Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

meta 5 literje van ilyen árban ;)

A Metabond nem gyárt olajat, csak csomagol és címkéz. Nem tudni mi van benne, valószínű hogy akitől éppen olcsóbban tudja beszerezni, mint pl. a GM. Valahol olvastam, hogy ELF, de nem hiszem mert hozzá képest 2/3 áron van.

(Sajnálom de semmi MLM, Direkt Marketing (piramis) rendszerhez kapcsolható "terméket" nem engedek két méternél közelebb hozzám és a kocsimhoz sem)

Link to comment
Megosztás:

A Metabond nem gyárt olajat, csak csomagol és címkéz. Nem tudni mi van benne, valószínű hogy akitől éppen olcsóbban tudja beszerezni, mint pl. a GM. Valahol olvastam, hogy ELF, de nem hiszem mert hozzá képest 2/3 áron van.

(Sajnálom de semmi MLM, Direkt Marketing (piramis) rendszerhez kapcsolható "terméket" nem engedek két méternél közelebb hozzám és a kocsimhoz sem)

;)

szerinted miért használ a fórumozók legalább 50% a metabondot?

Egyébként 100% ELF olaj van benne, csak a nevet nem kell megfizetni, ezért olcsóbb ;)

de igazad is van mert a metabond eredetileg adalékokat gyárt, és a többi cuccnak csak a forgalmazásával foglalkozik ;)

Link to comment
Megosztás:

Ez GL-5 olaj ;) Hova akarsz te GL-3-at? Opel kéziváltókba GL-4 kell ;)

A Metabond nem gyárt olajat, csak csomagol és címkéz. Nem tudni mi van benne, valószínű hogy akitől éppen olcsóbban tudja beszerezni, mint pl. a GM. Valahol olvastam, hogy ELF, de nem hiszem mert hozzá képest 2/3 áron van.

A metabond olajak csakis ELF alaptermékből vannak. Én elég sokat használok évi szinten, immár sok éve, és elhiheted,

konstans a jó minőség ;)

Link to comment
Megosztás:

Ez GL-5 olaj ;) Hova akarsz te GL-3-at? Opel kéziváltókba GL-4 kell ;)

A metabond olajak csakis ELF alaptermékből vannak. Én elég sokat használok évi szinten, immár sok éve, és elhiheted,

konstans a jó minőség :P

szerintem is ;)

4éve ezzel járok

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy vad ötlet jutott az eszembe a vezértengely "problémámmal" kapcsolatban. Mi lenne ha esetleg egy motor "mosás" gyanánt egy kis időra (max 1000km) raknék bele 5w40-es olajat. Lehet, hogy az átöblítené a rendszert? Vagy ez nagy hüleség?

kérem akinek véleménye lenne az ossza meg velem! (+ és - is jöhet, bírom a kritikát! ;) )

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy vad ötlet jutott az eszembe a vezértengely "problémámmal" kapcsolatban. Mi lenne ha esetleg egy motor "mosás" gyanánt egy kis időra (max 1000km) raknék bele 5w40-es olajat. Lehet, hogy az átöblítené a rendszert? Vagy ez nagy hüleség?

kérem akinek véleménye lenne az ossza meg velem! (+ és - is jöhet, bírom a kritikát! ;) )

Üdv:BB

Milyen "problémád" is van neked? ;)

Link to comment
Megosztás:

Szia szobikari!

A 4-es hengernél mint ha el lenne kicsit dugulva a vezértengely és nem kap és köp annyi olajat a himbákra. Na már most én nem szeretnék motoröblítőt használni és a bontást is próbálnám elkerülni!

A kérdésem ebből adódik!

Üdv:BB

És ha csak a szelepfedelet veszed le, akkor nem lehet ezekhez az olajozó nyílásokhoz-furatokhoz akár injekciós tűvel hozzáférni? Az asszony kismociján a főtengelycsapágyhoz vezető olajozó (keverék) nyílás volt eltömődve, először csak nyikorgott, majd szét is ment a csapágy. Azt is fecskendővel mostam ki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy vad ötlet jutott az eszembe a vezértengely "problémámmal" kapcsolatban. Mi lenne ha esetleg egy motor "mosás" gyanánt egy kis időra (max 1000km) raknék bele 5w40-es olajat. Lehet, hogy az átöblítené a rendszert? Vagy ez nagy hüleség?

kérem akinek véleménye lenne az ossza meg velem! (+ és - is jöhet, bírom a kritikát! ;) )

Üdv:BB

És, ha már úgyis öblitenéd, akkor miért nem tezsel bele mégis valami tisztitó adalékot? Átöblited aztán mehet bele a "végleges" jó (10W40-es) olaj, hm? ;)

Link to comment
Megosztás:

És, ha már úgyis öblitenéd, akkor miért nem tezsel bele mégis valami tisztitó adalékot? Átöblited aztán mehet bele a "végleges" jó (10W40-es) olaj, hm? ;)

Szia brezsó!

Ahogy olvasgattam itt a forumon, ez olyan dolog mint a hütő tisztító dolog, kipucolja a rendszert, de ott is ahol nem nagyon kellene! Ez a motoröblítő is ilyen szerintem, feloldja a sarat és egyébb dolgokat amit az évek folyamán lerakott a rendszer esetleg és utána meg bekerül olyan helyre is a feloldott lötyi ahova nem kéne. A csapágyak szerintem elég érzékenyek az ilyen mocsokra, mivel az illesztési hézagok nem erre vannak kitalálva. A motormosó részemről az utolsó dolog amit beleöntök a gépbe, a visszaolvasás meggyőzött arrol, hogy hamarabb szétszedetem egy szakival és kimosatom ultrahangba mint ilyen mosószert nyomja a motorba! Megpróbálom ezt a dolgot hátha bejön, pár 100 km egy vékony, friss olajjal talán megmozdít benne valamit és utána meg megy a friss, faca bele! egyébbként az a furcsa, hogy indításnál nem mindig jelentkezik az 1-2mp-es kopácsolás, ebből gondolom a friss olaj talán megoldja a dolgot!

Ez személyes vélemény!!!

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Szia brezsó!

Ahogy olvasgattam itt a forumon, ez olyan dolog mint a hütő tisztító dolog, kipucolja a rendszert, de ott is ahol nem nagyon kellene! Ez a motoröblítő is ilyen szerintem, feloldja a sarat és egyébb dolgokat amit az évek folyamán lerakott a rendszer esetleg és utána meg bekerül olyan helyre is a feloldott lötyi ahova nem kéne. A csapágyak szerintem elég érzékenyek az ilyen mocsokra, mivel az illesztési hézagok nem erre vannak kitalálva. A motormosó részemről az utolsó dolog amit beleöntök a gépbe, a visszaolvasás meggyőzött arrol, hogy hamarabb szétszedetem egy szakival és kimosatom ultrahangba mint ilyen mosószert nyomja a motorba! Megpróbálom ezt a dolgot hátha bejön, pár 100 km egy vékony, friss olajjal talán megmozdít benne valamit és utána meg megy a friss, faca bele! egyébbként az a furcsa, hogy indításnál nem mindig jelentkezik az 1-2mp-es kopácsolás, ebből gondolom a friss olaj talán megoldja a dolgot!

Ez személyes vélemény!!!

Üdv:BB

Elvileg bejöhet a terved -ilyen motormosó izéket én is kerülném- de az 5w-40 nem biztos, hogy alkalmas rá. Nem tudom mennyivel agresszívabb lerakódásgátló, viszont ez még általában nem vékonyabb üzemi hőmérsékleten.

Gyártótól is függ, az egyszerűség kedvéért nézzük a Castrolt:

100?C-on a viszkozitása:

- 10w-40: 14.3 mm2/s

- 5w-40: 14,2 mm2/s

- 0w-40: 12.8 mm2/s

- 5w-30: 11.9 mm2/s

A hiedelmekkel szemben az 5w-40 üzemmelegen ugyanolyan vastag marad, és csak hidegen vékonyabb mint a 10w-40.

Amire akarod arra -gyártótól függően- a 0w-40 jöhet be inkább.

Link to comment
Megosztás:

A hiedelmekkel szemben az 5w-40 üzemmelegen ugyanolyan vastag marad, és csak hidegen vékonyabb mint a 10w-40.

És neked mi a vastagság fogalma? ;)

Ne keverd már a sűrűséget a viszkozítással ;) Bár van összefüggés a két fogalom között (amennyiben a kinematikai

viszkozítást nézzük), de nem ugyanaz!

0W-s olajat meg nem javaslok egyáltalán, nem lesz meg vele a kellő olajnyomás (5W esetén is csökken az üzemi olajnyomás 10W-hez képest!)

Link to comment
Megosztás:

És neked mi a vastagság fogalma? ;)

Ne keverd már a sűrűséget a viszkozítással ;) Bár van összefüggés a két fogalom között (amennyiben a kinematikai

viszkozítást nézzük), de nem ugyanaz!

0W-s olajat meg nem javaslok egyáltalán, nem lesz meg vele a kellő olajnyomás (5W esetén is csökken az üzemi olajnyomás 10W-hez képest!)

Öööö.

A hígabb olajjal ugyanolyan feltételek mellett ( ua a moci, ua a olajpumpa, ua a fordulat ) csökken az olajnyomás? ;)

Link to comment
Megosztás:

Pedig az embör pont az ellenkezőjét gondolná,hogy a sűrűbb olajat "nehezebb" szivattyúzni, viszkózusabb, hmmm. Ezen el kell elmélkednem ;)

A pumpa konstrukciójából adódik, hogy az optimálisan sűrű olajjal tudja csak elérni a maximális nyomást és szállítási kapacitást,

illetőleg a nyomástartó rendszer másik végén az illesztési hézagokon megnő az olaj áramlási sebessége, ezáltal a szállítási mennyiségi

igény is növekszik, ami csökkenti a nyomást. Bizonyos szállítási mennyiség növekedést a nyomásszabályzó szelep még ki tud egyenlíteni,

hogy a nyomás ne csökkenjen érezhetően, de ha jobban megnövekszik, akkor direktbe szállít már a pumpa, annyi nyomást csinál, amit

éppen tud...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tehát megpróbálom lefordítani a magam nyelvére az itt olvasott dolgokat! ;)

Akkor az a lényeg, hogy 5w40-es olaj minőség, ill típus alá semmikép nem szabad menni ezzel a típusú motorral, mert már annál is csökkenhet az olajnyomás a "hígsága" miatt! Igen az én is olvastam, hogy ezek a mocik még a 10w-s olajokra vannak beállítva mind illesztési hézagban, mind olajnyomás tekintetében!

Akkor a parasztosan vett tanulság lehet annyi, hogy rakhat bele az ember fia ilyen teljesítményszintű olajat, de lehetőleg ne sokáig használja ezt, és ha eszi a moci akkor azonnal térjen vissza a megadott osztályú kenéshez?

Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

És neked mi a vastagság fogalma? ;)

Ne keverd már a sűrűséget a viszkozítással :P Bár van összefüggés a két fogalom között (amennyiben a kinematikai

viszkozítást nézzük), de nem ugyanaz!

0W-s olajat meg nem javaslok egyáltalán, nem lesz meg vele a kellő olajnyomás (5W esetén is csökken az üzemi olajnyomás 10W-hez képest!)

Valóban, köznyelvben mondják vékonyabb-, vastagabb olajnak ;)

Akit érdekel bővebben

Azzal "vitatkoznék" hogy az 5w-40 eleve hígabb lenne üzem-melegen, szerintem gyártó függő. A viszkozitási adatok is mutatják, hogy nem egyformák, pl. én (saját felelősségre ;)) simán beletenném ezt a Mobil-t, viszont ez ártól függő.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.