Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Az még haggyán, de a szövegben két helyen írja a réz súrlódáskoncentrációját, és teljesen eltérő értékkel ;)

Aki esetleg nem vette volna észre... :D

Ettől függetlenül mindenkinek szíve-joga elhinni ezt a badarságot, sokan hisznek abban is ugye, hogy a

piramisokat ufók építették... B)

Ha pedig valaki tovább akar lovagolni a negatív kampányon, ajánlom figyelmébe a carstylingos lehúzást is,

ami szintén kicsit dühített, mert a user ráfogta a metabond termékre a motorja kopását, holott motormosó

adalékot alkalmazott, ami fokozottan ezzel a veszéllyel jár... :D Tipikus ígyjárás esete. :P

Szerintem is tegyen mindenki azt a motorjába amit akar, amúgy meg maga a nyers olajjal sok difi nincs 4 nagy finomító van , és az szabja mega minőséget melyik gyártó épp mivel egészíti ki az olajat! Viszont elismerem, ahol eddíg érdeklődttem a Metáról hogy szerintük milyen mindenhol azt halottam hogy dícsérték, főleg az adalékokat. Szal inenntől kezdve,,,, De ha elolvassa valaki a Totalcar népítéletét Pl:Astra GSI -t nagyon lefikkantották ennek ellenére még mindíg közkedvelt Autó szal mindenki azt hisz el amit akar, lehet a negatív dolgokat olyan emberek írják akik kur..ára nincsenek tisztában a dolgokkal! B)

Link to comment
Megosztás:

Az én szerény véleményem szerint (mint azt korábban írtam) valószínűleg egyik fél sem a teljes igazat mondja.

Engem pl. nagyon elszomorít, hogy egyetlen hiteles tartóstesztről olvasni nem lehet. Megmondom őszintén nem elősorban a Meta súrlódáscsökkentő hatása érdekel, azt elhiszem hogy jó. De egy motorolajnak még száz más feladata is van a súrlódáscsökkentésen kívül. És akkor miért nem vesznek egy bemutatóautót amit nyúznak többszázezer km-ig, aztán szétbontják és megnézik milyen állapotban van. Hitelesen,nem idióta reklámszínészekkel, hanem szakemberekkel, megbízhatóan.

Még jobban elszomorít, hogy metabond oldalak neten csak kelet-európában elérhetőek. Metabond.com vagy metabond.de, metabond.fr egyszerűen nem létezik, pedig ezek lennének a legnagyobb piacok. Ennyire hülyék lennének?

Miért nem használja egyetlen gyár sem első feltöltésre? Mekkorát akaszthatnának azzal, hogy az ő kocsijuk 2-szer annyit bír mint a másik cégé?

Szóval én nem vitatom, hogy jó vagy sem, mivel nem próbáltam.

De az az igazság, hogy az előbb fesoroltak bennem csak bizonytalanságot keltenek, így nem tudom, egyáltalán valaha kipróbálom-e. Pedig terveztem.

A mocskos lejáratókampánynak, amennyiben nincs alapja, persze én is ellene vagyok.

Hát ennyit akartam még mondani.

Link to comment
Megosztás:

Akkor egy kis történelem :D

Tehát a metabond márkanevet egy német cég uralja, mégpedig ez a német cég jogutódja annak a régi fejlesztőközpontnak,

amelyik a világháború óta foglalkozott olajadalékok előállításával, mégpedig az elsődleges célmegrendelő, a hadiipar számára.

Akkoriban nagy gondot okozott a repülőgépekben, hogy az olaj folyamatos vándorlása miatt a motorban nem volt kielégítő kenés,

ezért nagyon hamar tönkrementek a motorok. Ennek kiküszöbölésére jött létre ez a fejlesztőközpont, és ennek több évtizedes

munkája volt a harmadik generációs súrlódáscsökkentő adalékok alapja. Ők voltak az elsők, akik szabadalmaztatták ezt a

polikerámiás felületnemesítési módszert (amit azóta számos konkurens cég másolt, kicsit változtatva rajta).

Linczmayer-ék 92-ben szerezték meg a forgalmazói jogot, és egész közép-kelet európát látják már el azóta.

Ismerik nyugatabbra is ezeket a termékeket, és nem feltétlenül metabond néven kell keresni a forgalmazót (magyar is m-trade,

csak itt a metabond név brand értéket ad hozzá, ezért inkább így fut). Bár pl Olaszországban hasonlóan hozzánk, ezen a néven

fut. Viszont egy valami igaz: nyugaton nem annyira elterjedt, mint a mi térségünkben, ott inkább csak az ipari felhasználása

a jellemző. Ennek oka az, hogy tőlünk nyugatabbra abszolút leszarják, hogy 8 vagy 15 évet megy egy autó, mert 3-6 éves

korában megszabadulnak úgyis tőle. Ez az átlag user felfogás ott, és ezért nem is érdekli az élettartam hosszabbítás.

Ahol viszont fontos szempont ez, ott alkalmazzák is... idézek:

"A harmadik generációs súrlódáscsökkentő termékek elterjedésének legfontosabb mozzanata a 91-es frankfurti autókiállítás után

következett be. Az addig csak versenysportban tesztelt METABOND termékek vásárnagydíjat nyertek, miután egy Ferrarit megkezelve

új világrekordot állítottak fel. A Ferrari motorokban azóta is gyárilag használják a termékeket más autógyárakkal együtt."

Azt ne várd, hogy egy astrába gyárilag belerakják... egyrészt ha egy-egy 5ft-os kapcsolót kihagynak költségcsökkentés címén,

akkor nem egy 8-9e ft-os adalékkal fognak foglalkozni, másrészt nem érdekük a hosszú élettartam, mert akkor nem kéne senkinek

az újabb astra... :P

Asszem belátható, hogy nem egy pancsolással foglalkozó humbug cégről beszélünk, hanem egy nagy múlttal, és elismeréssel

rendelkező cégről. Számtalan referenciájuk van, amit akár saját szemeddel is megnézhetsz (bemutató gép), vagy akár mérési jegyzőkönyvek,

ipari alkalmazások tapasztalati és mérési jegyzőkönyvei, nagy szállító cégek visszajelzései, elégedett userek beszámolóiban olvashatod, stbstb...

Én úgy vettem észre, csak nálunk divat ez a fröcskölés és lehúzás, ami persze ok nélkül sokakat eltántorít a használattól... hungarikum :D

Link to comment
Megosztás:

...És akkor miért nem vesznek egy bemutatóautót amit nyúznak többszázezer km-ig, aztán szétbontják és megnézik milyen állapotban van.

Szerintem olvasd el ezt :D :

...Történt mégpedig, hogy kaptam úgy 3 éve egy kanna speed olajat+adalékot a metabondtól, próbáljam

már ki a versenygépben. Éppen akkor raktuk össze az új motort, gondoltam bejáratni legalább jó lesz.

Aztán jól meg is szivatott minket, szedtük szét az olajhűtő termosztátházát, azt hittük megszorult.

Erre ráment egy napunk, mire rájöttünk, hogy nem a termosztáttal van a gond, hanem egyszerűen

annyival jobb az olaj által biztosított kenés, hogy etapon nem nyit ki soha az olajhűtő termosztát

(előtte valvo olajjal mentem egy évig, annál mindig nyitogatott). Tehát a surlódás/jobb kenés része

kipipálva. Minő öröm! :D

Ezután teltek a hetek, hónapok... megtetszett a kezdeti tapasztalatok alapján ez a márka. Cserénél

már én mentem utána a metabondnak, és azt tettünk bele egész évben. Közben örömmel vettem

tudomásul, hogy az addig évekig hangoskodó (futam után mindig dízel volt a motor) hidrotőkék

nem szólalnak meg a gyors km-ek teljesítése után sem. Ezzel kipipálódott a terhelhetőségi

tesztje is. Öröm és boldogság! :P

Aztán év végén, miután túltettük magunkat számos versenyen, az autót lábon hordtuk kiállítani,

szerelőhöz, stb, szal kapott sok km-t, szét kellett szedni a motort, mert plusz pacikat terveztünk

még beleinvesztálni. Ekkor jött az igazi meglepetés, a hengerfalakon még ugyanúgy ott voltak a

hónolás nyomok, mint amikor összeraktuk egy évvel előtte. A dugók is ugyanolyan szoros illesztésben

voltak. Hát ez tök jó, mert akkor a blokkhoz hozzá sem kell nyúlni... úgy megörültünk magunknak,

főztünk is mindjárt egy jó bográcsgulyást, a navigátoromat meg az este végén úgy kellett kiszedni

egy embernyi magas árokból, mert beletévedt a láda sör ünnepi elfogyasztása miatt. ;)

Ezzel tulajdonképpen minden általad említett negatív elméleti aggódás kipipálható.

Ugyanis ha az adalék rontana valamit is az olaj kenőképességén, vagy bármit is negatívan

befolyásolna az olaj vagy a blokk kémiájában, akkor nem lett volna az egész éves nyúzás után

ilyen szép állapotban. Tudni kell, hogy előtte az előző blokkot úgy vettem ki ennyi nyúzás után,

hogy lötyögtek benne a dugók, ki is lett kukázva.

Én ezt tudom mondani, gyakorlati oldalról. B)

Link to comment
Megosztás:

Linczmayer-ék 92-ben szerezték meg a forgalmazói jogot, és egész közép-kelet európát látják már el azóta.

A Linczmayer nagyfőnök itt lakik Győrben. Az autószerelő haverom szokott neki dolgozni, a céges autókat szokták hozzá vinni. Régebben 3.0 V6 Camry-je volt, amit megvett tőle a haverom, most valami csúcs Saab-ja van. Mindkettőbben van adalék+ a céges verdákban is.

Link to comment
Megosztás:

a francba, akkor az új azért ment fel olyan nehezen :D

felfele jobbra kell tekerni :D

amúgy meghúzni csak mértékkel szabad, nem izomból, mert a tömítés úgyis bedagad.

Ja, és mielőtt felteszed, a tömítést érdemes megkenni egy kis olajjal.

Lefele pedig ha nem megy másképp, és nincs speciálisan erre a feladatra kifejlesztett

leszedő szerszámod, átböksz rajta egy csavarhúzót, és azzal könnyedén lelazítod :P

Link to comment
Megosztás:

felfele jobbra kell tekerni :D

amúgy meghúzni csak mértékkel szabad, nem izomból, mert a tömítés úgyis bedagad.

Ja, és mielőtt felteszed, a tömítést érdemes megkenni egy kis olajjal.

Lefele pedig ha nem megy másképp, és nincs speciálisan erre a feladatra kifejlesztett

leszedő szerszámod, átböksz rajta egy csavarhúzót, és azzal könnyedén lelazítod :P

direkt nem húztam meg, mégis rágyógyult, ez van

vékony csavarhúzó volt csak nálam, úgyhogy spaniferrel tekertem le :D

Link to comment
Megosztás:

Mivel a kocsim ( F GL C14NZ Caravan benyás) tankja már utolsókat rúgja kérem sorban az aktuális szerelésre az ajánlatokat.

Kérdésem az hogy az aktív szénszűrős szellőző az létfontosságú???

csak arra kaptam 15.000 anyagárat.

Majd lementem hídba.....

szerk: bocs rosz fület választottam ki a browserben.... átrakom az egyéb csevegőbe.

Amúgy a 10.000 km egy év csereperiódust ki lehet tolni 1-2 hónappal/ 15.000 km-re?

Most Valvoline 10W40 van benne- nem GM olaj, szeretném kicsit jobban ápolni.

Link to comment
Megosztás:

Mivel a kocsim ( F GL C14NZ Caravan benyás) tankja már utolsókat rúgja kérem sorban az aktuális szerelésre az ajánlatokat.

Kérdésem az hogy az aktív szénszűrős szellőző az létfontosságú???

csak arra kaptam 15.000 anyagárat.

Majd lementem hídba.....

Azt miért akarod cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Azt miért akarod cserélni?

Nos a tankomat kb. 2 éve cserélték- sz@rul, összeugrott. A lényeg hogy nem tudom hogy van e rajta szellőző, vagy sem, mert közben már forrasztva volt a tank- olyan hupli van az alján hogy a nívó/ meg a tankjelző már hülyeséget jelez. Pirosba nem mehet mert akkor már alig van az alján.

A szerelőm meg múltkor már berendelte a gyári tankot- 25 k-t kapott az árra- és elhozott egy csepp E Kadett kombi tankot!!!!

Szép is volt, meg súlya is volt, meg vastag is volt, de az első blikkre kiszúrtam, hogy nem hozzávaló- ő meg mérgelődött, hogy nem azt kapta amit akart.

Link to comment
Megosztás:

Nemrég hoztam bontóból kifogástalan állapotú tankot 10-ért :D

Az AC meg valszeg azért szívta össze a tankod, mert a szénszűrő szétment, és eldugult tőle a szellőző cső.

A szűrő már neccesebb téma bontóból, jó állapotút nem találni, ha egyáltalán van (kidobják sok helyen).

Ha a gyári szellőzéses módszert akarod hagyni, ahhoz nem árt a szénszűrő, de lehet más megoldást is

csinálni. Nekem a versenyautóban a szellőzőcső simán ki van vezetve a betöltőcső mellé. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.