Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Azzal "vitatkoznék" hogy az 5w-40 eleve hígabb lenne üzem-melegen, szerintem gyártó függő. A viszkozitási adatok is mutatják, hogy nem egyformák, pl. én (saját felelősségre ;)) simán beletenném ezt a Mobil-t, viszont ez ártól függő.

Alapvetően az a baj az elméletedben, hogy a vastagabb ill. vékonyabb kifejezést a viszkozításra nézed, ugyanakkor ezzel nem

feded le a sűrűséget, ami bizony más-más egy-egy ilyen olaj esetében. Így hiába mutat hasonlóságot a viszkozítási adat 100 fokon,

ha a sűrűségük meg nem ugyanakkora ;) Ha van egy pontos olajnyomásmérőd, jól meglátnád a különbséget 5W és 10W között is

üzemmelegen ;) alapvetően mások a molekulaméretek, a Van der Waals erők, az ionos kötések az asványi és a szintetikus bázis

között, amiben ugye eltér ez a kétfajta olaj :P

Elküldve
Alapvetően az a baj az elméletedben, hogy a vastagabb ill. vékonyabb kifejezést a viszkozításra nézed, ugyanakkor ezzel nem

feded le a sűrűséget, ami bizony más-más egy-egy ilyen olaj esetében. Így hiába mutat hasonlóságot a viszkozítási adat 100 fokon,

ha a sűrűségük meg nem ugyanakkora ;) Ha van egy pontos olajnyomásmérőd, jól meglátnád a különbséget 5W és 10W között is

üzemmelegen ;) alapvetően mások a molekulaméretek, a Van der Waals erők, az ionos kötések az asványi és a szintetikus bázis

között, amiben ugye eltér ez a kétfajta olaj ;)

És melyik a jobb? A szintetikus, fél-szintetikus, ásványi? Jelenleg még szintetikus 15W40 van a gépjárművem motorjában, a Castrol 10W40 meg fél-szintetikus.

Elküldve
És melyik a jobb? A szintetikus, fél-szintetikus, ásványi? Jelenleg még szintetikus 15W40 van a gépjárművem motorjában, a Castrol 10W40 meg fél-szintetikus.

El vagy tévedve ;) A 15-ös az teljesen ásványi.

A 10-es az félszintetikus, azaz ásványi bázison szintetikus adalékolás.

A 0-5 már teljesen szintetikus, azaz a bázis is "nagyrészt" szintetikus, mondjuk a nyomásállóság érdekében van ásványi összetevő itt is.

Elküldve
El vagy tévedve ;) A 15-ös az teljesen ásványi.

A 10-es az félszintetikus, azaz ásványi bázison szintetikus adalékolás.

A 0-5 már teljesen szintetikus, azaz a bázis is "nagyrészt" szintetikus, mondjuk a nyomásállóság érdekében van ásványi összetevő itt is.

Akkor elnézést kívánok magának! ;) Tök úgy emlékszem, hogy a GM kannára az volt írva, hogy szintetikus. ;)

Elküldve

Sziasztok!

Hát a döntésem megszületett! Kapott a moci friss olajat és ráadásul hígabbat is, jelenleg 5w40 Castrol Magnatec megy bele oszt majd jól meglátjuk és halljuk a dolgokat. Remélem beválik a tervem ezzel kapcsolatban, mert eddig sem használtam gagyi olajakat bele, de valószinüleg akinek a mocijában volt ez a hf és cuccok az csak a gézpedált ismerte az autón, gondozás és ápolás már elmaradt sajna. Nem tudom megérteni az embereket, hogy ha már meg vesz egy autót azt miért nem lehet rendbe tartani és miért addig kell nyomni a gázt amíg szegény vas megy aztán bontás? ;) Szívem szakad meg sokszor ha megyek valahova és egy lerozzant rozsdahalmot látok, de az a ki....tt dupci az megy benne 1000-el! Na mindegy!

Tehát most itt tartok, remélem beválik a terv és nem kell bontani, mert az nem esne túl jól!

Üdv:BB

Elküldve
Az összeszereléskor kellett volna komplett felújíttatni a hf-et, és akkor nem lenne ilyen gond ;)

A hengerfely teljessen meg lett csinálva, csak a bütyköstengely és a háza maradt ki sajna! De most már tudom, csak sajna ez a saját költségem ami hatványozódik ha bontani kell! ;)

Elküldve

Na bement a friss olaj! Egyenlőre csend van ott elől, de hát ugye a friss olajtól mindig az van egy darabig! Kérem a Cartársakat szurkoljanak erősen! ;) ;) ;) Magam a Kollektíva és a 82 tagú ménes nevében is Köszönöm!

Elküldve

Lenne egy kérdésem ;)

Olajszintet meleg motornál mérünk, de ilyenkor mindig van egy kis mennyiség, ami még nem folyt vissz a karterba, így nem valós a kép.

Ha hidegen nézzük, reggel mondjuk, akkor tuti mind lefolyt, csak akkor meg esetleg kevesebbet mutat a szint, a hideg olaj miatt.

Ki tudja, mennyi az eltérés hidegen mért, de tökéletesen lefolyt olaj vagy melegen mért, de még nem teljesen lefolyt olaj között? ;)

Bevallom, én hidegen szoktam nézni, hosszabb állás után... :roll:

Mégvalami. Hétvégén volt olajcsere az autón, belekerült kb 2.9L olaj, reggel néztem a szintet, félnívó alatt volt egy hangyányival. Ráöntöttem még kb 3 decit, nem lett sok, ugye? ;)

Elküldve
Lenne egy kérdésem ;)

Olajszintet meleg motornál mérünk, de ilyenkor mindig van egy kis mennyiség, ami még nem folyt vissz a karterba, így nem valós a kép.

Ha hidegen nézzük, reggel mondjuk, akkor tuti mind lefolyt, csak akkor meg esetleg kevesebbet mutat a szint, a hideg olaj miatt.

Ki tudja, mennyi az eltérés hidegen mért, de tökéletesen lefolyt olaj vagy melegen mért, de még nem teljesen lefolyt olaj között? ;)

Bevallom, én hidegen szoktam nézni, hosszabb állás után... :roll:

Mégvalami. Hétvégén volt olajcsere az autón, belekerült kb 2.9L olaj, reggel néztem a szintet, félnívó alatt volt egy hangyányival. Ráöntöttem még kb 3 decit, nem lett sok, ugye? ;)

Sztem a legjobb a leállítás után kb. fél órával nézni. Addigra lefolyik mindenhonnan, de még nem is hideg.

Elküldve
Lenne egy kérdésem ;)

Mégvalami. Hétvégén volt olajcsere az autón, belekerült kb 2.9L olaj, reggel néztem a szintet, félnívó alatt volt egy hangyányival. Ráöntöttem még kb 3 decit, nem lett sok, ugye? ;)

astrákon 1 liter van az alsó és felső nívó között.

szerintem neked is kb így lehet, így a 3 dl nem sok szerintem.

Elküldve
Sziasztok!

http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=124&akt=2

Szerintem ebben a cikkben minden benne van a kérdéseimről amiket a napokban feltettem!

Ha valaki esetleg véleményezné akkor szivessen olvasom!

Üdv:BB

A cikk korrekt, ezzel én is egyetértek, de a cég nem kicsit drága!

Volt szerencsétlenségem hozzájuk... A mostani kocsim vétele után mentem hozzájuk, mert az alapjáratom állandóan ingadozott. 30 perces vizsgálatot végeztek a motoron, volt mindenféle drót, meg műszer, meg külön szobában monitor, program lefuttatása, hókusz pókusz, csiri bííí, csiri bááá, AZ ÖN KOCSIJÁNAK MOTORJA TÖKÉLETES!

Fáradjon a kasszához 16 ezerért!!! ;)

A hibát nem tudták megállapítani, még dunsztjuk sem volt róla, hogy mi lehet az ok.

Pár hónap fórumozás után tanultam meg amit megtanultam, de most az alapjáratom nem ingadozik. Volt ebben része a rendszeres injektor tisztító használatának és az alapjárati motorom tisztogatásának is, de meggyőződésem szerint a legtöbb jót a hidrogéncellám okozta, ami a motort szépen kitisztította belülről. Azóta szépen egyenletesen jár.

  • 2 weeks later...
Elküldve
Most sem az van benne. <_<

akkor neked nem is tetszett sose?

agy volt benne neked egyáltalán?

csak kíváncsiságból, hogy van e rossz tapasztalatod vele vagy ilyesmi.

Elküldve
akkor neked nem is tetszett sose?

agy volt benne neked egyáltalán?

csak kíváncsiságból, hogy van e rossz tapasztalatod vele vagy ilyesmi.

Volt benne, akkor úgy vettem észre, hogy egész jó. Ám a váltóolaj egy kalap sz@r. <_<

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.