Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok.:-)

Homályosítson föl valaki.

A Totalcaron látom, Castrol olajok választékát.

http://aruhaz.totalcar.hu/index.php?module...ory&prodfilter=

Castrol GTD 10w40

Castrol GTD Magnatec 10w40

Castrol GTX Magnatec 10w40

de az utóbbi Magnatec olajból van kétféle is..

Mi a különbség köztük ?

Tökmindegy, mind magyar csomagolás, és mióta magyar, azóta nem nagyon dicsérik. :blink:

Link to comment
Megosztás:

A minap került Gyuri barátomhoz ez a Renault.A 4 -es henger gyújtótrafóját cserélte ki,mert behalt,de a tulaj 3 hengerrel is használta.Valószínűleg ezért olvadt meg a gyűrű és a dugattyú egy darabja,ahogy a 3. képen látszik.A csávó hazajött vele 300km-ről világító olajnyomás visszajelzővel,az összes olajat kidolgozta a légszűrőházba.Mégsem állt be,mert METABOND adalékot kapott előtte!! :blink: B) :D

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Akinek kell metabond olaj vagy adalék Soltvadkertre, az jövő hét szerda reggelig jelezze felém!

Akinek meg a közeljövőben lesz szüksége rá, javaslom mielőbb szerezze be, mert június elsejétől

emelkedni fognak kicsit az árak! Sajnos ezt a céget is utolérte a kőolaj drágulásának hatása...

Link to comment
Megosztás:

Ma megtörtént az olajcsere. Meglepő volt, hogy az első indításnál nem volt semmi durva hangja a motornak, mint egy éve volt az Opel olajjal. Csendesebb a járása a motornak, mint eddig. Volt még itthon Metabond C adalékom, pont egy adag, beleöntöttem azt is. Kis kényeztetést megérdemel a moci, hamár naponta használom munkába járásra (50km/nap).

Link to comment
Megosztás:

Ma megtörtént az olajcsere. Meglepő volt, hogy az első indításnál nem volt semmi durva hangja a motornak, mint egy éve volt az Opel olajjal. Csendesebb a járása a motornak, mint eddig. Volt még itthon Metabond C adalékom, pont egy adag, beleöntöttem azt is. Kis kényeztetést megérdemel a moci, hamár naponta használom munkába járásra (50km/nap).

Majd figyeld olyan 300km után!Nekem akkor fejtette ki a hatását! :)

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsi leszek, de már most is halkabb, mint az Opel olajjal volt :)

Eleve friss olajjal mindíg halkabb a moci. :) Nálam tavasz-ősz a 2 olajcsere, sajna belemegy vagy 15ekm évente, akkor már megérdemli, h sűrűbben cseréljem, plusz nem tétel. :(

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Nekem a Metabond-os teszt érdekesen indult, mivel ugyan tök szép hangja volt (és van is) és a színe is tökjó, de furi módon rögtön az elejétől ette egy picit (kb. 3 deci 4e alatt) - igaz volt ebben szépen dugózgatás is, de azért többségében országút - és a Valvoline-t csak 7e-től kezdte enni.

Viszont most 8 nap alatt beleraktam 2000 km-t, ennek nagy része autópálya 130-140 és szinte semmit nem kajált belőle ! Szal nálam jól vizsgázott, legközelebb is ezt kap :unsure:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Aktuálissá vált az olajcsere a csacsiban. és most valami hasznosat szeretnék beleönteni. Konkrétan a Metebond 10w40 re gondoltam. Hogyé' van mosanság FutóÚr? Esetleg egy kis adalék is, ha occsó? :P :wub:

Előre is köszönöm.

Nem akarok beleszólni,de neked nem 15w40 kellene inkább? :P

Link to comment
Megosztás:

Afonya!

A C-s kódú szívódízelbe elméletileg 15W40 lehetne, főleg ha már sokat futott. 5L=5265 kedvezménnyel.

Ha kell hozzá adalék, a C-s kell neked, abból a 250ml 7740 klubos áron.

Warwolf!

Y17DTI-be elméletileg jónak kell lennie a 10W40-nek, de azért utánanéznék a kiskönyvében

a helyedben, hogy nem-e ajánlanak hozzá 5W40-est (főleg kevés futásnál lehet jelentősége),

ill. 2004 utániakba alacsony szulfáthamú tartalmú 5W30 is kellhet. Mindkét fajtából van a

Metabondnál. :wub:

10W40 Speed 5L jelenleg 7410, klubtagoknak 6670

Link to comment
Megosztás:

Warwolf!

Y17DTI-be elméletileg jónak kell lennie a 10W40-nek, de azért utánanéznék a kiskönyvében

a helyedben, hogy nem-e ajánlanak hozzá 5W40-est (főleg kevés futásnál lehet jelentősége),

ill. 2004 utániakba alacsony szulfáthamú tartalmú 5W30 is kellhet. Mindkét fajtából van a

Metabondnál. :P

10W40 Speed 5L jelenleg 7410, klubtagoknak 6670

Jelenleg Opel 10W40 van benne, így kapta meg frissen leszervizelve a fiatalember, és az esetleges kellemetlenségektől szeetném megkímélni, ezért felajánlottam, hogy besz. áron megkapná tőlem az egyik kannával, amit legkésőbb szept. 30.-án pótólnék tőled! :wub:

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok beleszólni,de neked nem 15w40 kellene inkább? :wub:

Na most jól megnéztem a Hasnyálati utasítást, és ott 10w40 -est vagy 5w50 -est írnak.

Idézem a 149. oldalról:

"Dízel üzemű motorokhoz csak a következő minősítéseknek megfelelő, márkás, pl. Opel :P márkájú olajakat használjon:

SAE 10w-40: CCMC-G5/PD2 1 vagy

SAE 10w-40: ACEA B3-96 2 vagy

SAE 5w-50: CCMC-G5/PD2 1 vagy

SAE 5w-50: ACEA B3-96 2.

Olyan CCMC minősítésű olajakat, amelyeken nincs feltüntetve mindkét besorolás (CCMC-G5 és CCMC-PD2) nem szabad használni."

A fenti idézet egy 1997 -ben kiadott kezelésiből származik.(ezt csak most néztem meg) Tehát lehet igazatok van J0hnny és Gábor.

Most 15w-40 mobil1 S van benne, de csak me' occsó vót. Szerintem sem lesz baja a 15-ös olajtól, meg asztán nem vagyok a zsebem ellensége. Ugyhogy jóóóleszaza15-ös.

Gábor

Nekem kigúvadt a szemem de nem találom a C betüt a motor kód előtt. Vagy ne is keressem?

Hol tudnánk lebonyolítani a csereakciót? (penz-olaj)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.