Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  Gyuri_bácsi írta:
Igaz az, hogy a METABOND adalékokat ha elkezdi használni az ember, akkor utána mindíg kell?

Másként - boltos szerint - szép darabosan leválik az alkatrészekről az a réteg, amit az adalék kialakít, és így még problémákat is okozhat... :)

Persze, a mikronos adalék darabok marha nagy problémákat okozhatnak. ;)

A boltos nem tart Metabondot, ergo nem érdeke, h azt vedd. ;) Majd rábeszél másra, ami véletlenül van neki. ;)

Elküldve

Kivételesen nem akart másra rábeszélni, és volt is neki METABOND, csak azt mondta gondoljam meg, mert ha elkezdem használni, akkor utána már KELL folytatni.

Egyébként a METABOND leírásban is az áll:

"Nem egyszeri kezelést alkalmazunk, hanem lehetőleg minden olajcserénél pótoljuk."

Elküldve

Ez hülyeség.

A polikerámiás részescskék a fém felületének "hibáiba" beépülve fejtik ki súrlódáscsökkentő hatásukat,

és ha nincs utánpótlás, akkor "elhasználódnak", marad az eredeti fém felület. A minden olajcserére

kiterjedő adalékolás csak azért kell, hogy pótolja az elhasználódott polikerámia részecskéket.

Tehát nem KELL, csak AJÁNLOTT, mivel ha nem pótolod, megszűnik a jótékony hatása.

Érdekes milyen rémtörténeteket találnak ki emberek maguktól... :)

Elküldve

Idézek a honlapomon megtalálható leírásból:

"A METABOND MEGALENE a benzinüzemű motorok korszerű üzemanyag-adaléka. Mindazokkal a tulajdonságokkal rendelkezik, amivel a legkorszerűbb üzemanyag-adalékok, de METABOND tartalma következtében a benzinnel érintkező fémfelületeken felületnemesítést hajt végre. E hatásnak köszönhetően az egymáson elmozduló fémfelületek precíz illesztését és az üzemanyag rendszer különböző járatainak felületi simaságát érjük el. Így a motorok teljesítménye jelentősen növelhető. Kitűnő korrózióvédelmet nyújt ólmozott és ólommentes benzin esetén is.

Kiterjedt motortesztek bizonyítják, hogy a MEGALENE használatával pozitív eredményeket értek el az üzemanyag elgázosodási tisztaságnál, a jegesedés megakadályozásánál, a beengedő szelepeken lévő lerakódásoknál és az oktán követelményeknél is. A motorok üzemanyagának kezelésére alkalmas MEGALENE a belsőégésű motoroknál használt minden benzinfajtához adagolható. Katalizátoros motoroknál használatos, ólommentes benzinhez is alkalmazható. "

Ebben szerintem minden benne van, amire kíváncsi vagy. :)

Elküldve
  Gyuri_bácsi írta:
Áh, ez az ördögi kör már az első levegővételnél kezdődött... ;)

És mi a helyzet a benzin adalékkal? Ott is vannak "beépülő részecskék" igaz?

De ha neked bevállt a spuri akkor miért kisérletezel? :)

Elküldve
  Silver79 írta:
De ha neked bevállt a spuri akkor miért kisérletezel? :)

1: Vettem Metabond olajat és adalékkal 10% kedvezményt kaptam

2: Literre visszaszámolva kevesebb + költség (kb 5Ft)

3: Többet ígér (+ felület nemesítés)

De leginkább az első pont ;)

Elküldve
  Gyuri_bácsi írta:
Egyébként a METABOND leírásban is az áll:

"Nem egyszeri kezelést alkalmazunk, hanem lehetőleg minden olajcserénél pótoljuk."

Erre két magyarázat lehet:

1. Marketing fogyjon és vegyék...

2. Ugye úgy szól a hatása, hogy akár megduplázza a motor élettartamát. Erre mit csinálna a spórolós beleteszi egyszer és várja a csodát aztán reklamál hogy szar az egész. Azért az látszik, hogy a motor élettartamhoz képest az olajcsere periódus mennyi és egyszeri kezeléstől tényleg nem lehet csodát várni.

Mert ugye ez nem szünteti meg a motor kopását csak lassítja, beépülni pedig mikronos mélységben épül be így előbb utóbb elkopik tehát ezért kell ill célszerü folyamatosan alkalmazni.

Tudtommal a fém rácsszerkezetébe épül be és ott tölti ki a helyet ezzel éri al a surlódáscsökkenést és szerintem nem egy kemény réteget képez ami leválhat.

Szóval szerintem kárt semmiképpen nem okoz a motorban ha abahagyod csak akkor ne várd a hosszútávú hasznát. Amit egyszeri kezeléssel nyerhetsz az pár 10ekm ig csendesebb motorjárás nem túlmelegedő motor.

Szerintem :)

Elküldve

Eddig OK, DE

én vettem METABOND motorolajat, amihez nem teszek METABOND adalékot, hogy megduplázzam az olajcsere költségét, hanem inkább benzinadalékot kértem. Így remélem, hogy felül is kap egy kis extrát a moci.

Csak kellett egy kis megerősítés, hogy ha véletlenül kimarad egy-egy kutyulás tankolásnál, akkor nem fog rögtön szétesni a motor... ;) :)

Elküldve
  Gyuri_bácsi írta:
Eddig OK, DE

én vettem METABOND motorolajat, amihez nem teszek METABOND adalékot, hogy megduplázzam az olajcsere költségét, hanem inkább benzinadalékot kértem. Így remélem, hogy felül is kap egy kis extrát a moci.

Csak kellett egy kis megerősítés, hogy ha véletlenül kimarad egy-egy kutyulás tankolásnál, akkor nem fog rögtön szétesni a motor... ;) ;)

Majd beszámolsz az adalék hasznosságáról? :)

Elküldve

Persze, néhány tankolás után...

Bár valószínűleg a legtöbb jótékony hatás leginkább csak az lesz, hogy sokáig minden OK!

Az olajcserétől várok inkább többet! Most OPEL olaj van benne :)

Elküldve
  Gyuri_bácsi írta:
Az olajcserétől várok inkább többet! Most OPEL olaj van benne :)

Háát ez nem biztos, jó dolog.Én is próbálkoztam, 6e.km alatt elhasználódott+ elfogyott.nem volt gondom a Valvoline-nal sem, de most Metabond Speed 10W40 lett belerakva.Aztán majd meglátjuk, hogy viseli a motor.

Elküldve

Nekem nem fogyott, viszont hidegben (még ha a motor nem is hideg) alacsony fordulatnál ha odalépek neki elég csúnya hangot tud hallatni. ;) ;) ;)

Opel olajjal ez volt az első és utolsó periódusom.

Bátyám nem érti: neki a gázossá alakított C14NZ-be jó... :)

Elküldve
  Silver79 írta:
Majd beszámolsz az adalék hasznosságáról? :)

Az jó beszámoló, ha azt mondom, h most van benne, és a napokban fogom rendelni a következő adag olajat+adalékot? ;)

Elküldve
  leslie írta:
Az jó beszámoló, ha azt mondom, h most van benne, és a napokban fogom rendelni a következő adag olajat+adalékot? ;)

De ő üzemanyagadalékot mondott :)

Elküldve

"Bár valószínűleg a legtöbb jótékony hatás leginkább csak az lesz, hogy sokáig minden OK!"

Igen, az üzemanyagadaléknak ez a legfőbb szerepe. :)

A rettenetes minőségű magyar benzin hatását ellensúlyozza az üzemanyagrendszerre nézve.

Talán pár decis fogyasztásjavulást is eredményezhet, az oktánjavító hatása miatt (mintha

szlovák vagy osztrák jó minőségű benyát tankolnál).

Elküldve
  opel16v írta:
Talán pár decis fogyasztásjavulást is eredményezhet, az oktánjavító hatása miatt (mintha

szlovák vagy osztrák jó minőségű benyát tankolnál).

Hát igen most szlovákot tankoltam (248-ért) és spuri nélkül mert alapból van benne texaco adalék.

Egyenlőre úgy néz ki hasonló lesz a fogyasztásom mint a magyar benya spurival :)

Elküldve
  Gepard írta:
10W-40 félszintetikus az esetek 99%-ában.

  opel16v írta:
Az 1.7 szívódízelbe jó az ásványi is, mert az illesztései megengedik, és a terhelés sem nagy

az olajon, viszont a turbósba már a félszintis 10W40 kell!

És az összes C-s, illetve X-es benzines motorba is 10W40 félszinti kell.

Z-s motorokba pedig az 5W40 az ajánlás.

Én a 17DR mocira gondoltam,de szerintem kopott TáDé opel dizelbe is mehet már 15w40,pl Joeeéba 220EKm van benne!

Egyébként nem vagyok hasra esve a metabondtól,aszem legközelebb visszatérek a castrolhoz,de lehet hogy kinyögöm egy liqui moly árát!

Elküldve

Kopott tádéba sem ajánlom a 15W40-es olajat, mert az a legbiztosabb útja a hidrotőkék és a hengerfej

kinyírásának, amit amúgy nem mindenképpen kellene cserélni egy alap motorgenerálnál. :)

Szal ha már nagyon kopott a motor, akkor motorgenerál, és nem a végleges halálba küldése a célszerű

szerintem. ;)

Amúgy ha a metabondot eszi a géped, akkor másikkal sem lesz jobb a helyzet. ;)

Ott már a motorral van nagy gond. ;)

Elküldve
  opel16v írta:
Amúgy ha a metabondot eszi a géped, akkor másikkal sem lesz jobb a helyzet. :)

Ott már a motorral van nagy gond. ;)

Egy szóval nem mondtam,hogy eszi az olajat,kicsit kopogós a hangja,de lehet,hogy ez a hidegnek tudható be!

Én csak azt mondom,hogy nem lett "hallhatóan" halkabb.

7500 alatt kb 1/2 v 3/4 nívót eszik meg,ami kb 5-7dl olaj,szerintem ez nem olyan sok!

Elküldve
  J0hnny Mnemonic írta:
Egy szóval nem mondtam,hogy eszi az olajat,kicsit kopogós a hangja,de lehet,hogy ez a hidegnek tudható be!

Én csak azt mondom,hogy nem lett "hallhatóan" halkabb.

7500 alatt kb 1/2 v 3/4 nívót eszik meg,ami kb 5-7dl olaj,szerintem ez nem olyan sok!

Az tényleg nem sok. :)

Csodát azért ne várj ettől az olajtól sem! ;)

Rossz hidrotőkét, hézagos csapágyat nem gyógyít. ;)

Meg a dízelnek sem lesz benzines hangja. ;) :D

Elküldve
  opel16v írta:
Meg a dízelnek sem lesz benzines hangja. ;) ;)

Na igen,lehet a fülemmel van a baj! ;) Lehet kicsit sokat várok egy ilyen "kopott" motortól! :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.