Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Ugye? Nekem ott van a pinyóban saccra 1.5L Metabond tavaly júliusi. Belement a 3.5, a nívó közepéig töltöttem, most is mm-re ugyanott van. Áprilisban cserélek olajat, utána szeptember körül, lehet, h felhasználom. Vagy inkább tüzeljem el? :)

Legközelebb csak 4L-t rendelek. :D

Link to comment
Megosztás:

Ugye? Nekem ott van a pinyóban saccra 1.5L Metabond tavaly júliusi. Belement a 3.5, a nívó közepéig töltöttem, most is mm-re ugyanott van. Áprilisban cserélek olajat, utána szeptember körül, lehet, h felhasználom. Vagy inkább tüzeljem el? :D

Legközelebb csak 4L-t rendelek. ;)

Ez volt nekem is, de én időközben elfogyasztottam a fél lityit.

Most meg nemtom hogy hová raktam az originált bontatlan 1 litert. :) ;)

Link to comment
Megosztás:

Azért arra ügyeljetek, hogy van bizonyos szavatossági ideje az olajnak, vagyis nem lehet

évekig tárolni és felhasználni, mert idővel kicsapódnak az adalékanyagok.

Ha jól emléxem, a flakonon fel is van ez az időpont tüntetve. :D

2005 02 van ráírva gyártási időpontnak, és 5 év szavatosság.

Ergo ezt még fel lehet használni bőven. :)

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Van egy Opel Astra F-em 17DR. Szerrintetek milyen tipusú és márkájú olajat kellene bele tennem? Esetleg valami adalékot is tegyek hozzá? Ha igen milyet? Köszi előre is a segítséget!

Én azt javaslom,hogy ha 100EKm felett van benne,csakis 15w40-es olaj!Nekem most 10w40 van benne,de soha többett nem rakok bele!

Márkából pedig elég sok jó van szerintem!

Castrol,Mobil-1,Elf,Valvoline és ha kell akkor Futó mester(opel16v) tud hozni Metabondot!

Olajszürő 600Ft,egy jó olaj kb 6-7EFt/5liter és vegyél leeresztőcsavar alá is új rézalátétet(kb50Ft)ne csöpögjön a csere után!

U.i.: Remélem Gabi észrevetted a rejtett marketinget,lassan kedvezmény jár ezért is! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Én azt javaslom,hogy ha 100EKm felett van benne,csakis 15w40-es olaj!Nekem most 10w40 van benne,de soha többett nem rakok bele!

Márkából pedig elég sok jó van szerintem!

Castrol,Mobil-1,Elf,Valvoline és ha kell akkor Futó mester(opel16v) tud hozni Metabondot!

Olajszürő 600Ft,egy jó olaj kb 6-7EFt/5liter és vegyél leeresztőcsavar alá is új rézalátétet(kb50Ft)ne csöpögjön a csere után!

Most nekem Mobil-1 15w40-es olaj van benne. Az autóba óra szerint 160EKm van. Csak az a baj, hogy elég sok olajat eszik 2000 Km-nél megeszi a litert is, és nem ereszt sehol. ezért gondoltam, hogy valami más olajból talán nem enne ennyit.

Link to comment
Megosztás:

Most nekem Mobil-1 15w40-es olaj van benne. Az autóba óra szerint 160EKm van. Csak az a baj, hogy elég sok olajat eszik 2000 Km-nél megeszi a litert is, és nem ereszt sehol. ezért gondoltam, hogy valami más olajból talán nem enne ennyit.

Mobil-1 olaj jó,ha eddig is jó volt nyomhatod bele megint!

Hogy indul hidegben?Nehezen?

Kicsit sok olajat eszik!Lehet,hogy ennyire kopott már a moci? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Most nekem Mobil-1 15w40-es olaj van benne. Az autóba óra szerint 160EKm van. Csak az a baj, hogy elég sok olajat eszik 2000 Km-nél megeszi a litert is, és nem ereszt sehol. ezért gondoltam, hogy valami más olajból talán nem enne ennyit.

Nincs túl sok kartergáz?

Link to comment
Megosztás:

Az az igazság, hogy elég kezdő vagyok ilyen téren és fogalmam se nincs. Hol tudom esetleg megnézni, hogy mennyi a kartergáz? Meg mennyi a normális?

A normális a semennyi.Elvileg a fogyasztás is sokat elárul, de az olajfogyásnak sok oka lehet.A tiéd már kimeríti az átlagon felüli kategóriát, szal lehet, hogy hamarosan egy hengerfejfelújítás, és ha szükséges, gyűrűzés sem ártana.De mindenek előtt egy komperssziómérés, hogy milyen állapotban is van tul.képpen a mocid.

Link to comment
Megosztás:

A normális a semennyi.Elvileg a fogyasztás is sokat elárul, de az olajfogyásnak sok oka lehet.A tiéd már kimeríti az átlagon felüli kategóriát, szal lehet, hogy hamarosan egy hengerfejfelújítás, és ha szükséges, gyűrűzés sem ártana.De mindenek előtt egy komperssziómérés, hogy milyen állapotban is van tul.képpen a mocid.

Hát kössz! Akkor majd elviszem egy mesterhez, hogy nézze meg ő is

Link to comment
Megosztás:

Hát kössz! Akkor majd elviszem egy mesterhez, hogy nézze meg ő is

A nívópálca mellet megy felfele egy 25-30 mm vastag gumicső, a szelepfedél oldalára, és egy a dekli tetelyéről a szívócsőbe. ha ez utóbbit, járó motor mellet lehúzod, látni fogod a gáz mennyiségét. De vannak árulkodó jelek is. Ezeknél a csöveknél ki szokta nyomni az olajat, (olajgőzt) amit látni is lehet. Szerintem a hengerfej felújjítás nem fogja megszüntetni a kartergáz képződést, sokkal inkább a gyűrűzés, vagy fúrás. Én megúsztam egy gyűrűcserével, de néhany tízezer km után már fúrni is kell,sajna.

Link to comment
Megosztás:

A normális a semennyi.Elvileg a fogyasztás is sokat elárul, de az olajfogyásnak sok oka lehet.A tiéd már kimeríti az átlagon felüli kategóriát, szal lehet, hogy hamarosan egy hengerfejfelújítás, és ha szükséges, gyűrűzés sem ártana.De mindenek előtt egy komperssziómérés, hogy milyen állapotban is van tul.képpen a mocid.

Szerintem olyan, hogy semennyi kartergáz, nincs. Résveszteség mindig van, csak a mértéke nem mindegy. Max. a jó állapotú motoron nem olyan látványos a kartergáz.

Link to comment
Megosztás:

Jah, kartergáz és olajfogyasztás mindig minden motorban van.

Legfeljebb az új és újszerű motoroknál nem látványos. Sokan tévhitben vannak azzal kapcsolatosan,

hogy az ő motorjuk egyáltalán nem eszi az olajat. :rolleyes:

Már hallottam ilyent..

Lécci, ezt fejtsd ki bővebben.

Érdekelne.:-)

Link to comment
Megosztás:

Lényegében ez fizika és kémia, mélyen nem mennék bele, nem ez a szakterületem. :rolleyes:

De a lényeg az, hogy olajveszteség mindenképpen van, az olaj egy kis része a folyamatos

üzem alatt elégetésre kerül. Gondold át, hogy a hengerfalon folyamatosan olajfilmnek kell

lennie, amit ugye a lehúzógyűrű képez, de minden munkaütemben ennek a filmnek egy

része elég, majd a következő ütemekben folyamatosan "pótlásra kerül". Továbbá a

szelepszáraknál sem tökéletes a tömítettség, ott is veszik olaj.

A kartergázzal jó esetben nem veszik olaj, hiszen ha a motor optimális üzemben dolgozik,

akkor az olaj is optimális hőmérséklettartományban teszi a dolgát, ergo nem szublimál.

Ha nagyon kergetve van a motor, akkor előfordul, hogy az olaj megközelíti a forráspontját,

és elkezd kipárologni. Ilyenkor van veszteség ott is. De még egy fontos szempont van, ami

nem feltétlenül az olajtól függ: rövid úton, hideg menetben a benzin és a vízpára kicsapódása

miatt higul a motorban levő olaj. Ezzel a mennyiségét is "kipótolja", sokan ezért hiszik azt,

hogy az ő motorjukból nem fogy az olaj. Ha pedig sok ilyen után meg van "kergetve" eléggé a

motor, ezek a higulást okozó anyagok hamarabb kipárolognak, ilyenkor az vehető észre, hogy

hirtelen csökken a motorolajszint. Ajánlott is sok városi rövidtávos használat után 4000-5000-es

fordulaton nagy nyomatékkal jól megjáratni a motort, hogy távozzanak ezek az oldott anyagok,

mert a motornak nem tesznek jót.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.