Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Ebben teljesen egyetértünk :(

De a LM olajok közül én úgy tudom, nem ez a "longlife" tag, hanem ez:

"A SYNTHOIL LONGTIME 0W-30 egy rendkívül korszerű, könnyűfutást biztosító motorolaj amelyet kifejezetten a meghoszabbított olajcsere intervallummal

rendelkező gépjárművek számára fejlesztettek ki. A szintetikus olajokra jellemzően kiváló oxidációs stabilitása "

Az viszont biztos, hogy létezik 5W-s résszintetikus olaj is, meg jól is teljesít, de abban nem vagyok biztos, hogy azok tényleg teljesítik-e a "longlife"

feltételeket, vagy csak rá van aggatva ez (mert ahogy említettem, nincs védve a jelző, bárki ráteheti a termékére következmény nélkül, mint ahogy

a MOL is megteszi néhány olajánál, amik messze nem teljesítik a feltételeket).

Szia,

valóban a 0W-s is igazi longlife olaj. Az meg mindkét olajon rajta van, hogy ellenáll az öregedésnek, és megőrzi eredeti tulajdonságait még a hosszú csereperiódus végén is. Definíció szerűen azon olajokat kell "longlife" olajoknak tekintenünk, amelyek rendelkeznek legalább egy hosszú-csereperiódusra vonatkozó gyártóművi előírással. Persze biztos vannak cégek, amelyek marketing okból visszaélnek ezzel.

A általam említett Liqui Moly leichtlauf Special LL 5W-30 bizony longlife olaj, mivel rendelkezik GM-LL-B-025 minősítéssel is (a többi longlife minősítés mellett) ami akár 50.000 Km -es cserét tesz lehetővé az Opel (Fiat-GM-Saab) dízelmotorokban, rugalmas szervízrendszerrel. Ez pedig már mindenképpen longlife kategória, hogy a benzines minősítéseket ne is említsem.

Kétségkívül igazad van abban, hogy biztosan vannak cégek, amelyek visszaélnek ezzel, és a kábításba csapnak ezzel a fogalommal, de akinek egy kicsi kis fogalma is van a dolgokról, azt nem tudják becsapni.

Link to comment
Megosztás:

És az is "megőrzi a szavatosságát" két évig? Mert ilyet asszem nem találtam a leírásában.

Azért is kezdtem a vitát, mert úgy tudtam, csak a szintetikus alapban tudják stabilizálni hosszú távra az adalékokat,

az ásványi bázisban nem. Márpedig a résszintetikus ill HC olajokban van ilyen.

Aztán lehet hogy azóta haladt a világ, és igazad van :(

Link to comment
Megosztás:

Szó sincs félrevezetésről, az 5W-30 és az 5W-40 olajoknak 80%-a valójában csak rész-szintetikus (HC hidrokrakk) olaj.

Nem találtam erre vonatkozó adatot, de elfogadom az állítást, ha a piac egészét nézzük. Mindenesetre megnéztem a motorolajbolt.hu kínálatát, és 6 - véleményem szerint - prémium márka termékkínálatát (Mobil/Mobil1, Castrol, Aral, Esso, Total, Elf). Ezen a weboldalon néhány leírás nem volt pontos (és meglehetősen szűk a kínálat), legalábbis ugyanazon termékeknél néha eltérő információkat találtam az olajshop.hu-hoz képest, tehát próbáltam ellenőrizni is az adatokat.

Az említett márkáknál bőven találtam 5W-30-as és 5W-40-es "longlife" olajokat, amelyek nem HC-olajnak, hanem "teljesen szintetikus" olajnak tűntek a leírás szerint. (Azért fogalmazom ilyen óvatosan, mert csak az interneten talált információkra hagyatkozom.) Elfogadom tehát azt, amit írtál, de úgy vélem, hogy a széles termékpalettával rendelkező prémium márkáknál bőven találni teljesen szintetikus olajat "longlife" olajat is az 5W-30-as, 5W-40-es viszkozitási osztályban. (A szintetikus olajok jelentőségének a túlbecsülése más kérdés.)

Meglepett az is, amit a Bixxol- és a Helix-családról írtál. Ez az Opelbe ajánlott Bixxol-olaj például nem a synthetic, hanem a fully synthetic kategóriában szerepel az OMV honlapján. A termékismertetőben viszont csak a szintetikus szó szerepel, akárcsak más termékeknél. Honnét lehet tudni ilyenkor, hogy egy HC-olajról vagy egy teljesen szintetikus olajról van szó?

http://www.omv-bixxol.com/uploads/media/OM...pecial_G_hu.pdf

Link to comment
Megosztás:

És az is "megőrzi a szavatosságát" két évig? Mert ilyet asszem nem találtam a leírásában.

Azért is kezdtem a vitát, mert úgy tudtam, csak a szintetikus alapban tudják stabilizálni hosszú távra az adalékokat,

az ásványi bázisban nem. Márpedig a résszintetikus ill HC olajokban van ilyen.

Aztán lehet hogy azóta haladt a világ, és igazad van :(

Igen, a HC olajok képesek akár két évig is megőrizni adalékaikat/tulajdonságaikat a motorban, a tesztek ezt bizonyítják (sőt, akár hosszabb ideig is, mint arra az USA-ban van is példa). Elvileg a HC olajokat bár rész-szintetikusnak kell tekintenünk, de mégsem sorolhatók egy teljesítmény-kategóriába a hagyományos értelemben vett rész-szintetikus olajokkal (az általam említett LM olajnak tulajdonképpen kb. 75%-a szintetikus alapanyagból lett előállítva). A HC (hidrokrakk) technológia legnagyobb előnye az, hogy lehetővé teszi az ásványi és a szintetikus olajok legjobb tulajdonságainak ötvözését. Ugyanis bármilyen hihetetlen, van néhány fontos tulajdonság, amelyben az ásványi olajok bizony jobbak (természetüknél fogva pl. nyomásállóság) szintetikus társaiknál. Erre jó a HC technológia.

Általában véve a hagyományos rész-szintetikus olajoknál ez az arány pont fordítva van, tehát nagyobb része ásványi, kisebbik része szintetikus alapú. Ezért nem is használják szakmai berkekben a fél-szintetikus kifejezést, mivel a fele-fele arány soha nem áll fenn.

Link to comment
Megosztás:

Nem találtam erre vonatkozó adatot, de elfogadom az állítást, ha a piac egészét nézzük. Mindenesetre megnéztem a motorolajbolt.hu kínálatát, és 6 - véleményem szerint - prémium márka termékkínálatát (Mobil/Mobil1, Castrol, Aral, Esso, Total, Elf). Ezen a weboldalon néhány leírás nem volt pontos (és meglehetősen szűk a kínálat), legalábbis ugyanazon termékeknél néha eltérő információkat találtam az olajshop.hu-hoz képest, tehát próbáltam ellenőrizni is az adatokat.

Az említett márkáknál bőven találtam 5W-30-as és 5W-40-es "longlife" olajokat, amelyek nem HC-olajnak, hanem "teljesen szintetikus" olajnak tűntek a leírás szerint. (Azért fogalmazom ilyen óvatosan, mert csak az interneten talált információkra hagyatkozom.) Elfogadom tehát azt, amit írtál, de úgy vélem, hogy a széles termékpalettával rendelkező prémium márkáknál bőven találni teljesen szintetikus olajat "longlife" olajat is az 5W-30-as, 5W-40-es viszkozitási osztályban. (A szintetikus olajok jelentőségének a túlbecsülése más kérdés.)

Meglepett az is, amit a Bixxol- és a Helix-családról írtál. Ez az Opelbe ajánlott Bixxol-olaj például nem a synthetic, hanem a fully synthetic kategóriában szerepel az OMV honlapján. A termékismertetőben viszont csak a szintetikus szó szerepel, akárcsak más termékeknél. Honnét lehet tudni ilyenkor, hogy egy HC-olajról vagy egy teljesen szintetikus olajról van szó?

http://www.omv-bixxol.com/uploads/media/OM...pecial_G_hu.pdf

Sajnos itt is sok esetben a megtévesztés lehet érvényes. Egyik helyen ezt írják, másik helyen azt írják. Mondjuk azt elképzelhetőnek tartom, hogy pont az általad említett OMV Bixxol Special G éppen abba a 20-25 %-ba tartozik, amelyek ténylegesen teljesen szintetikus alapúak. A bixxol családhoz a MOL (is) szállít bázisolajat az OMV-nek, mégpedig nem szintetikusat, tehát a végtermék sem lehet teljesen szintetikus.

De nem kell ezt túlbecsülni, a HC olajok ugyanúgy kiváló védelmet képesek nyújtani a motornak, és a "full synthetic" logo alatt reklámozott olajok között is nagyon sok ilyen, de nincs ezzel semmi gond, hacsak a félrevezetés nem. A legtöbb esetben az interneten sem találsz ugyanarról az olajról két helyen ugyanazt, főleg nem a magyar, hanem az eredeti termékleírásokat érdemes nézegetni.

http://ehsweb.omv.com/ehswww/ext/e/result/...&P_RES=4474

Csak példaként: ez az olaj a rész-szintetikus kategóriában szerepel, mégis ugyanúgy szintetikusnak írják, mint a másik kategóriába tartozót. Nagy valószínűséggel egyébként mindegyik HC olaj, és lehet, hogy a Special G nagyobb arányban tartalmaz szintetikus összetevőket, ezért került a szintetikus olajok közé.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
én se mostam még át, de lehet legközleebb átmosom.

azért 6 év alatt rakodhat le ez meg az benne :(

Ha rám hallgatsz elfelejted a mosófolyadékokat gyorsan,ha csak nem akarod,hogy a leghülyébb helyeken kezdje el szórni az olajat.

Ami kosz ott már lerakódott,hidd el jó helyen van.

Ha most beleöntöd a mosót,leoldja a szutykot olyan helyről is,ahol az éppen tömítőként szuperál és szépen eldugít majd egy két olajjáratot.

Link to comment
Megosztás:

hm johny ez egy elég jo indok....

azon gondolkozok, hogy viszont egy 6 éves mocinak, még lehet pont joelnne megcsinálni ezt, talán nicsn annyi koksz lerakodva sehol hogy problémá tokozzon...

még várok erre a témára hozzászólásokat :(

Te tudod.Én is ilyen lelekes voltam,de engem meggyőztek a szakik,hogy nem szabad.

Link to comment
Megosztás:

ecsém ez a johny sokmindenkinek mesélhette már, többek közt nekem is, akkor ez most 2 3 vagy 1 vélemény ? :)

Sok alternatíva azért nem lehetséges, vagy támogatja valaki, vagy ellenzi :(

Én adok annyit Dzsoni véleményére, hogy itt most inkább ezzel értsek egyet ;)

De szerintem Gabi is ezt fogja majd mondani.

Amúgy csináld nyugodtan így lehet előbb lesz Gsi-d :( ;)

Link to comment
Megosztás:

Sok alternatíva azért nem lehetséges, vagy támogatja valaki, vagy ellenzi :(

Én adok annyit Dzsoni véleményére, hogy itt most inkább ezzel értsek egyet ;)

De szerintem Gabi is ezt fogja majd mondani.

Amúgy csináld nyugodtan így lehet előbb lesz Gsi-d :) :(

nem tom én se mit kellene

ismerősöm is csinálta már semmi baja nem lett a kcosinak, pedig az egy 20 éves ford volt...

neki jo volt, másik cimbi 3as golfon csinálj amindig, neki sincs baja, de amilyen szerencsés vagyok nekem tuti nyomná orrán száján az olajat, meg eltömődne mindenhol.

azon filozok, nicns e eltömődve igy is az egyik tőke előtt, mert az az egy koporászik, de néha néha elhallgat...

nem az enyém az auto, szoval ha ez megho attol nem lesz GSI m

Link to comment
Megosztás:

Sok alternatíva azért nem lehetséges, vagy támogatja valaki, vagy ellenzi :(

Én adok annyit Dzsoni véleményére, hogy itt most inkább ezzel értsek egyet ;)

De szerintem Gabi is ezt fogja majd mondani.

Amúgy csináld nyugodtan így lehet előbb lesz Gsi-d :) :(

Nem csak a lerakódott, "tömítő" kosz miatt, hanem a jótékony olajfilmréteg miatt is, amit a motoröblítő szerek kimosnak. ;)

Link to comment
Megosztás:

nem tom én se mit kellene

ismerősöm is csinálta már semmi baja nem lett a kcosinak, pedig az egy 20 éves ford volt...

neki jo volt, másik cimbi 3as golfon csinálj amindig, neki sincs baja, de amilyen szerencsés vagyok nekem tuti nyomná orrán száján az olajat, meg eltömődne mindenhol.

azon filozok, nicns e eltömődve igy is az egyik tőke előtt, mert az az egy koporászik, de néha néha elhallgat...

nem az enyém az auto, szoval ha ez megho attol nem lesz GSI m

Okés.

De ha valaki beleugrik a kútba és nem fullad bele, azért neked még nem kell kipróbálnod ugyanezt :(

Vagy akkó próbáld ki oszt ha megadja magát, akkor BIZTOSAN állíthatjuk, hogy nem jó ötlet, vagy akár az ellenkezőjét is ;)

Link to comment
Megosztás:

Okés.

De ha valaki beleugrik a kútba és nem fullad bele, azért neked még nem kell kipróbálnod ugyanezt :(

Vagy akkó próbáld ki oszt ha megadja magát, akkor BIZTOSAN állíthatjuk, hogy nem jó ötlet, vagy akár az ellenkezőjét is :)

Ezt ecsetelem én is. Én is kimostam a dizilen, meg is lett az eredménye. ;) Azóta sose.

Link to comment
Megosztás:

Nem használ az a mosófolyadék, én is ezt mondom. Én egyszer használtam, mielőtt az előző motort kivettük

a versenygépsasból, előtte. Így nem kellett a motor szétbontásánál annyi dzsuvát pucolni :huh:

Tényleg elég drasztikus a mosóhatása, de van egy hátránya: marad a rendszerben mindenképpen, és tovább

dolgozik az új olajban is, ezáltal nem tud kialakulni olyan hatékony kenés mindenhol a motorban (ez a szer

oldja a felületekről folyamatosan).

Inkább akkor már öblítés egy másik olcsóbb új olajjal, de én ennek sem nagyon vagyok a híve.

Link to comment
Megosztás:

Nem használ az a mosófolyadék, én is ezt mondom. Én egyszer használtam, mielőtt az előző motort kivettük

a versenygépsasból, előtte. Így nem kellett a motor szétbontásánál annyi dzsuvát pucolni :huh:

Tényleg elég drasztikus a mosóhatása, de van egy hátránya: marad a rendszerben mindenképpen, és tovább

dolgozik az új olajban is, ezáltal nem tud kialakulni olyan hatékony kenés mindenhol a motorban (ez a szer

oldja a felületekről folyamatosan).

Inkább akkor már öblítés egy másik olcsóbb új olajjal, de én ennek sem nagyon vagyok a híve.

értem akkor, ez a cucc egyébként sincs megvéve, az olcso olajjal való öblítést probáltuk, szemmel láthatóan a második öblítésre már nem feketedett be ugy, szép sárgás maradt.

Link to comment
Megosztás:

értem akkor, ez a cucc egyébként sincs megvéve, az olcso olajjal való öblítést probáltuk, szemmel láthatóan a második öblítésre már nem feketedett be ugy, szép sárgás maradt.

Hej lányok....

Egy kiváló minőségű olaj, egy szintén kiváló olajszűrő,legkésőbb 15.000 Km-enkénti csere és ennyi.

A tisztító szerekre semmi szükség, ha megfelelő minőséget használunk mindenből.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.