bazs Elküldve Október4, 2004 Elküldve Október4, 2004 Ezen ujfent vitatkoznék, hamár így összefutottunk :) ha tovább olvasunk... szintetikus bázisú mororolaj szintetikus és ásványi forrásokat egyaránt tartalmaz, szintetikus alapokon de ettől még csak részszintetikus (nem félszintetikus, mer olyan nincs :wink: ) tudtommal egyáltalán nincs 10W40-es szintetikus olaj, max valami hardcore, extrém cucc a lényeg: a dobozon a synthetic blend azt jelenti :arrow: résszintetikus, a fully synthetic meg azt, hogy szintetikus
Gepard Elküldve Október4, 2004 Elküldve Október4, 2004 Na hogy én is beleszóljak az az olaj tuti nem szinti, csak az alapja (bázis). A "szintetikus technológián alapuló" kifejezés pedig önmagát magyarázza olyan mint a málna "izű" szörp, málna nincs benne de aroma annál több. ( ez egy kicsit durva hasonlat, de a lényeg benne van ) Egyébként nem tudom miért favorizálják ezt a rowe vagy milyen olajat, én még nem sokat hallottam ezelőtt róla, valvoline-t, meg mobil-1-et annál inkább. Nekem 10w-40-es opel oil van benne, ecotec mocival és az olaj jól néz ki, meg észrevehetően nem is fogyott. (kb: 3000km mentem vele)
knight Elküldve Október4, 2004 Elküldve Október4, 2004 Szerintem senki nem favorizálta, mivel majdnem mindenki számára ismeretlen csak annyi, hogy olcsó és nem tűnik rossznak... De majd remélem a szakik jól kiderítik, hogy melyik a tuti és akkor majd mindenki örül, addig meg csak beszélünk arról ami most van...
ScatMan Elküldve Október4, 2004 Elküldve Október4, 2004 ...tudtommal egyáltalán nincs 10W40-es szintetikus olaj, max valami hardcore, extrém cucc... :idea: szintetikus=mesterségesen létrehozott, ha jól gondolkodom. :shock: ennyire komoly dolog előállítani vastagabb olajat ásványi alapanyag nélkül :?: Én sem láttam még fullsynth 10W-40 olajat.
mörfi Elküldve Október4, 2004 Elküldve Október4, 2004 Kovacss! El kell szomorítsalak, az ecotec motor nem arról kapta a nevét, hogy kegyes az olajhoz. :D Mindig fogy belőle olaj, de okos vezetéssel, jó állapotú motornál ezt mondjuk lehet 0,5L/10000km értéken tartani. :D Hárman vannak testvérek: 1. Ásványi 2. Rész-szintetikus (félszinti) 3. Szintetikus (fullszinti) Ezzel a vitát lezárom (még egyébként soha nem láttam 10W40-ből mást, mint félszintit). :) Szerintem is ez a tökéletes megfejtés. Egyébként a szerintem nem véletlen hogy a gyár a félszintit írja. Az Opel motoroknak főleg a régebbieknek, gyárilag van oil fogyasztása. Fekosz a te mocidnak is ,néz csak utánna! Egyébként az észerü vezetés és a bele való óil a megoldás. Én most gyári oilt nyomtam bele tök jó, 2500km van benne de én 7500km-nál le csorgatom . Ez is gyári adat. Van aki azt mondja fölösleges, szerintem nem ezen kell spórolni. 1.7td no isuzu
knight Elküldve Október4, 2004 Elküldve Október4, 2004 Én most gyári oilt nyomtam bele tök jó, 2500km van benne de én 7500km-nál le csorgatom . Ez is gyári adat. Van aki azt mondja fölösleges, szerintem nem ezen kell spórolni. Szerintem se. Benzinesnél is van aki 15e-t mond... szerintem 10. Bár van olyan haver is aki 5, mondván, hogy szinte csak rövid távra használja... mondjuk ez sajna sokszor áll az enyémre is, de a 10 azért szerintem így is elmegy.
fekosz Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 Szerintem is ez a tökéletes megfejtés. Egyébként a szerintem nem véletlen hogy a gyár a félszintit írja. Az Opel motoroknak főleg a régebbieknek, gyárilag van oil fogyasztása. Fekosz a te mocidnak is ,néz csak utánna! Egyébként az észerü vezetés és a bele való óil a megoldás. Én most gyári oilt nyomtam bele tök jó, 2500km van benne de én 7500km-nál le csorgatom . Ez is gyári adat. Van aki azt mondja fölösleges, szerintem nem ezen kell spórolni. 1.7td no isuzu
fekosz Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 Szerintem se. Benzinesnél is van aki 15e-t mond... szerintem 10. Bár van olyan haver is aki 5, mondván, hogy szinte csak rövid távra használja... mondjuk ez sajna sokszor áll az enyémre is, de a 10 azért szerintem így is elmegy. Az oilcsere intervallum szerintem is benyásnál 10, dieselnél 7000-7500 km. Én a hét ezerhez fogom magam igazítani, akkor tuti nem csúszok ki a 7500-ból :D :) :D :D
fekosz Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 Szóval lezárod :?: :D Miért? Na jó, ez csak egy költői kérdés volt. Mindent összefolalva a 10W 40-es oil csak félszinti lehet. Akkor gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy gyári Opel olajat teszek bele, vagy Mobil 1-et? Persze költség teekintetébeen van köztük hozzávetőlegesen 3-5000 ft. Egyébként nemrégiben egy barátom Mobil 1-et tett a kocsijába. Szerintem az az oil tisztább a gyárinál és az "illata" is más. Ezzel szemben viszont szerintem "vékonyabb" az ugyan olyan gyárinál.
knight Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 Attól még, hogy résszintik rengeteg különbség lehet köztük. Régen pl. a hidrotőkék szempontjából volt itt eszmecsere, a abban a gyári volt jónak tartva akkor. Én most perpill úgy állok, hogy legközelebb azt rakok bele. Mivel szerintem a motor jó állapotban van, s ugye mivel korábban szakszervízbe hordták, s ott nyilván mindig gyárit kapott, ami ezek szerint ugye nem ártott neki akkor csak nem lehet rossz. Persze kíváncsian hallgatom, hogy ki mit mond majd róla, mert tán az is más lett most.
kovacss Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 Én Castrol 10W60 at hasznalok... nekem eddig ez egész jo az ára .. ki hol veszi 5l szoktam 14e ft ért venni Haverjaim is ezt használják a sportmotorjaikhoz. Biztos nem lehet rossz. Személy szerint én feleslegesnek (túl drágának) tartom hétköznapi használatra.
knight Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 (túl drágának) tartom hétköznapi használatra. na ja...
fekosz Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 Attól még, hogy résszintik rengeteg különbség lehet köztük. Régen pl. a hidrotőkék szempontjából volt itt eszmecsere, a abban a gyári volt jónak tartva akkor. Én most perpill úgy állok, hogy legközelebb azt rakok bele. Mivel szerintem a motor jó állapotban van, s ugye mivel korábban szakszervízbe hordták, s ott nyilván mindig gyárit kapott, ami ezek szerint ugye nem ártott neki akkor csak nem lehet rossz. Persze kíváncsian hallgatom, hogy ki mit mond majd róla, mert tán az is más lett most. A sárga cimkésre gondolsz? Az a legujjabb Oil? Nekem az van, már a harmadikat tötöttem bele egy csere generál előtt, majd 2 az után. Nekem bevált. Nincs rá panaszom, a színe megfelelő, a vizeem sem megy fel annyira,mint régebben. ..bár ezt nem tudom, hogy ennek köszönhető e.
kovacss Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 Mivel szerintem a motor jó állapotban van, s ugye mivel korábban szakszervízbe hordták, s ott nyilván mindig gyárit kapott, ami ezek szerint ugye nem ártott neki akkor csak nem lehet rossz. Én nem volnék benne olyan biztos, hogy a szakszervizben mindig gyárit kapott. Az enyém az előző tulajnál az érdi Opelnál volt 180e km -ig szervizelve és a szervizkönyv szerint Mol Carrier -rel etették. Meg is szerette nagyon, mivel a hengerfej felújításig 1l/1000 km volt a fogyasztása.
knight Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 Én nem volnék benne olyan biztos, hogy a szakszervizben mindig gyárit kapott. Az enyém az előző tulajnál az érdi Opelnál volt 180e km -ig szervizelve és a szervizkönyv szerint Mol Carrier -rel etették. Meg is szerette nagyon, mivel a hengerfej felújításig 1l/1000 km volt a fogyasztása. Kimentem megnézni a szervízkönyvet, de jól emlékeztem mert nincs benne, hogy milyen olajat kapott...
fekosz Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 Kimentem megnézni a szervízkönyvet, de jól emlékeztem, hogy nincs benne, hogy milyen olajat kapott... Ez kb. olyan volt, mint én, mikor ránéztem a lemezkére az első féknél (nyüszögő hang) Infó jött a fórumon, Gábor ment a kocsihoz :) :D :D
knight Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 Kinyomoztam melyik szervízbe hordták, elmentem és Gépjármű Javítási Kartont nyomtattak nekem. Dátum, km állás, műveletek, cserélt alkatrészek feltüntetésével. Mindig tanul az ember... nem tudtam, hogy ilyet is lehet...
opel16v Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 10W40 és 10W40 között is hatalmas különbség lehet. És ezt nem is mindig az ár tükrözi vissza. Sajnos nem igazán létezik "elméleti síkú" jó összehasonlítás, hogy az ember leülne pár katalógus elé, és kiválasztaná a számára tökéletes olajat... Én is ezért tesztelek most különbözőféle olaj márkákat és típusokat. Tavaly még Én is Castrol RS 10W60-al jártam, de két ok miatt váltanom kellett: 1. Iszonyatos olajfogyasztása van a motornak, nagyon drága volt pótolni, 2. Amióta magyarok "palackozzák", érezhetően megromlott a minősége. Nyáron Opel 10W40-et tettem bele, de arról hamar kiderült hogy alkalmatlan, nem jó a hőtűrése. Most az emlegetett Valvoline Durablend/ TopGard 10W40 van benne, ez úgy tűnik hogy megfelel az igényeimnek. (Bár még tesztelés alatt van, majd meglátjuk)
fekosz Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 10W40 és 10W40 között is hatalmas különbség lehet. És ezt nem is mindig az ár tükrözi vissza. Sajnos nem igazán létezik "elméleti síkú" jó összehasonlítás, hogy az ember leülne pár katalógus elé, és kiválasztaná a számára tökéletes olajat... Én is ezért tesztelek most különbözőféle olaj márkákat és típusokat. Tavaly még Én is Castrol RS 10W60-al jártam, de két ok miatt váltanom kellett: 1. Iszonyatos olajfogyasztása van a motornak, nagyon drága volt pótolni, 2. Amióta magyarok "palackozzák", érezhetően megromlott a minősége. Nyáron Opel 10W40-et tettem bele, de arról hamar kiderült hogy alkalmatlan, nem jó a hőtűrése. Most az emlegetett Valvoline Durablend/ TopGard 10W40 van benne, ez úgy tűnik hogy megfelel az igényeimnek. (Bár még tesztelés alatt van, majd meglátjuk) Nyáron Opel 10W40-et tettem bele, de arról hamar kiderült hogy alkalmatlan, nem jó a hőtűrése. Ez alatt mit értesz pontosan? Az én esetemben ez (diesel) gond lehet? Én is váltsak, vagy ez csak a benyásoknál fontos?
knight Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 Szerintem opel16v a versenykörülményekre gondolt... :) :D :D normál használatra alkalmas benzinesbe is...
opel16v Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 Sajnos versenyre abszolút alkalmatlan, de az utcai használatban sem túl jó, ugyanis elég volt egy kisebb dugó a városban ahhoz, hogy alapjáraton elkezdjen megégni az olaj. Az 1.6 ecotec moci sajnos híres a hőterheléséről, ezért most nem akarok lebeszélni róla senkit, de az biztos hogy nem jó minőségű olaj most az Opel olaj, legalábbis a hasonló árkategóriájú olajakkal összevetve...
fekosz Elküldve Október5, 2004 Elküldve Október5, 2004 Sajnos versenyre abszolút alkalmatlan, de az utcai használatban sem túl jó, ugyanis elég volt egy kisebb dugó a városban ahhoz, hogy alapjáraton elkezdjen megégni az olaj. Az 1.6 ecotec moci sajnos híres a hőterheléséről, ezért most nem akarok lebeszélni róla senkit, de az biztos hogy nem jó minőségű olaj most az Opel olaj, legalábbis a hasonló árkategóriájú olajakkal összevetve... Kezdek megint elbizonytalanodni. mondom ezt azért, mert feketedik az olajam a kocsiban, és a km még csak 800 körül van. :) :? :x Ezek szerint csak nem jó az olajam? Ebbe be fogok csavarodni :?
uhuhu Elküldve Október5, 2004 Szerző Elküldve Október5, 2004 Kezdek megint elbizonytalanodni. mondom ezt azért, mert feketedik az olajam a kocsiban, és a km még csak 800 körül van. :) :? :x Ezek szerint csak nem jó az olajam? Ebbe be fogok csavarodni :? dizel autóba minden olaj feketedik. tele van korommal...
Recommended Posts