webshark Elküldve Április11, 2009 Megoszt Elküldve Április11, 2009 nemtudom mit kell ezen variálni. edény alá, csavar ki, és ellenőrizgetni. ha sok megy ki akkor vissza lehet tölteni. Oké oké... peace.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fori23 Elküldve Április12, 2009 Megoszt Elküldve Április12, 2009 meta 5 literje van ilyen árban ;) A Metabond nem gyárt olajat, csak csomagol és címkéz. Nem tudni mi van benne, valószínű hogy akitől éppen olcsóbban tudja beszerezni, mint pl. a GM. Valahol olvastam, hogy ELF, de nem hiszem mert hozzá képest 2/3 áron van. (Sajnálom de semmi MLM, Direkt Marketing (piramis) rendszerhez kapcsolható "terméket" nem engedek két méternél közelebb hozzám és a kocsimhoz sem) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Április12, 2009 Megoszt Elküldve Április12, 2009 A Metabond nem gyárt olajat, csak csomagol és címkéz. Nem tudni mi van benne, valószínű hogy akitől éppen olcsóbban tudja beszerezni, mint pl. a GM. Valahol olvastam, hogy ELF, de nem hiszem mert hozzá képest 2/3 áron van. (Sajnálom de semmi MLM, Direkt Marketing (piramis) rendszerhez kapcsolható "terméket" nem engedek két méternél közelebb hozzám és a kocsimhoz sem) ;) szerinted miért használ a fórumozók legalább 50% a metabondot? Egyébként 100% ELF olaj van benne, csak a nevet nem kell megfizetni, ezért olcsóbb ;) de igazad is van mert a metabond eredetileg adalékokat gyárt, és a többi cuccnak csak a forgalmazásával foglalkozik ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Április14, 2009 Megoszt Elküldve Április14, 2009 Én 9600-ért vettem a 10W40 Castrol-t. ;) Legközelebb tényleg metát veszek. Kicsit drágán vetted. Bárdiéknál 8,000 4L + 1 L. De ha okosítod, megvan 7ben is ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április14, 2009 Megoszt Elküldve Április14, 2009 http://olajshop.hu/kereses/valvoline/hajto...ils/?query=GL-3 Ez GL-5 olaj ;) Hova akarsz te GL-3-at? Opel kéziváltókba GL-4 kell ;) A Metabond nem gyárt olajat, csak csomagol és címkéz. Nem tudni mi van benne, valószínű hogy akitől éppen olcsóbban tudja beszerezni, mint pl. a GM. Valahol olvastam, hogy ELF, de nem hiszem mert hozzá képest 2/3 áron van. A metabond olajak csakis ELF alaptermékből vannak. Én elég sokat használok évi szinten, immár sok éve, és elhiheted, konstans a jó minőség ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Április14, 2009 Megoszt Elküldve Április14, 2009 Ez GL-5 olaj ;) Hova akarsz te GL-3-at? Opel kéziváltókba GL-4 kell ;) A metabond olajak csakis ELF alaptermékből vannak. Én elég sokat használok évi szinten, immár sok éve, és elhiheted, konstans a jó minőség :P szerintem is ;) 4éve ezzel járok Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április14, 2009 Megoszt Elküldve Április14, 2009 szerintem is ;) 4éve ezzel járok Én az autóval szoktam.. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Április14, 2009 Megoszt Elküldve Április14, 2009 Én az autóval szoktam.. ;) én meg bicajjal busszal vonattal, sőt gyalog is nahát hitted volna? ;) de hogy te is értsd ;) :P 4 éve használok Metabond olajat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Április14, 2009 Megoszt Elküldve Április14, 2009 Ez GL-5 olaj ;) Hova akarsz te GL-3-at? Opel kéziváltókba GL-4 kell ;) 1991 es Daihatsu Applause , nem hipoid váltójába. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 1991 es Daihatsu Applause , nem hipoid váltójába. GL4 nyugodtan mehet bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Április16, 2009 Megoszt Elküldve Április16, 2009 Sziasztok! Egy vad ötlet jutott az eszembe a vezértengely "problémámmal" kapcsolatban. Mi lenne ha esetleg egy motor "mosás" gyanánt egy kis időra (max 1000km) raknék bele 5w40-es olajat. Lehet, hogy az átöblítené a rendszert? Vagy ez nagy hüleség? kérem akinek véleménye lenne az ossza meg velem! (+ és - is jöhet, bírom a kritikát! ;) ) Üdv:BB Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Április16, 2009 Megoszt Elküldve Április16, 2009 Sziasztok! Egy vad ötlet jutott az eszembe a vezértengely "problémámmal" kapcsolatban. Mi lenne ha esetleg egy motor "mosás" gyanánt egy kis időra (max 1000km) raknék bele 5w40-es olajat. Lehet, hogy az átöblítené a rendszert? Vagy ez nagy hüleség? kérem akinek véleménye lenne az ossza meg velem! (+ és - is jöhet, bírom a kritikát! ;) ) Üdv:BB Milyen "problémád" is van neked? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Április16, 2009 Megoszt Elküldve Április16, 2009 Milyen "problémád" is van neked? ;) Szia szobikari! A 4-es hengernél mint ha el lenne kicsit dugulva a vezértengely és nem kap és köp annyi olajat a himbákra. Na már most én nem szeretnék motoröblítőt használni és a bontást is próbálnám elkerülni! A kérdésem ebből adódik! Üdv:BB Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április16, 2009 Megoszt Elküldve Április16, 2009 Ártani sokat nem árthatsz vele, a hátulütője max annyi, hogy keveredni fog a kétféle olaj, ami annyira nem hasznos. Aztán meg ki tudja, hogy az az 5w olaj fog-e jobban hatni a koszra, mint a 10w ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április16, 2009 Megoszt Elküldve Április16, 2009 Szia szobikari! A 4-es hengernél mint ha el lenne kicsit dugulva a vezértengely és nem kap és köp annyi olajat a himbákra. Na már most én nem szeretnék motoröblítőt használni és a bontást is próbálnám elkerülni! A kérdésem ebből adódik! Üdv:BB És ha csak a szelepfedelet veszed le, akkor nem lehet ezekhez az olajozó nyílásokhoz-furatokhoz akár injekciós tűvel hozzáférni? Az asszony kismociján a főtengelycsapágyhoz vezető olajozó (keverék) nyílás volt eltömődve, először csak nyikorgott, majd szét is ment a csapágy. Azt is fecskendővel mostam ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Április16, 2009 Megoszt Elküldve Április16, 2009 Sziasztok! Egy vad ötlet jutott az eszembe a vezértengely "problémámmal" kapcsolatban. Mi lenne ha esetleg egy motor "mosás" gyanánt egy kis időra (max 1000km) raknék bele 5w40-es olajat. Lehet, hogy az átöblítené a rendszert? Vagy ez nagy hüleség? kérem akinek véleménye lenne az ossza meg velem! (+ és - is jöhet, bírom a kritikát! ;) ) Üdv:BB És, ha már úgyis öblitenéd, akkor miért nem tezsel bele mégis valami tisztitó adalékot? Átöblited aztán mehet bele a "végleges" jó (10W40-es) olaj, hm? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 És, ha már úgyis öblitenéd, akkor miért nem tezsel bele mégis valami tisztitó adalékot? Átöblited aztán mehet bele a "végleges" jó (10W40-es) olaj, hm? ;) Szia brezsó! Ahogy olvasgattam itt a forumon, ez olyan dolog mint a hütő tisztító dolog, kipucolja a rendszert, de ott is ahol nem nagyon kellene! Ez a motoröblítő is ilyen szerintem, feloldja a sarat és egyébb dolgokat amit az évek folyamán lerakott a rendszer esetleg és utána meg bekerül olyan helyre is a feloldott lötyi ahova nem kéne. A csapágyak szerintem elég érzékenyek az ilyen mocsokra, mivel az illesztési hézagok nem erre vannak kitalálva. A motormosó részemről az utolsó dolog amit beleöntök a gépbe, a visszaolvasás meggyőzött arrol, hogy hamarabb szétszedetem egy szakival és kimosatom ultrahangba mint ilyen mosószert nyomja a motorba! Megpróbálom ezt a dolgot hátha bejön, pár 100 km egy vékony, friss olajjal talán megmozdít benne valamit és utána meg megy a friss, faca bele! egyébbként az a furcsa, hogy indításnál nem mindig jelentkezik az 1-2mp-es kopácsolás, ebből gondolom a friss olaj talán megoldja a dolgot! Ez személyes vélemény!!! Üdv:BB Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fori23 Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 Szia brezsó! Ahogy olvasgattam itt a forumon, ez olyan dolog mint a hütő tisztító dolog, kipucolja a rendszert, de ott is ahol nem nagyon kellene! Ez a motoröblítő is ilyen szerintem, feloldja a sarat és egyébb dolgokat amit az évek folyamán lerakott a rendszer esetleg és utána meg bekerül olyan helyre is a feloldott lötyi ahova nem kéne. A csapágyak szerintem elég érzékenyek az ilyen mocsokra, mivel az illesztési hézagok nem erre vannak kitalálva. A motormosó részemről az utolsó dolog amit beleöntök a gépbe, a visszaolvasás meggyőzött arrol, hogy hamarabb szétszedetem egy szakival és kimosatom ultrahangba mint ilyen mosószert nyomja a motorba! Megpróbálom ezt a dolgot hátha bejön, pár 100 km egy vékony, friss olajjal talán megmozdít benne valamit és utána meg megy a friss, faca bele! egyébbként az a furcsa, hogy indításnál nem mindig jelentkezik az 1-2mp-es kopácsolás, ebből gondolom a friss olaj talán megoldja a dolgot! Ez személyes vélemény!!! Üdv:BB Elvileg bejöhet a terved -ilyen motormosó izéket én is kerülném- de az 5w-40 nem biztos, hogy alkalmas rá. Nem tudom mennyivel agresszívabb lerakódásgátló, viszont ez még általában nem vékonyabb üzemi hőmérsékleten. Gyártótól is függ, az egyszerűség kedvéért nézzük a Castrolt: 100?C-on a viszkozitása: - 10w-40: 14.3 mm2/s - 5w-40: 14,2 mm2/s - 0w-40: 12.8 mm2/s - 5w-30: 11.9 mm2/s A hiedelmekkel szemben az 5w-40 üzemmelegen ugyanolyan vastag marad, és csak hidegen vékonyabb mint a 10w-40. Amire akarod arra -gyártótól függően- a 0w-40 jöhet be inkább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 A hiedelmekkel szemben az 5w-40 üzemmelegen ugyanolyan vastag marad, és csak hidegen vékonyabb mint a 10w-40. És neked mi a vastagság fogalma? ;) Ne keverd már a sűrűséget a viszkozítással ;) Bár van összefüggés a két fogalom között (amennyiben a kinematikai viszkozítást nézzük), de nem ugyanaz! 0W-s olajat meg nem javaslok egyáltalán, nem lesz meg vele a kellő olajnyomás (5W esetén is csökken az üzemi olajnyomás 10W-hez képest!) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 És neked mi a vastagság fogalma? ;) Ne keverd már a sűrűséget a viszkozítással ;) Bár van összefüggés a két fogalom között (amennyiben a kinematikai viszkozítást nézzük), de nem ugyanaz! 0W-s olajat meg nem javaslok egyáltalán, nem lesz meg vele a kellő olajnyomás (5W esetén is csökken az üzemi olajnyomás 10W-hez képest!) Öööö. A hígabb olajjal ugyanolyan feltételek mellett ( ua a moci, ua a olajpumpa, ua a fordulat ) csökken az olajnyomás? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 Öööö. A hígabb olajjal ugyanolyan feltételek mellett ( ua a moci, ua a olajpumpa, ua a fordulat ) csökken az olajnyomás? ;) Pontosan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 Pontosan. Pedig az embör pont az ellenkezőjét gondolná,hogy a sűrűbb olajat "nehezebb" szivattyúzni, viszkózusabb, hmmm. Ezen el kell elmélkednem ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 Pedig az embör pont az ellenkezőjét gondolná,hogy a sűrűbb olajat "nehezebb" szivattyúzni, viszkózusabb, hmmm. Ezen el kell elmélkednem ;) A pumpa konstrukciójából adódik, hogy az optimálisan sűrű olajjal tudja csak elérni a maximális nyomást és szállítási kapacitást, illetőleg a nyomástartó rendszer másik végén az illesztési hézagokon megnő az olaj áramlási sebessége, ezáltal a szállítási mennyiségi igény is növekszik, ami csökkenti a nyomást. Bizonyos szállítási mennyiség növekedést a nyomásszabályzó szelep még ki tud egyenlíteni, hogy a nyomás ne csökkenjen érezhetően, de ha jobban megnövekszik, akkor direktbe szállít már a pumpa, annyi nyomást csinál, amit éppen tud... Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 Sziasztok! Tehát megpróbálom lefordítani a magam nyelvére az itt olvasott dolgokat! ;) Akkor az a lényeg, hogy 5w40-es olaj minőség, ill típus alá semmikép nem szabad menni ezzel a típusú motorral, mert már annál is csökkenhet az olajnyomás a "hígsága" miatt! Igen az én is olvastam, hogy ezek a mocik még a 10w-s olajokra vannak beállítva mind illesztési hézagban, mind olajnyomás tekintetében! Akkor a parasztosan vett tanulság lehet annyi, hogy rakhat bele az ember fia ilyen teljesítményszintű olajat, de lehetőleg ne sokáig használja ezt, és ha eszi a moci akkor azonnal térjen vissza a megadott osztályú kenéshez? Köszi a válaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fori23 Elküldve Április17, 2009 Megoszt Elküldve Április17, 2009 És neked mi a vastagság fogalma? ;) Ne keverd már a sűrűséget a viszkozítással :P Bár van összefüggés a két fogalom között (amennyiben a kinematikai viszkozítást nézzük), de nem ugyanaz! 0W-s olajat meg nem javaslok egyáltalán, nem lesz meg vele a kellő olajnyomás (5W esetén is csökken az üzemi olajnyomás 10W-hez képest!) Valóban, köznyelvben mondják vékonyabb-, vastagabb olajnak ;) Akit érdekel bővebben Azzal "vitatkoznék" hogy az 5w-40 eleve hígabb lenne üzem-melegen, szerintem gyártó függő. A viszkozitási adatok is mutatják, hogy nem egyformák, pl. én (saját felelősségre ;)) simán beletenném ezt a Mobil-t, viszont ez ártól függő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts