Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Kb 3 hónapja már énis Astra tulaj vagyok! Lenne 1-2 kérdésem...!

Az első az ,hogy normális-e egy 2001-es évjáratu 1.6 16V-s F Astrától ,hogy 5000km-en kicsit több mint egy liter olajat megeszik? (Az elöző kocsim ami egy kocka Lada volt kb. ugyan ennyit evett szelepszár szimering csere után. A 2 kocsi közt pedig nem kis külömbség van!)

A második az lenne ,hogy most olajcserénél végülis milyet rakassak bele?

Eddig Castrol 10W40-el pótoltam!

ELőször is cseréld le az olajat benne újra, mindenképpen 10W40-re. Én a metabondot ajánlom, de jó pl a Castrol magnatec is,

bár mostanság hallani róla pár rossz véleményt is. Aztán az új olajjal is nézd meg, mennyi az olajfogyija, mert lehet hogy ami

benne van, már régi, és azért is eheti.

Ha az új jó minőségű olajat is eszi, és ez több mint 1,5-2L 10000km-es csereperiódus alatt, akkor lehet gondolkodni a motorhoz

való nyúlkáláson :blush: Szelepszár szimmering csere is segíthet rajta, de sajna ezeknél a motoroknál ennyi km már a nyugdíjas kort

jelenti, tehát az is lehetséges hogy a szimmering csere önmagában nem okoz látványos javulást.

Ha valaki azt ajánlja hogy cserélj benne gyűrű garnitúrát, azt szigorúan vesd el. Ezekben a motorkban a dugattyú kopik el

legelőször, a gyűrűcsere halottnak a csók.

Link to comment
Megosztás:

Oks, kössz a tippeket!

Az olajat lecserélem minnél elöbb aztán majd meglátjuk!

Mindezek ellenére még mindig nem aggódom... :lol: faternak F Astra volt a szolgálati kocsija...és azokat nem kímélték, és nem 170.000km-t futottak hanem 360.000km-t és kitudja mennyit forgattak vissza, mindezek ellenére eladták őket! Mai napig látom őket az utakon!

Remélem énis ilyen szerencsés leszek ez ügyben, EGYENLŐRE optimista vagyok! :blush:

Reméljük a legjobbakat!

Sziasztok!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. no az enyémen is olajat kell cserélnem, mikor megvettem akkor ######a tiszta olaj volt benne, de minél többet nézegetem annál koszosabb az olaj,ráadásul kicsit koszos is, és mintha habzana. mivel lehet kimosatni a rendszert? ugyrémlik van valami tisztítószer,mintha mondta vna valaki, de az mehet bele a mociba? nem lesz baja a későbbiekben, 1ik ismim azt mondta, hogy cseréljem le az olajat most valami olcsóbbra,egy kis adalékkal, meg tisztítócuccal, már nem emlékszem mit mondott pontosan, és 1-2 ezer km-er után pedig tegyek bele valami jó minőségüt, ha már tiszta a rendszer, ha még mindig koszos, akkor csináljam meg mégegyszer a cserét olcsóbbal, aztán a jóminőségü olajat bele.valszeg az előző tulaj csak mondta hogy olajat cserélt benne, és közben meg csak felöntötte.még jó hogy ritkán használtam a gépet idáig:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. no az enyémen is olajat kell cserélnem, mikor megvettem akkor ######a tiszta olaj volt benne, de minél többet nézegetem annál koszosabb az olaj,ráadásul kicsit koszos is, és mintha habzana. mivel lehet kimosatni a rendszert? ugyrémlik van valami tisztítószer,mintha mondta vna valaki, de az mehet bele a mociba? nem lesz baja a későbbiekben, 1ik ismim azt mondta, hogy cseréljem le az olajat most valami olcsóbbra,egy kis adalékkal, meg tisztítócuccal, már nem emlékszem mit mondott pontosan, és 1-2 ezer km-er után pedig tegyek bele valami jó minőségüt, ha már tiszta a rendszer, ha még mindig koszos, akkor csináljam meg mégegyszer a cserét olcsóbbal, aztán a jóminőségü olajat bele.valszeg az előző tulaj csak mondta hogy olajat cserélt benne, és közben meg csak felöntötte.még jó hogy ritkán használtam a gépet idáig:)

A motortisztító cuccokat felejtsd el.

Vannak a motorban olyan lerakódások,amiket nem kell piszkálni,jó helyen vannak azok.

Az hogy az olaj koszosodik,teljessen normális jelenség,megköti a koszt,szennyeződést.Ez is dolga a kenés biztosítása mellett.

10Ekm-ként cseréld az olajat és ne a színét nézegesd. :blush:

Mobil1,Liqui Moly,Pennzoil,Metabond

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. no az enyémen is olajat kell cserélnem, mikor megvettem akkor ######a tiszta olaj volt benne, de minél többet nézegetem annál koszosabb az olaj,ráadásul kicsit koszos is, és mintha habzana. mivel lehet kimosatni a rendszert? ugyrémlik van valami tisztítószer,mintha mondta vna valaki, de az mehet bele a mociba? nem lesz baja a későbbiekben, 1ik ismim azt mondta, hogy cseréljem le az olajat most valami olcsóbbra,egy kis adalékkal, meg tisztítócuccal, már nem emlékszem mit mondott pontosan, és 1-2 ezer km-er után pedig tegyek bele valami jó minőségüt, ha már tiszta a rendszer, ha még mindig koszos, akkor csináljam meg mégegyszer a cserét olcsóbbal, aztán a jóminőségü olajat bele.valszeg az előző tulaj csak mondta hogy olajat cserélt benne, és közben meg csak felöntötte.még jó hogy ritkán használtam a gépet idáig:)

Vegyél belső motormosót (NE BRIGÉCIÓLT!!!) öntsd a motorba, aztán járasd a mocit kb 10 percig, utána már leengedheted az olajat. Amúgy érdemes levenni az olajteknőt és azt kimosni brigécióllal! Az enyém nagyon dzsuvás volt. :blush:

Amúgy milyen olajat raksz majd bele?

Link to comment
Megosztás:

A motortisztító cuccokat felejtsd el.

Vannak a motorban olyan lerakódások,amiket nem kell piszkálni,jó helyen vannak azok.

Az hogy az olaj koszosodik,teljessen normális jelenség,megköti a koszt,szennyeződést.Ez is dolga a kenés biztosítása mellett.

10Ekm-ként cseréld az olajat és ne a színét nézegesd. :blush:

Mobil1,Liqui Moly,Pennzoil,Metabond

Szerintem egyszer nem árt neki, ha kimossa belülről a motort.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. no az enyémen is olajat kell cserélnem, mikor megvettem akkor ######a tiszta olaj volt benne, de minél többet nézegetem annál koszosabb az olaj,ráadásul kicsit koszos is, és mintha habzana. mivel lehet kimosatni a rendszert? ugyrémlik van valami tisztítószer,mintha mondta vna valaki, de az mehet bele a mociba? nem lesz baja a későbbiekben, 1ik ismim azt mondta, hogy cseréljem le az olajat most valami olcsóbbra,egy kis adalékkal, meg tisztítócuccal, már nem emlékszem mit mondott pontosan, és 1-2 ezer km-er után pedig tegyek bele valami jó minőségüt, ha már tiszta a rendszer, ha még mindig koszos, akkor csináljam meg mégegyszer a cserét olcsóbbal, aztán a jóminőségü olajat bele.valszeg az előző tulaj csak mondta hogy olajat cserélt benne, és közben meg csak felöntötte.még jó hogy ritkán használtam a gépet idáig:)

Hol habzik? Az olajbeöntő sapkáján belülről?

Ha igen, akkor az vizet jelez az olajodban. Nem feltétlenül a hűtővíz lehet az, hanem ha csak rövid utakra használod a kocsit, akkor a levegőből kikondenzálódott víz gyűlik össze a forgattyúsházban a résveszteségek mentén. Cserélj olajat!

Mosóolajat nehogy használj!

Elég ha lecseréled egy jó minőségű 10W40-es (félszintetikus) olajra. Aztán figyeld, hogy továbbra is habosodik-e az olajad.

Ha az olajad a használat közben megsötétül az nem baj egyáltalán, sőt ha nem teszi az talán rosszabb is. A barnaság jelzi, hogy az olaj oldatban tartja a nem kívánatos szennyeződéseket amiket az olajcsere alkalmával leereszthetsz. Ha nem így lenne, akkor ezek a szennyeződések idővel olajsár formájában a motorban maradnának és gyűlnének.

A színnél fontosabb az olaj megmaradó viszkozitása. A baj ott kezdődik, ha az olaj a használat során elveszti a viszkozitását és vízszerűvé válik.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem egyszer nem árt neki, ha kimossa belülről a motort.

még nemtudom, mondták itt a többiek a metabondot, most az a"menő" nem akarok szart belerakni,a teknőt mindenféleképpen leszedtem volna, és kimostam vna, csak 17éves lesz a kicsike,és még nemtom mi milyen benne. az olajcser ugyis 10.e után lesz sajna, csak addig utána érdeklődök, h mit javasoltok :blush:

köszi a válaszokat:)

Link to comment
Megosztás:

Elég ha lecseréled egy jó minőségű 10W40-es (félszintetikus) olajra. Aztán figyeld, hogy továbbra is habosodik-e az olajad.

Ha az olajad a használat közben megsötétül az nem baj egyáltalán, sőt ha nem teszi az talán rosszabb is. A barnaság jelzi, hogy az olaj oldatban tartja a nem kívánatos szennyeződéseket amiket az olajcsere alkalmával leereszthetsz. Ha nem így lenne, akkor ezek a szennyeződések idővel olajsár formájában a motorban maradnának és gyűlnének.

A színnél fontosabb az olaj megmaradó viszkozitása. A baj ott kezdődik, ha az olaj a használat során elveszti a viszkozitását és vízszerűvé válik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.