epk947 Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 Igazatok volt a "kiforralással" kapcsiban hétvégén kicsit meghajtottam a lelkem egy picivel volt a vonal felett előtt megnéztem a hajasza útán meg a nivó felső szintet épp hogy elérte szal eztán így fogom csinálni. nemtudom pszihésen e de mintha az autó most hogy jól meglett kergetve halkabb hidegben is szebb a motor hangja lehet csak nekem :) Én is így voltam most a hétvégén, pedig hétközben is legalább 20 km-t megyek minden indítás után, de nem autópályán. Leginkább a német autópályákat kedvelem, azután akár 2 hétig is úgy megy a kocsi motorja mintha villanymotor lenne és még 4000-as fordulattól is úgy tol mintha 2500 -al menne. Ilyenkor jön elő az eredeti gyári nyomatékgörbe belőle. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 Hát nem tudom, én nem merném így kínozni szegény motort, hogy x kilométert 5000 körüli fordulaton menjen. Én munkába minden nap megyek autópályán is, de ott max. a felhajtó utáni emelkedős szakaszon 3.-ban megyek el 4500-ig, aztán váltok is fel. Bár lehet, hogy ezeknek az öreg motoroknak nem is kell, csak a 16 szelepeseknek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 szerintem a pára meg a benzin mindegyikben ott marad :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 szerintem a pára meg a benzin mindegyikben ott marad :) Az ok, de sztem annak elég az is, ha "normális" fordulatszámmal teszem meg azt a 25km-t. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 minél melegebb az olaj, annál gyorsabban és jobban jön ki belőle a dzsuva tehát a magas fordulatszám amiatt fontos, hogy jól felmelegedjen és átforogjon az olaj Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 Hát nem tudom, én nem merném így kínozni szegény motort, hogy x kilométert 5000 körüli fordulaton menjen. Én munkába minden nap megyek autópályán is, de ott max. a felhajtó utáni emelkedős szakaszon 3.-ban megyek el 4500-ig, aztán váltok is fel. Bár lehet, hogy ezeknek az öreg motoroknak nem is kell, csak a 16 szelepeseknek? Az én eddigi tapasztalatom szerint ha a motor alpvetően jó állapotban van, és megkapja szükséges szervízt, akkor nem kell a fordulattól félteni. Az a kocsi amivel eddig a legtöbb kilométert hajtottam, egy Skoda 130 GL volt, Csehszlovákiából valutáért vásárolt példány. Ebbe 230000-et nyomtam 7 év alatt és mivel piros CC-s rendszámom volt, védett voltam a rendőröktől. Ebből kifolyólag síma országúton általában 140 és 160 közötti tempóban közlekedtem (baleset nélkül). Ezt a kocsit azután még átadtuk a bulgáriai képviseletünknek és még 2 évig használták motor generál nélkül, onnan ment a kohóba a rozsdatömeg. Azután az Astra F, 60 lóerős változat következett, szentgothárdi szerelésű, igen gyakori külföldi autópályázással, ahol mindíg sietős volt nekem, mert nem mindegy meddig zsibbasztja az ember a fenekét egy hosszú út alatt. Ebbe is betoltam 205000 km-t és a mai napig is használja maszekban a kolléganőm saját kocsiként. A motorja még mindíg nem fogyaszt 1 liternél több olajat a 15000 km-szervíz periódus alatt, pedig már 280000 van benne. Voltak még autók rövidebb ideig is alattam, de ott sem volt probléma a pörgetéssel. Többet árt egy kocsinak, ha ritkán használják! Volt, hogy 4 napig nem ültem a kocsiban és utána a fékek összerozsdásodtak annyira, hogy csak egy dörenéssel indult meg a kocsi... :) Bocsi ez nem olajos téma.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 Üzemmelegen egyáltalán nem gond a 4-5ezres fordulat egy benzinmotornak (huzamosabb ideig sem). Azonban véleményem szerint ha valaki normál fordulaton rendszeresen megy legalább annyit, hogy 10-15 percig üzemmeleg legyen az autó, akkor már elég jó eséllyel nem marad meg a lecsapódott pára és benzin az olajban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 Üzemmelegen egyáltalán nem gond a 4-5ezres fordulat egy benzinmotornak (huzamosabb ideig sem). Azonban véleményem szerint ha valaki normál fordulaton rendszeresen megy legalább annyit, hogy 10-15 percig üzemmeleg legyen az autó, akkor már elég jó eséllyel nem marad meg a lecsapódott pára és benzin az olajban. Szerintem sem. Én, mint írtam nem pörgetem nagyon, de napi 2x25km-t megyek vele, és még sose láttam az olajban vízlecsapódás, vagy egyéb szennyeződés nyomát. Az olajszint se mászkál le-fel, cserénél közel a max-ig töltöm, 10e km-ig megy le kb. a min jelig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 hát ez a pörgetés téma érdekes dolog ugyancsak, nekem a wareszom 22 éves volt, és pörrgött az is olyanokat néha, hogy szerintem bőven tiltott volna ha lett volna benne elektronika, de semmi baja nem volta mocinak, pedig ezek a kétütemű vasak igencsak kopósak voltak, igaz ez is kapta a metabondot, és volt benne felujítás, meg fúrás is, de a fordulattal semmi baja se volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Digger Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 Üzemmelegen egyáltalán nem gond a 4-5ezres fordulat egy benzinmotornak (huzamosabb ideig sem). És mi újság a didi-zellel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 És mi újság a didi-zellel? Az nehezebb téma, mert az az olajat se melegíti annyira gyorsan... :D És annak már károsabb a 4-5 ezres fordulat is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 És mi újság a didi-zellel? Mi alulról jövünk nyomatékból kisöreg! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
DuDu123 Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 Üzemmelegen egyáltalán nem gond a 4-5ezres fordulat egy benzinmotornak (huzamosabb ideig sem). Azonban véleményem szerint ha valaki normál fordulaton rendszeresen megy legalább annyit, hogy 10-15 percig üzemmeleg legyen az autó, akkor már elég jó eséllyel nem marad meg a lecsapódott pára és benzin az olajban. Jól van, ebben is egyetértünk. :) A tatákról meg ne is beszéljünk, mert még ennél is durvábbat tudok mondani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 se víz se olaj 4T trabi.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 és volt benne felujítás, meg fúrás is, de a fordulattal semmi baja se volt. Úgy könnyűűű! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február20, 2008 Megoszt Elküldve Február20, 2008 de szerintem neked nem kell mondani mit bir egy 2 T trabi vagy waresz mocija. sok esetben 10 ezer után motorcsere... Link to comment Megosztás: More sharing options...
DuDu123 Elküldve Február20, 2008 Megoszt Elküldve Február20, 2008 de szerintem neked nem kell mondani mit bir egy 2 T trabi vagy waresz mocija. sok esetben 10 ezer után motorcsere... Hóhóóóóó Ez nem feltétlenül így van. Wartburg 353 W, 180.000 km, Csak a szopattyú és a vent. tengelyével volt valami gubanc, nem emlékszem pontosan, hogy mi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xray Elküldve Február21, 2008 Megoszt Elküldve Február21, 2008 Hóhóóóóó Ez nem feltétlenül így van. Wartburg 353 W, 180.000 km, Csak a szopattyú és a vent. tengelyével volt valami gubanc, nem emlékszem pontosan, hogy mi. Faternak is volt wartyogólya,nek semmi baja nemvolt de 100.000 felett ment vele bőven jó kis igénytelen strapabíró mocik azok :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Asterx Elküldve Február21, 2008 Megoszt Elküldve Február21, 2008 Hóhóóóóó Ez nem feltétlenül így van. Wartburg 353 W, 180.000 km, Csak a szopattyú és a vent. tengelyével volt valami gubanc, nem emlékszem pontosan, hogy mi. OFF - de ez a téma engem érzékenyen érint (rémálom) - Wartburgom volt jó pár évig - a ventillátor tengelynél valóban rendszeres elhagyta magát a tömítés - csepegett a víz, berozsdált a csapágy ... brr. Többször volt cserélve, de egyszer esküvőre menet állt be a csapágy - öltönyben, nyakkendőben - nyakig olajosan futottam be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február21, 2008 Megoszt Elküldve Február21, 2008 nekünk nem birt 180 ezret... és a venti tengelyénél nekünk is többször kellett cserélni a szimerringet. de az tény hogy adalékkal jobban ment és a tipikus gyertyabeköpés is megszünt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DuDu123 Elküldve Február21, 2008 Megoszt Elküldve Február21, 2008 Faternak is volt wartyogólya,nek semmi baja nemvolt de 100.000 felett ment vele bőven jó kis igénytelen strapabíró mocik azok :) Szerintem is viszonylag strapabíró jószágok voltak..... Típushiba meg a mai motoroknál is gyakran előfordul, pedig hol vannak azok ehhez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
V63 106 Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 Sziasztok! Mivel rossz topicban tettem fel a kérdésemet (újonc lévén), itt tenném fel újra, remélem jó helyre tévedtem :) tehát.... "Itt még vagyok de a Kadettklub fórumon szoktam irkálni ha időm engedi. Mivel a kérdés amit szeretnék feltenni nem kimondottan csak Kadettos probléma ezért írom ide is. A gond a következő: Van egy 1.6-os diesel D-Kadettem. Mostanáig szerény anyagi körülményeim miatt Lidl-ben kapható 15W40-es olajjal ment minden gond és probléma nélkül, az olajszűrőket és egyéb szűrőket meg tudtam venni Bosch-ban vagy Mann-ban. Miután egy kicsit kezdtben rendbejönni anyagag, gondoltam kipróbálok valami jobbat, olvasgattam olvasgattam a témában de nem tudtam dűlőre jutni, mert mindenki mást mondott. Vettem hát Shell Helix-et (pirosat), ami a felirat szerint az öreg motorokhoz való. Ezzel előjött egy sor probléma, elkezdte enni az olajat és rendszeresen kerepelt a motor, indítás után, menet közben, néha megszűnt aztán előjött, gázfröccsre megint elmúlt a kerepelés aztán megint lehetett hallani. Szerencsére nem sokat jártam így vele, az utam a lakatoshoz vitt amit már régóta terveztem. Gondoltam most itt az ideje egy másik olajcserének. De ez úttal mit tegyek bele? Alaposabban beleolvastam a témába és Valvoline Diesel 15W40-et szeretnék ami direkt hagyományos turbó nélküli szívódízel motorokhoz javasolt. Az autó egyébként 430000 km-t futott, szervízkönyve szerint eddig lényegesebb fődarab csere nélkül. Mit gondoltok?" Mackósajt kolléga a Metabond Hard 15W40-et ajánlotta. Ideálisnak tűnik és az ára is jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 ...Mackósajt kolléga a Metabond Hard 15W40-et ajánlotta. Ideálisnak tűnik és az ára is jó. Csatlakozom Mackosajt véleményéhez :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 Alaposabban beleolvastam a témába és Valvoline Diesel 15W40-et szeretnék ami direkt hagyományos turbó nélküli szívódízel motorokhoz javasolt. Melyik ez a Valvoline-motorolaj pontosan? Nem a Diesel Turbóra gondoltál? A kopottabb motorokba ajánlott, szintén ásványi Valvoline Maxlife-fal és a Castrol GTX High Mileage márkanevű motorolajával lehet, hogy hasonlóan járnál, mint a Shell olajával, mert azokat már nem az 1990 előtt gyártott autók motorjához tervezték. Nézd meg ezeket a motorolajokat: http://www.olajshop.hu/termekek/castrol/uj...w_40/1l/details http://www.metabond.hu/metabondnet2/ http://www.olajshop.hu/termekek/liqui_moly...w_40/5l/details Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 http://www.metabond.hu/metabondnet2/ A link rossz, a bal oldali főmenűben a Termékek -- Metabond olajok menüpont alatt találod a Metabond Hardot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts