DuDu123 Elküldve December12, 2007 Megoszt Elküldve December12, 2007 Ebben teljesen egyetértünk :( De a LM olajok közül én úgy tudom, nem ez a "longlife" tag, hanem ez: "A SYNTHOIL LONGTIME 0W-30 egy rendkívül korszerű, könnyűfutást biztosító motorolaj amelyet kifejezetten a meghoszabbított olajcsere intervallummal rendelkező gépjárművek számára fejlesztettek ki. A szintetikus olajokra jellemzően kiváló oxidációs stabilitása " Az viszont biztos, hogy létezik 5W-s résszintetikus olaj is, meg jól is teljesít, de abban nem vagyok biztos, hogy azok tényleg teljesítik-e a "longlife" feltételeket, vagy csak rá van aggatva ez (mert ahogy említettem, nincs védve a jelző, bárki ráteheti a termékére következmény nélkül, mint ahogy a MOL is megteszi néhány olajánál, amik messze nem teljesítik a feltételeket). Szia, valóban a 0W-s is igazi longlife olaj. Az meg mindkét olajon rajta van, hogy ellenáll az öregedésnek, és megőrzi eredeti tulajdonságait még a hosszú csereperiódus végén is. Definíció szerűen azon olajokat kell "longlife" olajoknak tekintenünk, amelyek rendelkeznek legalább egy hosszú-csereperiódusra vonatkozó gyártóművi előírással. Persze biztos vannak cégek, amelyek marketing okból visszaélnek ezzel. A általam említett Liqui Moly leichtlauf Special LL 5W-30 bizony longlife olaj, mivel rendelkezik GM-LL-B-025 minősítéssel is (a többi longlife minősítés mellett) ami akár 50.000 Km -es cserét tesz lehetővé az Opel (Fiat-GM-Saab) dízelmotorokban, rugalmas szervízrendszerrel. Ez pedig már mindenképpen longlife kategória, hogy a benzines minősítéseket ne is említsem. Kétségkívül igazad van abban, hogy biztosan vannak cégek, amelyek visszaélnek ezzel, és a kábításba csapnak ezzel a fogalommal, de akinek egy kicsi kis fogalma is van a dolgokról, azt nem tudják becsapni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December12, 2007 Megoszt Elküldve December12, 2007 És az is "megőrzi a szavatosságát" két évig? Mert ilyet asszem nem találtam a leírásában. Azért is kezdtem a vitát, mert úgy tudtam, csak a szintetikus alapban tudják stabilizálni hosszú távra az adalékokat, az ásványi bázisban nem. Márpedig a résszintetikus ill HC olajokban van ilyen. Aztán lehet hogy azóta haladt a világ, és igazad van :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve December12, 2007 Megoszt Elküldve December12, 2007 Szó sincs félrevezetésről, az 5W-30 és az 5W-40 olajoknak 80%-a valójában csak rész-szintetikus (HC hidrokrakk) olaj. Nem találtam erre vonatkozó adatot, de elfogadom az állítást, ha a piac egészét nézzük. Mindenesetre megnéztem a motorolajbolt.hu kínálatát, és 6 - véleményem szerint - prémium márka termékkínálatát (Mobil/Mobil1, Castrol, Aral, Esso, Total, Elf). Ezen a weboldalon néhány leírás nem volt pontos (és meglehetősen szűk a kínálat), legalábbis ugyanazon termékeknél néha eltérő információkat találtam az olajshop.hu-hoz képest, tehát próbáltam ellenőrizni is az adatokat. Az említett márkáknál bőven találtam 5W-30-as és 5W-40-es "longlife" olajokat, amelyek nem HC-olajnak, hanem "teljesen szintetikus" olajnak tűntek a leírás szerint. (Azért fogalmazom ilyen óvatosan, mert csak az interneten talált információkra hagyatkozom.) Elfogadom tehát azt, amit írtál, de úgy vélem, hogy a széles termékpalettával rendelkező prémium márkáknál bőven találni teljesen szintetikus olajat "longlife" olajat is az 5W-30-as, 5W-40-es viszkozitási osztályban. (A szintetikus olajok jelentőségének a túlbecsülése más kérdés.) Meglepett az is, amit a Bixxol- és a Helix-családról írtál. Ez az Opelbe ajánlott Bixxol-olaj például nem a synthetic, hanem a fully synthetic kategóriában szerepel az OMV honlapján. A termékismertetőben viszont csak a szintetikus szó szerepel, akárcsak más termékeknél. Honnét lehet tudni ilyenkor, hogy egy HC-olajról vagy egy teljesen szintetikus olajról van szó? http://www.omv-bixxol.com/uploads/media/OM...pecial_G_hu.pdf Link to comment Megosztás: More sharing options...
DuDu123 Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 És az is "megőrzi a szavatosságát" két évig? Mert ilyet asszem nem találtam a leírásában. Azért is kezdtem a vitát, mert úgy tudtam, csak a szintetikus alapban tudják stabilizálni hosszú távra az adalékokat, az ásványi bázisban nem. Márpedig a résszintetikus ill HC olajokban van ilyen. Aztán lehet hogy azóta haladt a világ, és igazad van :( Igen, a HC olajok képesek akár két évig is megőrizni adalékaikat/tulajdonságaikat a motorban, a tesztek ezt bizonyítják (sőt, akár hosszabb ideig is, mint arra az USA-ban van is példa). Elvileg a HC olajokat bár rész-szintetikusnak kell tekintenünk, de mégsem sorolhatók egy teljesítmény-kategóriába a hagyományos értelemben vett rész-szintetikus olajokkal (az általam említett LM olajnak tulajdonképpen kb. 75%-a szintetikus alapanyagból lett előállítva). A HC (hidrokrakk) technológia legnagyobb előnye az, hogy lehetővé teszi az ásványi és a szintetikus olajok legjobb tulajdonságainak ötvözését. Ugyanis bármilyen hihetetlen, van néhány fontos tulajdonság, amelyben az ásványi olajok bizony jobbak (természetüknél fogva pl. nyomásállóság) szintetikus társaiknál. Erre jó a HC technológia. Általában véve a hagyományos rész-szintetikus olajoknál ez az arány pont fordítva van, tehát nagyobb része ásványi, kisebbik része szintetikus alapú. Ezért nem is használják szakmai berkekben a fél-szintetikus kifejezést, mivel a fele-fele arány soha nem áll fenn. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DuDu123 Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 Nem találtam erre vonatkozó adatot, de elfogadom az állítást, ha a piac egészét nézzük. Mindenesetre megnéztem a motorolajbolt.hu kínálatát, és 6 - véleményem szerint - prémium márka termékkínálatát (Mobil/Mobil1, Castrol, Aral, Esso, Total, Elf). Ezen a weboldalon néhány leírás nem volt pontos (és meglehetősen szűk a kínálat), legalábbis ugyanazon termékeknél néha eltérő információkat találtam az olajshop.hu-hoz képest, tehát próbáltam ellenőrizni is az adatokat. Az említett márkáknál bőven találtam 5W-30-as és 5W-40-es "longlife" olajokat, amelyek nem HC-olajnak, hanem "teljesen szintetikus" olajnak tűntek a leírás szerint. (Azért fogalmazom ilyen óvatosan, mert csak az interneten talált információkra hagyatkozom.) Elfogadom tehát azt, amit írtál, de úgy vélem, hogy a széles termékpalettával rendelkező prémium márkáknál bőven találni teljesen szintetikus olajat "longlife" olajat is az 5W-30-as, 5W-40-es viszkozitási osztályban. (A szintetikus olajok jelentőségének a túlbecsülése más kérdés.) Meglepett az is, amit a Bixxol- és a Helix-családról írtál. Ez az Opelbe ajánlott Bixxol-olaj például nem a synthetic, hanem a fully synthetic kategóriában szerepel az OMV honlapján. A termékismertetőben viszont csak a szintetikus szó szerepel, akárcsak más termékeknél. Honnét lehet tudni ilyenkor, hogy egy HC-olajról vagy egy teljesen szintetikus olajról van szó? http://www.omv-bixxol.com/uploads/media/OM...pecial_G_hu.pdf Sajnos itt is sok esetben a megtévesztés lehet érvényes. Egyik helyen ezt írják, másik helyen azt írják. Mondjuk azt elképzelhetőnek tartom, hogy pont az általad említett OMV Bixxol Special G éppen abba a 20-25 %-ba tartozik, amelyek ténylegesen teljesen szintetikus alapúak. A bixxol családhoz a MOL (is) szállít bázisolajat az OMV-nek, mégpedig nem szintetikusat, tehát a végtermék sem lehet teljesen szintetikus. De nem kell ezt túlbecsülni, a HC olajok ugyanúgy kiváló védelmet képesek nyújtani a motornak, és a "full synthetic" logo alatt reklámozott olajok között is nagyon sok ilyen, de nincs ezzel semmi gond, hacsak a félrevezetés nem. A legtöbb esetben az interneten sem találsz ugyanarról az olajról két helyen ugyanazt, főleg nem a magyar, hanem az eredeti termékleírásokat érdemes nézegetni. http://ehsweb.omv.com/ehswww/ext/e/result/...&P_RES=4474 Csak példaként: ez az olaj a rész-szintetikus kategóriában szerepel, mégis ugyanúgy szintetikusnak írják, mint a másik kategóriába tartozót. Nagy valószínűséggel egyébként mindegyik HC olaj, és lehet, hogy a Special G nagyobb arányban tartalmaz szintetikus összetevőket, ezért került a szintetikus olajok közé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 a képek a furák, valójában nem sokat csúszott, csavarodni se sokat csinált, de majd holnap megmondja a karosszériás. olajat most cseréltem, hát 15e km után eléggé lefáradt már:/ Tán érdemes lenne 10000 km után olajat cserélni :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 meg érdemes lenne akor átmosni is ha ilyen időközönként cserélted. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sgery Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 nem én cserélem hanem father, meg már egy hónapja cseréltem volna csak épp semmi időm nem volt elmenni szűrőt meg olajat venni, a baleset miatt meg megint tolódott az idő, legközelebb már 10e után lesz..:( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 én se mostam még át, de lehet legközleebb átmosom. azért 6 év alatt rakodhat le ez meg az benne :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 én se mostam még át, de lehet legközleebb átmosom. azért 6 év alatt rakodhat le ez meg az benne :( Ha rám hallgatsz elfelejted a mosófolyadékokat gyorsan,ha csak nem akarod,hogy a leghülyébb helyeken kezdje el szórni az olajat. Ami kosz ott már lerakódott,hidd el jó helyen van. Ha most beleöntöd a mosót,leoldja a szutykot olyan helyről is,ahol az éppen tömítőként szuperál és szépen eldugít majd egy két olajjáratot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 hm johny ez egy elég jo indok.... azon gondolkozok, hogy viszont egy 6 éves mocinak, még lehet pont joelnne megcsinálni ezt, talán nicsn annyi koksz lerakodva sehol hogy problémá tokozzon... még várok erre a témára hozzászólásokat :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 hm johny ez egy elég jo indok.... azon gondolkozok, hogy viszont egy 6 éves mocinak, még lehet pont joelnne megcsinálni ezt, talán nicsn annyi koksz lerakodva sehol hogy problémá tokozzon... még várok erre a témára hozzászólásokat :( Te tudod.Én is ilyen lelekes voltam,de engem meggyőztek a szakik,hogy nem szabad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 azért várok sok hozzászólást még. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 Nekem Dzsoni mesélte, hogy lelkes volt,de meggyőzték a szakik, hogy nem szabad :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 Nekem Dzsoni mesélte, hogy lelkes volt,de meggyőzték a szakik, hogy nem szabad :( :( ;) :) Máris egy vélemény! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 ecsém ez a johny sokmindenkinek mesélhette már, többek közt nekem is, akkor ez most 2 3 vagy 1 vélemény ? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 ecsém ez a johny sokmindenkinek mesélhette már, többek közt nekem is, akkor ez most 2 3 vagy 1 vélemény ? :) Sok alternatíva azért nem lehetséges, vagy támogatja valaki, vagy ellenzi :( Én adok annyit Dzsoni véleményére, hogy itt most inkább ezzel értsek egyet ;) De szerintem Gabi is ezt fogja majd mondani. Amúgy csináld nyugodtan így lehet előbb lesz Gsi-d :( ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 Sok alternatíva azért nem lehetséges, vagy támogatja valaki, vagy ellenzi :( Én adok annyit Dzsoni véleményére, hogy itt most inkább ezzel értsek egyet ;) De szerintem Gabi is ezt fogja majd mondani. Amúgy csináld nyugodtan így lehet előbb lesz Gsi-d :) :( nem tom én se mit kellene ismerősöm is csinálta már semmi baja nem lett a kcosinak, pedig az egy 20 éves ford volt... neki jo volt, másik cimbi 3as golfon csinálj amindig, neki sincs baja, de amilyen szerencsés vagyok nekem tuti nyomná orrán száján az olajat, meg eltömődne mindenhol. azon filozok, nicns e eltömődve igy is az egyik tőke előtt, mert az az egy koporászik, de néha néha elhallgat... nem az enyém az auto, szoval ha ez megho attol nem lesz GSI m Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 Sok alternatíva azért nem lehetséges, vagy támogatja valaki, vagy ellenzi :( Én adok annyit Dzsoni véleményére, hogy itt most inkább ezzel értsek egyet ;) De szerintem Gabi is ezt fogja majd mondani. Amúgy csináld nyugodtan így lehet előbb lesz Gsi-d :) :( Nem csak a lerakódott, "tömítő" kosz miatt, hanem a jótékony olajfilmréteg miatt is, amit a motoröblítő szerek kimosnak. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 Nem csak a lerakódott, "tömítő" kosz miatt, hanem a jótékony olajfilmréteg miatt is, amit a motoröblítő szerek kimosnak. :( ez is metabondos cucc lenne.... majd elolvaskodom a leírását mit ir az is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 nem tom én se mit kellene ismerősöm is csinálta már semmi baja nem lett a kcosinak, pedig az egy 20 éves ford volt... neki jo volt, másik cimbi 3as golfon csinálj amindig, neki sincs baja, de amilyen szerencsés vagyok nekem tuti nyomná orrán száján az olajat, meg eltömődne mindenhol. azon filozok, nicns e eltömődve igy is az egyik tőke előtt, mert az az egy koporászik, de néha néha elhallgat... nem az enyém az auto, szoval ha ez megho attol nem lesz GSI m Okés. De ha valaki beleugrik a kútba és nem fullad bele, azért neked még nem kell kipróbálnod ugyanezt :( Vagy akkó próbáld ki oszt ha megadja magát, akkor BIZTOSAN állíthatjuk, hogy nem jó ötlet, vagy akár az ellenkezőjét is ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve December26, 2007 Megoszt Elküldve December26, 2007 Okés. De ha valaki beleugrik a kútba és nem fullad bele, azért neked még nem kell kipróbálnod ugyanezt :( Vagy akkó próbáld ki oszt ha megadja magát, akkor BIZTOSAN állíthatjuk, hogy nem jó ötlet, vagy akár az ellenkezőjét is :) Ezt ecsetelem én is. Én is kimostam a dizilen, meg is lett az eredménye. ;) Azóta sose. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December30, 2007 Megoszt Elküldve December30, 2007 Nem használ az a mosófolyadék, én is ezt mondom. Én egyszer használtam, mielőtt az előző motort kivettük a versenygépsasból, előtte. Így nem kellett a motor szétbontásánál annyi dzsuvát pucolni :huh: Tényleg elég drasztikus a mosóhatása, de van egy hátránya: marad a rendszerben mindenképpen, és tovább dolgozik az új olajban is, ezáltal nem tud kialakulni olyan hatékony kenés mindenhol a motorban (ez a szer oldja a felületekről folyamatosan). Inkább akkor már öblítés egy másik olcsóbb új olajjal, de én ennek sem nagyon vagyok a híve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December30, 2007 Megoszt Elküldve December30, 2007 Nem használ az a mosófolyadék, én is ezt mondom. Én egyszer használtam, mielőtt az előző motort kivettük a versenygépsasból, előtte. Így nem kellett a motor szétbontásánál annyi dzsuvát pucolni :huh: Tényleg elég drasztikus a mosóhatása, de van egy hátránya: marad a rendszerben mindenképpen, és tovább dolgozik az új olajban is, ezáltal nem tud kialakulni olyan hatékony kenés mindenhol a motorban (ez a szer oldja a felületekről folyamatosan). Inkább akkor már öblítés egy másik olcsóbb új olajjal, de én ennek sem nagyon vagyok a híve. értem akkor, ez a cucc egyébként sincs megvéve, az olcso olajjal való öblítést probáltuk, szemmel láthatóan a második öblítésre már nem feketedett be ugy, szép sárgás maradt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DuDu123 Elküldve December30, 2007 Megoszt Elküldve December30, 2007 értem akkor, ez a cucc egyébként sincs megvéve, az olcso olajjal való öblítést probáltuk, szemmel láthatóan a második öblítésre már nem feketedett be ugy, szép sárgás maradt. Hej lányok.... Egy kiváló minőségű olaj, egy szintén kiváló olajszűrő,legkésőbb 15.000 Km-enkénti csere és ennyi. A tisztító szerekre semmi szükség, ha megfelelő minőséget használunk mindenből. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts