Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Én sokat agyaltam,hogy milyen olajat a traktorba,de ha belegondolok,hogy ez a motor az 1.6D leszármazottja,azt pedig ugye nem a mai olajokhoz tervezték,már nem is kell annyit agyalni.Egy jobb 15w40-es ásványi olaj már elég neki,nem kell ezt túlspirázni szerintem!Legalábbis az 1.7D esetében!

Igáslónak penészes zabot??! :)

Ahogy Apukám mondaná: "Mondasz valamit mert jár a szád." De. Attól hogy jobb minőségü olaj kerül bele, nem lesz keskenyebb a pénztárcánk, sőtt.

Ha az autót arra tartják hogy A -ból B -be eljussanak akkor mindegy csak olaj legyen, de ha tartósan kell rá számítani, esetleg években mérhető ideig, akkor nem szabad egy olcsó, rossz olajal még több pénzt kidobni az ablakon.

Elküldve
Igáslónak penészes zabot??! :)

Ahogy Apukám mondaná: "Mondasz valamit mert jár a szád." De. Attól hogy jobb minőségü olaj kerül bele, nem lesz keskenyebb a pénztárcánk, sőtt.

Ha az autót arra tartják hogy A -ból B -be eljussanak akkor mindegy csak olaj legyen, de ha tartósan kell rá számítani, esetleg években mérhető ideig, akkor nem szabad egy olcsó, rossz olajal még több pénzt kidobni az ablakon.

Na na na!Nem teszkós olajra gondoltam kollega!Hanem szerintem felesleges egy ilyen dízel mociba 15E-ért olajat venni!

Elküldve
Na na na!Nem teszkós olajra gondoltam kollega!Hanem szerintem felesleges egy ilyen dízel mociba 15E-ért olajat venni!

Milyen 15E?! :)

"Valvo"-t (10W-40) időnként 5-6ezerért kaphatsz, ha kifogsz egy akciót

"Metát" (10W-40) 7000 körül

Mindkettő 5 literes kiszerelésben értendő B)

Elküldve
Milyen 15E?! :)

"Valvo"-t (10W-40) időnként 5-6ezerért kaphatsz, ha kifogsz egy akciót

"Metát" (10W-40) 7000 körül

Mindkettő 5 literes kiszerelésben értendő B)

Norbi!Olavass vissza!

Épp ezt mondom,hogy ebbe a moci "felesleges" a nagyon drága olaj!Egyszerűen nem ezekhez az olajokhoz tervezték!

Bőven jók nekik,amiket írtál,nem kell a marha drága olaj!

Elküldve

Na ez nem volt meggyőző. Arra gondoltam hogy eddig ezt használtam most pedig metát, a régi az fogyott feketedett, büdös volt meg ilyenek.

Na ennek fényében maradok a LIQUI MOLY -nál

Elküldve

Csodát nem művel, de nem is lesz "rosszabb" egyik említett olajnál sem a meta :)

Az tény hogy az előnyei csak hosszútávon, vagy nagy terhelés mellett jönnek ki inkább. B)

Elküldve
Na ez nem volt meggyőző. Arra gondoltam hogy eddig ezt használtam most pedig metát, a régi az fogyott feketedett, büdös volt meg ilyenek.

Na ennek fényében maradok a LIQUI MOLY -nál

Így ez sem volt túl meggyőző. Az olaj színének a megváltozása, elfeketedése önmagában szerintem nem jó érv, hiszen a jó olaj éppen azért lesz sötét színű, mert magában tartja a szennyeződést. Ha az olaj nem feketedik még 10 ezer km után sem, az valószínűleg nem képes ellátni a feladatát. A büdösség is szubjektívnak tűnik számomra, hiszen használat előtt is büdösnek lehet minősíteni egy olajat, egyébként meg csak azok figyelnek fel a szag esetleges megváltozására, akik tartósan egy márkát használnak, és rendszeresen szagmintát vesznek. A fogyás már nyomós érv, és emellett inkább a megfelelő kenés hiányából származó következményekre kellene utalni. Szerintem.

Elküldve
Norbi!Olavass vissza!

Épp ezt mondom,hogy ebbe a moci "felesleges" a nagyon drága olaj!Egyszerűen nem ezekhez az olajokhoz tervezték!

Bőven jók nekik,amiket írtál,nem kell a marha drága olaj!

Visszaolvastam, de a hozzászólásodból azt vettem ki, hogy te 15W-40-et raksz bele, mert hogy elég az a tiédbe (hozzáfűzném, hogy nem tudom, mi nálad az előírás, ha 15W-40 akkor nem szóltam :) ), nem kell bele a 15E-es olaj. A kettő között ott van félúton amiket írtam. Bőven megfelel, és nem is drága (igaz a 15W-40-es olajok árával nem vagyok tisztában) B)

Elküldve
Visszaolvastam, de a hozzászólásodból azt vettem ki, hogy te 15W-40-et raksz bele, mert hogy elég az a tiédbe (hozzáfűzném, hogy nem tudom, mi nálad az előírás, ha 15W-40 akkor nem szóltam :) ), nem kell bele a 15E-es olaj. A kettő között ott van félúton amiket írtam. Bőven megfelel, és nem is drága (igaz a 15W-40-es olajok árával nem vagyok tisztában) B)

Neked 10w40 kell a turó miatt,de nekem a 15w40 a jó bele!

Elküldve
Na ez nem volt meggyőző. Arra gondoltam hogy eddig ezt használtam most pedig metát, a régi az fogyott feketedett, büdös volt meg ilyenek.

Na ennek fényében maradok a LIQUI MOLY -nál

Nekem eddig egyikből sem fogyott szinte semmi, igaz gagyi olajat nem is töltöttem bele. Dízelnél minden olaj fekete lesz rövid idő után, büdöset még nem éreztem, legalábbis a motor felől nem. Egyéb különbség sem tűnt még fel.

Ha Neked bejött a LIQUI MOLY, és az ára is megfelel, akkor maradj annál. Ha olcsóbbat, de jót szeretnél, akkor vegyél Metát vagy Valvo-t (Castrol, Elf) :)

Elküldve
Dízelnél minden olaj fekete lesz rövid idő után

Ez milyen igaz.Mindenki jön,hogy neki 5E után is tiszta!Érdekes,mert dízelnél fura lenne,ha tiszta maradna!

  • 2 weeks later...
Elküldve
1. Az X14XE motorba pontosan mennyi olaj kell? Nem találtam a Kezelési Kézikönyvben.

2. Van-e vm csíziója a műveletnek, vm, amire érdemes odafigyelni? Vagy csak "szimpla" olajcseréről beszélünk?

1. Ahogy Gabi is írta 3,5 liter.

2. Vegyél új tömítést az olajleeresztő csavar alá!

Elküldve

Sziasztok Lakók!

Végre ismét lehet használni és lapozgatni a fórumot :)))))

Kérdésem rögtön a következő lenne, épp olajcsere elött állok és nagy a hezitálás, mert amit eddig használtam olaj, hát egy kicsit elszállt az ára! Kérdés: ki mit hallott a q8 Formula Advanced 10W40 nevű olajról? Nekem a q8 ismerős aztán ennyi B) Sajnos ez a típus van még elfogadható árban. Ja egy 14nz-s motorról van szó!

A válaszokat előre is köszönöm!

Szép Napot Mindenkinek!

Elküldve
azt nem ismerem.

amit viszont ismerek és ajánlok: Metabond Speed 10W40.

Ebből 1L 1700Ft, 5L 7450Ft.

Szia Gábor!

Az igazság az, hogy ebből az olajból most nagyon kedvező áron tudnék szerezni és ezért érdeklődtem.

Mert anno mikor a mol kiszorította magyarországról ezt a társaságot akkor nagyon is jó volt a benyájuk is, (féltek a konkurenciától :) ) és ezen felindulva gondoltam, hogy nem lehet olyan gagyi, mivel minden olajszármazékot árulnak már. Lehet, hogy ez vezet félre, ki tudja, de nem tünik egy T gazdaságos cuccnak.

Köszi a választ!

Üdv: BB

Elküldve

Nem is tudom, hogy ideillik e, de végül is nagyon közeli a téma, de nem nagyon láttam, hogy szó lett volna róla: váltóba ti szoktatok olajat cserélni? Ha igen, milyen sűrűn és milyen fajtát?

Elküldve

Elvileg nem szükséges, gyakorlatilag meg mondjuk egy nagy futásteljesítményű autónál nem árt

mondjuk 200ezernél elgondolkodni rajta. :) Csakis gyári GM kéziváltóolaj ajánlott bele, 1500 körül

van literje. Váltótól függően 1.6-1.8L szokott kelleni.

Elküldve

és a metabondos váltó olajat illetve adalékot a GT -t nem is ajánlod?

mondjuk most kisebb bajom is nagyobb ennél, de ez is tervbe volt véve

mi megvettük hozzá, ugyhogy előbb utóbb bele is fog folydogálni

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.