Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ma megejtettük az időszakos szervízt, többek között olaj és szűrők cseréjét. Kenderkócos csavar ki, régi Durablend le, olajszűrő csere, új tömítéssel csavar vissza, Q8 bele. Úgy néz ki az új tömítés jól tömít. Milyen a Q8-as olaj? Szépen jár vele a motor. Hazafelé van egy emelkedő egy nagy kanyarral, ami nekem eddig másodikban túl pörgetős, harmadikban ha nincs meg a tempó, kicsit becsörgős. Most harmadikban kis sebesség mellett is szépen, "olajozottan" kiszalatt. Gondolom ebbe belejátszik az új levegőszűrő is. Ha nem fog nagyon fogyni az olaj, áttérek erre a típusra. További tapasztalatok később.

Elküldve
Ma megejtettük az időszakos szervízt, többek között olaj és szűrők cseréjét. Kenderkócos csavar ki, régi Durablend le, olajszűrő csere, új tömítéssel csavar vissza, Q8 bele. Úgy néz ki az új tömítés jól tömít. Milyen a Q8-as olaj? Szépen jár vele a motor. Hazafelé van egy emelkedő egy nagy kanyarral, ami nekem eddig másodikban túl pörgetős, harmadikban ha nincs meg a tempó, kicsit becsörgős. Most harmadikban kis sebesség mellett is szépen, "olajozottan" kiszalatt. Gondolom ebbe belejátszik az új levegőszűrő is. Ha nem fog nagyon fogyni az olaj, áttérek erre a típusra. További tapasztalatok később.

Ismerősi körben már bőven 1 millio km fölötti km-t mentek az autók Q8-al, több autó 0km-es kora óta csak ezzel megy. Nekem személy szerint is csak pozitiv tapasztalatom van az olajjal, 8 szelepes astra, combo, corsa, isuzi combo nem eszi. Én is jóval 200e km felett járok Q8al.

Elküldve
Korrekt megoldás! Javasolni kellene az Opel AG-nekis! :sowwy:

Alátétet se raktok? :lol: Mert vagy a kóc kerül oda, vagy az alátét. Ha kóc is van, és az alátét és a karter közt van, akkor az alátét nem sokat számít, ha meg a csavar feje és az alátét közt van a kóc, akkor a kóc nem számít sokat. Nem?

Elküldve
Alátétet se raktok? :sowwy: Mert vagy a kóc kerül oda, vagy az alátét. Ha kóc is van, és az alátét és a karter közt van, akkor az alátét nem sokat számít, ha meg a csavar feje és az alátét közt van a kóc, akkor a kóc nem számít sokat. Nem?

Csak a félreértések elkerülése végett: én azért tekertem ideglenesen kenderkócot a leeresztő csavarra, mert nem cseréltem réz alátétet és az új olaj betöltése után szivárgott. Lehet -legnagyobb igyekezetem ellenére is- valami szennyeződés kerülhetett oda. Megvettem a tömítést, de leengedni, majd újra betölteni az olajat nem akartam, nehogy valami szennyeződést vigyek be a motorba. Másik megoldás az lett volna, kitekerem a csavart, az ujjamat bedugom a lyukba (hideg motornál persze), kicserélem a tömítést, de a visszatételt találtam aggályosnak. Egyik ismerősöm javasolta, hogy tekerjem ki a csavart ameddig tudom és tekerjek a menetre kócot, majd húzzam meg. Megcsináltam és így ideglenesen a következő olajcseréig tömített. Tehát kóc a csavar menetén (menetirányra figyelni) + a meglévő alátét a csavar feje alatt.

Elküldve
Ismerősi körben már bőven 1 millio km fölötti km-t mentek az autók Q8-al, több autó 0km-es kora óta csak ezzel megy. Nekem személy szerint is csak pozitiv tapasztalatom van az olajjal, 8 szelepes astra, combo, corsa, isuzi combo nem eszi. Én is jóval 200e km felett járok Q8al.

A hondába nekem is Q8 volt van pár ismi aki azzl jár ők dícsérték! :sowwy:

Elküldve
A hondába nekem is Q8 volt van pár ismi aki azzl jár ők dícsérték! :sowwy:

Akkor lassan rendelem a következő kannával. Szeretek előre lenni, nem akkor venni, amikor már kell. Lehet még betárazni is érdemes belőle, lehet nem lesz mindíg ilyen olcsó.

Elküldve
Akkor lassan rendelem a következő kannával. Szeretek előre lenni, nem akkor venni, amikor már kell. Lehet még betárazni is érdemes belőle, lehet nem lesz mindíg ilyen olcsó.

Csak 1 évnél tovább nem jó tárolni.

Elküldve

aki olvassa az láthatja, hogy bontatlanul 5 év.

a kócolkodós témára:

nekem is rossz volt az alátét, és bőven megldható az ujjal befogós verzió, és visszatételkor se fog sok kifolyni.

maximum féldeci, ha kicsit ügyes vagy.

Elküldve

Na most hogy kicsit intenzívebben kapja az ívet az autó , na már a nivón lejjebb ment picit a szint 4500 km / 2dl szal most vagy megette , vagy most fort ki belőle a cucc :sowwy:

Elküldve
Olyan motor nincs, ami nem fogyasztja az olajat :lol:

Amikor vettem az autót mondta a gazdija hogy 15000 km en olyan 7-9dl között fogyott! Az előző autóm 100km/1.5Liter olajjal érte be :sowwy: :lol:

Elküldve
Az előző autóm 100km/1.5Liter olajjal érte be :sowwy: :lol:

Akkor te mondjuk egy Budapest-Miskolc-Budapest fordulóban egy komplett olajcserét végrehajtottál volna utántöltéssel? :lol: Ez elég rosszul hangzik...

Elküldve
Akkor te mondjuk egy Budapest-Miskolc-Budapest fordulóban egy komplett olajcserét végrehajtottál volna utántöltéssel? :lol: Ez elég rosszul hangzik...

Hát igen sőőt olajat sem kellet volna cserélni elég volt csak a szűrőt! :lol: :lol: Viccet félretéve , szegény autó több sebből vérzett! :sowwy:

Elküldve
Van valakinek tapasztalata Aral vagy ÖMW olajjal?

Igen. Nem vettem észre semmit (sem én, sem más ismerős) a működése során. És ez a lényeg. Teszi a dolgát mindegyik.

Elküldve
Van valakinek tapasztalata Aral vagy ÖMW olajjal?

Aral 10W40-es szar olaj, gépekbe használtuk, mert ez volt a gyári előírásban. Aztán kapott annó mindegyik metabondot,

új életre keltek :lol: A 40 órás üzemidőt ki lehetett tolni azóta 100 órára, és így is jóval tovább élnek a gépek. Nem mellesleg

ugyanannyiba kerül a két olaj :sowwy:

Elküldve
Van valakinek tapasztalata Aral vagy ÖMW olajjal?

Aralt használtam sztem drága ahhoz képest hogy semmivelsem tud többet min egy olcsóbb de ugyanabba a kategóriába sorolható olaj! ÖMW-t nemhasználtam még! METABOND-ról halottam hogy jó és láttam meggyőző tezstet is! Személyszerint Castrolt használok! :sowwy:

Elküldve

Hello. Nekem az a gaz az otomba hogy eszi az olajat. 1000 km 1-1,5 liter olaj. Tudom hogy ennyi a gyari adat...egy kicsivel kevesebb de ezzel nem nyugtattok meg. Szerintetek mi oldana meg a problemat? 10-40 W olajat hasznalok es 10 ezer kilometerenkent cserelem. Kis motorfelujitas??

Elküldve
Hello. Nekem az a gaz az otomba hogy eszi az olajat. 1000 km 1-1,5 liter olaj. Tudom hogy ennyi a gyari adat...egy kicsivel kevesebb de ezzel nem nyugtattok meg. Szerintetek mi oldana meg a problemat? 10-40 W olajat hasznalok es 10 ezer kilometerenkent cserelem. Kis motorfelujitas??

milyen auto? évjárat?

Elküldve

motorkod: x16xel 1996. kiadas. szal pont a legszarabb evjarat es ugye az 1.6 16V verzio. Sok rosszat hallotam roluk de nekem sajna ez van es nem akarom eladni hanem megtartani. Generalra nincs penzem... Menjek el egy kompresszio meresre?

Elküldve
motorkod: x16xel 1996. kiadas. szal pont a legszarabb evjarat es ugye az 1.6 16V verzio. Sok rosszat hallotam roluk de nekem sajna ez van es nem akarom eladni hanem megtartani. Generalra nincs penzem... Menjek el egy kompresszio meresre?

milyen olajat teszel bele, kb mennyi km van benne (nem amennyivel vetted az x. gazditól óra szerint B) )?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.