Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Ok! Kösz a válaszokat! Még annyit, hogy melyik Valvoline volt? 10W-40 es volt? Azt ette?

Az a turbo diesel fajtából. A Castrol volt a legjobb eddig de a Mobil se tűnik rossznak.

"97 F Astra Caravan X17DTL military green

Link to comment
Megosztás:

Váltóba le szeretném cserélni az olajat és láttam van olyan tisztító adalék, amit olajcsere előtt bele kell önteni a régi olajhoz (olyan mint a motorolajnál) és ca. 15percig járatni. Most ez váltónál hogy nézz ki? 15 percig mennem kell vele? És hányasba? Vagy végig csak 1-esbe kell hagyni és nagyobb fordulatszámon járatni? Vagy hogy kell?

Ez nem tiszta nekem. Ha vki tudd, csinált már ilyet... előre is köszönöm!

ne tedd :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

MOTUL 6100 SYNERGIE 10w40 olajról mi a véleményetek? Motorokba,motorcsónak motorba évek óta csak Motult használok, jó lehet ez 8szelepes x16szr astrába? Leirásban kifejezetten új autókhoz ajánlott olaj,ezzel szembe az astrámban 200e km van. Vagy maradjak a jól bevált olcsó 10w40-es Q8-nál?

Link to comment
Megosztás:

MOTUL 6100 SYNERGIE 10w40 olajról mi a véleményetek? Motorokba,motorcsónak motorba évek óta csak Motult használok, jó lehet ez 8szelepes x16szr astrába? Leirásban kifejezetten új autókhoz ajánlott olaj,ezzel szembe az astrámban 200e km van. Vagy maradjak a jól bevált olcsó 10w40-es Q8-nál?

Én ugyan nem ismerem, de viszkozitás alapján jó bele. Sztem kipróbálhatod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem olvastam végig minden hozzászólást, de szeretném én is megosztani a véleményem, mert elég ködös ez az olaj téma.

Jómagam autószerelő vagyok, és autósboltban dolgozom.

Ez az olaj dolog egy nagy üzlet.

Amit figyelni kell:

Minden olajon fel van tüntetve az amerikai és európai szabványok jóváhagyása. Ha egymás mellé teszel egy Valvoline-t vagy egy MOL-t. Ugyan azokat az engedélyeket fogod megtalálni rajtuk.

Pl: API SL/CF S-benzines, C-dízel autóra jellemző, a következő betű a minőségre utal.

Minél távolabb van az ABC első betűjétől annál jobb az olaj. A3/B3 európai szabvány, ugyan ilyen elven.

Hozzánk is rengeteg ember bejön, milyen olajat öntsön az autójába.

Szinte mindenki a Castrolhoz ragaszkodik. Tény,h a Ford, Audi.... gyárilag ezt rakja bele, de ugyan annak a kritériumnak felel meg az összes. Én személy szerint ALCO márkájú német olajat használok. 5L 5895.- a lista ára. Ugyan azt tudja mint az összes többi. Ugyan úgy rajt vannak a specifikációk, a Vw, Merci.., jóváhagyása.

Azt kell megnézni konkrétan a Castrolnál, ha gyanúsan olcsó,h honnan származik. Tapasztalat: Előző cégemnél szlovéniából hozták, de köze nem volt a Castrolhoz.

Másik téma a viszkozitás:

A 10w40-es olaj FÉLSZINTETIKUS. Akárhogy megfogalmazhatják, akkor is félszintetikus.

A szintetikus alap... nem azt jelenti,h ebbe nincs ásványi eredet.

5w30......szintetikus

15w40-Ásványi

Harmadik a GM-olaj

A GM-olajjal nincs semmi baj, ha szalonban v. megízható forrásból veszed. Olyan cipőben jár mint a Castrol.

Hamisítják. Amit olcsón veszel egy saroknyi névtelen autósboltból abban szinte biztos,h nem az van, mint abban amit szalonban adnak.

A szalonban is átverhetnek, de ebbe most ne menjünk bele.

Negyedik a Q8

Az is jó olaj volt valamikor. Ma szintén hamisítják.

Persze a tapasztalatok kellenek. Én is kiváncsi vagyok mások véleményére.

Majd azért gondoljátok végig. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem olvastam végig minden hozzászólást, de szeretném én is megosztani a véleményem, mert elég ködös ez az olaj téma.

Jómagam autószerelő vagyok, és autósboltban dolgozom.

Ez az olaj dolog egy nagy üzlet.

Amit figyelni kell:

Minden olajon fel van tüntetve az amerikai és európai szabványok jóváhagyása. Ha egymás mellé teszel egy Valvoline-t vagy egy MOL-t. Ugyan azokat az engedélyeket fogod megtalálni rajtuk.

Pl: API SL/CF S-benzines, C-dízel autóra jellemző, a következő betű a minőségre utal.

Minél távolabb van az ABC első betűjétől annál jobb az olaj. A3/B3 európai szabvány, ugyan ilyen elven.

Hozzánk is rengeteg ember bejön, milyen olajat öntsön az autójába.

Szinte mindenki a Castrolhoz ragaszkodik. Tény,h a Ford, Audi.... gyárilag ezt rakja bele, de ugyan annak a kritériumnak felel meg az összes. Én személy szerint ALCO márkájú német olajat használok. 5L 5895.- a lista ára. Ugyan azt tudja mint az összes többi. Ugyan úgy rajt vannak a specifikációk, a Vw, Merci.., jóváhagyása.

Azt kell megnézni konkrétan a Castrolnál, ha gyanúsan olcsó,h honnan származik. Tapasztalat: Előző cégemnél szlovéniából hozták, de köze nem volt a Castrolhoz.

Másik téma a viszkozitás:

A 10w40-es olaj FÉLSZINTETIKUS. Akárhogy megfogalmazhatják, akkor is félszintetikus.

A szintetikus alap... nem azt jelenti,h ebbe nincs ásványi eredet.

5w30......szintetikus

15w40-Ásványi

Harmadik a GM-olaj

A GM-olajjal nincs semmi baj, ha szalonban v. megízható forrásból veszed. Olyan cipőben jár mint a Castrol.

Hamisítják. Amit olcsón veszel egy saroknyi névtelen autósboltból abban szinte biztos,h nem az van, mint abban amit szalonban adnak.

A szalonban is átverhetnek, de ebbe most ne menjünk bele.

Negyedik a Q8

Az is jó olaj volt valamikor. Ma szintén hamisítják.

Persze a tapasztalatok kellenek. Én is kiváncsi vagyok mások véleményére.

Majd azért gondoljátok végig. :lol:

Üdv!

Van benne igazság!

Az Astrámba 2x-er volt shell (10w40) egészen jól bírta, aztán kiprobáltuk az Opel olajat (10w40) hát öszintén az nagyon szar volt, most Castrol (10w40) van benne az egész jó. Mondjuk az autószerelő ismerősöm azt monta az Opel olajra, hogy csak fűnyíróba öntené. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez a szép a fórumozásban. Valaki Metabond párti, valaki Castrol párti, valakinek a Valvoline-t csipegeti az autója, aztán az autószerelő autóboltos az ALCO-t ajánlja. Temérdeknyi segítség, hasznos tanács, aztán ellentmondó tapasztalatok. Nehéz dolog ez az olajválsztás...

Abban biztos van valami, hogy nem állandó az olajok minősége, tehát ami pár évvel ezelőtt jó, megbízható olaj volt, azt mára hamisíthatják vagy csak egyszerűen beszállítót/gyártót vált és már nem olyan, mint régen (GM).

Negyedik a Q8

Az is jó olaj volt valamikor. Ma szintén hamisítják.

Persze a tapasztalatok kellenek. Én is kiváncsi vagyok mások véleményére.

Majd azért gondoljátok végig. :lol:

Akkor 1-2 tapasztalat: egymás után kétszer is Valvoline Durablend 10W-40-et töltöttem a kocsiba. Nem volt vele semmi gond, igaz 10 ezer km megtételéhez 5 l kellett, de ez simán belefér a gyár által írt olajfogyasztásba. Most Q8 Advanced 10W-40-et használok pár hónapja. Ára alapján (3800 Ft volt a 4 l) hamisított is lehet, de teszi a dolgát és 2000 km után úgy látom, nem fog jobban fogyni, mint a Durablend. Kollégáim már a 3-dik, 4-dik perióduson is túlvannak és ezt rendelik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdés a motortisztitó folyadékhoz.

Olajcsere előtt a régi olajhoz lehet hozzáönteni ún. motortisztitó folyadékot és azzzal ca. 15 percig járatni a motort és utána a régi olajat leengedni és az ujat beleönteni. Az a kérdésem, hogy ebben a ca. 15 percben hogyan kell használni a motort?

Óvatosan, alacsony fordulaton max csak 60kmh-val menni? Vagy pont az ellenkezője és nagy fordulaton kell járatni a motort, hogy ki tudja a lerakodott szennyeződéseket szedni? Melyik verzió?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

...Egy kérdés a motortisztitó folyadékhoz...

Mondtam, tedd bele és kicserélheted a főtengely-, meg egyéb szimeringeket. Az oké, hogy mondjuk a hidrotőkéket szépen kipucolja a retektől de több kárt képes csinálni mint hasznot, kivéve hogy újul a moci. Vegyél valami kevésbé jó minőségű olajat, miután a régit leengedted -töltsd bele, kerülj egyet vele olyan 10-15 km-et és közben tartsd a mocit olyan 2000-2500-as fordulaton -akkor szépen át tud tisztulni a rendszer, utána ha leengedted belőle beleteszed a végleges olajat -olajszűrőt és kész.

Link to comment
Megosztás:

Teszkós olajat érdemes használni mosáshoz. :lol:

De ha jó minőségű olajat használsz, és rendszeresen cseréled, akkor biztos nem kell tisztítani a mocit.

Húúúúúúú azt nehogy :lol: még arra sem jó 1 szer volt a Hondámba Tescooc kb 500km mentem vele és megdöglött a moci tőle! Én csak azért tettem bele mert Nagyon ette és sajnáltam más olajat beleönteni. Egy egészséges motorba nemszabad beleönteni még mosásra sem!

Link to comment
Megosztás:

Húúúúúúú azt nehogy :lol: még arra sem jó 1 szer volt a Hondámba Tescooc kb 500km mentem vele és megdöglött a moci tőle! Én csak azért tettem bele mert Nagyon ette és sajnáltam más olajat beleönteni. Egy egészséges motorba nemszabad beleönteni még mosásra sem!

Ilyen 5km-re sem? :lol:

(Nekem nincs rá szükségem, soha nem volt ratyi olaj a gépben, plusz megyek a géppel évi 3ekm-t. Legutóbb is a tök tiszta, 1 éves Valvoline olajat öntöttem le, látszatra semmi baja nem volt, vérzett is a szívem. Ugye legjobb, ha van az embernek cégautója. :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Akkor most se tedd bele! :lol: Komoylan mondom egyszerűen oylan mint a málnaszörp....

Nyugaton szervizekből összegyűjtött, tisztított, újra adalékolt, azaz regenerált olaj. A GM 10W-40 ugyanez, még a kannája is. De azon sem csodálkoznék, ha a magyarországi kisker forgalomban eladott motorolajmennyiség 20%-át lazán adná. Ugyebár árérzékenyek vagyunk, a hipermarketek polcain pedig ott a teszkós és a vipolaj jó áron...

Link to comment
Megosztás:

Nyugaton szervizekből összegyűjtött, tisztított, újra adalékolt, azaz regenerált olaj. A GM 10W-40 ugyanez, még a kannája is. De azon sem csodálkoznék, ha a magyarországi kisker forgalomban eladott motorolajmennyiség 20%-át lazán adná. Ugyebár árérzékenyek vagyunk, a hipermarketek polcain pedig ott a teszkós és a vipolaj jó áron...

na de ott vannak a rafkós szerelők, akik kib@szásból meg nyerészkedésből beleteszik a gépbe az ilyen szutykot, már amelyik bepróbálkozik...

Link to comment
Megosztás:

Tegnap vettem 15W40-es GM olajat, olajcseréhez. eddig is ez volt benne, előző tulajnál is. (haverom)

Autószerelőm ajánlotta a 15-öst, mert már sok kilóméteres a moci. Jelenleg 184000km felett. persze jóval több, mivel németből behozott.

Az viszont vicces volt, hogy bementem opel márkaboltba venni motorolajat, olajszűrőt és légszűrőt. Mondom x16szr motoros, 96-os F astra caravan. Nézi a katalógust és ilyet szól a srác: "x16szr motor csak g astrákban vannak..." mutattam neki a forgalmit, hogy mégpedig x16szr az... végülis elhitte

a másik ami nem igazán ide tartozik, hogy szerinte az x a motorszámban azt jelzi, hogy 16 szelepes motor. Én oktattam ki, hogy az azt jelenti, hogy euro 2-es motort jelent. :lol: Tehát meglepődött, hogy 8 szelepes motor ez. :lol: Kicsit nem ért hozzá a srác, de sebaj. Lényeg, hogy én tudjak ilyet és így nem tud átverni. :lol: Annyi legyen a mentsége, hogy legalább ő is a 15W40-es motorolajat ajánlotta, mert sok kilométeres a motor. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap vettem 15W40-es GM olajat, olajcseréhez. eddig is ez volt benne, előző tulajnál is. (haverom)

Autószerelőm ajánlotta a 15-öst, mert már sok kilóméteres a moci. Jelenleg 184000km felett. persze jóval több, mivel németből behozott.

Az viszont vicces volt, hogy bementem opel márkaboltba venni motorolajat, olajszűrőt és légszűrőt. Mondom x16szr motoros, 96-os F astra caravan. Nézi a katalógust és ilyet szól a srác: "x16szr motor csak g astrákban vannak..." mutattam neki a forgalmit, hogy mégpedig x16szr az... végülis elhitte

a másik ami nem igazán ide tartozik, hogy szerinte az x a motorszámban azt jelzi, hogy 16 szelepes motor. Én oktattam ki, hogy az azt jelenti, hogy euro 2-es motort jelent. :lol: Tehát meglepődött, hogy 8 szelepes motor ez. :lol: Kicsit nem ért hozzá a srác, de sebaj. Lényeg, hogy én tudjak ilyet és így nem tud átverni. :lol: Annyi legyen a mentsége, hogy legalább ő is a 15W40-es motorolajat ajánlotta, mert sok kilométeres a motor. :lol:

Én akkor is 10W-st ajánlottam volna, ha nem eszi nagyon. A 15W-s olaj az öreg szívódieselekhez való.

Link to comment
Megosztás:

Én akkor is 10W-st ajánlottam volna, ha nem eszi nagyon. A 15W-s olaj az öreg szívódieselekhez való.

10e km után kb a nívópálca két jelzése között van. motoron sem látszik kívülről, hogy folyna az olaj valahol, teljesen szép tiszta. Legközelebbi cserénél, lehet bepróbálkozom akkor a 10W-vel. Nem tudom mennyivel olcsóbb, bár nem is az ára a fontos nekem, hanem, hogy a motor szeresse és ne dögöljön meg miatta. Viszont akkor nem GM olajat kéne öntenem. Nekem nemrégen egy ismerősöm Aral olajat ajánlott. Nehezen beszerezhető szerinte...

Link to comment
Megosztás:

10e km után kb a nívópálca két jelzése között van. motoron sem látszik kívülről, hogy folyna az olaj valahol, teljesen szép tiszta. Legközelebbi cserénél, lehet bepróbálkozom akkor a 10W-vel. Nem tudom mennyivel olcsóbb, bár nem is az ára a fontos nekem, hanem, hogy a motor szeresse és ne dögöljön meg miatta. Viszont akkor nem GM olajat kéne öntenem. Nekem nemrégen egy ismerősöm Aral olajat ajánlott. Nehezen beszerezhető szerinte...

A 10W-s olaj általábban kicsit drágább, mint a 15W-s, bár ez is minőségtől és beszerzési forrástól függ. Ezeket a motorokat 10W-s olajhoz tervezték, főleg a hidrotőkéknek nem jó a túl sűrű olaj, különösen téli időszakban. Cserélni 10e km-enként illik. GM olajból a 10W-st kerüld messzire.

Link to comment
Megosztás:

GM olajból a 10W-st kerüld messzire.

Miért is??

(csak halkan mondom, hogy volt benne- 14.000 km-t, kb. 15 hónapot- és persze az úgymond barát szerelő rakta bele hogy mert minden Opelos ezt használja- következő alkalommal úgy ment bele a Valvoline 10W40 hogy ihaj- sajnáltam a mocit ezért kapta jobbikat- 3 ezer Ft különbség volt a 2x2l GM, meg az 5 l Durablend között)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.