Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

1.7DTL!

Nálam tagság nélkül is lehet rendelni. :)

Bár vidékre csak postai utánvét oldható meg.

15W40-et nem ajánlom, a tiedhez a 10W40-es az előírás. Teljesen más olaj a kettő.

Elküldve

Ugye? Nekem ott van a pinyóban saccra 1.5L Metabond tavaly júliusi. Belement a 3.5, a nívó közepéig töltöttem, most is mm-re ugyanott van. Áprilisban cserélek olajat, utána szeptember körül, lehet, h felhasználom. Vagy inkább tüzeljem el? :)

Legközelebb csak 4L-t rendelek. :D

Elküldve
Ugye? Nekem ott van a pinyóban saccra 1.5L Metabond tavaly júliusi. Belement a 3.5, a nívó közepéig töltöttem, most is mm-re ugyanott van. Áprilisban cserélek olajat, utána szeptember körül, lehet, h felhasználom. Vagy inkább tüzeljem el? :D

Legközelebb csak 4L-t rendelek. ;)

Ez volt nekem is, de én időközben elfogyasztottam a fél lityit.

Most meg nemtom hogy hová raktam az originált bontatlan 1 litert. :) ;)

Elküldve

Azért arra ügyeljetek, hogy van bizonyos szavatossági ideje az olajnak, vagyis nem lehet

évekig tárolni és felhasználni, mert idővel kicsapódnak az adalékanyagok.

Ha jól emléxem, a flakonon fel is van ez az időpont tüntetve. :)

Elküldve

Na ezt jó tudni..

Nemrég kaptam a szomszédomtól ajándékba 2 flakon ( két 1 literes ) Omw-s fullszintetikus olajat.

A röhej, hogy 10w40-es, és kifejezetten dízelbe való.

Csak ha veszek hozzá még 3 litert, többe kerül a leves, mint a hús.

Elküldve

Az csak résszintetikus szerintem, és tényleg vannak 10W40-ben külön dízelhez hangolt

olajok is (pl. elf nagy mester ebben). Sőt, van külön PDTDI motorokhoz is 5W40-es, ez

a Metabondnak is van.

Elküldve
Az csak résszintetikus szerintem, és tényleg vannak 10W40-ben külön dízelhez hangolt

olajok is (pl. elf nagy mester ebben). Sőt, van külön PDTDI motorokhoz is 5W40-es, ez

a Metabondnak is van.

Nem résszintetikus, tényleg fullszintetikus.:-)

Nem akartam hinni a szememnek.

Elküldve
Azért arra ügyeljetek, hogy van bizonyos szavatossági ideje az olajnak, vagyis nem lehet

évekig tárolni és felhasználni, mert idővel kicsapódnak az adalékanyagok.

Ha jól emléxem, a flakonon fel is van ez az időpont tüntetve. :D

2005 02 van ráírva gyártási időpontnak, és 5 év szavatosság.

Ergo ezt még fel lehet használni bőven. :)

Elküldve

Hello!

Van egy Opel Astra F-em 17DR. Szerrintetek milyen tipusú és márkájú olajat kellene bele tennem? Esetleg valami adalékot is tegyek hozzá? Ha igen milyet? Köszi előre is a segítséget!

Elküldve
Hello!

Van egy Opel Astra F-em 17DR. Szerrintetek milyen tipusú és márkájú olajat kellene bele tennem? Esetleg valami adalékot is tegyek hozzá? Ha igen milyet? Köszi előre is a segítséget!

Én azt javaslom,hogy ha 100EKm felett van benne,csakis 15w40-es olaj!Nekem most 10w40 van benne,de soha többett nem rakok bele!

Márkából pedig elég sok jó van szerintem!

Castrol,Mobil-1,Elf,Valvoline és ha kell akkor Futó mester(opel16v) tud hozni Metabondot!

Olajszürő 600Ft,egy jó olaj kb 6-7EFt/5liter és vegyél leeresztőcsavar alá is új rézalátétet(kb50Ft)ne csöpögjön a csere után!

U.i.: Remélem Gabi észrevetted a rejtett marketinget,lassan kedvezmény jár ezért is! :rolleyes:

Elküldve
Én azt javaslom,hogy ha 100EKm felett van benne,csakis 15w40-es olaj!Nekem most 10w40 van benne,de soha többett nem rakok bele!

Márkából pedig elég sok jó van szerintem!

Castrol,Mobil-1,Elf,Valvoline és ha kell akkor Futó mester(opel16v) tud hozni Metabondot!

Olajszürő 600Ft,egy jó olaj kb 6-7EFt/5liter és vegyél leeresztőcsavar alá is új rézalátétet(kb50Ft)ne csöpögjön a csere után!

Most nekem Mobil-1 15w40-es olaj van benne. Az autóba óra szerint 160EKm van. Csak az a baj, hogy elég sok olajat eszik 2000 Km-nél megeszi a litert is, és nem ereszt sehol. ezért gondoltam, hogy valami más olajból talán nem enne ennyit.

Elküldve
Most nekem Mobil-1 15w40-es olaj van benne. Az autóba óra szerint 160EKm van. Csak az a baj, hogy elég sok olajat eszik 2000 Km-nél megeszi a litert is, és nem ereszt sehol. ezért gondoltam, hogy valami más olajból talán nem enne ennyit.

Mobil-1 olaj jó,ha eddig is jó volt nyomhatod bele megint!

Hogy indul hidegben?Nehezen?

Kicsit sok olajat eszik!Lehet,hogy ennyire kopott már a moci? :rolleyes:

Elküldve
Most nekem Mobil-1 15w40-es olaj van benne. Az autóba óra szerint 160EKm van. Csak az a baj, hogy elég sok olajat eszik 2000 Km-nél megeszi a litert is, és nem ereszt sehol. ezért gondoltam, hogy valami más olajból talán nem enne ennyit.

Nincs túl sok kartergáz?

Elküldve
Nincs túl sok kartergáz?

Az az igazság, hogy elég kezdő vagyok ilyen téren és fogalmam se nincs. Hol tudom esetleg megnézni, hogy mennyi a kartergáz? Meg mennyi a normális?

Elküldve
Az az igazság, hogy elég kezdő vagyok ilyen téren és fogalmam se nincs. Hol tudom esetleg megnézni, hogy mennyi a kartergáz? Meg mennyi a normális?

A normális a semennyi.Elvileg a fogyasztás is sokat elárul, de az olajfogyásnak sok oka lehet.A tiéd már kimeríti az átlagon felüli kategóriát, szal lehet, hogy hamarosan egy hengerfejfelújítás, és ha szükséges, gyűrűzés sem ártana.De mindenek előtt egy komperssziómérés, hogy milyen állapotban is van tul.képpen a mocid.

Elküldve
A normális a semennyi.Elvileg a fogyasztás is sokat elárul, de az olajfogyásnak sok oka lehet.A tiéd már kimeríti az átlagon felüli kategóriát, szal lehet, hogy hamarosan egy hengerfejfelújítás, és ha szükséges, gyűrűzés sem ártana.De mindenek előtt egy komperssziómérés, hogy milyen állapotban is van tul.képpen a mocid.

Hát kössz! Akkor majd elviszem egy mesterhez, hogy nézze meg ő is

Elküldve
Hát kössz! Akkor majd elviszem egy mesterhez, hogy nézze meg ő is

A nívópálca mellet megy felfele egy 25-30 mm vastag gumicső, a szelepfedél oldalára, és egy a dekli tetelyéről a szívócsőbe. ha ez utóbbit, járó motor mellet lehúzod, látni fogod a gáz mennyiségét. De vannak árulkodó jelek is. Ezeknél a csöveknél ki szokta nyomni az olajat, (olajgőzt) amit látni is lehet. Szerintem a hengerfej felújjítás nem fogja megszüntetni a kartergáz képződést, sokkal inkább a gyűrűzés, vagy fúrás. Én megúsztam egy gyűrűcserével, de néhany tízezer km után már fúrni is kell,sajna.

Elküldve
A normális a semennyi.Elvileg a fogyasztás is sokat elárul, de az olajfogyásnak sok oka lehet.A tiéd már kimeríti az átlagon felüli kategóriát, szal lehet, hogy hamarosan egy hengerfejfelújítás, és ha szükséges, gyűrűzés sem ártana.De mindenek előtt egy komperssziómérés, hogy milyen állapotban is van tul.képpen a mocid.

Szerintem olyan, hogy semennyi kartergáz, nincs. Résveszteség mindig van, csak a mértéke nem mindegy. Max. a jó állapotú motoron nem olyan látványos a kartergáz.

Elküldve
Szerintem olyan, hogy semennyi kartergáz, nincs. Résveszteség mindig van, csak a mértéke nem mindegy. Max. a jó állapotú motoron nem olyan látványos a kartergáz.

Erre gondoltam! :rolleyes:

Elküldve

Jah, kartergáz és olajfogyasztás mindig minden motorban van.

Legfeljebb az új és újszerű motoroknál nem látványos. Sokan tévhitben vannak azzal kapcsolatosan,

hogy az ő motorjuk egyáltalán nem eszi az olajat. :rolleyes:

Elküldve
Jah, kartergáz és olajfogyasztás mindig minden motorban van.

Legfeljebb az új és újszerű motoroknál nem látványos. Sokan tévhitben vannak azzal kapcsolatosan,

hogy az ő motorjuk egyáltalán nem eszi az olajat. :rolleyes:

Már hallottam ilyent..

Lécci, ezt fejtsd ki bővebben.

Érdekelne.:-)

Elküldve

Lényegében ez fizika és kémia, mélyen nem mennék bele, nem ez a szakterületem. :rolleyes:

De a lényeg az, hogy olajveszteség mindenképpen van, az olaj egy kis része a folyamatos

üzem alatt elégetésre kerül. Gondold át, hogy a hengerfalon folyamatosan olajfilmnek kell

lennie, amit ugye a lehúzógyűrű képez, de minden munkaütemben ennek a filmnek egy

része elég, majd a következő ütemekben folyamatosan "pótlásra kerül". Továbbá a

szelepszáraknál sem tökéletes a tömítettség, ott is veszik olaj.

A kartergázzal jó esetben nem veszik olaj, hiszen ha a motor optimális üzemben dolgozik,

akkor az olaj is optimális hőmérséklettartományban teszi a dolgát, ergo nem szublimál.

Ha nagyon kergetve van a motor, akkor előfordul, hogy az olaj megközelíti a forráspontját,

és elkezd kipárologni. Ilyenkor van veszteség ott is. De még egy fontos szempont van, ami

nem feltétlenül az olajtól függ: rövid úton, hideg menetben a benzin és a vízpára kicsapódása

miatt higul a motorban levő olaj. Ezzel a mennyiségét is "kipótolja", sokan ezért hiszik azt,

hogy az ő motorjukból nem fogy az olaj. Ha pedig sok ilyen után meg van "kergetve" eléggé a

motor, ezek a higulást okozó anyagok hamarabb kipárolognak, ilyenkor az vehető észre, hogy

hirtelen csökken a motorolajszint. Ajánlott is sok városi rövidtávos használat után 4000-5000-es

fordulaton nagy nyomatékkal jól megjáratni a motort, hogy távozzanak ezek az oldott anyagok,

mert a motornak nem tesznek jót.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.