Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Na akkor a kérdéskör megoldva... tudniillik a Valvoline az európai hipermarketeknek csomagol

külön durablendet topgard néven, de ez is fent van ezen az oldalon, ha rákeresel:

http://www.valvolinemedia.com/search.cfm

Ha itt megkeresed az általad talált valvoline olajat, és meg is találod, akkor tényleg csak egy

külön csomagolásról van szó. Viszont ha nem, akkor jobb ha elfelejted, mert csak "utánzat" :lol:

Megnéztem jobban ezt a bizonyos olajat, a csomagolásán van egy összehasonlító táblázat a Topgard-dal és a szintetikussal. Még a Topgard is jobb nála, még a Diesel-es pontokban sem jobb a Topgard-nál! De akkor miért kifejezetten "Diesel Turbo" :lol: ?! Na mindegy.

Gabi! A hétvégére tudsz szerezni 5 lityi Metát? A többit pü-ben! :D

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén a versenyautó kiállításon volt szerencsénk összehasonlító mérést csinálni a metabond olajjal. :lol:

A teszt másik alanya a texaco egyik magas teljesítményszintű olaja volt, ugyanolyan viszkozítású és

teljesítményindexű volt, mint a metabond speed olaj.

A teszten egy speciális gép segítségével egy forgó görgőre szorítottak egy csapágygörgőt. Közben az

erőkaron mérve volt a nyomóerő. A mérés során a forgó görgő egy olajtálcában fürdött, amibe a mérendő

olajat kellett tölteni. Mérések között finom csiszolópapírral át lett csiszolva ez a görgő, hogy a különböző

olajok felületi beépülő hatása is kiküszöbölve legyen. Előmelegítés történt előtte.

A mérési eredmények:

A Texaco olaj esetében 10kN erő után elveszett a kenés, rohamosan kopott a görgő. 20kN erőnél már

megfogta a forgó görgőt, akkora volt a surlódás (mellesleg ekkor már forrt az olaj, és eléggé szublimált).

Metabond esetében 15kN erőnél kezdett elveszni a kenés, és valamivel 20kN felett állt meg a görgő

(itt is forrt már az olaj, viszont szublimálásnak alig volt jele).

(mellesleg megjegyzem, hogy utána a srác által forgalmazott surlódáscsökkentő adalék (ami nagyon

hasonló a metabond adalékaihoz) beadagolása megtörtént mindkét olaj esetén, és utána 3x-os terhelési

értékek után jelentkeztek a fent említett jelenségek).

Link to comment
Megosztás:

Múltkor amikor jöttél Lurdyhoz, azért elég érdekes hangja volt az autónak. Az ismert probléma, vagy

csak úgy van? Kannás opel olaj ment bele?

De sztem folytassuk az olajos topikban az astra f alatt. :lol:

ismert hidrotőke....és kannás 10 40 ment bele

mindjárt lesz olajcsere akkor lesz cserélve.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

...Ha rossz a hidrotőke, vagy az olajpumpa, akkor mondjuk ez az olaj sem segít :lol:

De sokat javít a helyzeten. Nekem is kezdenek már csörömpölni a hidrotőkék a kocsiban, de még csak hidegen csinálja. Opel olajjal kellett nekik 5 perc, hogy alábbhagyjon a hangjuk, Metabonddal kb. fél perc után elhallgatnak. Igaz, én ötöttem bele egy kis C adalékot is.

Link to comment
Megosztás:

Én Metabondot használok mostanság, és bejött.Bár ugyanannyit megeszik belőle a motor, mint más olajból, de az olajcserénél nincs olyan mértékben elhasználódva, mit a másik olajok.A Corsa C20NE is ezt kapta, és a motorja konkrétan behalkult tőle.Bár ami benne volt, azt most nem ecsetelném, hogy milyen olaj lehetett.......

Mára már a "lötty" jelző élt rá, valamint meg is volt égve, úgy nemkicsit.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Ha még kifogástalan állapotú a motorod, akkor a GOLD-ot javaslom.

Sokat futott motorok esetén (nem a széthajtott nulla kompressziósokra értem) a C-t javaslom.

(mindkettő 7740.-)

Bőven nem kifogástalan :unsure: Az OLD SPECIAL mennyiből "jobb", mint a C? Érdemes esetleg azzal "kezdeni"? Olvasom az oldalad, de azon kívül, hogy "igen magas futásteljesítményű motorokhoz", mi a más benne?

Link to comment
Megosztás:

Az Old Spezial inkább a régebbi konstrukciójú motorokhoz ajánlott, ahol nagy illesztési hézagokkal

kell számolni. Szóval inkább a C-t ajánlom neked, azzal próbálkozz.

Persze szelepszárszimmeringet, meg dugógyűrűket ez az adalék sem fog pótolni :unsure:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
Az átbaszás feljebb szokott kezdődni a hierarchiában, amikor egy üres márkás olaj

hordójába valami szart öntenek. :lol: Aztán azt valaki megveszi olcsóé', és aztán kezdi

kiadagolni tudatlanul a tudatlan usereknek. :)

Ebben igazad van,csak mindig eszembejut,hogy az én motorom,amikor tervezték,akkor még nem nagyon voltak olyan minőségű olajak,mint manapság.Nekem elég a 15w40-es olaj bele,ehhez tervezték.Szerinte,aztán lehet hogy nem így van. :)

Link to comment
Megosztás:

(...)

(mellesleg ekkor már forrt az olaj, és eléggé szublimált).

(...)

Mr. csak egy kérdés, mert nem értek valamit. az olaj hogyan szublimál? szublimálni csak szilárd fázissal rendelkező rendszerek tudnak, így legfőképpen a tisztán szilárd anyagok (közismert példa a naftalin, ami vadul szublimál, de rengeteg szilárd anyag szublimál még egyébként). ezek az olajok nem hiszem, hogy szilárd fázissal is rendelkezzenek ("szuszpenzió" lenne az ilyesmi truttyancsok szakszerű neve :)), mert az a kenésre nagyon negatívan hatna. vagy igen? :) :) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.