Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

C18NZ 93-as Astrám van, több, mint 200ezerrel a motorban. Legutóbb 15W40-et tettem bele, Opelt. De itt azt olvasom, hogy mindenki 10W40-et használ, csak a márka a kérdés. Tulakdonképpen az se világos, mi a külömbség a kettő között.

Ha valakinek lenne ideje felvilágosítani ez ügyben, hálás lennék. Ja, meg ha valaki megmondaná, hogy akkor most mit is tegyxek bele, merthogy esedékes a csere.

Elküldve
Sziasztok!

C18NZ 93-as Astrám van, több, mint 200ezerrel a motorban. Legutóbb 15W40-et tettem bele, Opelt. De itt azt olvasom, hogy mindenki 10W40-et használ, csak a márka a kérdés. Tulakdonképpen az se világos, mi a külömbség a kettő között.

Ha valakinek lenne ideje felvilágosítani ez ügyben, hálás lennék. Ja, meg ha valaki megmondaná, hogy akkor most mit is tegyxek bele, merthogy esedékes a csere.

Hogy mit is tegyél bele, az szvsz egyértelmű: legalább félszinti 10W-40-est. A márkát döntsd el te, mindenki mást javasol. (Én gyári Opelt használok, és nincs vele semmi bajom)A különbség meg a 10W-40 és a 15W-40-es között a viszkozitásban van, egész pontosan a téli viszkozitásban. Volt régen egy többé-kevésbé általános érvényű szabály, miszerint az olajak jelölésében (pl.: 10W-40) a második szám (40) a nyári viszkozitást jelöli nagyjából celsius fokban. Azaz ez az olaj kb. 40fokos külső hőmérsékletig őrzi meg a kenőképességét nyáron. A W értelemszerűen wintert, azaz telet jelent, az első szám (10) pedig a téli viszkozitásra utal közelítő módon, úgy, hogy nagyjából 30-at ki kell vonni a számból. Tehát a 10W-40-es olaj megközelítőleg -20fokig őrzi meg télen a kenőképességét, míg a 15W-40-es nagyjából -15fokig.

Huhh, most nézem, elég összevissza írtam, remélem nem csak én értem :)

Elküldve
Ja, meg ha valaki megmondaná, hogy akkor most mit is tegyxek bele, merthogy esedékes a csere.

Hát amint olvashattad vagy gyárit vagy Valvoline-t. Én legközelebb majd valszeg az utóbbit fogom.

Elküldve

Sziasztok!

Rég voltam már itt, volt min átrágni magam. :)

Én sokáig Valvoline 10w-40-et használtam, de aztán azt írta a fórumon valaki, hogy a szupermárketekben vehető Valvoline rosszabb minőségű, mint ami máshol vásárolható. Így most nekem opel 10w-40 van benne.

Viszont miért van az, hogy kb olyan 5e kilóméterig nem nagyon fogy az olaj, a maradék 5e kilóméteren meg bele kell tenni 2 litert, hogy szinten tartsam?!

Elküldve

Semseyp!

Addigra "kifárad" az olaj. Az Opel olaj szerintem nem olyan jó minőségű,

nem is csodálom ezt ebben az esetben.

Szerintem a Valvoline-ból ugyanazt kapod Auchanban, mint máshol.

Max. máshogy hívják. De ha megnézed a minősítését (A3/B3), ugyanaz,

mint a másiké, amit máshol veszel. Én is Auchanból veszem, és meg

vagyok vele elégedve.

Elküldve
Semseyp!

Addigra "kifárad" az olaj. Az Opel olaj szerintem nem olyan jó minőségű,

nem is csodálom ezt ebben az esetben.

Szerintem a Valvoline-ból ugyanazt kapod Auchanban, mint máshol.

Max. máshogy hívják. De ha megnézed a minősítését (A3/B3), ugyanaz,

mint a másiké, amit máshol veszel. Én is Auchanból veszem, és meg

vagyok vele elégedve.

Valami ilyesmire gondoltam én is, bár még mindig ott motoszkál bennem a kérdés, hogy hova lesz? Nem tudja lehúzni az olajlehúzó gyűrű rendesen és elég? És amit hozzáöntök új olaj, nem javitja vissza az állagát? :roll:

Elküldve

Pisivé válik az olaj, és a kartergázzal együtt megy vissza a szívósoron

keresztül az égéstérbe. A ráöntött olaj nem javít a régin, csak kiegészíti

azt.

Elküldve
Hogy mit is tegyél bele, az szvsz egyértelmű: legalább félszinti 10W-40-est. A márkát döntsd el te, mindenki mást javasol. (Én gyári Opelt használok, és nincs vele semmi bajom)A különbség meg a 10W-40 és a 15W-40-es között a viszkozitásban van, egész pontosan a téli viszkozitásban. Volt régen egy többé-kevésbé általános érvényű szabály, miszerint az olajak jelölésében (pl.: 10W-40) a második szám (40) a nyári viszkozitást jelöli nagyjából celsius fokban. Azaz ez az olaj kb. 40fokos külső hőmérsékletig őrzi meg a kenőképességét nyáron. A W értelemszerűen wintert, azaz telet jelent, az első szám (10) pedig a téli viszkozitásra utal közelítő módon, úgy, hogy nagyjából 30-at ki kell vonni a számból. Tehát a 10W-40-es olaj megközelítőleg -20fokig őrzi meg télen a kenőképességét, míg a 15W-40-es nagyjából -15fokig.

Huhh, most nézem, elég összevissza írtam, remélem nem csak én értem :)

Köszönöm szépen a kimerítő választ!

Egy kérdés még felmerült bennem ezzel kapcsolatban, de itt már csak a mindenttudniakarás egyetemistája szól belőlem, vagy ki, szóval hogy minden tiszta legyen: ha a 10W akármi -20 fokig, a 15 W akármi meg csak -15ig tuti, akkor miért használják többen az utóbbit? Gondolom, másban jobb, csak az még nem derült ki nekem, miben. Ha ráérsz válaszolni, köszönöm a szemináriumot.

S

Elküldve

Köszönöm szépen a kimerítő választ!

Egy kérdés még felmerült bennem ezzel kapcsolatban, de itt már csak a mindenttudniakarás egyetemistája szól belőlem, vagy ki, szóval hogy minden tiszta legyen: ha a 10W akármi -20 fokig, a 15 W akármi meg csak -15ig tuti, akkor miért használják többen az utóbbit? Gondolom, másban jobb, csak az még nem derült ki nekem, miben. Ha ráérsz válaszolni, köszönöm a szemináriumot.

S

Szerintem ,is is mivel sűrűbb nem eszi annyira a 15w-t

Elküldve

Sok dolog befolyásolja a kellő olaj megválasztását egy-egy motornál.

Pl. a Hondák többségébe ásványi alapú 15W-s olaj kell, mivel nincs

bennük hidrotőke, csak a kenésben vesz részt az olaj. Azok a motorok

nem is eszik szinte semennyire az olajat életük végéig...

Az Opel motorokban hidrotőkék vannak, ráadásul az érzékeny fajtából,

ezért szintetikus vagy résszintetikus alapú olaj kell (10W), ami jobban

bírja a fizikai terhelést, és a precíz hidrotőkés rendszereken is gond

nélkül és gyorsan keresztül tud menni.

De még más szempontok is sok szerepet kapnak. Nem hülyeség az

eredeti gyári ajánlás, persze mostanság törekednek a marketingesek

az olcsó karbantartási költségekre, és pl. 30000km-es olajcsere

intervallumot írnak elő, megetetve a néppel, hogy a long life olajak

bírják addig. Ez nagy hülyeség, a nevüket a hosszabb eltarthatóságukról

kapták. :) Egy olajcsere-intervallum 10, max 15E km lehet szerintem.

Elküldve

Már az öreg öntöttvas hengerfelyes Rekordok is hidrotőkések.Amúgy én Q8-as 5W40-es olajat rakom bele,mert jó az ára és remélem hogy az Opel olajnál jobb minőségű.

Elküldve
Pl. a Hondák többségébe ásványi alapú 15W-s olaj kell, mivel nincs

bennük hidrotőke, csak a kenésben vesz részt az olaj. Azok a motorok

nem is eszik szinte semennyire az olajat életük végéig...

sztem ebben ne legyél annyira biztos

ugytudom eszik (néha) azok is

Elküldve
Szerintem azért mert olcsóbb. Véleményem szerint, ma már nem szabad 10-es nél rosszabbat használni.
Szerintem ,is is mivel sűrűbb nem eszi annyira a 15w-t

Mindketten jól mondják, valóban ez a két lényegi különbség van a 10W-40 és a 15W-40 között, és ezért használják sokan (helytelenül) az olcsóbbikat. Anno faterom is megelégelte, hogy az OFF VW Jettája ON is ette az olajat, szerzett hát valami spanjától dízelmozdonyokba való motoroilt, saccra 50W-70es :) lehetett, mert kb mézsűrűségű volt. Onnantól nem is fogyott az olaj, de télen alig akart beindulni az autó, mert az önindító nem bírta megtekerni a főtengelyt a sűrű olaj miatt. :) :D :D

Elküldve

Nekem 8 szelepes C16NZ-m van, és bizony hidrotőkéket kell lassan cserélnem. :wink:

nem kell azt cserélni....

meg kell nézni a vezérmütengelyt, amert az meg tud kopni, ugy hogy ugy kopog, mintha a hidrotökék lennének szarok.

iléletve azt szét lehet szedni, és fel lehet polirozni a delületét, hogy ne szoruljon.

és akkor nem fog csattogni, meg tud javutlni-.....

Elküldve

nem kell azt cserélni....

meg kell nézni a vezérmütengelyt, amert az meg tud kopni, ugy hogy ugy kopog, mintha a hidrotökék lennének szarok.

iléletve azt szét lehet szedni, és fel lehet polirozni a delületét, hogy ne szoruljon.

és akkor nem fog csattogni, meg tud javutlni-.....

Szerintem a hidrotőkék lesznek a ludask, mert a hideg motor csattog, és ahogy jár, úgy halkul a kopogás. És hidrotőke ügyben már jól kiokosodtam itt a fórumon hála nektek! :downtown:

Elküldve

Szerintem a hidrotőkék lesznek a ludask, mert a hideg motor csattog, és ahogy jár, úgy halkul a kopogás. És hidrotőke ügyben már jól kiokosodtam itt a fórumon hála nektek! :downtown:

iden0 de a 16 szelepes hidrotőke , és a 8 szelepes hidrotőke ég és föld!!!

semmi köze egymáshoz....

Elküldve
iden0 de a 16 szelepes hidrotőke , és a 8 szelepes hidrotőke ég és föld!!!

semmi köze egymáshoz....

Ezt kifejtenéd nekem bővebben a motor rovatban?

Elküldve

Redline!

Persze, törött lehúzógyűrűvel, vagy rossz szelepszárszimeringgel...

Ha pl. egy Honda Vtec motor egyben van, akkor azt bárhogy ölheted,

200000km-ig csak szelepvezérlést, olajat kell benne cserélni, meg a

szelephézagot ellenőrizni, és addig egy deka olajat nem ehet.

Ez saját tapasztalatból is van merítve. :)

Elküldve

Szasztok :D

Sajnos a gyári olaj nekem sem jött be, mármint a mostani. A korábbival nem volt bajom, igaz sok tapasztalatom se,mivel össz. 2x raktam azt bele.

A mostani "GM oil" baromi hamar elkoszolódott és vészesen fogy a kocsimból. (mintha kötelező lenne)

Oil csere után 3000 km-nél tartok, (hol van még a 7000 km) és az olajam felkete mint a szurok és sűrű,mint a méz. Neem is beszélve arról, hogy úgy szerintem a kenése is üzemi hőfokon megszűnik létezni :P

Valszeg a jövőhéten lecserélem ismét. Akkor ROWE olajat teszek bele. Remélem az jobb lesz. Persze ha az sem válik be, megyek tovább. A köv. lépcső Mobil 1, vagy "S" szóval 10W 40-es.

Apropó, hivatkoztok a hidrotőkés dolgokra, illetve a vezműtengely megkopására. Ezt hol tudom megméretni? Csinálnak ilyet valahol?

Ehez le kell venni a hengerfejet?

Na azthiszem sikerült ismét egy csomó kérdést feltennem :D :) :)

  • 4 weeks later...
Elküldve

Már biztos mindenki cserélt olajat...

Én majd csak tavasszal, mert az tuti, hogy télen használódik el szinte a legjobban az olaj...sok víz kerűl bele...ezért megváltozik a viszkozitása és a Ph értéke is... :wink:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.