ivannorbi Elküldve Október19, 2006 Megoszt Elküldve Október19, 2006 Na akkor a kérdéskör megoldva... tudniillik a Valvoline az európai hipermarketeknek csomagol külön durablendet topgard néven, de ez is fent van ezen az oldalon, ha rákeresel: http://www.valvolinemedia.com/search.cfm Ha itt megkeresed az általad talált valvoline olajat, és meg is találod, akkor tényleg csak egy külön csomagolásról van szó. Viszont ha nem, akkor jobb ha elfelejted, mert csak "utánzat" :lol: Megnéztem jobban ezt a bizonyos olajat, a csomagolásán van egy összehasonlító táblázat a Topgard-dal és a szintetikussal. Még a Topgard is jobb nála, még a Diesel-es pontokban sem jobb a Topgard-nál! De akkor miért kifejezetten "Diesel Turbo" :lol: ?! Na mindegy. Gabi! A hétvégére tudsz szerezni 5 lityi Metát? A többit pü-ben! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október24, 2006 Megoszt Elküldve Október24, 2006 Hétvégén a versenyautó kiállításon volt szerencsénk összehasonlító mérést csinálni a metabond olajjal. :lol: A teszt másik alanya a texaco egyik magas teljesítményszintű olaja volt, ugyanolyan viszkozítású és teljesítményindexű volt, mint a metabond speed olaj. A teszten egy speciális gép segítségével egy forgó görgőre szorítottak egy csapágygörgőt. Közben az erőkaron mérve volt a nyomóerő. A mérés során a forgó görgő egy olajtálcában fürdött, amibe a mérendő olajat kellett tölteni. Mérések között finom csiszolópapírral át lett csiszolva ez a görgő, hogy a különböző olajok felületi beépülő hatása is kiküszöbölve legyen. Előmelegítés történt előtte. A mérési eredmények: A Texaco olaj esetében 10kN erő után elveszett a kenés, rohamosan kopott a görgő. 20kN erőnél már megfogta a forgó görgőt, akkora volt a surlódás (mellesleg ekkor már forrt az olaj, és eléggé szublimált). Metabond esetében 15kN erőnél kezdett elveszni a kenés, és valamivel 20kN felett állt meg a görgő (itt is forrt már az olaj, viszont szublimálásnak alig volt jele). (mellesleg megjegyzem, hogy utána a srác által forgalmazott surlódáscsökkentő adalék (ami nagyon hasonló a metabond adalékaihoz) beadagolása megtörtént mindkét olaj esetén, és utána 3x-os terhelési értékek után jelentkeztek a fent említett jelenségek). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Október24, 2006 Megoszt Elküldve Október24, 2006 Meg lehetne tudni milyen adalékot használt a srác? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október24, 2006 Megoszt Elküldve Október24, 2006 Igen, akartam is említeni, csak kimaradt. :lol: Motorlife néven forgalmazza, ő az importőre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gelko Elküldve Október24, 2006 Megoszt Elküldve Október24, 2006 Múltkor amikor jöttél Lurdyhoz, azért elég érdekes hangja volt az autónak. Az ismert probléma, vagy csak úgy van? Kannás opel olaj ment bele? De sztem folytassuk az olajos topikban az astra f alatt. :lol: ismert hidrotőke....és kannás 10 40 ment bele mindjárt lesz olajcsere akkor lesz cserélve.... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október24, 2006 Megoszt Elküldve Október24, 2006 Akkor ajánlom a Valvoline TopGard-ot, illetve a Mobil-t. Mindenképpen 10W40-es kell bele. Metabondból 6705-ért tudok neked 5L-t. Olyat használok én is a versenygépben. :lol: Ha rossz a hidrotőke, vagy az olajpumpa, akkor mondjuk ez az olaj sem segít :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október24, 2006 Megoszt Elküldve Október24, 2006 ...Ha rossz a hidrotőke, vagy az olajpumpa, akkor mondjuk ez az olaj sem segít :lol: De sokat javít a helyzeten. Nekem is kezdenek már csörömpölni a hidrotőkék a kocsiban, de még csak hidegen csinálja. Opel olajjal kellett nekik 5 perc, hogy alábbhagyjon a hangjuk, Metabonddal kb. fél perc után elhallgatnak. Igaz, én ötöttem bele egy kis C adalékot is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október24, 2006 Megoszt Elküldve Október24, 2006 Az más kérdés, hogy pl. az opel kannás 10-40-es olajjal normál állapotban a jó tőkék is szeretnek csörögni... :lol: De Ákosnak éppen ma fejtettem ki a véleményem erről az opel olajról a G Astra topicban... szerintem csak fűteni érdemes vele :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Október24, 2006 Megoszt Elküldve Október24, 2006 Én Metabondot használok mostanság, és bejött.Bár ugyanannyit megeszik belőle a motor, mint más olajból, de az olajcserénél nincs olyan mértékben elhasználódva, mit a másik olajok.A Corsa C20NE is ezt kapta, és a motorja konkrétan behalkult tőle.Bár ami benne volt, azt most nem ecsetelném, hogy milyen olaj lehetett....... Mára már a "lötty" jelző élt rá, valamint meg is volt égve, úgy nemkicsit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ScatMan Elküldve November2, 2006 Megoszt Elküldve November2, 2006 Tudom Astra topik, de itt van olajról szó :unsure: Mit töltsek X25XE-be? Most Castrol TXT 5W30(?) van benne... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November2, 2006 Megoszt Elküldve November2, 2006 Inkább a 10W40-et ajánlanám a figyelmedbe. Ha ki szeretnéd próbálni a Metabondot, abból a Speed típus kell neked. :unsure: (5L=6705Ft) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ScatMan Elküldve November2, 2006 Megoszt Elküldve November2, 2006 Inkább a 10W40-et ajánlanám a figyelmedbe. Ha ki szeretnéd próbálni a Metabondot, abból a Speed típus kell neked. :unsure: (5L=6705Ft) Adalékból pedig melyiket érdemes? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November2, 2006 Megoszt Elküldve November2, 2006 Adalékból pedig melyiket érdemes? Ha még kifogástalan állapotú a motorod, akkor a GOLD-ot javaslom. Sokat futott motorok esetén (nem a széthajtott nulla kompressziósokra értem) a C-t javaslom. (mindkettő 7740.-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ScatMan Elküldve November2, 2006 Megoszt Elküldve November2, 2006 Ha még kifogástalan állapotú a motorod, akkor a GOLD-ot javaslom. Sokat futott motorok esetén (nem a széthajtott nulla kompressziósokra értem) a C-t javaslom. (mindkettő 7740.-) Bőven nem kifogástalan :unsure: Az OLD SPECIAL mennyiből "jobb", mint a C? Érdemes esetleg azzal "kezdeni"? Olvasom az oldalad, de azon kívül, hogy "igen magas futásteljesítményű motorokhoz", mi a más benne? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November2, 2006 Megoszt Elküldve November2, 2006 Az Old Spezial inkább a régebbi konstrukciójú motorokhoz ajánlott, ahol nagy illesztési hézagokkal kell számolni. Szóval inkább a C-t ajánlom neked, azzal próbálkozz. Persze szelepszárszimmeringet, meg dugógyűrűket ez az adalék sem fog pótolni :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ScatMan Elküldve November2, 2006 Megoszt Elküldve November2, 2006 ...Persze szelepszárszimmeringet, meg dugógyűrűket ez az adalék sem fog pótolni :unsure: :blink: ;) ;) Kösz a türelmet, keresni foglak :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November2, 2006 Megoszt Elküldve November2, 2006 :blink: ;) ;) Kösz a türelmet, keresni foglak :P Szívesen, nyugodtan kérdezz ha még van mit. :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január13, 2007 Megoszt Elküldve Január13, 2007 Futó mester! Sikerült hozzájutnom (ingyér) 4x4liter Shell Helix 15w40-hez,hordós cuccból van!Szerinted belerakhatom a gépbe? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január13, 2007 Megoszt Elküldve Január13, 2007 Ha tényleg az, akkor szerintem igen. De azért vigyázz ezekkel a hordós cuccokkal, ki tudja igaziból mi kerül bele (hiába havertól)... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január13, 2007 Megoszt Elküldve Január13, 2007 Ha tényleg az, akkor szerintem igen. De azért vigyázz ezekkel a hordós cuccokkal, ki tudja igaziból mi kerül bele (hiába havertól)... Apám hozta,ha átb@sz az öreg vége van! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január13, 2007 Megoszt Elküldve Január13, 2007 Az átbaszás feljebb szokott kezdődni a hierarchiában, amikor egy üres márkás olaj hordójába valami szart öntenek. :lol: Aztán azt valaki megveszi olcsóé', és aztán kezdi kiadagolni tudatlanul a tudatlan usereknek. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január13, 2007 Megoszt Elküldve Január13, 2007 Az átbaszás feljebb szokott kezdődni a hierarchiában, amikor egy üres márkás olaj hordójába valami szart öntenek. :lol: Aztán azt valaki megveszi olcsóé', és aztán kezdi kiadagolni tudatlanul a tudatlan usereknek. :) Ebben igazad van,csak mindig eszembejut,hogy az én motorom,amikor tervezték,akkor még nem nagyon voltak olyan minőségű olajak,mint manapság.Nekem elég a 15w40-es olaj bele,ehhez tervezték.Szerinte,aztán lehet hogy nem így van. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január13, 2007 Megoszt Elküldve Január13, 2007 Abba a szívóolajkályhába jó a 15W40, de abból is lehet ám szar minőség... a viszkozitási index nem a minőséget takarja. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január13, 2007 Megoszt Elküldve Január13, 2007 (...) (mellesleg ekkor már forrt az olaj, és eléggé szublimált). (...) Mr. csak egy kérdés, mert nem értek valamit. az olaj hogyan szublimál? szublimálni csak szilárd fázissal rendelkező rendszerek tudnak, így legfőképpen a tisztán szilárd anyagok (közismert példa a naftalin, ami vadul szublimál, de rengeteg szilárd anyag szublimál még egyébként). ezek az olajok nem hiszem, hogy szilárd fázissal is rendelkezzenek ("szuszpenzió" lenne az ilyesmi truttyancsok szakszerű neve :)), mert az a kenésre nagyon negatívan hatna. vagy igen? :) :) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január14, 2007 Megoszt Elküldve Január14, 2007 Unatkozol? :) Igazad van, felületes voltam egy kissé. Tehát kipárolog a helyes kifejezés. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts