powerup Elküldve Szeptember12, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2007 Na, már garázsban a Speed olaj. Csere után remélem eltűnik az a kis szelephang. Nem akarlak elkeseríteni,de már láttam néhány SI motort,és ez a kis szelephang mindegyikben megvolt,ahogy az enyémben is(volt 1.4 si sedanom is),tökmindegy 1.4 vagy 1.6.Konkrétan a vezérmű kerék felől a kipuff.szelep adja ezt a hangot.De ezért nem veszem le a hengerfejet.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Szeptember12, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2007 Nem akarlak elkeseríteni,de már láttam néhány SI motort,és ez a kis szelephang mindegyikben megvolt,ahogy az enyémben is(volt 1.4 si sedanom is),tökmindegy 1.4 vagy 1.6.Konkrétan a vezérmű kerék felől a kipuff.szelep adja ezt a hangot.De ezért nem veszem le a hengerfejet.. Nekem nem szól semmi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember12, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2007 nekem speedel is van kis szelep csattogás:S mondtam hogy csodát nem kell várni tőle :unsure: rossz himbát vagy hidrotőkét nem javít meg :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
powerup Elküldve Szeptember12, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2007 Nekem nem szól semmi. Mázlista vagy... :unsure: De úgy tudom,a tiéd c14nz-ből átalakított. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Szeptember13, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember13, 2007 Mázlista vagy... :unsure: De úgy tudom,a tiéd c14nz-ből átalakított. Jól tudod. És? Kapott egy bontott SE hengerfejet, ami felújítatlanul lett beletéve (igaz azóta másik van már), vagy a blokknak van köze hozzá? De az is lehet, hogy csak én nem figyelek fel erre a hangra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kontárgyerek Elküldve Szeptember13, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember13, 2007 Folyékony autószerelő nincs :wacko: Bár nekem segített :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Szeptember14, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2007 mondtam hogy csodát nem kell várni tőle :unsure: rossz himbát vagy hidrotőkét nem javít meg :wacko: Áruljátok már el mitől lehet rossz egy hidrotőke. És egyáltalán mi is az? És baj, ha hangosak már? A motorzajokat úgy értem, hogy hidegen kicsit kopogós a hangja, de persze utastérben nem hallható, csak a motor mellől. Melegen pedig apró kopogásokat hallat, de persze az sem zavaró számomra, mivel volt Audi (2.0, 5 henger) motoros autónk, amivel 9 évet jártunk, pedig hangosabb volt ennél mindig is a szelephangja, és sosem kellett a vezérműszíj cserén kívül a motorját bontani. Ha olaj csillapít ezeken a hangokon, akkor hurrá. Meglátjuk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember14, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2007 A hidrotőke egyenlíti ki a szelephézagot automatikusan olajnyomás segítségével. Ha megkopik, akkor elereszti az olajnyomást, és így nem tudja kiegyenlíteni a szelephézagot, ennek eredménye lesz a kattogás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Szeptember14, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2007 A hidrotőke egyenlíti ki a szelephézagot automatikusan olajnyomás segítségével. Ha megkopik, akkor elereszti az olajnyomást, és így nem tudja kiegyenlíteni a szelephézagot, ennek eredménye lesz a kattogás. Aham... akkor most azt írom, hogy értem :wacko: :unsure: És? Csak a hang miatt számít, vagy van működést rontó hatása is?! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Szeptember14, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2007 ...vagy van működést rontó hatása is?! Van. Ha szelephézag van a nem csak a verézműtengely vezérli a szelepeket hanem önálló életet is élnek. Bizonyos határok felett elég komoly károsító hatása is lehet a motorra nézve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Szeptember14, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2007 Van. Ha szelephézag van a nem csak a verézműtengely vezérli a szelepeket hanem önálló életet is élnek. Bizonyos határok felett elég komoly károsító hatása is lehet a motorra nézve. Oookés, tehát durva esetben eltolhatja a szelepek nyitás/zárás idejét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember14, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2007 és idővel tönkre is teszi a szelepeket és a vezérműtengelyt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Szeptember14, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2007 Oookés, tehát durva esetben eltolhatja a szelepek nyitás/zárás idejét. Nemcsak eltolja, de ha nincs állandó kontaktus a szelep és a vezérmű között a szelep elkezd összevissza pattogni és idővel szétver mindent. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 de azért ez csak hangosabb kattogásnál lesz vészes nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 ha kattog, akkor nem jó mindegy szerintem, hogy csak kicsit vagy nagyon Gabi: majd kellene nekem egy 5l-es speed 10W40 talán jövő héten el is tudok menni érte Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 ha kattog, akkor nem jó mindegy szerintem, hogy csak kicsit vagy nagyon Gabi: majd kellene nekem egy 5l-es speed 10W40 talán jövő héten el is tudok menni érte be tudsz menni érte a boltba (11ker kaposvár u. / budafoki mellett a lágymányosi hídnál)? szólj előtte napokban, ha mész, és ott lesz félretéve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Szeptember19, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2007 be tudsz menni érte a boltba (11ker kaposvár u. / budafoki mellett a lágymányosi hídnál)? szólj előtte napokban, ha mész, és ott lesz félretéve. tökéletes helyen van akkor szólok majd, köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
B_Csaba Elküldve Szeptember24, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2007 Full szintetikust és fél szintetikus olajat össze lehet önteni? Azt tudom, hogy az ásványit és a szintetikust nem lehet, mert felhabosodik... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember24, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2007 Full szintetikust és fél szintetikus olajat össze lehet önteni? Azt tudom, hogy az ásványit és a szintetikust nem lehet, mert felhabosodik... Sztem nem, csak egyformákat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember24, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2007 Full szintetikust és fél szintetikus olajat össze lehet önteni? Azt tudom, hogy az ásványit és a szintetikust nem lehet, mert felhabosodik... nem ajánlott. két teljesen különböző olajról beszélünk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember25, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember25, 2007 Ma megint meglepődtem! 3EKm-rel ezelőtt volt olajcserém és egy deci olajat nem evett meg azóta! Ennyivel jobb lenne a hordós anyag,mint bármely kannás? :lol: Agip hordós 15w40 turbódízelbe való van benne. ezek után maradok ennél,mert a hang is jó és enni sem eszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Szeptember26, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2007 miota kicseréltük az alátétet a csavar alatt nekünk se eszi:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kromi Elküldve Szeptember27, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2007 Sziasztok! Kb 1,5 hónapja vettem egy 95' évjáratú 1,6 ECO 16 V - astrát. 148000km-t futott(végig vezetett szervízkönyvvel) Az elmúlt 6 évben egy hölgy használta egy kisvárosban(tőle vettem) és nem nagyon hajtotta. Az olajcsere után arra lettem figyelmes, hogy eszi az olajat (1000 km/ 4dl), továbbá melegen induláskor és alacsony fordulatszámon nem húz csak 3000ford után és még az is problémám, hogy néha reggel nem akar elindulni csak 3.-4. indítózásra ill. a fogyasztása átlag(több országúti menet) 7,5l (szerintem sok). Kérlek benneteket, ha hasznos tanáccsal tudnátok segíteni ezen problémák elhárítását illetően akkor köszönettel várom javaslataitokat illetve a már megszerzett tapasztalataitokra szívesen támaszkodnék! Ilyen jellegű kérdéseket inkább az általános problémákban tegyél fel illetve csak egy helyen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Szeptember27, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2007 hát én csak a fogyira tudok mondani, hogy szerintem nem sok az másnak az 1.4ese megeszi a 7-8 lityót hengerenkénti fecsivel. én hallottam oylat is ha sietős a dolgo és megy a klima 9 lityó, szoval, bár az már G a olaj kajálásra, ecoteknél az se ritka, attol is függ milyen olaj van benne 3-4 indítózás, az már kicsit érdekesebb téma, de majd jönnek a többiek azk mondanak neked okosat:) akku? rendben van? hibát nem jeleza kocsi? mennyire van hideg? bár nekem -20 is is ugy indult, mint nyáron.... gyertyák jok? stb stb... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember27, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2007 Sziasztok! Kb 1,5 hónapja vettem egy 95' évjáratú 1,6 ECO 16 V - astrát. 148000km-t futott(végig vezetett szervízkönyvvel) Az elmúlt 6 évben egy hölgy használta egy kisvárosban(tőle vettem) és nem nagyon hajtotta. Az olajcsere után arra lettem figyelmes, hogy eszi az olajat (1000 km/ 4dl), továbbá melegen induláskor és alacsony fordulatszámon nem húz csak 3000ford után és még az is problémám, hogy néha reggel nem akar elindulni csak 3.-4. indítózásra ill. a fogyasztása átlag(több országúti menet) 7,5l (szerintem sok). Kérlek benneteket, ha hasznos tanáccsal tudnátok segíteni ezen problémák elhárítását illetően akkor köszönettel várom javaslataitokat illetve a már megszerzett tapasztalataitokra szívesen támaszkodnék! Jó minőségű 10W40 olaj kell bele (nem opel olaj), de akkor is sok km van benne, lehet legalább hengerfej generál lesz belőle, ha tenni akarsz valamit érte... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts