Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

:) Ja, csak úgy... B) olyan üres volt a topik... :)

Amúgy meg a váltóolaj cserével kapcsolatban érdekelnek a tapasztalatok, ha esetleg valaki már vetemedett ilyesmire.

Elküldve

én még nem cseréltem de gabitol azt hallottam vagyis olvastam, hogy le kell szedni a váltó alján egy lemezt és akkor folyik amerre akar, aztán a gumit megtisztitani ami benne van, és felőlről kell beletölteni a legtetején van egy szelep szuszogó vagy micsoda:D és azt kell kitekerni és azon kerestül feltölteni, és aszintet pedig oldalrol egy lyukon keresztül ellenőrizni egy drékszögben meghajtott valamivel, és bizonyos távolságira kell lennie az olalynak onnét:)

szoval én ennyit tudok:)

Elküldve
...le kell szedni a váltó alján egy lemezt és akkor folyik amerre akar...

Na, akkor ugyanúgy van, mint a Morzsán. A szerelős könyv is úgy írja, hogy le kell szedni a differenciálmű fedelét. A betöltő (ami egyben a levegőzője is) meg egy pici rész, szóval valószínű kell majd tölcsér is. Elképzelem, hogy leeresztésnél fekszik az ember alatta és az a majdnem 2 liter jó kis dzsuvás olaj mind a nyakába... majd kell egy lavór :) Nekem 1,8 litert ír, úgyhogy majdnem két flakon tartalma belemegy. Metabond GL-4 80W90 -et akarok majd belerakni. Az jó bele szerintetek?

Elküldve

A versenyautón a leeresztés meg van oldva okosban. Egyik kartercsavar menete át van fúrva a házon belülre,

így ha azt kicsavarjuk, lejön az olaj, és nem kell leszedni a váltókartert :)

Jó az az olaj bele.

Elküldve

Múlt héten beleöntöttük a dieselbe a 15W-s Metabond Uni-t, kíváncsi leszek, ebből mennyit fog megenni a motor. A 10W-s Castrolt eléggé ette.

Gábor, a Metabondos katalógus, árlista nincs fenn az új honlapon, vagy csak én nem találom? :)

Elküldve

660km szerencs pest balcsi oda vissza autopályán helyenként 160al, pesten felmentünk a hidegvölgyi tra, budaörsi tesco szoval volt bőven város is és 40 literből

ha jol számoltam ez egy 6,06 os fogyiez se rossz:D, és meglepően közeli a kettő nem?:)

Elküldve

Mindenkinek milyen szép adatok vannak fogyasztás szinten!

Nekem csak nem jön ki 7,4 alatti.Lehet, hogy a pedálállás miatt. :)

Mondjuk előztem le pályán CLS500-at is.Nem is értették,mit csinálok a seggükben.Persze rendes voltam és nem villogtattam, megvártam mig lehúzódnak.

Az is igaz, hogy siettem.

Bár ezzel az ismerősök szivatnak; hogy biztos tolatott.

Elküldve

Hát igen, a gázpedálállás sokat számít. Én a C20NE-nél azzal tudom szabályozni az 5.94l/100km és a 15.43l/100km-es értékek között, és azért ez elég tág tartomány szerintem... :)

Elküldve
Hát igen, a gázpedálállás sokat számít. Én a C20NE-nél azzal tudom szabályozni az 5.94l/100km és a 15.43l/100km-es értékek között, és azért ez elég tág tartomány szerintem... B)

:)

Jó kis motor a C20NE is!

Elküldve

5.9 liter az szép:S

amugy az az 500as igencsak nem sietett sehova szerintem:)

mi touareget előztünk vagy 4szer mert ha 130al mentünk ki kelett előzni de ha 110re lassultunk valami miatt egyből kielőzött, lehet neki a tempomat beragadt::)

ja igen természetesen metabondos cucc van benne

olaly+adalék is

am teljesen egyformaa mocink csak ez a környezetvédelmi előírásoknak jobban eleget tesz vagy mivan ezzel

1.4 8v xc14nz

Elküldve

Na csak hogy megtörjem a csendet, még a múlthéten kapott friss metabond speed 10-40-es olajat a drágám! Ráfért szegényre, mert sajna a hátsó főtengelyszimmeringem cserére szorul, ugyanis annak köszönhetően fogyogat. Amúgy ami lejött, még éppen bírta volna egy darabig. :unsure: Így 10e km-en eltűnik 2,5 lityi. Most csak abban bízom, hogy a szimmering cseréjekor a kuplungom jó állapotban legyen... különben drága muri lesz.

Elküldve
Most csak abban bízom, hogy a szimmering cseréjekor a kuplungom jó állapotban legyen... különben drága muri lesz.

Szerintem,ha van rá zséd,cseréld a kupéungot mindenestől és akkor többet nem kell szétszedni.Persze csak akkor,ha nagyon gáz állapotban a van.

Elküldve

Sziasztok

Olvastam itt a hozzaszolasokat, es lattam, hogy majdnem mindenki 10w40-es olajat ont a motorba. Az Astra-m 92-es 1.6i-s es 158000km van benne. En 1 hete csereltem az olajat, akkor meg nem olvastam itt a hozzaszolasokat, es en Valvoline SAE 15W40-es(full fekete kannaban van) olajat raktam bele. Ez mennyiben lesz rosszabb mint a 10W40-es olajak?

Elküldve

sűrűb, és ha nicns kikopva a motorod, lehet nem jut el mindenhová, ahova kellene:S

esetleg eldugul valahol, ami elég nagy bibit tud okozni, de nem feltétlenül!

lehet nem lesz semmi baja igy se

de a hidrotőke nem tudom mit szol hozzá.

Elküldve
Sziasztok

Olvastam itt a hozzaszolasokat, es lattam, hogy majdnem mindenki 10w40-es olajat ont a motorba. Az Astra-m 92-es 1.6i-s es 158000km van benne. En 1 hete csereltem az olajat, akkor meg nem olvastam itt a hozzaszolasokat, es en Valvoline SAE 15W40-es(full fekete kannaban van) olajat raktam bele. Ez mennyiben lesz rosszabb mint a 10W40-es olajak?

A Valvoline jó minőséget képvisel az olajpiacon. Ahogy a kérdésedből is kiderül, nem a márkával van gond, hanem a viszkozitással. Bár 15 éves autód van, ami jócskán többet futott, mint 100.000 km, a következő olajcserénél feltétlenül próbálj ki egy részszintetikus, 10W-40-es olajat. Ha azzal az olajfogyasztásod jelentősen megnőne, akkor viszont maradj a 15W-40-es ásványinál. A két olajat ne keverd.

Amikor a Te autódat gyártották, akkor az olajok minősége még nem volt olyan jó, mint ma. A 90-es évek első felében az Opel még az egyfokozatú olajok használatát is jóváhagyta, ma már a hipermarketekben nem is kapni ilyen olajat. A 15W-40-es ásványi olaj is el fogja látni a feladatát, de közel sem olyan minőségben, mint egy részszintetikus olaj. A hivatalos csereintervallum 15 ezer km / 1 év. Ha az autóval rendszeresen kis távolságat teszel meg, akkor feltétlenül javasolt a csere már 10 ezer km-nél.

Elküldve

Sztem nem lesz semmi gond vele, max télen nagyon hidegben fordulhat elő, hogy lassabban épül fel az olajnyomás, jobban megdermed.

A diesel gépbe nemrég öntöttünk 15W40-es Metabond Uni-t, azóta megtett a gép kb. 1000km-t, de még semmi fogyás nem tapasztalható. Előtte a 10W40-es Castrolból ilyenkor már látszott a fogyás. Úgy látszik, ennek a motornak ez kell. :unsure:

Elküldve
Sztem nem lesz semmi gond vele, max télen nagyon hidegben fordulhat elő, hogy lassabban épül fel az olajnyomás, jobban megdermed.

A diesel gépbe nemrég öntöttünk 15W40-es Metabond Uni-t, azóta megtett a gép kb. 1000km-t, de még semmi fogyás nem tapasztalható. Előtte a 10W40-es Castrolból ilyenkor már látszott a fogyás. Úgy látszik, ennek a motornak ez kell. :unsure:

Csak is 15w40 kell bele,nekem volt benne Valvo durablend 10w40,de sírtam az indítás után a hang miatt!

Nekem most hordós Agip 15w40 van benne,de eddig egész jó.

Elküldve

Én nem tartok tőle hogy bármi baja lenne, az olajtól (mármint a 15W40- es től). 150 e km elég sok ahhoz, hogy nagyobb legyen az illesztési házag a kopó alkatrészeken, és a hidrotőke is csendesebb lesz tőle. Javasolnám a Metabond adaléhot hozzá. Ártani nem fog, sőtt.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.