opel16v Elküldve November29, 2004 Elküldve November29, 2004 Ez szerintem egy kis tévhitet takar... :) Az olaj a felvett nedvességet hamar "ledobja", ugyanis ha egyszer eléri az üzemi hőfokot, ott az előzőleg felvett nedvesség kipárolog. Ez csak hidegindításnál gáz, de a mai adalékanyagok megoldják a problémát nagyrészt. Nyáron többet amortizálódik az olaj, főleg egy forró napon pl. egy húzósabb előzésnél... Ilyenkor forráspont fölé is szokott menni kicsit, és ezzel ténylegesen csökken a viszkozitási értéke ("hugyosodik"). :)
Qpack Elküldve November29, 2004 Elküldve November29, 2004 Ez szerintem egy kis tévhitet takar... :) Az olaj a felvett nedvességet hamar "ledobja", ugyanis ha egyszer eléri az üzemi hőfokot, ott az előzőleg felvett nedvesség kipárolog. Ez csak hidegindításnál gáz, de a mai adalékanyagok megoldják a problémát nagyrészt. Nyáron többet amortizálódik az olaj, főleg egy forró napon pl. egy húzósabb előzésnél... Ilyenkor forráspont fölé is szokott menni kicsit, és ezzel ténylegesen csökken a viszkozitási értéke ("hugyosodik"). :) Szerintem vitassuk meg ezt is...kinek mi a véleménye erről? :wink:
knight Elküldve November29, 2004 Elküldve November29, 2004 Én majd csak tavasszal, mert az tuti, hogy télen használódik el szinte a legjobban az olaj...sok víz kerűl bele...ezért megváltozik a viszkozitása és a Ph értéke is... :wink: Sztem fölösleges azon agyalni, hogy melyik évszakban jobb, mivel évente úgyis kell mindenképp, illetve adott futásteljesítmény után is, ez mondjuk benzinesnél sztem 10e.
knight Elküldve November29, 2004 Elküldve November29, 2004 És qrvára nem értem, hogy miért mondja még az A2 is azt, hogy 25e km egy ÚJ :shock: :shock: (ami még össze sem kopott) kocsinál hűde milyen jó, meg pénzkímélő dolog (mármint, hogy annyinként kell szervízbe menni). Nem véletlen, hogy pl. az Astra szervízkönyvében is ajánlottak kiegészítő olajcserét annak aki főleg városban használja... sztem már a 20 is túlzás akármilyen "csodaolajat" raknának bele - pedig ugye nem azt tesznek :? )
opel16v Elküldve November29, 2004 Elküldve November29, 2004 Én is a 10e km-t ajánlom csereintervallumnak, marhára meg tudja dobni a motor élettartamát. :) Az meg röhejes egyenesen, hogy a G Astrákra 30e-t mondanak gyárilag. :?
tgabika76 Elküldve November30, 2004 Elküldve November30, 2004 Én is a 10e km-t ajánlom csereintervallumnak, marhára meg tudja dobni a motor élettartamát. :) Az meg röhejes egyenesen, hogy a G Astrákra 30e-t mondanak gyárilag. :? Állítólag már készülnek az olyan motorok, amiknél elég 60 ezrenként megejteni az olajcserét. Mondjuk kamionoknál már most van olyan, hogy 150.000 (!) km-es olajcsereintervallum. Mondjuk ezekhez olyan olaj is kell...
opel16v Elküldve November30, 2004 Elküldve November30, 2004 Csak úgy jó példának: Nekem az Astrában X16XEL moci van, erre gyárilag 10-15 ezer km volt előírva (helyenként változó a 10 v. 15). Ugyanezt a mocit minimálisan módosított hengerfejjel, más szívósorral berakták Z16XE néven a G Astrákba, és akkor meg már 30e km volt írva a szervízkönyvbe. Hogy miért? Mert nem tudták volna eladni az autót, hiszen ekkortájt minden gyártó azzal akarta leszorítani a másikat, hogy kevesebb a karbantartási költség. Ezért a menedzserek egy huszárvágással kijavították a 15-öt 30-ra. Így feleannyi a költség. :) Azért érdemes lenne összehasonlítani, hogy egy ilyen G Astra motor mennyi km-t bír a régi X16XEL-ekkel szemben (az alapvető olajfogyit nem számítva). A kamionok meg más tészta, azoknak a motorja egy évben kétszer hül le teljesen. :)
uhuhu Elküldve November30, 2004 Szerző Elküldve November30, 2004 a mostani diesel motoroknál a 2 év / vagy 50.000 km a csereintervallum. hát nem is tudom..... nekem lenne pénzem hamarabb cserélni az olajat... :roll:
Tom Elküldve November30, 2004 Elküldve November30, 2004 Hi! Mi nemrég mértünk viszkozitást az egyetemen és ott mondta a mérésvezető fószer (petrolkémikus vegyészmérnök 8) ), hogy az elmúlt 10-15 évben semmi olyan változás nem történt az kenőolajok összetételében, ami indokolná a csereperiódus kétszeresére növelését! És arról sem nagyon tudott, h. a motoranyagokon javítottak volna ennyit, szóval nagyon gyanús, hogy parasztvakítás ez 30ezer! Én személy szerint 10e km-ként cserélem (Mobil 1 S 5W-40), enniyt szerintem megérdemel. :wink: Tom
knight Elküldve November30, 2004 Elküldve November30, 2004 (Mobil 1 S 5W-40), enniyt szerintem megérdemel. :wink: Tom Ööö izé nem túl lágy az 5W ??? (mondjuk nemtom milyen gép, de pl. Astra benzinbe sztem az lenne...)
Tom Elküldve November30, 2004 Elküldve November30, 2004 1.4 16V (x14xe) 90 kiváló, telivér, pompás, német, pej paripával (gyárilag... 8) ). Hát szerintem pont határeset, de hidegindításkor így gyorsabban kap kenést motor és sajnos az én gépem sokat megy rövid távra és aztán pár óra múlva onnan vissza (hideg motor->indítás->menés->megállás->motor kihülés->újabb indítás, végtelenciklus áll fenn). De normál használatra lehet hogy tényleg jobb a 10W, mert az sem jó, ha túl vékony az olaj, ugyanis akkor meg a kenési rendszer végére (mondjuk a vezérműtengelynél) lesz túl alacsony az olajnyomás. De ez nagyban függ a motor kopottságától is. Szerintem. De javítsatok ki ha tévedek, ahogy olvastam a hozzászólásokat nálam jóval okosabb emberek vannak itt, szóval ők biztos jobban otthon vannak ebben a témakörben (is). Üdv Tamás
knight Elküldve November30, 2004 Elküldve November30, 2004 Nekem is ugyanilyen moci van, én régen (asszem a Totalcar Autódoktorban) olvastam azt, hogy az 5w túl lágy ehhez. Sajnos nekem is sokszor van rövidtávon használva, de ezzel együtt is szerintem 10W40 : ez a gyári ajánlás, nyilván nem véletlenül.
Tom Elküldve November30, 2004 Elküldve November30, 2004 Nekem ezt két Opel szervíz is ajánlotta (mondjuk ez nem jelent semmit :) ) városi használatra, de csak párszáz forinttal volt drágább, szóval nem hiszem, h. nagyon át akartak volna verni. De ezért elgondolkodtató, amit írtál, kíváncsi vagyok hogy a többiek 5W töltenek-e bele. Tamás
knight Elküldve November30, 2004 Elküldve November30, 2004 Mifelénk erősen 10W40 hangulat uralkodik :) Abból régen a gyári volt az ász, most talán annyira nem jó, ezért többen a Valvoline Durablend-et használják, asszem legközelebb nekem is az lesz.
Tápiószecső Elküldve November30, 2004 Elküldve November30, 2004 Mifelénk erősen 10W40 hangulat uralkodik :) Abból régen a gyári volt az ász, most talán annyira nem jó, ezért többen a Valvoline Durablend-et használják, asszem legközelebb nekem is az lesz. Azért van aki a Maxlife-ot nyomja. Mert ugye nem mindenkinek van kevés kilométeres autója. :twisted:
Tom Elküldve November30, 2004 Elküldve November30, 2004 Hát jó, akkor a legközelebbi cserénél majd én is beállok a sorba! :) Nehogy már emiatt ne lehessek teljesértékű MOTE tag! :) :D
knight Elküldve November30, 2004 Elküldve November30, 2004 Azért van aki a Maxlife-ot nyomja. Mert ugye nem mindenkinek van kevés kilométeres autója. :twisted: Lehet, hogy az enyém sem az, csak azt hiszem :oops: :)
PetiGSI Elküldve December1, 2004 Elküldve December1, 2004 Olajcsere elött vagyok (sacc. ~3000km telt el olajcsere óta de már az olaj tiszta fekete) Eddig opel 10W40-et töltöttem bele de azt vettem észre nagyon gyorsan elhasználódik :wink: Mit érdemes beletölteni az autóba? 131xxx km van benne.......... Maradjon 10W40 vagy próbálkozzak 5W40-el ? (bár 5W40 lehet túl híg)
Corsa C GSi Elküldve December1, 2004 Elküldve December1, 2004 Olajcsere elött vagyok (sacc. ~3000km telt el olajcsere óta de már az olaj tiszta fekete) Eddig opel 10W40-et töltöttem bele de azt vettem észre nagyon gyorsan elhasználódik :wink: Mit érdemes beletölteni az autóba? 131xxx km van benne.......... Maradjon 10W40 vagy próbálkozzak 5W40-el ? (bár 5W40 lehet túl híg) Ha fekete, lehet, hogy elégeted. De télen? Mikor raktad bele? Meg kéne próbálni valamit, ami jobban bírja a meleget. 10-50, 10-60? Az 5-40-et szerintem kajálná.
opel16v Elküldve December1, 2004 Elküldve December1, 2004 Peti! Maradj csak a 10W40-nél! Próbáld ki a Valvoline TopGard/DuraBlend típust, szerintem nagyon jó az ár/érték arány és a minőség. :)
iqbéla Elküldve December1, 2004 Elküldve December1, 2004 PetiGSI, nekem ugyan tudományom nincs 10w-40 és 5w-40 ügyben, de tapasztalatom és nagyon jó fülem, az van. 2003. decemberében Uhuhu tanácsára 5w-40-et pakoltam a kocsiba, mondván, hogy hígabb, hamarabb bejut a hidrotőkékbe, hidegen is, stb. És lőn csoda, való igaz, onnantól sokkalta hamarabb befogták a hidrotőkék, sőt, némileg jobb hangja lett a motornak (nem magamnak magyaráztam be, szvsz elég jó fülem van :) ) Mondták a népek, hogy enni fogja. Hát nem ette. Mivel az ismerősök tudtak éppen "akciósan :wink:", vettem is rögtön +5 litert, gondolván, hogy legrosszabb esetben majd utántöltögetem. Azóta ment a kocsi kábé nyolc-tízezer kilométert. Az öt liter pluszból most is megvan 3,5, pedig töltögettünk a bátyám kocsijába is (x20xev) belőle. Igaz, hogy mind az enyémben, mind a bátyáméban volt közben egy olajcsere, de mindenesetre nem tartom egy komoly fogyásnak. Én olyannyira ezt ajánlanám, hogy nemsokára ismét ezt fogom töltetni bele olajcserekor.
PetiGSI Elküldve December1, 2004 Elküldve December1, 2004 IQBéla. Erre én is gondoltam. (főleg,hogy hidegen GSI az DSI :wink: ) OK. Akkor lehet,mégis kipróbálom az 5W40-et hátha :wink: Mondjuk a 10W40-et nem eszi remélem az 5W-t sem fogja......... Még alszom rá egyet (fő a magabiztosság) :)
iqbéla Elküldve December2, 2004 Elküldve December2, 2004 (főleg,hogy hidegen GSI az DSI :wink: ) Nem DSI, hanem TDSI, mert menne az hidegen is, csak nem szabad :evil:
Recommended Posts