leslie Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Igaz az, hogy a METABOND adalékokat ha elkezdi használni az ember, akkor utána mindíg kell? Másként - boltos szerint - szép darabosan leválik az alkatrészekről az a réteg, amit az adalék kialakít, és így még problémákat is okozhat... :) Persze, a mikronos adalék darabok marha nagy problémákat okozhatnak. ;) A boltos nem tart Metabondot, ergo nem érdeke, h azt vedd. ;) Majd rábeszél másra, ami véletlenül van neki. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyuri_bácsi Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Kivételesen nem akart másra rábeszélni, és volt is neki METABOND, csak azt mondta gondoljam meg, mert ha elkezdem használni, akkor utána már KELL folytatni. Egyébként a METABOND leírásban is az áll: "Nem egyszeri kezelést alkalmazunk, hanem lehetőleg minden olajcserénél pótoljuk." Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Ilyen alapon olajat se tegyél bele, mert ha egyszer elkezded, akkor utána már kell. :) ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Ez hülyeség. A polikerámiás részescskék a fém felületének "hibáiba" beépülve fejtik ki súrlódáscsökkentő hatásukat, és ha nincs utánpótlás, akkor "elhasználódnak", marad az eredeti fém felület. A minden olajcserére kiterjedő adalékolás csak azért kell, hogy pótolja az elhasználódott polikerámia részecskéket. Tehát nem KELL, csak AJÁNLOTT, mivel ha nem pótolod, megszűnik a jótékony hatása. Érdekes milyen rémtörténeteket találnak ki emberek maguktól... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyuri_bácsi Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Áh, ez az ördögi kör már az első levegővételnél kezdődött... :) És mi a helyzet a benzin adalékkal? Ott is vannak "beépülő részecskék" igaz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Idézek a honlapomon megtalálható leírásból: "A METABOND MEGALENE a benzinüzemű motorok korszerű üzemanyag-adaléka. Mindazokkal a tulajdonságokkal rendelkezik, amivel a legkorszerűbb üzemanyag-adalékok, de METABOND tartalma következtében a benzinnel érintkező fémfelületeken felületnemesítést hajt végre. E hatásnak köszönhetően az egymáson elmozduló fémfelületek precíz illesztését és az üzemanyag rendszer különböző járatainak felületi simaságát érjük el. Így a motorok teljesítménye jelentősen növelhető. Kitűnő korrózióvédelmet nyújt ólmozott és ólommentes benzin esetén is. Kiterjedt motortesztek bizonyítják, hogy a MEGALENE használatával pozitív eredményeket értek el az üzemanyag elgázosodási tisztaságnál, a jegesedés megakadályozásánál, a beengedő szelepeken lévő lerakódásoknál és az oktán követelményeknél is. A motorok üzemanyagának kezelésére alkalmas MEGALENE a belsőégésű motoroknál használt minden benzinfajtához adagolható. Katalizátoros motoroknál használatos, ólommentes benzinhez is alkalmazható. " Ebben szerintem minden benne van, amire kíváncsi vagy. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Silver79 Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Áh, ez az ördögi kör már az első levegővételnél kezdődött... ;) És mi a helyzet a benzin adalékkal? Ott is vannak "beépülő részecskék" igaz? De ha neked bevállt a spuri akkor miért kisérletezel? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyuri_bácsi Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 De ha neked bevállt a spuri akkor miért kisérletezel? :) 1: Vettem Metabond olajat és adalékkal 10% kedvezményt kaptam 2: Literre visszaszámolva kevesebb + költség (kb 5Ft) 3: Többet ígér (+ felület nemesítés) De leginkább az első pont ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Egyébként a METABOND leírásban is az áll: "Nem egyszeri kezelést alkalmazunk, hanem lehetőleg minden olajcserénél pótoljuk." Erre két magyarázat lehet: 1. Marketing fogyjon és vegyék... 2. Ugye úgy szól a hatása, hogy akár megduplázza a motor élettartamát. Erre mit csinálna a spórolós beleteszi egyszer és várja a csodát aztán reklamál hogy szar az egész. Azért az látszik, hogy a motor élettartamhoz képest az olajcsere periódus mennyi és egyszeri kezeléstől tényleg nem lehet csodát várni. Mert ugye ez nem szünteti meg a motor kopását csak lassítja, beépülni pedig mikronos mélységben épül be így előbb utóbb elkopik tehát ezért kell ill célszerü folyamatosan alkalmazni. Tudtommal a fém rácsszerkezetébe épül be és ott tölti ki a helyet ezzel éri al a surlódáscsökkenést és szerintem nem egy kemény réteget képez ami leválhat. Szóval szerintem kárt semmiképpen nem okoz a motorban ha abahagyod csak akkor ne várd a hosszútávú hasznát. Amit egyszeri kezeléssel nyerhetsz az pár 10ekm ig csendesebb motorjárás nem túlmelegedő motor. Szerintem :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyuri_bácsi Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Eddig OK, DE én vettem METABOND motorolajat, amihez nem teszek METABOND adalékot, hogy megduplázzam az olajcsere költségét, hanem inkább benzinadalékot kértem. Így remélem, hogy felül is kap egy kis extrát a moci. Csak kellett egy kis megerősítés, hogy ha véletlenül kimarad egy-egy kutyulás tankolásnál, akkor nem fog rögtön szétesni a motor... ;) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Silver79 Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Eddig OK, DE én vettem METABOND motorolajat, amihez nem teszek METABOND adalékot, hogy megduplázzam az olajcsere költségét, hanem inkább benzinadalékot kértem. Így remélem, hogy felül is kap egy kis extrát a moci. Csak kellett egy kis megerősítés, hogy ha véletlenül kimarad egy-egy kutyulás tankolásnál, akkor nem fog rögtön szétesni a motor... ;) ;) Majd beszámolsz az adalék hasznosságáról? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyuri_bácsi Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Persze, néhány tankolás után... Bár valószínűleg a legtöbb jótékony hatás leginkább csak az lesz, hogy sokáig minden OK! Az olajcserétől várok inkább többet! Most OPEL olaj van benne :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Az olajcserétől várok inkább többet! Most OPEL olaj van benne :) Háát ez nem biztos, jó dolog.Én is próbálkoztam, 6e.km alatt elhasználódott+ elfogyott.nem volt gondom a Valvoline-nal sem, de most Metabond Speed 10W40 lett belerakva.Aztán majd meglátjuk, hogy viseli a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyuri_bácsi Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Nekem nem fogyott, viszont hidegben (még ha a motor nem is hideg) alacsony fordulatnál ha odalépek neki elég csúnya hangot tud hallatni. ;) ;) ;) Opel olajjal ez volt az első és utolsó periódusom. Bátyám nem érti: neki a gázossá alakított C14NZ-be jó... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Majd beszámolsz az adalék hasznosságáról? :) Az jó beszámoló, ha azt mondom, h most van benne, és a napokban fogom rendelni a következő adag olajat+adalékot? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Silver79 Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Az jó beszámoló, ha azt mondom, h most van benne, és a napokban fogom rendelni a következő adag olajat+adalékot? ;) De ő üzemanyagadalékot mondott :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 "Bár valószínűleg a legtöbb jótékony hatás leginkább csak az lesz, hogy sokáig minden OK!" Igen, az üzemanyagadaléknak ez a legfőbb szerepe. :) A rettenetes minőségű magyar benzin hatását ellensúlyozza az üzemanyagrendszerre nézve. Talán pár decis fogyasztásjavulást is eredményezhet, az oktánjavító hatása miatt (mintha szlovák vagy osztrák jó minőségű benyát tankolnál). Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 Talán pár decis fogyasztásjavulást is eredményezhet, az oktánjavító hatása miatt (mintha szlovák vagy osztrák jó minőségű benyát tankolnál). Hát igen most szlovákot tankoltam (248-ért) és spuri nélkül mert alapból van benne texaco adalék. Egyenlőre úgy néz ki hasonló lesz a fogyasztásom mint a magyar benya spurival :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március13, 2006 Megoszt Elküldve Március13, 2006 10W-40 félszintetikus az esetek 99%-ában. Az 1.7 szívódízelbe jó az ásványi is, mert az illesztései megengedik, és a terhelés sem nagy az olajon, viszont a turbósba már a félszintis 10W40 kell! És az összes C-s, illetve X-es benzines motorba is 10W40 félszinti kell. Z-s motorokba pedig az 5W40 az ajánlás. Én a 17DR mocira gondoltam,de szerintem kopott TáDé opel dizelbe is mehet már 15w40,pl Joeeéba 220EKm van benne! Egyébként nem vagyok hasra esve a metabondtól,aszem legközelebb visszatérek a castrolhoz,de lehet hogy kinyögöm egy liqui moly árát! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március14, 2006 Megoszt Elküldve Március14, 2006 Kopott tádéba sem ajánlom a 15W40-es olajat, mert az a legbiztosabb útja a hidrotőkék és a hengerfej kinyírásának, amit amúgy nem mindenképpen kellene cserélni egy alap motorgenerálnál. :) Szal ha már nagyon kopott a motor, akkor motorgenerál, és nem a végleges halálba küldése a célszerű szerintem. ;) Amúgy ha a metabondot eszi a géped, akkor másikkal sem lesz jobb a helyzet. ;) Ott már a motorral van nagy gond. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március14, 2006 Megoszt Elküldve Március14, 2006 Amúgy ha a metabondot eszi a géped, akkor másikkal sem lesz jobb a helyzet. :) Ott már a motorral van nagy gond. ;) Egy szóval nem mondtam,hogy eszi az olajat,kicsit kopogós a hangja,de lehet,hogy ez a hidegnek tudható be! Én csak azt mondom,hogy nem lett "hallhatóan" halkabb. 7500 alatt kb 1/2 v 3/4 nívót eszik meg,ami kb 5-7dl olaj,szerintem ez nem olyan sok! Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Március14, 2006 Megoszt Elküldve Március14, 2006 ami kb 5-7dl olaj,szerintem ez nem olyan sok! Nékem 1L! :) 10e. alatt! ;) S, az a durva, hogy ez teljesen normális! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
powerup Elküldve Március15, 2006 Megoszt Elküldve Március15, 2006 Nékem 1L! ;) 10e. alatt! :D S, az a durva, hogy ez teljesen normális! :lol: Nem is ez lett az Év Motorja abban az időben... ;) ;) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március16, 2006 Megoszt Elküldve Március16, 2006 Egy szóval nem mondtam,hogy eszi az olajat,kicsit kopogós a hangja,de lehet,hogy ez a hidegnek tudható be! Én csak azt mondom,hogy nem lett "hallhatóan" halkabb. 7500 alatt kb 1/2 v 3/4 nívót eszik meg,ami kb 5-7dl olaj,szerintem ez nem olyan sok! Az tényleg nem sok. :) Csodát azért ne várj ettől az olajtól sem! ;) Rossz hidrotőkét, hézagos csapágyat nem gyógyít. ;) Meg a dízelnek sem lesz benzines hangja. ;) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március16, 2006 Megoszt Elküldve Március16, 2006 Meg a dízelnek sem lesz benzines hangja. ;) ;) Na igen,lehet a fülemmel van a baj! ;) Lehet kicsit sokat várok egy ilyen "kopott" motortól! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts