Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
hidrotőkék még zajonganak odabent egy kicsit,gondolom már kissé megkoptak az évek alatt...

nem ártott volna akkor azokat is cserélni, elég olcsók :D

Elküldve

mocimosóról, csak annyit, hogy kb annyit ér, mintha kétszer átöblítenéd olajjal... :D

az említett astrán kipróbáltuk, de sok koszt nem szedett le, manuális pucolással sokkal több kosz jött le.

Elküldve

Nálam a protec motormosója nagyon erős hatást fejtett ki, motor szétszedés előtt került bele,

és utána nem kellett elpucolni egy alkatrészt sem :D

Elküldve

Gabi szétbontotta a blokkot

ha jol értem akkor érdemes

de akkor protec est vagy valami másik jófélét, nem ezt a wynns eset.

de olajcsere előtt nem

Elküldve
Akkor érdemes olajcsere elött motoröblítőt használni, vagy sem?

Nem. Mint mondtam, én más okból használtam ilyet. Normál használatban sosem tennék ilyet a motorba.

Elküldve

Sziasztok!

A fórumot olvasgatva kezdek kicsit elbizonytalanodni. X14XE a motorom egy 96-os Astra-F, és kb 160e km van benne. Eddig nálam egy olajcsere volt, a következő most jönne. Legutóbb a gyári Opelből az 5W-30 került bele, mondván, hogy sok rövid városi használat, és a tőkéknek gyosran legyen normális kenésük. Tudom, a 10W-40 gyári olajat nagyon szídta itt mindenki, nekem bevallom az 5W-el nem volt semmi gondom, 10e km alatt kb. 2x töltöttem utána összesen pár decit.Tehát még az olajfogyasztás is elég szimpatikus, a tőkék is szépen hamar elhallagtnak hidegindítás után picivel, aztán már nem is hallom a hangjukat. Mit gondoltok? Tegyek bele bátran újra ebből az olajból, vagy mindenképpen váltsak egy 10W-40-re, mondjuk valvoline, vagy metabond? Érdekelne a véleménye olyannak is, aki hosszabb ideje használ 5W-t öregebb X-es motornál!

Elküldve

Szerintem mindenképpen 10W40, jobb minőségből. Én inkább a metát, vagy a castrol magnatec terméket javasolnám.

Elismerés a jó motorállapotért, ennél a km teljesítésnél... :D

Elküldve
Sziasztok!

A fórumot olvasgatva kezdek kicsit elbizonytalanodni. X14XE a motorom egy 96-os Astra-F, és kb 160e km van benne. Eddig nálam egy olajcsere volt, a következő most jönne. Legutóbb a gyári Opelből az 5W-30 került bele, mondván, hogy sok rövid városi használat, és a tőkéknek gyosran legyen normális kenésük. Tudom, a 10W-40 gyári olajat nagyon szídta itt mindenki, nekem bevallom az 5W-el nem volt semmi gondom, 10e km alatt kb. 2x töltöttem utána összesen pár decit.Tehát még az olajfogyasztás is elég szimpatikus, a tőkék is szépen hamar elhallagtnak hidegindítás után picivel, aztán már nem is hallom a hangjukat. Mit gondoltok? Tegyek bele bátran újra ebből az olajból, vagy mindenképpen váltsak egy 10W-40-re, mondjuk valvoline, vagy metabond? Érdekelne a véleménye olyannak is, aki hosszabb ideje használ 5W-t öregebb X-es motornál!

Én azt mondom, nem kell feltétlenül 10W-40-et használnod. Ha tényleg csak egészen kis mértékben fogy, akkor én a helyedben használnám nyugodtan tovább az 5W-30-at, amíg csak lehet. Mondjuk az lehet, hogy nem a GM-est, bár nekem sem volt vele bajom (igaz csak egyszer használtam régebben).

Elküldve
Szerintem mindenképpen 10W40, jobb minőségből. Én inkább a metát, vagy a castrol magnatec terméket javasolnám.

Elismerés a jó motorállapotért, ennél a km teljesítésnél... :D

Köszi, de nem az én érdemem, így vettem. Jó választás volt, szerencsére... :D

Igazából én is gondolkodtam a 10W-40 olajban, sőt a "metán" is. Még azt nem látom, hogy mit veszítek konkrétan azzal, ha most átállok 10W-re. Lehet-e onnan esetleg visszaállni? Érdekelne az is, hogy milyen érveket mondanál, ami miatt azt írod, hogy "mindenképpen". Elfogadom, csak érdekelne, mi alapján ítéled meg így.

Amúgy az 5W-30-as GM-et szerintem máshonnan veszik, talán jobb a gyártó, mert tegnap megnéztem, és 10e km után is hozza az állagát, már amennyire ezt így leengedés nélkül pár csepp alapján meg lehet állapítani. No meg ugye, egy ilyen vékony olajnál talán nincs is olyan szembetűnő változás, hiszen új korában is elég "folyós"

Azért arra kíváncsi lennék, hogy mi alapján adják el azt a szar 10W-es GM-et a minősítésükkel, ha valóban ennyire szar? Nem gáz nekik, ha későb kiderül, hogy emiatt halnak meg a motorjaik? Igaz, hogy bizonyítod....

Elküldve
Igazából én is gondolkodtam a 10W-40 olajban, sőt a "metán" is. Még azt nem látom, hogy mit veszítek konkrétan azzal, ha most átállok 10W-re. Lehet-e onnan esetleg visszaállni? Érdekelne az is, hogy milyen érveket mondanál, ami miatt azt írod, hogy "mindenképpen". Elfogadom, csak érdekelne, mi alapján ítéled meg így.

Nagyon egyszerű. Ahhoz tervezték a motort. :D

Elküldve
Nagyon egyszerű. Ahhoz tervezték a motort. :D

Jó, jó, értem én, és meggyőzhető vagyok. :D Csak ugye a tőkék miatt, meg a full szintetikus olajok előnyei miatt gondolkodtam eddig ebben, és mivel nem volt igazán érdemi olajfogyasztás. Azért a legtöbb gyártónál van (pl. Metabondnál is) ajánlott 5W-s is ehhez.

Elküldve
Jó, jó, értem én, és meggyőzhető vagyok. :D Csak ugye a tőkék miatt, meg a full szintetikus olajok előnyei miatt gondolkodtam eddig ebben, és mivel nem volt igazán érdemi olajfogyasztás. Azért a legtöbb gyártónál van (pl. Metabondnál is) ajánlott 5W-s is ehhez.

A tőkéknek biztosan jó a 10-es olaj is, ha nem akkor azokkal van a baj (esetleg mással). De ha koszos a lámpa abba sem nagyobb izzót teszünk, hogy ugyanúgy lássunk. :D

Egyébként néha el lehet térni az ajánlástól, mert van annyi tervezési ráhagyás, van ahol nem lesz hátránya, van ahol csak jóval később jelentkezik, van ahol meg lesz.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.