Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Én nem tartok tőle hogy bármi baja lenne, az olajtól (mármint a 15W40- es től). 150 e km elég sok ahhoz, hogy nagyobb legyen az illesztési házag a kopó alkatrészeken, és a hidrotőke is csendesebb lesz tőle. Javasolnám a Metabond adaléhot hozzá. Ártani nem fog, sőtt.

Csak abba gondolj bele,hogy ez a motor az 1.6D nagy testvére,100ccm-vel nagyobb,de szinte ua.

Amikor az a blokk készült a tervezőasztalon nem nagyon voltak überfaca olajak. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Koszi szepen a valaszokat, a lenyeg hogy gondot nem fog okozni, viszont az a Metabond adalek az konkretan mire is jo? Milyen pontos megnevezessel keressem a boltban, mibe kerul egy olyan?

Ahol lehet kapni ott meg tudják mondani melyik lesz a legjobb a vasba. Az ára Kb. 6-8e magyar kavics, és ezért egy 250 ml-es flakont kapsz, amit bele kell önteni a motorolajba. Magyon figyelj oda az olajszintre nehogy tultöltsd, mert Metabond ide, vagy oda, a szimeringet ki fogja nyomni.

Link to comment
Megosztás:

Ahol lehet kapni ott meg tudják mondani melyik lesz a legjobb a vasba. Az ára Kb. 6-8e magyar kavics, és ezért egy 250 ml-es flakont kapsz, amit bele kell önteni a motorolajba. Magyon figyelj oda az olajszintre nehogy tultöltsd, mert Metabond ide, vagy oda, a szimeringet ki fogja nyomni.

Ez valamilyen speciális adalék a 15W-40-es olajhoz? Vagy olyan, mint a többi? Mi a funkciója pontosan? Azért kérdezem csak, mert az olajszakértők nem szoktak semmiféle adalékot javasolni arra hivatkozva, hogy az adalék negatív hatással lehet az olaj tulajdonságaira (lásd a Prolonggal, Militeccel és társaival szerzett negatív tapasztalatokat). A jó minőségű motorolaj általában teszi a dolgát adalék nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Ez valamilyen speciális adalék a 15W-40-es olajhoz? Vagy olyan, mint a többi? Mi a funkciója pontosan? Azért kérdezem csak, mert az olajszakértők nem szoktak semmiféle adalékot javasolni arra hivatkozva, hogy az adalék negatív hatással lehet az olaj tulajdonságaira (lásd a Prolonggal, Militeccel és társaival szerzett negatív tapasztalatokat). A jó minőségű motorolaj általában teszi a dolgát adalék nélkül.

Ez nem a kamu kategória!

Link to comment
Megosztás:

Ez valamilyen speciális adalék a 15W-40-es olajhoz? Vagy olyan, mint a többi? Mi a funkciója pontosan? Azért kérdezem csak, mert az olajszakértők nem szoktak semmiféle adalékot javasolni arra hivatkozva, hogy az adalék negatív hatással lehet az olaj tulajdonságaira (lásd a Prolonggal, Militeccel és társaival szerzett negatív tapasztalatokat). A jó minőségű motorolaj általában teszi a dolgát adalék nélkül.

Eggyetlen negatívuma az ára. Én már több autómban használtam, és csak jót tudok róla mondani. Mézd meg a prplong rekláját, gondold végig, és képzeld el hogy nem hülyeség, csak amerikaiul csinálták. :unsure:

Tény, hogy rontani nem tud, mert nem rakodik le sehol mint a teflonos izék, de Opel1.6v Ralybajok Gábor potossabb infót tud mondani a működéséröl.

Link to comment
Megosztás:

Ez nem a kamu kategória!

Egyik említett termékre sem állítom, hogy kamu kategória lenne. Nem is tehetném, hiszen nincs saját tapasztalatom egyik adalékkal sem. Azt viszont állítom, hogy sokan szereztek már negatív tapasztalatokat (is!) az olajadalékok használatakor. Nem véletlen, hogy több elismert olajgyártó cég nem vállal felelősséget, ha az általuk előállított olaj utólagos adalékolása káros következményekkel járt. Nézzétek meg a hivatalos terméklapok alján lévő kisbetűs szöveget (pl. Castrol, OMV, MOL)!

Tanulságos elolvasni a Miért jobb? oldalt a

http://www.militec.hu/militec.html

oldalán. Ott egy erőteljes PR-szöveget lehet olvasni részigazságokkal és elrettentő képekkel tarkítva, amelynek célja, hogy a Militec "felsőbbrendűségét", illetve a többi adaléktípus hátrányát alátámassza. Utalhatnék a Prolong reklámízű oldalára, vagy akár a Bishop's Original GYIK oldalára is (http://www.adalek.hu/index.php?act=2). Mindhárom termék honlapján bőséges "bizonyítékot" találtak arra, hogy mennyire hasznos és előnyös ezeknek az adalékoknak a használata.

Az Index motorolaj fórumában viszont azoknak az autótulajdonosoknak a beszámolóját olvashatjátok el, akik huzamos ideig használtak ilyen típusú adalékokat, és utólag megbánták. Lásd még az alábbi véleményeket egy olajszakértőtől:

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/060629a/

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070319c/

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070427a/

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070412d/

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070324f/

Egyszóval korántsem olyan egyértelműen pozitív az adalékok hatása, mint ahogy a rajtuk lévő cimkéken szerepel. Pozitív és negatív tapasztalatokat egyaránt lehet szerezni a használatukkal. Ahhoz pedig, hogy valaki a kémiai reakciókhoz felelősségteljesen hozzá tudjon szólni, komoly szaktudással rendelkező vegyészmérnöknek kell lenni.

Link to comment
Megosztás:

hu ez az olajdoki tisztára olyan, mintha érdekelt lenne valamiben... mindenkit lebeszél az adalékról, és ő még csak 1 olyannal találkozott, ami jó lenne.

amúgy a metabondot és a prolongot nem kellene egy lapon említeni.

Az olajbeöntőn megjelenő habosodásra is érdekes válasza van.

a Militec-1 meg valami olyasmi lehet, mint a metabond.

Link to comment
Megosztás:

amúgy a metabondot és a prolongot nem kellene egy lapon említeni.

Így van, főleg a prolong nem túl jól eltalált marketing stratégiája miatt.

Aki meg már látott csapágygörgő tesztet sima olajjal és adalékolt olajjal, kb ismerheti

a különbséget a két eset között. Ez az adalék arra való, hogy rendszeres használata

mellett megnő a motor élettartama, és jobb lesz a hatásfoka (így általában alig észrevehetően

ugyan, de a fogyasztása is). Csodára viszont nem képes (egyesek állítása ellenére sem :unsure: ).

Azzal meg messzemenően nem értek egyet, amit olajdoki mond: hátrányos az adalék,

mivel "összeveszhet" az olaj adalékaival. Teljesen mást (polikerámia részecskéket) tartalmaz

egy ilyen metabond adalék, ami teljesen beépül a fémfelületbe. Semmi köze az olaj

gyári adalékolásához, azok csak az olaj tulajdonságait szabályozzák.

Link to comment
Megosztás:

hát én mást nem probáltam, csak a metabondot, de hallani érezni lehet, hogy nem árt a kocsinak.

hallani a hangján lehet természetesen, érezni a gyorsuláson a motorféken(én legalábbis ott is éreztem) illetve a kipufogón is lehet, mert én akárhogy taposom neki nem kormosodik a vége, más astrán pedig láttam már.

sőtt mikor mi elhoztuk ezt ennek is kicist az volt a vége.

egy hátránya itt jön elő, több viz jön ki talán és a "krom " véget gyakrabban kell cserélni:D

Link to comment
Megosztás:

Már látom, hogy kisebbségi álláspontot fogok képviselni, de bízom abban, hogy ennek is helye van itt a fórumon. Én biztosan nem sajnálnám a pénzt a korábban említett olajadalékokra (legyen az bármilyen, Bishoptól a Prolongig), ha meg lennék győződve a használatuk jótékony hatásáról és arról, hogy biztosan nem okoznak kárt. Tegnap egy órán át beszéltem egy vegyésszel, aki csak megerősített abban, hogy ne használjam ezeket. Nemcsak azért, mert drágák, nemcsak azért, mert a PR-anyagokkal ellentétben ezek nem csodaszerek, hanem azért sem, mert adott körülmények között kárt is okozhatnak. Hasonlóképpen egy gyógyszerhez, amelynek adott esetben negatív mellékhatása lehet.

Nem akarom azt a benyomást kelteni, hogy ellenkampányt csinálok. Nem vagyok tribológus, és ahogy már fent is írtam, nincs saját tapasztalatom az adalékokkal. A korábban említett termékeken túl én bármikor nagyon szívesen ajánlok még mindenkinek más adalékokat is kipróbálásra, például:

http://autozz-olcsobban.com/

(Tanulságos elolvasni a sajátos marketing szöveget, illetve megnézni a filmet.)

Nem kételkedem abban, hogy ezek a termékek tényleg számos előnyös tulajdonsággal rendelkeznek, bár a PR-anyagok nekem túlzónak tűntek. Ha megnézitek a három hasonló hatásmechanizmussal rendelkező termék (Lubetec, Metabond, Militec) honlapját,

A Lubetec hatásmechanizmusa menüpont http://www.llac.hu/1/lubetec.htm

A Metabond kémiája és fizikája menüpont http://www.metabond.hu/ (pdf-fájl)

Miért jobb? menüpont http://www.militec.hu/militec.html

akkor anélkül, hogy a pontos összetevőket ismernénk (hiszen ezek nyilván ipari titkok), pusztán a dokumentációkból világosan kiolvasható, hogy milyen vegyületek, illetve molekulák képezik az adott termék alapját. A vegyész, akivel beszéltem, a molekulák alapján levezette azokat a bomlási folyamatokat, amelyeknek a bekövetkezése károkat okozhat a motorban (a legveszélyesebb mindig a halogénezett szénhidrogének magas hőmérsékleten történő sósavvá bomlása). Az egyes autótulajdonosok által gyakorlatban tapasztalt problémákat (lásd például Index motorolaj fórum) tehát elméleti úton könnyen igazolni tudta. Hangsúlyozom, hogy ez úgy értem, mint a gyógyszernél a mellékhatást, tehát nem a pozitív tapasztalatokat szerzők álláspontját vonom kétségbe.

Ezek a termékek biztosan jók, de ami jó a tengeralattjáróba, a fűnyírógépbe és a vadászpuskába, az nem feltétlenül jó ugyanúgy egy belsőégésű motorba. Másrészt ha a termékek dokumentációjából is kiderül, hogy a bomlás káros következményekkel járhat, akkor nemhogy a megkérdezett vegyész (aki kapásból több érvvel replikázott), de még egy magamfajta laikus számára sem megnyugató az a kitétel, hogy a bomlás ezért meg ezért nem következhet be.

Tiszteletben tartva mindenkinek az ellenvéleményét, tömören összefoglalva az álláspontom: drágának és egyes negatív tapasztalatok miatt rizikósnak tartom a különböző adalékok használatát a MOTORBAN.

Link to comment
Megosztás:

hát erre egyszerűen nem tudok mit mondani csak ezt:

ne használd ha ennyire nem akarod elhinni pl Gabinak aki joideje versenyzik vele, vagy nekem aki még a 20 éves Wartburgba is belerakta a benzinhez való adalékot, és érdekes modon nem kellett többet gyertyát pucolni, mert hidegbe beköpte volna, és a motort se marta szét a sok sav amirlő beszélsz...

másik dolog, hogy a lebomlási ídő mennyi is??

mert pl ha csereperiodus alatt le se zajlik akkor nem kell vele foglalkozni.

a kémikus meg kémikus, nem pedig mechanikus!!!

az autoba pedig inkább mechanika van mint kémia.

egyébként visszatérve az adalékra.

mindnebe van alapbol adalék a benzintől kezdve az olajokig mindenbe.

ha ennyire nem lenne jó az adalék, akkor a bmw ---> stb miért ajánlja ezt és ezt az adalékot szerinted??

az hogy nem a metabondot ajánlják sokan vagy nem egy másikat, az meg pusztán annyi hogy meik cégnek sikerül befurakodni.

ennyi

talán neked is meg kellene nézni egy csapágytesztet....

illetve oylanokkal is beszélni, akik nem csak elméletben tudnak hozzászolni, hanem gyakorlati TAPASZTALATUK is van

én nem jártam utána dolognak, láttam amit láttam saját szememmel, kiprobáltam bevált.

Link to comment
Megosztás:

Én közben halkan megjegyezném, hogy a Veki motorja 800km elteltével szépen elcsöndesedett, a hidrotőkék sem beszélnek már.Ebként Metabond Speed 10W40 ment bele. :unsure:

Én ugyanezt raktam a Corsába a legutóbbi olajcserekor és már betöltésnél egy érdekes dolgot vettem észre: 1-2 csepp félrement és rácsöppent a motorra. Miután beletöltöttem, amennyi kell, ronggyal letöröltem a félrement cseppeket és azt vettem észre, hogy ahol így letöröltem tök szép tiszta lett a motor. Szerintem lehet, hogy jót is tenne neki ezzel áttisztítani az egészet :wacko: De viccet félretéve elgondolkodtató, hogy belül ez milyen jótékony lehet.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Novyy!

Ahogy fent is írtam: tisztában vagyok azzal, hogy kisebbségi véleményt képviselek, és teljesen igazad van: magamra vessek, hogy nem használom ezeket a termékeket. Hangsúlyozottan írtam többször is, hogy nem vonom kétségbe a pozitív hatásokat.

Kérlek, engedj meg néhány pontosítást!

1. "aki még a 20 éves Wartburgba is belerakta a benzinhez való adalékot"

Üzemanyag-adalékokról nem volt szó, amit írtam, az csak a motorolaj-adalékokra vonatkozott (kérlek, most ne köss bele az elnevezésbe, hogy a Militec és a Metabond nem az a hagyományos értelemben, a köznyelvben elterjedt kifejezést használom).

2. "másik dolog, hogy a lebomlási ídő mennyi is??"

A lebomlási időről úgy írsz, mint a radioaktív részecskék felezési idejéről. A bomlás szó itt egészen mást jelent, és nem x ezer km-ben mérhető.

3. "a kémikus meg kémikus, nem pedig mechanikus!!!"

Nem értem, hogy éppen a motorolaj és az adalékok témakörnél hogyan akarod száműzni a vegyészeket (vagy az ő szaktudásukat), akiknek kiemelt szerepük és feladatuk van ezeknek a termékeknek a megalkotásakor. Az esetlegesen felmerülő problémák, amikre én utaltam, teljes mértékben kémiai vonatkozásúak.

4. "ha ennyire nem lenne jó az adalék, akkor a bmw ---> stb miért ajánlja ezt és ezt az adalékot szerinted??"

Költői kérdés: Ha nem jó a GM olaj, akkor miért ajánlja az Opel minden kézikönyvében??? A fenti, visszaolvasható hozzászólásomban nagyon óvatosan fogalmaztam, és nem írtam azt, hogy nem jó az adalék. Abszolút mértékben elismerem a pozitív hatásait. Egyszerűen arról van szó, hogy LEHETNEK káros hatásai is. Az életben kismillió dolgot tudnék felsorolni, amit neves gyártók ajánlottak, és egy-két évtized múlva bebizonyosodott a káros hatása (a korábban használt fogamzásgátló tablettáktól a máig naponta fogyasztott élelmiszerekig, amelyekben olyan tartósítószerek és egyéb adalékok vannak, amelyek a halálunkig sem bomlanak már le a szervezetünkben). Ha a témánál maradunk, akkor elegendő megnézni a tribológia történetében a korábbi évtizedek sikertelen kenéstechnikai próbálkozásait, amelyek mára vakvágánynak bizonyultak.

5. "talán neked is meg kellene nézni egy csapágytesztet....

illetve oylanokkal is beszélni, akik nem csak elméletben tudnak hozzászolni, hanem gyakorlati TAPASZTALATUK is van"

Meghallgattalak Benneteket, köszönöm és őszintén hálás vagyok azért, hogy a saját tapasztalataitokat megosztották velem itt a fórumon. Elolvastam azonban az interneten azokat hozzászólását is, akik nem pozitív, hanem negatív tapasztalatokat szereztek (pl. Index motorolaj fórum). Ezek is abszolút gyakorlati, empírikus tapasztalatok voltak, éppen ezek indítottak arra, hogy laikusként megpróbáljak tájékozódni. Visszautalva a BMW-s példára: ugyanígy tettem, amikor hajdanában a GM olajjal mások negatív tapasztalatokat szereztek, tudatlan autótulajdonosként megpróbáltam utánajárni, hogy mi lehet ennek a hátterében.

6. "én nem jártam utána dolognak, láttam amit láttam saját szememmel, kiprobáltam bevált."

Teljes mértékben elhiszem Neked, és kifejezetten örülök, mert akkor az autódnak csak jót tettél.

Köszönöm az ellenvélemény tolerálást.

Link to comment
Megosztás:

azért kíváncsi lennék, polikeramikus részecskék esetében milyen bomlásról beszélünk... erről kérdezd

inkább a vegyész ismerősöd. :wacko: az adalékoknál egyébként szabályozva van a savképzési lehetőségük,

ilyesféle bajt biztos nem okoz.

de mindenkinek szíve-joga, hogy eldöntse, használ-e ilyet. te ezek szerint fázol tőle egyéni vélemény

alapján, hát ez van :unsure:

Link to comment
Megosztás:

ha mindig, mindennek aminek káros hatása LEHET, nem használnánk, akkor még mindig gyalog járnánk, és nem 21. század lenne, hanem a pattintottkőkorszak...

a csapvíz fertőtlenítése is ártalmas lehet. A levegő belélegzése is. :unsure:

Egy biztos, én használom a metabondot, és engem opel16v Gáborunk versenyautós tapasztalatai, aztán a görgős teszt győzött meg teljesen. :lol:

ja, majdnem elfelejtettem... vegyész vagyok... :wacko:

Link to comment
Megosztás:

ha mindig, mindennek aminek káros hatása LEHET, nem használnánk, akkor még mindig gyalog járnánk, és nem 21. század lenne, hanem a pattintottkőkorszak...

a csapvíz fertőtlenítése is ártalmas lehet. A levegő belélegzése is. :unsure:

Egy biztos, én használom a metabondot, és engem opel16v Gáborunk versenyautós tapasztalatai, aztán a görgős teszt győzött meg teljesen. :lol:

ja, majdnem elfelejtettem... vegyész vagyok... :wacko:

Így van, a puding próbája az evés, és felejtsük el a kőkorszakot.

Link to comment
Megosztás:

astrás

, hát járj utána nyugodtan, de aki csak kiprobálta itt senki se panaszkodik.

egyébként csak egy ellenvéleményt mutatsz nekünk a metabonddal szemben??

szerintem kiváncsiak a többiek is kinek mi baja lett az adalékokkal, amik metabondosak.

Félreértettél, az ellenvélemény a sajátom volt. Az összes többi résztvevő, illetve felsorolt dokumentum nekem jelentett hivatkozási alapot, ezeknek viszont korrekt módon megadtam az elérhetőségét. A korábbiakban nem konkrétan a Metabondról volt szó, hanem általánosságban az adalékokról.

Link to comment
Megosztás:

azért kíváncsi lennék, polikeramikus részecskék esetében milyen bomlásról beszélünk... erről kérdezd

inkább a vegyész ismerősöd. :wacko: az adalékoknál egyébként szabályozva van a savképzési lehetőségük,

ilyesféle bajt biztos nem okoz.

de mindenkinek szíve-joga, hogy eldöntse, használ-e ilyet. te ezek szerint fázol tőle egyéni vélemény

alapján, hát ez van :unsure:

Gábor! Itt a fórumon felbukkanó tapasztalatlan újoncokkal együtt kezet kellene csókolnom Neked a hónapokon át nyújtott sok tanácsért és segítségért. Éppen ezért bánt, hogy a hála kifejezése helyett az adalék témában ilyen konok és makacs vagyok veled szemben (is), ráadásul úgy, hogy a Metabond-kérdés személyesen is érint téged. A helyzetet azonban Te fogalmaztad meg a legjobban: egyszerűen nyuszi vagyok, és nem merek semmilyen adalékot használni.

A vegyész ismerősömmel tegnapelőtt beszéltem csak, azóta nem kérdeztem 900 km távolságból. A kémiai reakciókat nem tudom levezetni, de a lényeget megpróbálom visszaadni:

1. Metabond M és a Metabond C egyaránt tartalmaz oldószert, ahogy a termékleírásban is szerepel. A különbség csupán annyi, hogy a Metabond C kevesebbet. Ennél a két terméknél tehát meglehetősen valószínű, hogy a motorolajjal kapcsolatba lépnek (az olaj hígulHAT, kenési tulajdonságok megváltozHATnak).

2. Ahogy Te is utaltál erre már kétszer, a polikerámiás komponensekkel ellátott termékek az igazán érdekesek, mint például a Metabond Gold. Ha Mackósajt vegyész, akkor remélhetőleg megerősíti azt, amit az általam megkérdezett vegyész is mondott, hogy már maga polikerámia szó sem tudományos, hanem egy ipari elnevezés. Ha a Google-ban angolul beütitek a szót, akkor könnyen rátalálhattok az Amerikai Szabadalmi Hivatal oldalaira is, ahol különböző értelemben használják a kifejezést különböző szabadalmak kapcsán. A Metabondnál is azért nincsenek feltüntetve a polikerámiás komponensek részletesen, mert a pontos összetétel minden bizonnyal ipari titok. Ebből fakad szvsz az is, hogy a Metabond kémiája és fizikája pdf-fájl végig METABOND-molekulaként emlegeti azt a molekulát, amiről csak annyi derül ki, hogy a Lubetechez és a Militechez hasonlóan egy fémorganikus vegyületnek és egy szénhidrogén-komplex vegyületnek a kombinációjáról van szó.

Ez az első pont, innentől kezdve ugyanis információhiány folytán tisztán elméletileg levezetni, illetve igazolni az összes folyamatot, nem lehet. A vegyész sarokba van szorítva, maradnak a független tesztek. Az elvégzett pozitív eredményű tesztek és számos referencia fogja legitimálni a terméket a piacon. Ezek egy része persze kísérleti jegyzőkönyv, ami egy pillanatnyi állapotot tükröz, nem a hosszútávú használat elemzését.

Itt jön a második pont, a sok kérdéssel: egy nyilvános csapágyteszt vagy más kísérletek felhozata nem feltétlenül bizonyítja azt, hogy a motorban is ugyanez a helyzet áll fenn. Ott a megválaszolatlan kérdés, hogy a Metabondnál lebomló mono- és diszulfidok bomlástermékei biztosan nem lépnek-e reakcióba a kenőanyaggal, illetve annak bármelyik adalékával. Minden komponensre biztosan nem lett tesztelve, és hasonlóképpen elmondható a kenőanyagokkal kapcsolatban is, hogy a motorolaj gyártók (lásd a korábbi hozzászólásomban említett példákat a felelősség áthárításával kapcsolatban) sem készítik fel a termékeiket erre. A Metabond kétségkívül kimagaslóan jó súrlódáscsökkentő hatással bír, sőt a marketing anyagban az is szerepel, hogy kialakul az ideális állapot, a folyadéksúrlódás. Ezzel a kenési funkció nyilvánvalóan fel lett javítva, de az új helyzetben, éppen a mikrobarázdák kisimítása és a Metabond által létrehozott új réteg révén a hengerfal kenőolaj tárolási képessége csökken, és a kenőanyag egyéb funkciói (pl. korrózióvédelem) hátrányt szenvednek. A Metabond a súrlódásból vezet le mindent (súrlódási hőmérséklet csökkenése, üvöltés megszűnik stb.), de ez nyilvánvalóan csak részigazság, és nem más, mint a pozitív hatásoknak a kiemelése. Továbblépve: a korszerű motorolajok IS kötődnek a fémekhez valamilyen bipoláris molekulaszerkezettel, és nem tudni, hogy egy harmadik anyag erre a kapcsolatra milyen hatással van.

Bizonyára van még néhány kérdés a motor kopottságával, a hőmérséklettel, az adalékolással stb. kapcsolatban, de már a leírtak is messze meghaladják szerény tudásomat.

Laikusként tehát továbbra is úgy látom, hogy olyan ez, mint amikor nincs különösebb bajom, mégis rendszeresen beveszek egy csodaszert (remélve, hogy tovább élek ettől), amelynek lehetnek mellékhatásai. Egyes termékeknél biztosan vannak, mert ez kiderül az alkotóelemekből és a tapasztalatokból, ahol pedig nem derül ki, ott nem lehet pontosan tudni és tudományosan igazolni, mert ipari titokról van szó. Ettől még a Metabond a piacon kétségkívül elsőkategóriás márka és termék.

Link to comment
Megosztás:

Én csak azért a metabondról beszélek, mert csak ezzel van tapasztalatom, csak ezt ismerem.

Tény, hogy engem sem avatnak be ipari titkokba, de azért voltam én már "nagyokos" kémia versenyen

is korábban, szal át tudom valamennyire látni a mérnöki oldalon is.

Nem kívánok viszont most esszéket írni, mert van más dolgom is sajnos bőven melóügyileg.

Annyit mondanék csak el, hogy én inkább gyakorlati oldaláról közelítem meg a dolgokat, persze

nem mellőzve az elméletit sem, de mégis inkább a másik oldal a fontosabb...

Történt mégpedig, hogy kaptam úgy 3 éve egy kanna speed olajat+adalékot a metabondtól, próbáljam

már ki a versenygépben. Éppen akkor raktuk össze az új motort, gondoltam bejáratni legalább jó lesz.

Aztán jól meg is szivatott minket, szedtük szét az olajhűtő termosztátházát, azt hittük megszorult.

Erre ráment egy napunk, mire rájöttünk, hogy nem a termosztáttal van a gond, hanem egyszerűen

annyival jobb az olaj által biztosított kenés, hogy etapon nem nyit ki soha az olajhűtő termosztát

(előtte valvo olajjal mentem egy évig, annál mindig nyitogatott). Tehát a surlódás/jobb kenés része

kipipálva. Minő öröm! :unsure:

Ezután teltek a hetek, hónapok... megtetszett a kezdeti tapasztalatok alapján ez a márka. Cserénél

már én mentem utána a metabondnak, és azt tettünk bele egész évben. Közben örömmel vettem

tudomásul, hogy az addig évekig hangoskodó (futam után mindig dízel volt a motor) hidrotőkék

nem szólalnak meg a gyors km-ek teljesítése után sem. Ezzel kipipálódott a terhelhetőségi

tesztje is. Öröm és boldogság! :wacko:

Aztán év végén, miután túltettük magunkat számos versenyen, az autót lábon hordtuk kiállítani,

szerelőhöz, stb, szal kapott sok km-t, szét kellett szedni a motort, mert plusz pacikat terveztünk

még beleinvesztálni. Ekkor jött az igazi meglepetés, a hengerfalakon még ugyanúgy ott voltak a

hónolás nyomok, mint amikor összeraktuk egy évvel előtte. A dugók is ugyanolyan szoros illesztésben

voltak. Hát ez tök jó, mert akkor a blokkhoz hozzá sem kell nyúlni... úgy megörültünk magunknak,

főztünk is mindjárt egy jó bográcsgulyást, a navigátoromat meg az este végén úgy kellett kiszedni

egy embernyi magas árokból, mert beletévedt a láda sör ünnepi elfogyasztása miatt. :lol:

Ezzel tulajdonképpen minden általad említett negatív elméleti aggódás kipipálható.

Ugyanis ha az adalék rontana valamit is az olaj kenőképességén, vagy bármit is negatívan

befolyásolna az olaj vagy a blokk kémiájában, akkor nem lett volna az egész éves nyúzás után

ilyen szép állapotban. Tudni kell, hogy előtte az előző blokkot úgy vettem ki ennyi nyúzás után,

hogy lötyögtek benne a dugók, ki is lett kukázva.

Én ezt tudom mondani, gyakorlati oldalról. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.