Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

egy kollégám 1998as 1.6 16V ASTRA G-be valami literenként majdnem 3000 Ft-os olajat használt, ami az olajcseréig lement bőven minimum alá. Ajánlottam neki ezt agyári fajtát, azzal tökéletes, nem fogy... Hogy van ez??

Soxor volt már róla szó, de akkor leírom, az X16XEL moci gyárilag megadott normális olajfogyija 0.01L/100km

Szal célszerű sokat nézegetni az olajszintet, főleg komolyabb kergetés, tartósan magas sebesség használata után.

Ez egy ilyen motor.Önthetsz bele bármilyen olajat, megeszi.Ez van.Ezért sűrűbben kell nézni.Én azt teszem!

Nemmellékesen a 10W40-es Opelolajból 6500km alatt ette meg az 1.5L-t, és elhasznlódott, befeketedett az olaj, büdös volt, ezért lecseréltem.A Valvolinenal, nincs ilyen gondom.Hozta a normát.Most pedig Metabond Speed 10W40 van benne.Egyenlőre jó.Aztán majd a köv. 190e.km-s olajcserénél elmondom, hogy mit szólt hozzá a motor.Ez kb. a nyár végén lesz.

Link to comment
Megosztás:

Soxor volt már róla szó, de akkor leírom, az X16XEL moci gyárilag megadott normális olajfogyija 0.01L/100km

Szal célszerű sokat nézegetni az olajszintet, főleg komolyabb kergetés, tartósan magas sebesség használata után.

Ez egy ilyen motor.Önthetsz bele bármilyen olajat, megeszi.Ez van.Ezért sűrűbben kell nézni.Én azt teszem!

Nemmellékesen a 10W40-es Opelolajból 6500km alatt ette meg az 1.5L-t, és elhasznlódott, befeketedett az olaj, büdös volt, ezért lecseréltem.A Valvolinenal, nincs ilyen gondom.Hozta a normát.Most pedig Metabond Speed 10W40 van benne.Egyenlőre jó.Aztán majd a köv. 190e.km-s olajcserénél elmondom, hogy mit szólt hozzá a motor.Ez kb. a nyár végén lesz.

lehethogy az X16XEL ennyit eszik gyárilag, ezt a tipust közelebbről nemismerem, csak kollégám elmondása alapján irtam. Az én C16NZ-m nem eszik, szinte semmit, pedig már nem mai gyerek.

Link to comment
Megosztás:

egy kollégám 1998as 1.6 16V ASTRA G-be valami literenként majdnem 3000 Ft-os olajat használt, ami az olajcseréig lement bőven minimum alá. Ajánlottam neki ezt agyári fajtát, azzal tökéletes, nem fogy... Hogy van ez??

Minőségi xxWxx olajat eszi, a selejt 10w40-et nem. Több infőt nem adtál.

Ebből nehéz következtetést levonni, bár én a 3e/L alapján azt mondanám, h legalább 5w40 szintetikus, minőségi lehetett az olaj. A gyári 10w40 helyett. Egy olyan moci, ami eleve eszi az olajat.

Sztem egy minőségi 10w40-et sem enne. És azzal még a mocinak is csak jót tenne.

lehethogy az X16XEL ennyit eszik gyárilag, ezt a tipust közelebbről nemismerem, csak kollégám elmondása alapján irtam. Az én C16NZ-m nem eszik, szinte semmit, pedig már nem mai gyerek.

Minimális olajfogyás teljesen természetes. Sőt, ha nem fogy, akkor inkább az van, h víz, benzin, meg ilyenek töltik fel a szintjét, amit egy izmos megjáratással ki tudsz belőle égetni.

Nálam ilyen 2-3dl/10ekm a fogyás. :)

Link to comment
Megosztás:

Minőségi xxWxx olajat eszi, a selejt 10w40-et nem. Több infőt nem adtál.

Ebből nehéz következtetést levonni, bár én a 3e/L alapján azt mondanám, h legalább 5w40 szintetikus, minőségi lehetett az olaj. A gyári 10w40 helyett. Egy olyan moci, ami eleve eszi az olajat.

Sztem egy minőségi 10w40-et sem enne. És azzal még a mocinak is csak jót tenne.

Minimális olajfogyás teljesen természetes. Sőt, ha nem fogy, akkor inkább az van, h víz, benzin, meg ilyenek töltik fel a szintjét, amit egy izmos megjáratással ki tudsz belőle égetni.

Nálam ilyen 2-3dl/10ekm a fogyás. :)

nem tudok semmit a minőségi olaj márkájáról, sem pedig a viszkozitásáról, csak nem jött be a gép gazdájának.

nálam is kb. 2-3 dl fogy 10eKMenként, azért irtam, hogy SZINTE semmi a fogyás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy rövid kérdésem lenne:

Öntöttem a motorolajhoz adalékot,és ugy hallom hogy nagyobb hangja lett (olyan szelephang) ami eddig nem volt,legalábbis nem ennyire...

Az hogy büdös,azon nem csodálkozom,pedig lehet azon is kéne,na mindegy!

Találkozott már valaki ilyesmivel? Idővel elmulik majd (a szelephang)vagy már ne is várjam?

Nem mentem még vele sokat,kb 4-5km-t

Előre is köszi!!!

Link to comment
Megosztás:

ez segit vmit?

Aha, segít abban, hogy minél hamarabb lecseréld az olajat ;) ...mielött még hazavágnád a hidrótőkéket. Szerintem.

Valószínünek tartom, hogy felvastagította az olajat, annyira, hogy nem teszi a feladatát a szelepeknél.

Véleményem szerint adalékot akkor érdemes esetleg tenni egy motorba, ha már valami baj van...és akkor is csak azért, hogy kitold még 10 ezer kilométerrel a javítás idejét. Csak azért adalékot tenni, mert jó a moci, de még jobb legyen, kár...sőt a hipermarketes adalékokkal vétek. Azt a pénzt inkább érdemes az olaj árához hozzácsapni és jobb olajat venni. Szerintem ezt jobban meghálálja a motor. Nem adalékokhoz volt az tervezve, hanem jó olajhoz.

Én az szocreál OFF előző autómba töltöttem 2+2 mézszerü adalékot, hogy jobb legyen az olajnyomás :) . Azóta, jópár éven keresztül minden olajcserekor kérte az adalékot, mert ha nem, alapjáraton nem volt meg az olajnyomás... ez nekem tanulság volt.

Link to comment
Megosztás:

Aha, segít abban, hogy minél hamarabb lecseréld az olajat ;) ...mielött még hazavágnád a hidrótőkéket. Szerintem.

Valószínünek tartom, hogy felvastagította az olajat, annyira, hogy nem teszi a feladatát a szelepeknél.

Véleményem szerint adalékot akkor érdemes esetleg tenni egy motorba, ha már valami baj van...és akkor is csak azért, hogy kitold még 10 ezer kilométerrel a javítás idejét. Csak azért adalékot tenni, mert jó a moci, de még jobb legyen, kár...sőt a hipermarketes adalékokkal vétek. Azt a pénzt inkább érdemes az olaj árához hozzácsapni és jobb olajat venni. Szerintem ezt jobban meghálálja a motor. Nem adalékokhoz volt az tervezve, hanem jó olajhoz.

Én az szocreál OFF előző autómba töltöttem 2+2 mézszerü adalékot, hogy jobb legyen az olajnyomás :) . Azóta, jópár éven keresztül minden olajcserekor kérte az adalékot, mert ha nem, alapjáraton nem volt meg az olajnyomás... ez nekem tanulság volt.

NA! Ezt jol megcsináltam!

Link to comment
Megosztás:

Aha, segít abban, hogy minél hamarabb lecseréld az olajat ;) ...mielött még hazavágnád a hidrótőkéket. Szerintem.

Valószínünek tartom, hogy felvastagította az olajat, annyira, hogy nem teszi a feladatát a szelepeknél.

Véleményem szerint adalékot akkor érdemes esetleg tenni egy motorba, ha már valami baj van...és akkor is csak azért, hogy kitold még 10 ezer kilométerrel a javítás idejét. Csak azért adalékot tenni, mert jó a moci, de még jobb legyen, kár...sőt a hipermarketes adalékokkal vétek. Azt a pénzt inkább érdemes az olaj árához hozzácsapni és jobb olajat venni. Szerintem ezt jobban meghálálja a motor. Nem adalékokhoz volt az tervezve, hanem jó olajhoz.

Én az szocreál OFF előző autómba töltöttem 2+2 mézszerü adalékot, hogy jobb legyen az olajnyomás :) . Azóta, jópár éven keresztül minden olajcserekor kérte az adalékot, mert ha nem, alapjáraton nem volt meg az olajnyomás... ez nekem tanulság volt.

Ennek azért ellentmondanék kissé, de mindegy. Jó olaj+jó adalék kombinációval nem látom be, h vmi baja legyen a gépnek.

Csattogó hidrotőkén nem az adalék fog segíteni, hanem egy pucolás, olajcsere, vagy hidrotőke csere. Úgyszintén egy lestrapált mocin sem az adalék, vagy a vastagabb olaj fog segíeni, hanem egy generál. Ha vkinek ahhoz volt esze, h tönkretegye a motort, akkor legyen ahhoz is pénztárcája, h generáloztassa meg.

Link to comment
Megosztás:

Ennek azért ellentmondanék kissé, de mindegy. Jó olaj+jó adalék kombinációval nem látom be, h vmi baja legyen a gépnek.

Csattogó hidrotőkén nem az adalék fog segíteni, hanem egy pucolás, olajcsere, vagy hidrotőke csere. Úgyszintén egy lestrapált mocin sem az adalék, vagy a vastagabb olaj fog segíeni, hanem egy generál. Ha vkinek ahhoz volt esze, h tönkretegye a motort, akkor legyen ahhoz is pénztárcája, h generáloztassa meg.

Nem sokan vannak (Te kivétel vagy) akik igazán jó adalékra áldoznak... és én lehet, hogy a Metabond adalékot is csak Metabond olajhoz tölteném... . Amit irtam, főleg az olcsó adalékokra vonatkozik, szerintem.

Ja, meg ugy értettem, hogy adalékozás után kezdtek el csattogni a tőkék...

Link to comment
Megosztás:

Itt a jó példája annak, hogy valami olcsó "csodaszert" bepróbál valaki, mert azt hiszi, hogy a lestrapált

motorja megjavul tőle. Hát nem fog. Sőt, még a legdrágább adaléktól sem lesz jobb. Ha egy motorra

generálozás vár, akkor azt nem lehet helyettesíteni adalékkal.

A jó olajadalékok arra vannak, hogy az üzemszerűen működő nem szétkopott motorokban csökkentsék

a súrlódást, ezzel jobb hatékonyságot teremtve. Nem mellesleg jóval tovább fog tartani a motor is. ;)

De ismétlem: ezek a jó olajadalékok, ezeket nem lehet a hipermarketekben kapni. :)

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén megvolt végre az olajcsere nálam is. Opel helyett kapott Metabond-ot.

Hát, nem akarom nagyon szidni az Opeles olajat, de nekem nem jött be. Csak 9000-et mentem vele, de a vége felé már nagyon vártam az új olaj érkezését. Alacson fordulaton ha jobban odaléptem a gázra kicsit kopogós volt a motor hangja. Most viszont nagyon szépen muzsikál.

Tesóm engedte le az olajat, azt mondta gyanusan hamar kifolyt; nem volt valami jói a viszkozitása... Egyébként nem volt fekete, inkább barnás.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém X14XE, 1996-os, 77ekm, és nem eszik semennyit.

Az enyémben még ennyi km. sincs mégis eszik egy picit, mint minden motor. Egy viszonylag már nem fiatal konstrukciójú 16V motor szerintem mérhető mennyiségű olajat fogyaszt. Ha nálad semmi nem fogy az lehet a már sokszor leírt rövidtávok-hidegmenet probléma, amiáltal szépen benzin és víz kerül az olajba és ezért nem fogy belőle semmi. A másik dolog, hogy az Astra marha érzékeny arra, hogy tök egyenes betonon álljon, mert egész pici lejtés esetén is deciket csal a nívópálca.

Nekem amúgy 9e km alatt 4-5 decit evett Valvoline TopGard-ból.

Link to comment
Megosztás:

Itt a jó példája annak, hogy valami olcsó "csodaszert" bepróbál valaki, mert azt hiszi, hogy a lestrapált

motorja megjavul tőle. Hát nem fog. Sőt, még a legdrágább adaléktól sem lesz jobb. Ha egy motorra

generálozás vár, akkor azt nem lehet helyettesíteni adalékkal.

A jó olajadalékok arra vannak, hogy az üzemszerűen működő nem szétkopott motorokban csökkentsék

a súrlódást, ezzel jobb hatékonyságot teremtve. Nem mellesleg jóval tovább fog tartani a motor is. ;)

De ismétlem: ezek a jó olajadalékok, ezeket nem lehet a hipermarketekben kapni. :)

Nah akkor most leirom mizu!

egyáltalán nincs lestrapálva a motor,csak a kolegámnak egy kicsit csörgött,beleöntötte,és szép hangja lett...

Erre vettem én is,mert nekem is volt egy kis hangja,azt hittem milyen ######a lesz...de nem lett az

Mostanra már azért halkabb lett,sztem kezd visszaállni az eredeti kis csörgés,de azért megejtek egy olajcserét

és utána SOHA TÖBBET nem önök semmit sehova:-)

De azért köszi a hozzászolásokat,minden ember a saját "kárán" tanul!

Link to comment
Megosztás:

Áthelyezve a dízel topicból:

Hali.

Most már ujra müködik a netem.

Tapasztalatom még nagyon nincs az olajjal kapcsolatban. Ma este megyek megint a a nagyvárosba. Eddig a kocsiban kb 45km van oilcsere ota, a tapasztalatom a következő, bár lehet ez nem is tapasztalat csak azt látom amit szeretnék ;)

Szóval Indulás után nincs kék füst, vagy ha van az jelentéktelen, mert indulás után turáztatva a gépet (csak modjával mert hideg) hála az égnek kormot látok csak :)) (ennyire még sohasem örültem koromnak. Ja és még valami tudom ez hülyeség de tapasztalatom. Állitottam a szíjon mert csuszott és azóta ha beinditom a gépet és nem csuszik meg a szíj, vagyis a fordulatszám mérő müxik akkor nincs az a csunya hidrotőke hang. Ha viszont megcsuszik a szíj akkor 1800 fordulatig csattog. Ez is lehet téves diagnózis. Remélem nem fogja enni az olajat most a jármű.

Szerintem nem olyan rossz ez az olaj. Igy 45km után erre jutottam ;)

Mindegy ha nem eszi kap Mobil 1-et majd ;) (mostanság nem vet fel a pénz annyira)

Viszont a lengedett olaj nem volt szimpi olyan mintha kormos lett volna nem tudom megmagyarázni de ahogy néztem a leresztő tálcán szoval nem olyan volt de mintha csillogtak volna benne a dolgok.

Még elviszem a gépet kompresszió mérésre is. Ezt mindenféleképpen megcsinálom.

Link to comment
Megosztás:

Olyan létezne,hogy a betöltött Metabond olaj a betöltés után 100-200km után fejti ki "csodahatását"?

Betöltés után nem lett csendesebb,de most szépen jár a gépparipa!

Lehet, hogy mostanra mindenhonnan kinyomta a régi olaj maradványait, és kiépítette a védőbevonatot a felületeken :)

Link to comment
Megosztás:

Én a LUBTEC-et próbáltam 1 -szer....sok változást nem tapasztaltam... ;)

Valakinek véleménye róla ?

Mondjuk ha jó a moci, sokmindent nem is tudnak tenni ezek az adalékok.... ;)

A Spuri az igen , már évek óta használom és szerintem Szupi... ;)

Igaz ez üzemanyag adalék... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.