Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Kb 1,5 hónapja vettem egy 95' évjáratú 1,6 ECO 16 V - astrát. 148000km-t futott(végig vezetett szervízkönyvvel) Az elmúlt 6 évben egy hölgy használta egy kisvárosban(tőle vettem) és nem nagyon hajtotta. Az olajcsere után arra lettem figyelmes, hogy eszi az olajat (1000 km/ 4dl), továbbá melegen induláskor és alacsony fordulatszámon nem húz csak 3000ford után és még az is problémám, hogy néha reggel nem akar elindulni csak 3.-4. indítózásra ill. a fogyasztása átlag(több országúti menet) 7,5l (szerintem sok). Kérlek benneteket, ha hasznos tanáccsal tudnátok segíteni ezen problémák elhárítását illetően akkor köszönettel várom javaslataitokat illetve a már megszerzett tapasztalataitokra szívesen támaszkodnék!

ajánlom a korábban is említett metabond speed olajat.

esetlek egy adalékot is mellé.

Fogyi rendben, nem kell aggódj miatta.

Az olajfogyi meg javulhat a meta esetén.

Nekem legalábbis javított anno, bár előtte sem ette, inkább csak a hidrotőkéim érdekében álltam át metára, azóta viszont a jelnlegiben is ezt használok, kizárólagos alapon.

Link to comment
Megosztás:

Ma bementem a Bárdihoz (kőzeleg az olajcsere ideje) szűrőket venni. Nem volt nekik GM szűrőjük, viszont ajánlották ezt az ALCO tipusút. Megvettem, mert volt belőle olaj, levegő, és benzinszűrő is. Ma megjött az olaj (Speed 10W40, Gold adalék, GL-4), köszönet érte powerup-nak. Vasárnap olaj- szűrőcsere. Apropó a benzinszűrőt milyen intervallumonként kell cserélni?

Link to comment
Megosztás:

G nél az így csináld szerint, minden 4. karbantartásnál (60ekm)

Nah, készen vagyok az olaj, és szűrőcserével. Ami rögtön szemetszúrt, hogy indítás után egyből elalszik az olajnyomás lámpa. :lol: Más olajnál ez csak 2-3 mp után történt meg. A másik, az hogy sztem a gyári üza szűrő volt rajta, :lol: mert a bilincsek nem csavarosak voltak, hanem összenyomósak. A harmadik, hogy észrevettem, hogy a féltengelyek alatt tiszta olajsár a váltó, biztos a féltengelyszimering adta meg magát, azzal még lesz egy köröm, :lol: de az is lehet hogy a szerelőmmel csináltatom meg. :P Most megyünk 1 próbakört vele, Tatáig és vissza.

Link to comment
Megosztás:

Egy kicsit szkeptikus voltam a motor halkulását illetőleg (nem a hidrotőke) meta esetén. :lol: De a Tata felé vezető úton azt mondta az asszony, hogy halkult a motor, amit én is észrevettem, meg még azt is, hogy az alapjárat is simább lett. :lol: Örülök, hogy hagytam magam rábeszélni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk úgy, hogy szebbé teszi a nyugdíjas éveit, mert azért nem mai gyerek a mocid :lol:

Azért sztem nincs benne sok km. Tavaly aug.-ban vettem 1. tul.-tól 106e km-el. Azóta én tettem bele 24e-t. Most volt a 130e-s olajcsere. A 106e-s óraállást el is hittem mert az ürge egy 52 éves orvos volt, és az autó nagyon egyben volt, van. Pedig 13 évesen azért már "kéne" rozsdásodni itt- ott. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát... őszintén... nem sok astráról tudok, amiben tényleg nem volt még tekerve az óra :lol:

De azért a 130e sem kevés, bár nem is sok egy ilyen motornak, ha nem volt hajtva. :lol:

Mondom 52 éves orvos volt, azért adta el mert kiment pénzt keresni. :lol:

A kadettemben 280e volt és még ment, mondjuk baromi nagy kartergáza volt.

Link to comment
Megosztás:

Mondom 52 éves orvos volt, azért adta el mert kiment pénzt keresni. :lol:

Az ilyen öregúr kétfajta esetet képez:

1. 10000km alatt szanaszét hajtja a gépet, mert trabanthoz szokott 30 évig.

2. tényleg megkímélt autót ad, mert sose ment 90 fölé, és sosem pörgette :lol:

De azért az orvosi kocsik gyanúsak, ugyanis azok mindig sokat járnak. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az ilyen öregúr kétfajta esetet képez:

1. 10000km alatt szanaszét hajtja a gépet, mert trabanthoz szokott 30 évig.

2. tényleg megkímélt autót ad, mert sose ment 90 fölé, és sosem pörgette :lol:

De azért az orvosi kocsik gyanúsak, ugyanis azok mindig sokat járnak. :lol:

Akkor nálam a 2. eset áll fenn, mert mikor megvettem olyan lusta volt mint a dög. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor nálam a 2. eset áll fenn, mert mikor megvettem olyan lusta volt mint a dög. :lol:

Az a jobbik eset :lol:

Asszem Patyi mesélte, hogy egy öregnek 10000km alatt két kuplungot is cseréltek, aztán

a másodiknál elment vele egy körre, mutassa már meg hogy közlekedik vele, akkor derült

ki, hogy az öreg 3-ban indult, az 1-2 fokozatokról nem is tudott :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az a jobbik eset :lol:

Asszem Patyi mesélte, hogy egy öregnek 10000km alatt két kuplungot is cseréltek, aztán

a másodiknál elment vele egy körre, mutassa már meg hogy közlekedik vele, akkor derült

ki, hogy az öreg 3-ban indult, az 1-2 fokozatokról nem is tudott :lol:

Nekem volt egy ismerősöm. Volt neki egy 1500-ös ladája. 1.-ből 4.-be rakta, közben meg szétforgatta, persze kellett is, mivel 130 kg volt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.