe esetében évente egyszer....az még nem olyan vészes "túlkapás" szerintem, csak ajánlott a 10000km-kénti, még ha a nagy könyv 15000-et is ir, mert mindenhol 5000km-kénti egységekben adják meg a periódusokat/jótállást meg mittoménmit...és a gyárak kicsit túlszabják az imidzs miatt. :( :)

Link to comment
Megosztás:

nem arra gondolok, ami az öreg bmwkben van, hogy van 3 zöld, meg 2 sárga és egy piros led.

hanem mikor van a teknő alján egy érzékelő.

vagy az se az?

Teknőben van érzékelő néhány autónál, de az az olajszintet ellenőrzi. GSi astráknál is van ilyen, és a BC-re van kötve :)

Link to comment
Megosztás:

Teknőben van érzékelő néhány autónál, de az az olajszintet ellenőrzi. GSi astráknál is van ilyen, és a BC-re van kötve :(

akkor bocs :)

akkor egyik autóba se létezik olyan, ami vizsgálja az olaj állapotát??

na akkor ez is egy ujjabb hülyeség, amit beszélnek..

Link to comment
Megosztás:

A GM-LL előírásoknak való megfelelése egy olajnak mennyit számít az Astránál? Az ACEA A3, API SG, megfelelő viszkozitáson felül?

Lehet hogy télre rakok bele valami vékonyabb téli oldali viszkozitású olajat a SAJÁTOMBA, aztán majd meglátjuk, hogy mennyire eszi...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.