Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Ilyet azé nem mondanééék! Az olaszok már 70 évvel ezelőtt is csináltak olyan 12 hengeres motorokat, hogy úgy szólt mint mint egy koncertorgona! Aztán fülre hangolták, mert ahhoz már akkor is igencsak értettek. Nem véletlenül muzikális nép! Volt egy haveromnak egy 12 hengeres Alfa Rómeója 1964-ben, igaz már akkor is veteránnak számított az a gép, de olyan hangot! Most is elhallgatnám, kész szekszuális élmény!

Az olszok igencsak tudnak motort konstruálni.

De tudtak ám mások is már 70 évvel ezelőtt is.... :huh:

Elég, ha megnézed a II. világháborús német hadiipar harckocsi és repülő-motorjait (Daimler-Benz, JUMO, illetve Maybach). Azok rengeteg olyan, akkor világszámnak számító újdonságot használtak, amik manapság terjednek el lassan a szériagyártásban......NaCl-el töltött kipufogó-szelep a jobb hővezetésért, könnyűfém blokk és hengerfej, stb.

Link to comment
Megosztás:

Csak dieselt nem annyira. Egy 90-es körüli diesel Uno vagy Tipo nem kimondottan koncertélmény, inkább idegesítő :lol:

Ezzel egyetértek! Volt alkalmam 1 hétig ilyet bérautóként használni. Egy borzalom volt! :huh: Azonban hallgass meg egy akármilyen Fiat benzines motort, igen jól pörögnek és nagyon furge autók. A motor élettartamára sem lehet panasz, feltéve ha nem motorgyilkosok kezébe kerül! Hasonlíts össze egy Zsigát az annak mintát adó Fiattal!

Link to comment
Megosztás:

Ezzel egyetértek! Volt alkalmam 1 hétig ilyet bérautóként használni. Egy borzalom volt! :huh: Azonban hallgass meg egy akármilyen Fiat benzines motort, igen jól pörögnek és nagyon furge autók. A motor élettartamára sem lehet panasz, feltéve ha nem motorgyilkosok kezébe kerül! Hasonlíts össze egy Zsigát az annak mintát adó Fiattal!

Meg kell mondjam,nem értek veled egyett!

Lehet,hogy régen jó mocikat gyártottak,az olaszok benzinesben mindig is jók voltak,bár a megbízhatóság nem volt az erősségük és a szerelhetőség sem igazán.Az elektronikáról már nem is beszélve.

Ott az autók 4-5évnél nem futnak többet,szal valszeg ez is közrejátszik ebben.

Link to comment
Megosztás:

a fiatok mikor voltak megbízhatóak?

se kasznira se mocira se semmi másra...

bravo ba pl kopik széta moci belseje mint a mészkőpiramis, 4 év és utána igen izmosan kell hozzányúlni..

addig jo amig nagyobb javításra nem kerül a sor utána kuka...

szépk külsőre, máramelyik, de hogy nem tartós és megbízható az fix...

hagjuk se mindnek szép a benzinesek közzül se szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Miután egy benzines Fiat Panda kivételével nincs semmilyen tapasztalatom olasz autókkal, nem óhajtok laikusként hozzászólni a vitához. Csak felhívnám a figyelmet a kiinduló összefüggésre: jelenleg számos Opelben a Fiat-GM közös fejlesztésű dízelmotorja van. Nem érdemes tehát addig más márkát szidni, amíg a saját házunk táján nem néztünk körül.

Bár a vita szempontjából semmi jelentősége nincs, történetileg mégis érdekes, hogy a Fiat-GM 1,3 turbódízele 2005-ben az év motorja lett. (Ezt a motort egyébként 250 ezer km-es élettartamra tervezték.)

http://totalcar.hu/magazin/szotar/mjet/

Link to comment
Megosztás:

Miután egy benzines Fiat Panda kivételével nincs semmilyen tapasztalatom olasz autókkal, nem óhajtok laikusként hozzászólni a vitához. Csak felhívnám a figyelmet a kiinduló összefüggésre: jelenleg számos Opelben a Fiat-GM közös fejlesztésű dízelmotorja van. Nem érdemes tehát addig más márkát szidni, amíg a saját házunk táján nem néztünk körül.

Bár a vita szempontjából semmi jelentősége nincs, történetileg mégis érdekes, hogy a Fiat-GM 1,3 turbódízele 2005-ben az év motorja lett. (Ezt a motort egyébként 250 ezer km-es élettartamra tervezték.)

http://totalcar.hu/magazin/szotar/mjet/

Azt hiszem igazából nem Fiat-GM közös fejlesztés a CDTi, hanem mindketten az olasz VM-Motori -tól vásárolták meg őket, vagy legalábbis a fejlesztés nagy részét ők végezték el. Egyszer próbáltam egy 1,9 CDTI Astrát, nagyon tetszett nekem. Persze a kipróbálás az egy dolog, attól még nem biztos hogy a fenntartását is felvállalnám. Sőt az sem biztos, hogy kifizetném a felárát ennek a motornak. De tetszett.

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem igazából nem Fiat-GM közös fejlesztés a CDTi, hanem mindketten az olasz VM-Motori -tól vásárolták meg őket, vagy legalábbis a fejlesztés nagy részét ők végezték el. Egyszer próbáltam egy 1,9 CDTI Astrát, nagyon tetszett nekem. Persze a kipróbálás az egy dolog, attól még nem biztos hogy a fenntartását is felvállalnám. Sőt az sem biztos, hogy kifizetném a felárát ennek a motornak. De tetszett.

Régebben volt saját fejlesztésű dízele az opelnek, aztán az ISUZU dízeljeit vették át, aztán most ugye VM-Motori,

de újra saját dízel fejlesztésébe kezdett az opel, és a következő dízel-generáció már a sajátja lesz, kíváncsi leszek rájuk. :huh:

Link to comment
Megosztás:

A plecsni egy dolog,a gyakorlati tapasztalatok picit mást mutatnak.

Igen, ezért írtam, hogy a vita szempontjából nincs jelentősége, és ahogy fent is jeleztem már: egyáltalán nincs tapasztalatom ezekkel a motorokkal. (Szerintem hasonló a helyzet egyébként a Car of the Year címmel is, noha ott rengeteg egyéb tényezőt is figyelembe vesznek. Egy kitüntetés, aztán a valódi tapasztalatok /problémák/ évekkel később jönnek.)

Link to comment
Megosztás:

car off the ... meg a truch of the...

scania kamionbol van a szomszédnak egy ami volt évnyertese... hát mit ne mondjak, hogy akármikor hazajön, akkor egyből fekszik alá, és sose alvázmosást végez, mikor mit cserél, és nem kevés pénzbe van neki.

arrol nem is beszélve hogy rohad mint egy lada 10 év után.

szoval ennyit a év nyerteseiről...

totalcaron vannak jo értékelések irva, amit a tulajok irnik.

Link to comment
Megosztás:

totalcaron vannak jo értékelések irva, amit a tulajok irnik.

hát az nem túl objektív... pl omegákról csak nagyon rosszakat írnak, pedig az opelnél az az

egyik legmegbízhatóbb és leghosszabb életet élő típus... csak vannak userek, akik megveszik

fillérekért a legleharcoltabb állapotú félmillió kilóméteres TD omikat, aztán csodálkoznak hogy

költeni kell rá... hungarikum :huh:

Link to comment
Megosztás:

hát az nem túl objektív... pl omegákról csak nagyon rosszakat írnak, pedig az opelnél az az

egyik legmegbízhatóbb és leghosszabb életet élő típus... csak vannak userek, akik megveszik

fillérekért a legleharcoltabb állapotú félmillió kilóméteres TD omikat, aztán csodálkoznak hogy

költeni kell rá... hungarikum :huh:

ezt akartam irni, csak megelőztél, persze arra se lehet 100at adni, mert ki hogy használta mit vett stb...

de a bajokat hibákat leirják tisztességgel, és nem teszt után készül az uj csilli villi car of... vagy a truck of... minősítés.

Link to comment
Megosztás:

scania kamionbol van a szomszédnak egy ami volt évnyertese... hát mit ne mondjak, hogy akármikor hazajön, akkor egyből fekszik alá, és sose alvázmosást végez, mikor mit cserél, és nem kevés pénzbe van neki.

arrol nem is beszélve hogy rohad mint egy lada 10 év után.

Értem, hogy mit akarsz mondani, de a példád szerintem nem jó, mert egy óriási futásteljesítményű és állandóan hatalmas igénybevételnek kitett kamiont semmilyen tekintetben nem lehet összehasonlítani a személygépkocsival. Ám ha már truck: a Scania kamionok mindig is a legkiválóbbak közé tartoztak. Ezt még azok is elismerik, akik más kamionmárkákat forgalmaznak vagy más márkákkal járnak. 10-12 év után pedig minden jármű rohad(hat). Gábornak igaza van abban is, hogy a Totalcar népítéletei nem objektívak, legfeljebb nagyon magas számú ítélet esetén lehetne reprezentatív mintáról beszélni.

Link to comment
Megosztás:

ha eccer kamionnak adjáka címet lényegtelen hogy az autok nem akkora futásteljesítményűek.

scania meg szerintem nem a legjobb, pl a daf okat többre tartják.

lényegtelen a téma abbol idult ki hogy attol hogy megkapja egy valami az év valamilyénak a címét, attol lehet hogy nagy kaka az egész.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.