Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Sikerült bezárnom de újra bepötyögöm.

Tehát idáig ilyen olajakat raktam a gépembe:

126.000 nél (2005.12)vettem át ca. akkor egy Aral 10W40 semi Synth került bele, aztán

139.000 (2006.08)rábeszéltek egy Castrol Protectionra 15W40 es, de télre rájöttem, hogy az nem jó hidegindításnál (a minősítés az elvileg jó a mocihoz)

146.000 nél (2006.12.) jött egy kis GM 10W40, amit nem tartok túl jó olajnak,

most 2008.03 ában, 158.600 nál kapott egy kicsit jobb olajat:

Valvoline 10W40et,

most kb 162.500 lehet benne .

Anno nézegettem az olajokat láttam fincsi MOL 10W40-est de rájöttem, hogy az API, ACEA minősítés az egy deka nincs ráírva,

márpedig azért API SJ minősítésű legalább kell.

Mivel nem csipegeti ezt, csak azért a szelepfedél-tömítést olajcserekor biztos, ami tuti alapon cseréltük (600 Ft os alkatrész!)és most tuti száraz- szerintetek egy 5W40et meg lehet reszkírozni a következő cserekor???

Már csak azért is, hogy ősszel télen tavasszal kímélő lenne a motorral, nyáron meg úgyis csere.

Link to comment
Megosztás:

Sikerült bezárnom de újra bepötyögöm.

Tehát idáig ilyen olajakat raktam a gépembe:

126.000 nél (2005.12)vettem át ca. akkor egy Aral 10W40 semi Synth került bele, aztán

139.000 (2006.08)rábeszéltek egy Castrol Protectionra 15W40 es, de télre rájöttem, hogy az nem jó hidegindításnál (a minősítés az elvileg jó a mocihoz)

146.000 nél (2006.12.) jött egy kis GM 10W40, amit nem tartok túl jó olajnak,

most 2008.03 ában, 158.600 nál kapott egy kicsit jobb olajat:

Valvoline 10W40et,

most kb 162.500 lehet benne .

Anno nézegettem az olajokat láttam fincsi MOL 10W40-est de rájöttem, hogy az API, ACEA minősítés az egy deka nincs ráírva,

márpedig azért API SJ minősítésű legalább kell.

Mivel nem csipegeti ezt, csak azért a szelepfedél-tömítést olajcserekor biztos, ami tuti alapon cseréltük (600 Ft os alkatrész!)és most tuti száraz- szerintetek egy 5W40et meg lehet reszkírozni a következő cserekor???

Már csak azért is, hogy ősszel télen tavasszal kímélő lenne a motorral, nyáron meg úgyis csere.

Milyen moci ez pontosan? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

ismét kicsit elakadtam az olajvásárlással kapcsolatban...

Hogy milyet is érdemes belerakni. Láttom, már többször felmerült itt is a kérdés.

A 10W-40 et javasoljátok láttom. De ha jól tudom, ill. ahogy nézegettem 10W-40-es csak félszintetikusban van.

Én viszont teljesen szintetikusat és minőségít szeretnék beletenni. (nem ezen akarok sporólni). A Mobil1-et néztem ki most, mégpedig a 0W-40-et. Ez már teljesen szintetikus. De attól tartok, hogy ez már túl jó lenne a motornak (C14NZ, 130.000km, 12 éves) nem? A GM is ott van a specifikációk között. Szerintettek?

Link to comment
Megosztás:

Én viszont teljesen szintetikusat és minőségít szeretnék beletenni. (nem ezen akarok sporólni)

Ez egy eléggé általános tévhit, amit most itt felvázoltál. A 10W40-es tényleg résszintetikus olaj, ásványi bázissal.

De a te motorodnak ilyen kell! A tiedbe nem jó a 0-ás olaj! Ha visszaolvasol, kb 10x lett már leírva, hogy miért.

Ha jót akarsz tenni a motoroddal, akkor ebből a 10-es viszkozítási osztályból veszel minőségit :rolleyes:

Metabond, Castrol, Mobil1...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

ismét kicsit elakadtam az olajvásárlással kapcsolatban...

Hogy milyet is érdemes belerakni. Láttom, már többször felmerült itt is a kérdés.

A 10W-40 et javasoljátok láttom. De ha jól tudom, ill. ahogy nézegettem 10W-40-es csak félszintetikusban van.

Én viszont teljesen szintetikusat és minőségít szeretnék beletenni. (nem ezen akarok sporólni). A Mobil1-et néztem ki most, mégpedig a 0W-40-et. Ez már teljesen szintetikus. De attól tartok, hogy ez már túl jó lenne a motornak (C14NZ, 130.000km, 12 éves) nem? A GM is ott van a specifikációk között. Szerintettek?

GM-t nem ajánlanám az nem épp jó minőség amit opel16v koléga ajánlott azok közül válogass :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

ismét kicsit elakadtam az olajvásárlással kapcsolatban...

Hogy milyet is érdemes belerakni. Láttom, már többször felmerült itt is a kérdés.

A 10W-40 et javasoljátok láttom. De ha jól tudom, ill. ahogy nézegettem 10W-40-es csak félszintetikusban van.

Én viszont teljesen szintetikusat és minőségít szeretnék beletenni. (nem ezen akarok sporólni). A Mobil1-et néztem ki most, mégpedig a 0W-40-et. Ez már teljesen szintetikus. De attól tartok, hogy ez már túl jó lenne a motornak (C14NZ, 130.000km, 12 éves) nem? A GM is ott van a specifikációk között. Szerintettek?

Vagy ha éppen nem akarsz spórolni és hajtod is a járgányt jobban, tegyél bele Castrol Magnatec Racing 10w-60-ast, az bírja a meleget de a tiedhez tökéletesen megfelel a Castrol Magnatec 10w-40 is, ez elég stabil olaj adalék nélkül is bár a fentebb írtak is, ugyan én még azokat nem próbáltam. Nekem pénzügyi problémák miatt a legutóbbi olajcserém kicsit elmaradt és 16 ezret futott benne (hozzáteszem turbódízelről van szó nem benzinesről) de egész tűrhető színe volt még akkor is bár megérett a cserére.

Link to comment
Megosztás:

10W40-et rakj bele. Maradhatsz a Valvo-nál, de más "minőségi" olajat is tehetsz bele.

A hozzávaló gépkönyv említi az 5W40-et is....vajh az nagyon vékony nyárra?

(igaz e-book formátumban van meg.....), vagy egyáltalán már a 162.000 km miatt lenne már elégtelen kenőanyag?

Link to comment
Megosztás:

Tedd bele, talán nem fogja csipegetni. :rolleyes: ;)

Most még jó sokáig az olaj, majd valamikor később cserénél mérlegelek, hogy megéri-e, de előtte úgyis karter és szelepfedél tömítés csere, aztán akkor lehet róla szó.

Másik: a váltóolaj cseréje nincs előírva, de szerintem nem lehet megtagadni a kocsimtól (főleg ha ennél, jobb konstrukciókban is előírják az 50.000 km-enkénti váltóolajcserét)

Ti, hogy látjátok ezt a kérdést?

Anno előjött a téma, voltam gyorsszervízben és olajáron kicserélték volna nekem (5 k - 2 flakon/2 liter ), aztán gyorsan rájöttek, hogy ott is kell tömítéscsere.

Nem volt raktáron- tehát ottmaradt az olaj.Nos azóta láttam jó pár fajta váltómba való olajakat, amik teljesítik a SAE 80W / API GL4 szinteket, és némileg jobb áron.

Ki cserélt már váltóolajat?

Link to comment
Megosztás:

Most még jó sokáig az olaj, majd valamikor később cserénél mérlegelek, hogy megéri-e, de előtte úgyis karter és szelepfedél tömítés csere, aztán akkor lehet róla szó.

Másik: a váltóolaj cseréje nincs előírva, de szerintem nem lehet megtagadni a kocsimtól (főleg ha ennél, jobb konstrukciókban is előírják az 50.000 km-enkénti váltóolajcserét)

Ti, hogy látjátok ezt a kérdést?

Anno előjött a téma, voltam gyorsszervízben és olajáron kicserélték volna nekem (5 k - 2 flakon/2 liter ), aztán gyorsan rájöttek, hogy ott is kell tömítéscsere.

Nem volt raktáron- tehát ottmaradt az olaj.Nos azóta láttam jó pár fajta váltómba való olajakat, amik teljesítik a SAE 80W / API GL4 szinteket, és némileg jobb áron.

Ki cserélt már váltóolajat?

Már többen is cseréltünk. Nem teszel vele rosszat, ha kicseréled. Ebben viszont használhatod a GM olajat. :rolleyes:

Mikor én cseréltem, nem tettem bele új tömítést, hanem tömítő pasztával csináltam. Persze tehetsz bele új tömítést. ;)

Link to comment
Megosztás:

Én nem tettem új tömítést,ésszel bontottam meg a váltó kartelt és nem is folyik.

Viszont a tapasztalat azt mutatja,hogy váltóban csakis kizárólag GM olaj való.

Nem karter véletlenü? :rolleyes: :lol:

Bonthatod ésszel, ha az a rohadt papírtömítés annyira fel van tapadva, hogy szakad, mikor leszeded.

Nálam az FBS szinte olyan, mint a WD40. ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.