Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

2-3 perc az igencsak sok neki, de igen kompenzálni kell a szűrő által felvett olajat, bár én van mikor felöntöm a szűrőt, és úgy csavarom fel, ekkor nem kell utántölteni szinte semmit. ;)

rázalátétet se kell mindig cserélni, ahogy írják a kollégák, pl én se cseréltem most se, és nem is ereszt, de ami előtte volt ereszett, és ha neki ez az első saját olajcseréje, egyszerűbb dolga van egy új alátéttel :D

egy vihargyújtó tuti meglágyítja a réz alátétet, egy ilyen tescos szar nembiztos, mert lehet hamarabb esik szét :lol:

ja mégvalami :D

Zotya a csiszolópapír csiszolós része nézzen a szűrő felé :lol:

és akkor nem dörzsöli ki akezed ;)

Link to comment
Megosztás:

2-3 perc az igencsak sok neki, de igen kompenzálni kell a szűrő által felvett olajat, bár én van mikor felöntöm a szűrőt, és úgy csavarom fel, ekkor nem kell utántölteni szinte semmit. ;)

rázalátétet se kell mindig cserélni, ahogy írják a kollégák, pl én se cseréltem most se, és nem is ereszt, de ami előtte volt ereszett, és ha neki ez az első saját olajcseréje, egyszerűbb dolga van egy új alátéttel :D

egy vihargyújtó tuti meglágyítja a réz alátétet, egy ilyen tescos szar nembiztos, mert lehet hamarabb esik szét :lol:

ja mégvalami :D

Zotya a csiszolópapír csiszolós része nézzen a szűrő felé :lol:

és akkor nem dörzsöli ki akezed ;)

Mester tanicccsssss! Ezt hogyan csinálod?

Link to comment
Megosztás:

ezen mindenki csodálkozik.

próbáljátok ki

sőt van aki kimondottan károsnak tarja...

kamionokban, munkagépekben pl mindig feltöltik, mert ott belemegy pár lityó a szűrőkbe.

de pl 100as audiba is gond nélkül meglehet, mert ott függőlegesen áll a szűrőszinte, lyukkal felfelé.

az astrán ugye vízszintes, de nem öntöd csurdulásig, és nemvagy ólomkatona, akkor nem probléma, eleve a papír nagyon sokat felvesz, és ha forgatod gyorsan nem is tud kifolyni.

Link to comment
Megosztás:

ezen mindenki csodálkozik.

próbáljátok ki

sőt van aki kimondottan károsnak tarja...

kamionokban, munkagépekben pl mindig feltöltik, mert ott belemegy pár lityó a szűrőkbe.

de pl 100as audiba is gond nélkül meglehet, mert ott függőlegesen áll a szűrőszinte, lyukkal felfelé.

az astrán ugye vízszintes, de nem öntöd csurdulásig, és nemvagy ólomkatona, akkor nem probléma, eleve a papír nagyon sokat felvesz, és ha forgatod gyorsan nem is tud kifolyni.

Akkor én igazi olomkatona vagyok, mert az a kevés ami benne marad a leengedéskor mindíg a blokk oldalán végzi. Ezek szerint van még mit tanulnom a szakmárol, vagy is foglalkozásról, de rajta leszek és yedi lovagi becsület szavamra legközelebb ki is probálom. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor én igazi olomkatona vagyok, mert az a kevés ami benne marad a leengedéskor mindíg a blokk oldalán végzi. Ezek szerint van még mit tanulnom a szakmárol, vagy is foglalkozásról, de rajta leszek és yedi lovagi becsület szavamra legközelebb ki is probálom. :lol:

de egy 10ezret futott meleg olaj az hígfolyósabb, mint egy friss kb 20fokos olaj

na meg az uj szűrő is jobban szívja magába az olajat

egy kicsi bizto kifolyik nekem is... de nem vészes mennyiség.

Link to comment
Megosztás:

de egy 10ezret futott meleg olaj az hígfolyósabb, mint egy friss kb 20fokos olaj

na meg az uj szűrő is jobban szívja magába az olajat

egy kicsi bizto kifolyik nekem is... de nem vészes mennyiség.

Én mégegyszer nem cserélek olajat melegen,nem a legjobb érzés amikor végig folyik a könyöködik a forró olaj.

Másrészt nem értem minek feltölteni a szűrőt...minek kenjem össze magam?

Link to comment
Megosztás:

Én mégegyszer nem cserélek olajat melegen,nem a legjobb érzés amikor végig folyik a könyöködik a forró olaj.

Másrészt nem értem minek feltölteni a szűrőt...minek kenjem össze magam?

jah elég cudar, főleg, mikor ki kell mosni a moci belsejét, a rendszeres olajcsere hiánya miatt.... tapasztalam ár, hónaljig folyó olajat... király

nem kell feltölteni, de fel lehet

inkább nagy gépeken szokás feltölteni, ahol 2-4 liter is benne van a szűrőben

Link to comment
Megosztás:

inkább nagy gépeken szokás feltölteni, ahol 2-4 liter is benne van a szűrőben

Ezt értem,de te azt írtad,hogy így cselekszel a fastrával is!

Ajánlom a 6N1 polo 1.4 16V-t! :lol: Na ott annak is örülsz,ha már fel tudod kapatni a szűrőt a helyére! :D

Link to comment
Megosztás:

Ezt értem,de te azt írtad,hogy így cselekszel a fastrával is!

Ajánlom a 6N1 polo 1.4 16V-t! :lol: Na ott annak is örülsz,ha már fel tudod kapatni a szűrőt a helyére! :D

nem kell ilyeneket mutogatni, egyes rönőkön annak is örültünk, hamegtaláltuk a szűrőt ;)

én így cseelkszem, ha úgy van kedvem, és nem felejtem el, de ez se kötelező követendő példa, ahogyan pl a kapcsolócskáim, én így vagyok boldog és kész :D

De igazából most jutott eszembe, hogy végülis jó ez a megoldás, csak miután feltöltöd a szűrőt, le kell hűteni, mondjuk -30 celsiusra, akkor csak nem fog kifolyni belőle. ;)

ne variáljmár Edemke vagy hogyishínak :lol:

Link to comment
Megosztás:

letekered a kupakot, teszel alá egy edényt, kicsavarod a csavart a teknő alján, és letekered a szűrőt,ez a leg nehezebb, ehhez kell egy szűrő fogó, láncosban is, meg szíjasban is létezik.

vársz vagy 5 percet, közben az új szűrő gumitömítésést megkened akár a fáradt, akár az új olajjal és fel is csavarhatod, elég kétkézzel meghúzi.

aztán visszateszed a csavart alólra új rézgyűrűvel, és féktisztítóval, vagy bármi más olajt oldó szerrel megtisztítod, amiket összekentél, szűrőnél pl olajos lesz tuti.

aztán egy tölcsérrel betöltöd fentről a friss olajat, 3,5 liter kell neki, 3 liternél ellenőrizd a nívót.

itt többen úgy csinálják, hogy csak félnívóig töltik, mert ha maxra töltöd, erősebben fogyhat, de ha maxra töltöd se lesz semmi baj, egy kicsit több fog fogyni, az okok előzőleg levannak írva.

olajok:

shel valvo castrol metabond és hasonló prémium márkák, de opel olajat, és tescos metros szarokat ne.

Köszi a részletes leírást, azt hiszem ez én is meg tudom csinálni :D

Az olajcsere megvolt, ugyan nem én csináltam, mert más okból kifolyólag szervizbe kellett vinnem az autómat, és gondoltam akkor már ezt is megcsináltatom. A lényeg hogy most friss 3,5 l Castrol 10W40 került a "szervezetbe" és megint beletehetek 10 ezer km-t a gépbe :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a részletes leírást, azt hiszem ez én is meg tudom csinálni :D

Az olajcsere megvolt, ugyan nem én csináltam, mert más okból kifolyólag szervizbe kellett vinnem az autómat, és gondoltam akkor már ezt is megcsináltatom. A lényeg hogy most friss 3,5 l Castrol 10W40 került a "szervezetbe" és megint beletehetek 10 ezer km-t a gépbe :lol:

de most már jegyezd fel a dátumot, és a km óra állását is, hogy legközelebb tudd mi merre :lol:

Link to comment
Megosztás:

szerintem meg

de vhogy ilyen árba van pl a metabond is

Én maradok a castrol-nál. 16-17 év alatt még nem csalódtam benne :lol:

Én a hordóst preferálnám inkább.

Erre gondoltam én is, csak még nem tudom, hogy működik...vinni kell kannát vagy ők adnak?

Link to comment
Megosztás:

Ma lecseréltem az olajat, szokás szerint Metabond Speed 10w-40 és 125 ml C adalék került az autóba.

Sz.ptam az olajszűrővel, csak a szomszédtól kölcsönkért 2 collos csőfogóval bírtam leszedni. :lol:

Utána levezetésképpen kicseréltem a fűtéskonzol izzóit ... :D

Link to comment
Megosztás:

Ma lecseréltem az olajat, szokás szerint Metabond Speed 10w-40 és 125 ml C adalék került az autóba.

Sz.ptam az olajszűrővel, csak a szomszédtól kölcsönkért 2 collos csőfogóval bírtam leszedni. :lol:

Utána levezetésképpen kicseréltem a fűtéskonzol izzóit ... :D

látom te szerted, ha egy szívást megelőz egy másik :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma lecseréltem az olajat, szokás szerint Metabond Speed 10w-40 és 125 ml C adalék került az autóba.

Sz.ptam az olajszűrővel, csak a szomszédtól kölcsönkért 2 collos csőfogóval bírtam leszedni. :lol:

Utána levezetésképpen kicseréltem a fűtéskonzol izzóit ... :D

Amióta én cserélem az olajat és beolajozott tömítéssel húzom rá érzéssel az olajszűrőt azóta le is lejön kézzel tekerve. Csak egy rongy kell hogy ne égesse meg a kezem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.