Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Köszi a hozzászólásokat! :lol:

Ezexerint ugyanaz lenne a kettő (visszatérve a Valvo-ra)? De akkor mik azok az eltérések a jelöléseknél? Nem mintha nagyon zavarna, csak kíváncsi vagyok (majd megnézem, hogy melyik jelölés mit jelent).

Elküldve
Ezexerint ugyanaz lenne a kettő (visszatérve a Valvo-ra)? De akkor mik azok az eltérések a jelöléseknél? Nem mintha nagyon zavarna, csak kíváncsi vagyok (majd megnézem, hogy melyik jelölés mit jelent).

Az Opel kezelési útmutatóban van részletes leírás a motorolajokról, szerintem azt olvasd el, majd tájékozódj az interneten vagy szakkönyvekben. Jómagam tánc- és illemtanár vagyok, nem tribológus, ezért nem feltétlenül szakszerű az, amit alább leírok.

Az API (American Petroleum Institute – Amerikai Olajipari Intézet) az amerikai járműgyártók követelményi szintjeit foglalja össze. Az ACEA (Association des Constructeurs Europeens d’Automobiles) egy 1996 óta érvényben lévő európai szabványrendszer, 13 európai autó- és tehergépjármű gyártó közös minőségi elvárásait gyűjti össze. (Az európai előírások egyébként szigorúbbak az amerikaiaknál, nemcsak a motorolaj tekintetében, hanem például a biztonság terén is, lásd a törésteszteket és a biztonsági felszereltségre vonatkozó előírásokat!)

Az API megkülönböztet benzines és dízel motorolajat. A benzinest S kezdőbetűvel jelölik, a dízelt C kezdőbetűvel. A minőséget az ABC betűinek emelkedő sorrendje határozza meg. Az Általad idézett Valvoline motorolajok meglehetősen korszerűek, és egyaránt használhatóak benzines és dízeles autóba, erre utal az SL/CF jelölés. (Benzinesnél az SM a legkorszerűbb tudomásom szerint, dízelnél talán a CI.)

Az európai szabvány 3 osztályba sorolja az olajokat. A-val a benzines személygépkocsit, B-vel a dízel személygépkocsit, E-vel a dízel üzemű haszongépjárművet jelölik. Az A-B betűk után az 1-es szám üzemanyag-takarékos motorolajat jelent. A 2-es szám a hagyományos motorolajak kategóriája, a 3-4-5-ös szám magasabb teljesítményszintet jelöl. A Valvoline motorolajokon az A3/B3-as jelölés azt jelenti, hogy a motorolaj benzines és dízel járművekben is túlteljesíti az 1998-as A2/B2-es előírásokat. A Durablenden lévő B4-es jelzés a közvetlen befecskendezésű dízelmotorok kenőanyagainak új osztályára utal.

A motorolaj másik jellemzője a viszkozitás: minél kisebb az első szám, annál jobb az olaj szivattyúzhatósága, minél nagyobb a második szám, annál jobb az olaj hőtűrése. A Valvoline olajad egy úgynevezett részszintetikus olaj, amely -25 és +45 fok közötti hőmérséklettartományban használható.

Az MB a Mercedes-Benz, a VW a Volkswagen speciális követelményi osztályait jelenti. A Valvoline olajod a következő minősítésekkel rendelkezik.

MB

229.1 = Benzin- és dízelüzemű személygépjárművek motorolaj-előírásai az ACEA A2/A3 és az ACEA B2/B3 osztályoknál magasabb követelményszinttel.

VW

500 = Könnyűfutású motorolajok benzin- és atmoszférikus dízelmotorokhoz. Kizárólag az SAE 0W-xx, 5W-xx, 10W-xx viszkozitási osztályon. A 10/91-es előírás szerint xx>40 viszkozitási oszály nem engedélyezett.

501.01 = Könnyűfutási karakterisztika nélküli általános motorolajok benzin- és atmoszférikus dízelmotorokhoz.

505 = Turbófeltöltős és anélküli dízelmotorok egész évben használható motorolajai.

A Te Astrád az 1990-es évek konstrukcióját jelenti, ehhez már a 90-es években használt olajok is megfelelőek voltak. Az elmúlt évtizedben viszont óriási fejlesztések történtek, a mai olajok sokkal jobb minőségűek, mint az akkoriak, tehát szinte bármilyen 10W-40-es viszkozitású, részszintetikus olajat beletölthetnél az autódba, az feltehetőleg túlteljesíti a 90-es évek előírásait. A két flakonon lévő eltérő jelölések akár elírások (ahogy ezt az Olajdoki feltételezte), akár valós különbségre utalnak, irrelevánsak a Te autód szempontjából, éppen azért, mert mindkét Valvoline motorolaj teljesítményszintje meghaladja a Te autód követelményszintjét. (Na, ez biztosan nem volt szakszerű, de talán érthető...)

Elküldve

Ugyanaz az olaj, csak két különböző menedzser csináltatta a cimkéjét :lol:

A3 besorolás és az SL/SJ elég általános a feltüntetett adatok között a teljesítményindexnél,

bár szerintem a legtöbb olaj nem teljesíti igazán ezt a szintet. A valvo még az általános

olajok között egész jó, így nem hiszem hogy gondot fog okozni a használata.

Elküldve
ma én is megnézegetem a tescoba az olaj árakat, és ha jobb minőségűt nézem akkor a meta igen is versenyképes árban is

Hasonló árban van ugye, mint pl valvo, de annál jobb minőségű. :lol:

Elküldve
de msot ez hoyg van csaka befecskendezőt kell elvinni?

Igen.

mondjuk nekm csak központi van egy daabot mennyiért csinálnak meg?

Gondolom negyedéért, mint a négyet. :lol: De fel kell hívni őket.

Viszont most látom, hogy rossz topikban vagyunk. :lol:

Elküldve
Hasonló árban van ugye, mint pl valvo, de annál jobb minőségű. :lol:

volt valami aranyszínű dobozos 5 literes jo márkáju annak pl 10 ezer votl 5 literje 10W40esből szóval

Elküldve
ma én is megnézegetem a tescoba az olaj árakat, és ha jobb minőségűt nézem akkor a meta igen is versenyképes árban is

A korábbi hipermarketes példát (a számos helyen, 5 literes kiszerelésben 3.500 Ft-ért megvásárolható 10W-40-es GM olajat az Auchan Dunakesziben régóta 9.990 Ft-ért árulják) csak az óriási árkülönbségek alátámasztására, elrettentés gyanánt hoztam. Egy évvel ezelőtt még én is hetente ellenőriztem az Auchanban és Tescoban az olajárakat, de hamar rájöttem, hogy hipermarketben sosem szabad olajat vásárolni. Jómagam az internetes boltokat találom régóta a legolcsóbbnak, igaz, mindig személyesen veszem át a megrendelt olajat, így megspórolom a magas postaköltséget. (Budapestiek előnyben, bár sokszor még a postaköltséggel is olcsóbban lehet olajat vásárolni, mint a hipermarketben.) Az akciókat mindig figyelem, és miután körülbelül 6 hónap alatt teszek meg 10 ezer km-t, gyakran már előre megveszem jutányos áron az olajat. Meggyőződésem, hogy az akciókat nem szabad lebecsülni, az internetes boltok között kifejezetten drágának számító olajshop.hu-n például ebben a hónapban a Mobil olajak 40-50%-os kedvezménnyel vásárolhatóak meg. Tudom, hogy itt a benzinköltség töredékéről van szó, de ha már vannak az akciók, miért ne spóroljak?

Elküldve
Találkozott már valaki ezzel a temékkel? Ha igen, mi a véleménye róla?

Ilyen volt nekem anno az astrámban 10w40-es. Nem volt rossz. Jobbnak tűnt, mint az aral.

Utána megismertem a metabondot. :lol:

Elküldve
Ilyen volt nekem anno az astrámban 10w40-es. Nem volt rossz. Jobbnak tűnt, mint az aral.

Utána megismertem a metabondot. :lol:

Az egyik "bótos" még a mostani olajcserém előtt nagyon ajánlotta, de már akkor útban volt a Meta. Azt mondta, hogy a MB-be is ezt rakják gyárilag. Kicsit kétkedem ez ügyben. :lol:

Elküldve

mb mint mercedes benz

???

am nem tom mé kell keresgélni ennyire:D

metabond és csumi:d

eccer probálja ki mindenki, ha attol volt már neki jobb akkor gratulálok neki, és térjen vissza arra, de nekem ez volt a legjobb eddig

Elküldve
mb mint mercedes benz

???

am nem tom mé kell keresgélni ennyire:D

metabond és csumi:d

eccer probálja ki mindenki, ha attol volt már neki jobb akkor gratulálok neki, és térjen vissza arra, de nekem ez volt a legjobb eddig

Ahogy te is,(néhány oldallal korábban) úgy mindenki más is jár kel, itt ott érdeklődik az árak, minőség iránt. Mint írtam mostantól én is a metát használom, eddig legnagyobb megelégedésemre.

Elküldve

hi

nemrég vettem egy astra f 1,4 est, 16 szelepes ecotec motorral

valami extratrehány volt az előző gazda

motorolaj szinte darabos volt.....

pl olajnyomás gombához vezető furat el volt tömődve a megkeményedett olajsártól

milyen olajjal lehetne ezt kitisztítani

cseréltem benne olajat többször is, tettem hozzá mosó adalékot

de a hidrotőkék elég sűrűn csattognak

néha elmúlik néha előjön

edig a gm olajat használtam mert sűrűbben cseréltem ( vétel után azonnal, majd kb 1 hét múlva, majd ismét pár hét múlva)

eddig egész jól oldhatták a trutyit mert elég fekete volt az olaj...

az utolsó cserénél már egész jó színe volt inkább barna mint fekete olyan közép barna.

mit kellene beletenni hogy jobban kitakarítsa?

köszi

Elküldve

A GM olajat felejtsd el ebbe, csak fűtésre jó max.

Metabond, Mobil1, Valvoline pl.

Viszont: szar hidrotőkét egy olajjal sem fogsz megjavítani.

Tehát csak esélyed van rá, hogy a szar olaj miatt szólnak a

tőkék, mert sajnos azok sem tartanak örökké.

Elküldve

Még annyit, hogy ha ilyen trehány volt az előző gazdi, meg sem kellett volna venni,

mert ez sajnos arra enged következtetni, hogy a motorodnak már véres lehet a torka.

A hatásos tisztítás az, ha leveszed a hengerfejet, elviszed a Szuromi műhelybe, és

felújíttatod, kemény 25ezer magyar pénzért (persze utána új tömítések, csavarok).

Ő átmossa az olajjáratokat, a hidrotőkéket, bemarrja a szelepeket, szelepfészkeket,

cseréli az összes szimmeringet, és síkolja.

Elküldve

110 ezer van a gépben annyi idő alatt tönkremennek a hidrotőkék??

de nem mindig zörögnek

ha kicsit meg van pörgetve a gép akkor néha elkezdi

régen a shell helix olajjal a zsiguliról eltávolította a barnás foltokat belülről

valami ilyenre gondolok ami oldja a retket bent

még mindig olcsóbb lenne mint a szétszedéses takarítás

Elküldve
110 ezer van a gépben annyi idő alatt tönkremennek a hidrotőkék??

...

még mindig olcsóbb lenne mint a szétszedéses takarítás

110 ezer... plusz a visszatekerés :lol:

És igen, ha nincs rendesen karbantartva (jó olaj 10e km-ként), akkor bezony

ennyi idő alatt már kapáltak neki.

Sajnos ha már melegen is nekiállnak zenélni, akkor nagy eséllyel szarok. De

egy próbát megér egy jó olaj. Javaslom a metabond speed 10W40-et :lol:

Elküldve

köszi! kipróbálom

végülis unokatesóm hozta az autót az olaszoktól ott valami iskolatársa szüleié volt

nem hinném hogy tekergették

olyan templomba járós autó volt

a másik ugyanilyen astrámhoz képest szinte új volt (bár abban 300ezer volt)

600 ezer egy légkondis, szinezett üveges, szervós, metálos 96 os gépért szerintem jó ár volt

még így rossz motorhanggal is

valahonnan szerzek ilyen metabond olajat

köszi!!!!!!!!!!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.