opel16v Elküldve Április11, 2008 Megoszt Elküldve Április11, 2008 hidrotőkék még zajonganak odabent egy kicsit,gondolom már kissé megkoptak az évek alatt... nem ártott volna akkor azokat is cserélni, elég olcsók :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április11, 2008 Megoszt Elküldve Április11, 2008 ...elég olcsók :D Na ja, de 8-an vannak... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április11, 2008 Megoszt Elküldve Április11, 2008 Na ja, de 8-an vannak... :D Asszem 1400/db :D Nem egy vészes költség a 8 sem :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szitamanó Elküldve Április11, 2008 Megoszt Elküldve Április11, 2008 Asszem 1400/db :D Nem egy vészes költség a 8 sem :D Majd ha muszáj,most így is sokba került nekem. Nem vagyok milliomos (még :D )... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április11, 2008 Megoszt Elküldve Április11, 2008 Asszem 1400/db :D Nem egy vészes költség a 8 sem :D Sztem 2600Ft/db :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április11, 2008 Megoszt Elküldve Április11, 2008 Sztem 2600Ft/db :D Ident típus jó bele, nem kell a gyári :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
DuDu123 Elküldve Április11, 2008 Megoszt Elküldve Április11, 2008 Szerintem Metabond, Mobil1, Castrol magnatec... :D + Liqui Moly :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április11, 2008 Megoszt Elküldve Április11, 2008 Ident típus jó bele, nem kell a gyári :D Ez Ruville-nek az ára :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Április12, 2008 Megoszt Elküldve Április12, 2008 mocimosóról, csak annyit, hogy kb annyit ér, mintha kétszer átöblítenéd olajjal... :D az említett astrán kipróbáltuk, de sok koszt nem szedett le, manuális pucolással sokkal több kosz jött le. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április12, 2008 Megoszt Elküldve Április12, 2008 Nálam a protec motormosója nagyon erős hatást fejtett ki, motor szétszedés előtt került bele, és utána nem kellett elpucolni egy alkatrészt sem :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Április12, 2008 Megoszt Elküldve Április12, 2008 ez nem protec es volt... de elfelejtettem milyen :Sde elég imert márka... na mindegy az abba a motorba nem sokat használt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április12, 2008 Megoszt Elküldve Április12, 2008 gondolom valami tescos hugy, pl wynns vagy ilyesmi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Április12, 2008 Megoszt Elküldve Április12, 2008 az az és tudja és tudja :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Április13, 2008 Megoszt Elküldve Április13, 2008 Akkor érdemes olajcsere elött motoröblítőt használni, vagy sem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április13, 2008 Megoszt Elküldve Április13, 2008 Akkor érdemes olajcsere elött motoröblítőt használni, vagy sem? Felejtsd el! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Április13, 2008 Megoszt Elküldve Április13, 2008 Gabi szétbontotta a blokkot ha jol értem akkor érdemes de akkor protec est vagy valami másik jófélét, nem ezt a wynns eset. de olajcsere előtt nem Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április13, 2008 Megoszt Elküldve Április13, 2008 Akkor érdemes olajcsere elött motoröblítőt használni, vagy sem? Nem. Mint mondtam, én más okból használtam ilyet. Normál használatban sosem tennék ilyet a motorba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisscsabi Elküldve Április14, 2008 Megoszt Elküldve Április14, 2008 Sziasztok! A fórumot olvasgatva kezdek kicsit elbizonytalanodni. X14XE a motorom egy 96-os Astra-F, és kb 160e km van benne. Eddig nálam egy olajcsere volt, a következő most jönne. Legutóbb a gyári Opelből az 5W-30 került bele, mondván, hogy sok rövid városi használat, és a tőkéknek gyosran legyen normális kenésük. Tudom, a 10W-40 gyári olajat nagyon szídta itt mindenki, nekem bevallom az 5W-el nem volt semmi gondom, 10e km alatt kb. 2x töltöttem utána összesen pár decit.Tehát még az olajfogyasztás is elég szimpatikus, a tőkék is szépen hamar elhallagtnak hidegindítás után picivel, aztán már nem is hallom a hangjukat. Mit gondoltok? Tegyek bele bátran újra ebből az olajból, vagy mindenképpen váltsak egy 10W-40-re, mondjuk valvoline, vagy metabond? Érdekelne a véleménye olyannak is, aki hosszabb ideje használ 5W-t öregebb X-es motornál! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április14, 2008 Megoszt Elküldve Április14, 2008 Szerintem mindenképpen 10W40, jobb minőségből. Én inkább a metát, vagy a castrol magnatec terméket javasolnám. Elismerés a jó motorállapotért, ennél a km teljesítésnél... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
DuDu123 Elküldve Április14, 2008 Megoszt Elküldve Április14, 2008 Sziasztok! A fórumot olvasgatva kezdek kicsit elbizonytalanodni. X14XE a motorom egy 96-os Astra-F, és kb 160e km van benne. Eddig nálam egy olajcsere volt, a következő most jönne. Legutóbb a gyári Opelből az 5W-30 került bele, mondván, hogy sok rövid városi használat, és a tőkéknek gyosran legyen normális kenésük. Tudom, a 10W-40 gyári olajat nagyon szídta itt mindenki, nekem bevallom az 5W-el nem volt semmi gondom, 10e km alatt kb. 2x töltöttem utána összesen pár decit.Tehát még az olajfogyasztás is elég szimpatikus, a tőkék is szépen hamar elhallagtnak hidegindítás után picivel, aztán már nem is hallom a hangjukat. Mit gondoltok? Tegyek bele bátran újra ebből az olajból, vagy mindenképpen váltsak egy 10W-40-re, mondjuk valvoline, vagy metabond? Érdekelne a véleménye olyannak is, aki hosszabb ideje használ 5W-t öregebb X-es motornál! Én azt mondom, nem kell feltétlenül 10W-40-et használnod. Ha tényleg csak egészen kis mértékben fogy, akkor én a helyedben használnám nyugodtan tovább az 5W-30-at, amíg csak lehet. Mondjuk az lehet, hogy nem a GM-est, bár nekem sem volt vele bajom (igaz csak egyszer használtam régebben). Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisscsabi Elküldve Április15, 2008 Megoszt Elküldve Április15, 2008 Szerintem mindenképpen 10W40, jobb minőségből. Én inkább a metát, vagy a castrol magnatec terméket javasolnám. Elismerés a jó motorállapotért, ennél a km teljesítésnél... :D Köszi, de nem az én érdemem, így vettem. Jó választás volt, szerencsére... :D Igazából én is gondolkodtam a 10W-40 olajban, sőt a "metán" is. Még azt nem látom, hogy mit veszítek konkrétan azzal, ha most átállok 10W-re. Lehet-e onnan esetleg visszaállni? Érdekelne az is, hogy milyen érveket mondanál, ami miatt azt írod, hogy "mindenképpen". Elfogadom, csak érdekelne, mi alapján ítéled meg így. Amúgy az 5W-30-as GM-et szerintem máshonnan veszik, talán jobb a gyártó, mert tegnap megnéztem, és 10e km után is hozza az állagát, már amennyire ezt így leengedés nélkül pár csepp alapján meg lehet állapítani. No meg ugye, egy ilyen vékony olajnál talán nincs is olyan szembetűnő változás, hiszen új korában is elég "folyós" Azért arra kíváncsi lennék, hogy mi alapján adják el azt a szar 10W-es GM-et a minősítésükkel, ha valóban ennyire szar? Nem gáz nekik, ha későb kiderül, hogy emiatt halnak meg a motorjaik? Igaz, hogy bizonyítod.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Április15, 2008 Megoszt Elküldve Április15, 2008 Igazából én is gondolkodtam a 10W-40 olajban, sőt a "metán" is. Még azt nem látom, hogy mit veszítek konkrétan azzal, ha most átállok 10W-re. Lehet-e onnan esetleg visszaállni? Érdekelne az is, hogy milyen érveket mondanál, ami miatt azt írod, hogy "mindenképpen". Elfogadom, csak érdekelne, mi alapján ítéled meg így. Nagyon egyszerű. Ahhoz tervezték a motort. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisscsabi Elküldve Április15, 2008 Megoszt Elküldve Április15, 2008 Nagyon egyszerű. Ahhoz tervezték a motort. :D Jó, jó, értem én, és meggyőzhető vagyok. :D Csak ugye a tőkék miatt, meg a full szintetikus olajok előnyei miatt gondolkodtam eddig ebben, és mivel nem volt igazán érdemi olajfogyasztás. Azért a legtöbb gyártónál van (pl. Metabondnál is) ajánlott 5W-s is ehhez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Április15, 2008 Megoszt Elküldve Április15, 2008 Jó, jó, értem én, és meggyőzhető vagyok. :D Csak ugye a tőkék miatt, meg a full szintetikus olajok előnyei miatt gondolkodtam eddig ebben, és mivel nem volt igazán érdemi olajfogyasztás. Azért a legtöbb gyártónál van (pl. Metabondnál is) ajánlott 5W-s is ehhez. A tőkéknek biztosan jó a 10-es olaj is, ha nem akkor azokkal van a baj (esetleg mással). De ha koszos a lámpa abba sem nagyobb izzót teszünk, hogy ugyanúgy lássunk. :D Egyébként néha el lehet térni az ajánlástól, mert van annyi tervezési ráhagyás, van ahol nem lesz hátránya, van ahol csak jóval később jelentkezik, van ahol meg lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április15, 2008 Megoszt Elküldve Április15, 2008 A motor illesztéseihez a 10W viszkozítási osztály "passzol" :D Hidd el, beleraksz ilyenből jó minőséget, és még csendesebb lesz a motor. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts