Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  opel16v írta:
Na nekem pont ilyen tapasztalatom volt a gm10w40-el :D

Meghigult teljesen melegen, és meg is égett (mindezt betöltés utáni fél órán belül).

Úgyhalottam GM et még bicikli láncra sem szabad tenni! :D :D

Elküldve

bicikli láncot nem is szabadna olajozni

szakszerűen ugy kellene, hogy kifőzni grafitos olajban és annak egy évig elégnek kellene lennie.

taapd rá a kosz meg minden ha be van olajozva...

ettől függetlenül én is kenem néha ha naon nyikororog szegény :D de akkor is Wd40 el :D

Elküldve
  Novyy írta:
bicikli láncot nem is szabadna olajozni

szakszerűen ugy kellene, hogy kifőzni grafitos olajban és annak egy évig elégnek kellene lennie.

taapd rá a kosz meg minden ha be van olajozva...

ettől függetlenül én is kenem néha ha naon nyikororog szegény :D de akkor is Wd40 el :lol:

Nekem bordászzíjjas biriglim van :D :D :D :D

Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem: a most mértek alapján jelentős olajfogyim van, 1000 km alatt a max-ról ennyire lecsökkent:

http://kepfeltoltes.hu/view/080407/P100021...ltoltes.hu_.jpg

Egy ismerős srác aki autósboltban dolgozik tovább mélyítette a ráncokat a homlokomon amikor az ecotec-ról kezdett tapasztalatokat mesélni, nem részletezem. Hozzájuk amúgy érdeklődni mentem be Metabond olaj után és ő "STP viszkozitásnövelő adalékot" ajánlott a gépembe olajfogyasztást mérsékelendő. Szerintetek???? Tapasztalat??? Javallott???

Köszi

Elküldve

Semmiképpen ne rakj bele olyan adalékot, mert azzal a csapágyaknak írod alá a halálos ítéletét.

ecotecnél idősebb korában (>100-120e km) jellemző az olajfogyasztás, szerintem 10000km-es

olajcserénél maximum 2L-ig még normálisnak nevezhető, persze jó minőségű 10W-s olaj mellett.

Ha ennél több lesz, akkor lehet hengerfej generált csinálni (kompletten kb 50e), amivel csökkenthető a jelenség,

mivel az olaj egy jó része a szelepszárszimmeringeknél megy el. Második lehetőség a full motorgenerál

(250-300e ft), ami után azonban kap újabb 100000km-t a motor, mintha új lenne.

Az olajszintet mindig próbáld úgy tartani, hogy középen legyen a nívó ellenőrző sávon. Lehetőleg mindig

ugyanolyan sík területen nézd :D

Elküldve
  opel16v írta:
Semmiképpen ne rakj bele olyan adalékot, mert azzal a csapágyaknak írod alá a halálos ítéletét.

ecotecnél idősebb korában (>100-120e km) jellemző az olajfogyasztás, szerintem 10000km-es

olajcserénél maximum 2L-ig még normálisnak nevezhető, persze jó minőségű 10W-s olaj mellett.

Ha ennél több lesz, akkor lehet hengerfej generált csinálni (kompletten kb 50e), amivel csökkenthető a jelenség,

mivel az olaj egy jó része a szelepszárszimmeringeknél megy el. Második lehetőség a full motorgenerál

(250-300e ft), ami után azonban kap újabb 100000km-t a motor, mintha új lenne.

Az olajszintet mindig próbáld úgy tartani, hogy középen legyen a nívó ellenőrző sávon. Lehetőleg mindig

ugyanolyan sík területen nézd :D

Az én tippem is ez volt meg az övé is hogy a szelepszárszimmeringek mellett megy el az olaj, gondoltam is már egy szimmeringezésre, ez is nagyban segít a bajon nem? vagy fejfelújítás ajánlott és miért? Motorgenerált annyira nem akarok még bár annyira drága nem lenne mint írtad mert megcsinálnám én, (autószerelő lennék vagy mifene :D ) de kezdjük az egyszerűbb dolgoknál. Az adaléktanácsot pedig megfogadom.

Elküldve

Meg lehet csinálni a szelepszárszimmeringezést is külön, de ha már annyira szét van borítva,

akkor érdemes a hf felújítást megcsináltatni, mert azzal vissza lehet hozni pár gyári pacit :D

(szeretnek ezen beégni kicsit a kipuffszelepek, nagy a veszteség)

25 körül csinálja a Szuromi, pár nap alatt megvan, és ebben az összes anyag benne van a hf-hez

(szelepszárszimmeringek is). Így már csak a tömítések, hf csavarok kellenének :D

Elküldve

A-ha, namármost mi csináltunk úgy szimmeringezést hogy nem vettük le a fejet, dugattyú felső holtpontba, ék kivesz, szimmering le új fel, ék vissza és pá. Most azt mondod majd hogy kontármeló? Na aztán meg ha leveszem a fejet lehet hogy telesírom a furatokat hogy milyen válluk van :D oszt akkor már tényleg generál :D

Elküldve

Lehet cserélni úgy, az ok, csak onnan már 10 csavar, meg a vízcső, kipuffsor, szívósor, és lent van a hf :D Kb 1,5 óra le, ugyanannyi fel.

Ennyit már megér, hogy a hf rendben legyen, nem? :D

Elküldve
  opel16v írta:
Lehet cserélni úgy, az ok, csak onnan már 10 csavar, meg a vízcső, kipuffsor, szívósor, és lent van a hf :D Kb 1,5 óra le, ugyanannyi fel.

Ennyit már megér, hogy a hf rendben legyen, nem? :D

+ hengerfej-, szívósor-, kipufsortömítés, hengerfejcsavarok és a vezérlés is meg van bontva. De igaz, utána ismert lesz az állapota.

Elküldve

1.6 16v-nél a vezérműtengelyt amúgy is le kell szedni, szóval vezérlés is megbomlik, és onnan már tényleg csak 10 csavar a hengerfej.

Igaz a kipuffot is el kell kötni, az meg 4 csavar talán. Szívósor lejön a HF-el együtt, persze szebb, ha külön le van szedve.

Elküldve

Kipuffsor újabb 10 csavar, szívósor asszem valamivel kevesebb, a tömítés meg nem tétel, mert lehet kapni szettben felső

tömítésgarnitúrát, ami nem sokkal drágább, mintha külön veszed a hf tömítést :D

De így rendben lesz a moci teteje, érezhető változást hozva :D

Elküldve

hf felujitásba mi van benne??

mi annyit szoktunk csinálni, hogy megsíkoltatni, és becsiszolni a szelepeket, ha cserés akkor cserélni persze, és a szimeringeket is cseréljük.

persze alaposan átmossuk.

ezenkívül?

Elküldve

- szelepek becsiszolása, szelepfészkek újramarrása.

- síkolás

- nyomáspróbázás

- hidrotőkék és olajjáratok pucolása

- szelepszárszimmeringek és vezérműszimmeringek cseréje (anyaggal)

- szelepvezetők ellenőrzése, ha szükséges, cseréje

Igaz már 3 éve volt, akkor 25-ért vállalta Szuromi ezt így komplett kisker áron 16v hf-nél :D

Elküldve

mi kézzel csináljuk, aztán próbázás... nem mondom, hogy tuti olyan mint a gyárban, de szépen kialakul a záró sáva a szelepen és a fészken.

Elküldve
  opel16v írta:
Gépen csiszolja a szelepet, és gépen marrja a fészket. Csak így biztosítható a korrekt zárás. Olyan lesz, mint újkorában :D

Gábor, sztem már mondtam párszor, de megint mondom, hátha... nem marrás, hanem marás :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.