Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

én még nem cseréltem de gabitol azt hallottam vagyis olvastam, hogy le kell szedni a váltó alján egy lemezt és akkor folyik amerre akar, aztán a gumit megtisztitani ami benne van, és felőlről kell beletölteni a legtetején van egy szelep szuszogó vagy micsoda:D és azt kell kitekerni és azon kerestül feltölteni, és aszintet pedig oldalrol egy lyukon keresztül ellenőrizni egy drékszögben meghajtott valamivel, és bizonyos távolságira kell lennie az olalynak onnét:)

szoval én ennyit tudok:)

Link to comment
Megosztás:

...le kell szedni a váltó alján egy lemezt és akkor folyik amerre akar...

Na, akkor ugyanúgy van, mint a Morzsán. A szerelős könyv is úgy írja, hogy le kell szedni a differenciálmű fedelét. A betöltő (ami egyben a levegőzője is) meg egy pici rész, szóval valószínű kell majd tölcsér is. Elképzelem, hogy leeresztésnél fekszik az ember alatta és az a majdnem 2 liter jó kis dzsuvás olaj mind a nyakába... majd kell egy lavór :) Nekem 1,8 litert ír, úgyhogy majdnem két flakon tartalma belemegy. Metabond GL-4 80W90 -et akarok majd belerakni. Az jó bele szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Mindenkinek milyen szép adatok vannak fogyasztás szinten!

Nekem csak nem jön ki 7,4 alatti.Lehet, hogy a pedálállás miatt. :)

Mondjuk előztem le pályán CLS500-at is.Nem is értették,mit csinálok a seggükben.Persze rendes voltam és nem villogtattam, megvártam mig lehúzódnak.

Az is igaz, hogy siettem.

Bár ezzel az ismerősök szivatnak; hogy biztos tolatott.

Link to comment
Megosztás:

5.9 liter az szép:S

amugy az az 500as igencsak nem sietett sehova szerintem:)

mi touareget előztünk vagy 4szer mert ha 130al mentünk ki kelett előzni de ha 110re lassultunk valami miatt egyből kielőzött, lehet neki a tempomat beragadt::)

ja igen természetesen metabondos cucc van benne

olaly+adalék is

am teljesen egyformaa mocink csak ez a környezetvédelmi előírásoknak jobban eleget tesz vagy mivan ezzel

1.4 8v xc14nz

Link to comment
Megosztás:

Na csak hogy megtörjem a csendet, még a múlthéten kapott friss metabond speed 10-40-es olajat a drágám! Ráfért szegényre, mert sajna a hátsó főtengelyszimmeringem cserére szorul, ugyanis annak köszönhetően fogyogat. Amúgy ami lejött, még éppen bírta volna egy darabig. :unsure: Így 10e km-en eltűnik 2,5 lityi. Most csak abban bízom, hogy a szimmering cseréjekor a kuplungom jó állapotban legyen... különben drága muri lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olvastam itt a hozzaszolasokat, es lattam, hogy majdnem mindenki 10w40-es olajat ont a motorba. Az Astra-m 92-es 1.6i-s es 158000km van benne. En 1 hete csereltem az olajat, akkor meg nem olvastam itt a hozzaszolasokat, es en Valvoline SAE 15W40-es(full fekete kannaban van) olajat raktam bele. Ez mennyiben lesz rosszabb mint a 10W40-es olajak?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olvastam itt a hozzaszolasokat, es lattam, hogy majdnem mindenki 10w40-es olajat ont a motorba. Az Astra-m 92-es 1.6i-s es 158000km van benne. En 1 hete csereltem az olajat, akkor meg nem olvastam itt a hozzaszolasokat, es en Valvoline SAE 15W40-es(full fekete kannaban van) olajat raktam bele. Ez mennyiben lesz rosszabb mint a 10W40-es olajak?

A Valvoline jó minőséget képvisel az olajpiacon. Ahogy a kérdésedből is kiderül, nem a márkával van gond, hanem a viszkozitással. Bár 15 éves autód van, ami jócskán többet futott, mint 100.000 km, a következő olajcserénél feltétlenül próbálj ki egy részszintetikus, 10W-40-es olajat. Ha azzal az olajfogyasztásod jelentősen megnőne, akkor viszont maradj a 15W-40-es ásványinál. A két olajat ne keverd.

Amikor a Te autódat gyártották, akkor az olajok minősége még nem volt olyan jó, mint ma. A 90-es évek első felében az Opel még az egyfokozatú olajok használatát is jóváhagyta, ma már a hipermarketekben nem is kapni ilyen olajat. A 15W-40-es ásványi olaj is el fogja látni a feladatát, de közel sem olyan minőségben, mint egy részszintetikus olaj. A hivatalos csereintervallum 15 ezer km / 1 év. Ha az autóval rendszeresen kis távolságat teszel meg, akkor feltétlenül javasolt a csere már 10 ezer km-nél.

Link to comment
Megosztás:

Sztem nem lesz semmi gond vele, max télen nagyon hidegben fordulhat elő, hogy lassabban épül fel az olajnyomás, jobban megdermed.

A diesel gépbe nemrég öntöttünk 15W40-es Metabond Uni-t, azóta megtett a gép kb. 1000km-t, de még semmi fogyás nem tapasztalható. Előtte a 10W40-es Castrolból ilyenkor már látszott a fogyás. Úgy látszik, ennek a motornak ez kell. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Sztem nem lesz semmi gond vele, max télen nagyon hidegben fordulhat elő, hogy lassabban épül fel az olajnyomás, jobban megdermed.

A diesel gépbe nemrég öntöttünk 15W40-es Metabond Uni-t, azóta megtett a gép kb. 1000km-t, de még semmi fogyás nem tapasztalható. Előtte a 10W40-es Castrolból ilyenkor már látszott a fogyás. Úgy látszik, ennek a motornak ez kell. :unsure:

Csak is 15w40 kell bele,nekem volt benne Valvo durablend 10w40,de sírtam az indítás után a hang miatt!

Nekem most hordós Agip 15w40 van benne,de eddig egész jó.

Link to comment
Megosztás:

Én nem tartok tőle hogy bármi baja lenne, az olajtól (mármint a 15W40- es től). 150 e km elég sok ahhoz, hogy nagyobb legyen az illesztési házag a kopó alkatrészeken, és a hidrotőke is csendesebb lesz tőle. Javasolnám a Metabond adaléhot hozzá. Ártani nem fog, sőtt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.