Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Még azt szeretném kérdezni,amúgy nyugodtan tegezhettek,hogy olvastam a motoröblítési cikkeket.Azt javasoljátok, hogy ha kiöblítem a motort, utána öblítsem át gyengébb olajjal, és úgy tegyem bele a jó olajat??

valamilyen olajjal mindenképpen öblítsd át

gondolom nem sok a zsé neked se ha az adalékból is olcsóbbat szeretnél, így te is gyengébb minőségűvel fogod öblíteni, de az a lényeg, hogy öblítve legyen!!!

azért kell, hogy a mosó maradványait elöblítse, és ne maradjon vissza a friss olajhoz vissza semmi belőle, mert rontja a kenőképességét, meg savasodhat tőle, maró hatású stb.

Elküldve

Lehet úgy csinálni,hogy beleraktam az öblítőszert,beindítom a motort, utána leengedem az öblítős olajat,és 15W-40-sel öblítem át, utánna teszem bele a friss olajat 10W-40-est?,

Elküldve
Lehet úgy csinálni,hogy beleraktam az öblítőszert,beindítom a motort, utána leengedem az öblítős olajat,és 15W-40-sel öblítem át, utánna teszem bele a friss olajat 10W-40-est?,

15 ösetnem kellene az lehet el se jut sok helyre, így öblíteni se fog.

bár ha annyira szar minőségű, és melegen elhígúl, akkor lehet jó, de én nem javasolnám.

valami olcsó 10eset vegyél akkor már tényleg a tszcóba, vannak ilyen 2ezer ft osak is/5 liter.

Elküldve

egyébként a tuti eljárás az lenne, hogy nemtul öreg olajba beöntöd az adalékot, járatod5-10percig, aztán feltöltöd ugyan olyannal, azt is járatod vagy 10percig, leengedet, és utána mehet bele afriss olaj.

ez kicsit pénzben húzósabb, mert 10liter olaj elmegy vele.

eddig használt olajba beleöntöd, aztán egy olcsó olajjal kiöblíted, és mehet az uj olaj.

ha mosni akarod, akkor legalább így.

én is megvettem, de nagyon filózok, hogy beletegyem e...

okozhat oljafolyást stb... szimeringeket nekem mondjuk cserélnem kell, azzal nincs baj, de más problémékat is okozhat.

Elküldve
Milyen problémákat??

sokmindent olvasni

leggyakrabban az olajfoláys szokott jelentkezni, de van olyan, hogy vmi kosz feloldódik, és eldugít vmi kis lyukat, vagy anyira agresszív a szer, hogy emiatt fog megkopni a motor vmiek alaktrésze, pl hidrotőkék.

de lehet jót is olvasni, pl van akinek a kopogós hidrotőke egy kezelés után elhalgatott, meg van aki több éve használ ilyet minden oljacserénél, és semmi problémája.

én egyszer megcsinálom vele, vettem is zöld protec et, és azzal átmosom, aztán többet nem.

jó olajjal járok, adalékoljuk is, elvileg baja nem kellene lennie, lerakódás stb se keletkezhet, ami káros lehetne.

(elvileg)

ha javul a helyzet, örülni fogok, ha nem javul, akkor se fogok többet használni, ne adj Isten romlani fog, akkor erősítem az ellenzők táborát.

Elküldve
Lehet úgy csinálni,hogy beleraktam az öblítőszert,beindítom a motort, utána leengedem az öblítős olajat,és 15W-40-sel öblítem át, utánna teszem bele a friss olajat 10W-40-est?,

Ne rakj bele más viszkozítási osztályú olajat!

Vagy használj ugyanolyan olajat öblítéshez, vagy ne használj tisztítóadalékot ;)

Elküldve
Ne rakj bele más viszkozítási osztályú olajat!

Vagy használj ugyanolyan olajat öblítéshez, vagy ne használj tisztítóadalékot ;)

más viszkozitási osztály az az hogy 10w40es ugye?

és ha mondjuk egy olcsó 10w40es oaljjal öblít, az is jó nem?

Elküldve
más viszkozitási osztály az az hogy 10w40es ugye?

és ha mondjuk egy olcsó 10w40es oaljjal öblít, az is jó nem?

Azért nem mindegy az sem, milyen szemetet öntesz bele.

Mondjuk erre talán jó a GM olaj is, abból 4-5L van 3-4e ft-ért ;)

De én még mindig azt mondom, nem érdemes ezt a tisztító adalékot használni :lol:

Elküldve
Azért nem mindegy az sem, milyen szemetet öntesz bele.

Mondjuk erre talán jó a GM olaj is, abból 4-5L van 3-4e ft-ért ;)

De én még mindig azt mondom, nem érdemes ezt a tisztító adalékot használni :lol:

hát egy próba, és ha nem javít soha többet.

szimeringek nagyrészét cserélnem kell így is, hidrotőkém kopog, ha csak a kopogás elmulna...

am hidrotőkéről olvastam egy egész korrekt leírást, hogy a csatogása lehet:

koszolódás

rugótörés

miatt is

koszolódás szétszedés féktisztító wd40es kezeléssel megoldható.

csak a kiszedése problémás, de elvileg ki lehet szedni a vez tengely kibontása nélkül is.

erről valaki tud valamit?

Elküldve
hát egy próba, és ha nem javít soha többet.

szimeringek nagyrészét cserélnem kell így is, hidrotőkém kopog, ha csak a kopogás elmulna...

am hidrotőkéről olvastam egy egész korrekt leírást, hogy a csatogása lehet:

koszolódás

rugótörés

miatt is

koszolódás szétszedés féktisztító wd40es kezeléssel megoldható.

csak a kiszedése problémás, de elvileg ki lehet szedni a vez tengely kibontása nélkül is.

erről valaki tud valamit?

Még nem de ha lesz egy kis időm tuti lekapom a szelepfedelet, max. bukok egy tömítést és megnézem, mert ez is visszatérő téma. Elméletileg ha lenyomod a szelepet vmivel és lepiszkálod a himbát azzal a kis kupakkal együtt amivel a szelepre ül fel felszabadul a tőke, csak azt nem tudom kifér-e a vezérműtengely mellett. De ha valakinek van róla egy közeli képe azon látszana is a dolog.

Elküldve
Még nem de ha lesz egy kis időm tuti lekapom a szelepfedelet, max. bukok egy tömítést és megnézem, mert ez is visszatérő téma. Elméletileg ha lenyomod a szelepet vmivel és lepiszkálod a himbát azzal a kis kupakkal együtt amivel a szelepre ül fel felszabadul a tőke, csak azt nem tudom kifér-e a vezérműtengely mellett. De ha valakinek van róla egy közeli képe azon látszana is a dolog.

én olyat is hallottam, hogy van erre spec célszerszám is.

Elküldve

Ha ez segít, C20NE és X20SE motorokon (amik nagyon hasonlóak felépítésben 14NZ-hez) le kell szedni a vezérműházat a hidrotőke kiszedéséhez ;)

Elküldve
Ha ez segít, C20NE és X20SE motorokon (amik nagyon hasonlóak felépítésben 14NZ-hez) le kell szedni a vezérműházat a hidrotőke kiszedéséhez :lol:

akkor a hidrotőke csere benne van a tőkén felül még a kiszedett Hf csavarok árában is, vagy az egészet ki kell szedni, és hf tömítés is meg sikoltatás is? ;)

ha megbontjuk, akkor a tömítés lehet elenged.

Elküldve
akkor a hidrotőke csere benne van a tőkén felül még a kiszedett Hf csavarok árában is, vagy az egészet ki kell szedni, és hf tömítés is meg sikoltatás is? ;)

ha megbontjuk, akkor a tömítés lehet elenged.

Nem a hengerfejet kell leszedni hanem a vezérműházat.

Elküldve
Nem a hengerfejet kell leszedni hanem a vezérműházat.

ja, és ott nincs is külön tömítés, csak pasztázni kell.

viszont a szelepfedéltömítés ugye mindenképpen ugrik ;)

Elküldve
ja, és ott nincs is külön tömítés, csak pasztázni kell.

viszont a szelepfedéltömítés ugye mindenképpen ugrik ;)

a szelepház csavarjai nem mennek a hf alá?

azt hittem ahhoz is köze van.

a szepelfedél az persze hogy cserés.

Elküldve
ja, és ott nincs is külön tömítés, csak pasztázni kell.

viszont a szelepfedéltömítés ugye mindenképpen ugrik ;)

ugyanmár 1000 Ft alatt van!

nekem a gép 4 év alatt a harmadikat eszi meg...érdekes hogy az olajcserék előtt kezd folyni mindig....

Elküldve
ugyanmár 1000 Ft alatt van!

nekem a gép 4 év alatt a harmadikat eszi meg...érdekes hogy az olajcserék előtt kezd folyni mindig....

pasztával megszoktad kenni?

olajteknő is folyik hiába cseréled paszta nélkül.

Elküldve
nem, azt külön lehet leszedni.

azt tudom, hogy külön le lehet venni.

de az csak a Hf be megy bele?

nem fogja le a Hf el együtt az egészet?

Elküldve

Sziasztok!

A napokban cseréltem olajat a gépbe (1.4 - 8v). A 4 l-es motorolajból belement 3 liter és azóta is az olajszint a normál értéket mutat, ezért túlönteni nem akarom.

Szerintetek ez normális?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.