Laci4 Elküldve Január8, 2006 Elküldve Január8, 2006 Mondjuk az ac relé kivétele is sokat segít, ha nem akarunk benyát... Háát te szed ki akkor az AC relét !! :) :) én inkább csak leveszem a bizti tábla tetejét, és ki a biztit, mint hogy lebontsam a fél lábteret :lol: de ez már kezd OFF lenni, oszt kapunk a pofánkra :blink: ui: nem sértésnek, poénnak szántam a hozzászólást!!!!!
Tom Elküldve Január8, 2006 Elküldve Január8, 2006 Tudom, tudom hogy hol van, csak ha biztosra akartok menni... :) Na mind1, az olaj nélküli indítás szempontjából lényegtelen, szóval én is bocsi. :blink: :)
opel16v Elküldve Január9, 2006 Elküldve Január9, 2006 Stock! A gyári ajánlást érdemes szem előtt tartani, ahol is 10-es alsó viszkozítási indexű olajat mondják. A felső index lehet 40,50,60 is, az a felső hőtűrését hivatott jelezni. Persze lehet bele 5-ös olajat is tenni, csak az sokkal "hígabb, vékonyabb", ezért többet fog dolgozni az olajpumpa, a hidrotőkéknek nagyobb lesz a nyomásvesztése... ez pedig főleg nagyobb km szám után már vizualizálható lesz. :blink: Olaj nélkül nem ajánlom megpörgetni a motort, ugyanis a hidrotőkék pár 10 fordulat alatt elengedik a teljes olajnyomásukat, és csak nagyon nehezen veszik újra fel. Tehát jópár percig kell járatni a motort egy ilyen után úgy, hogy hatalmas szelephézag van, ez pedig nem tesz jót neki...
leslie Elküldve Január9, 2006 Elküldve Január9, 2006 Olaj nélkül nem ajánlom megpörgetni a motort, ugyanis a hidrotőkék pár 10 fordulat alatt elengedik a teljes olajnyomásukat, és csak nagyon nehezen veszik újra fel. Tehát jópár percig kell járatni a motort egy ilyen után úgy, hogy hatalmas szelephézag van, ez pedig nem tesz jót neki... Vettem. :blink: Mondjuk normális olajat lecserélve, betartva a csere periódust, sok kosz nem maradhat bennt.
opel16v Elküldve Január9, 2006 Elküldve Január9, 2006 "Mondjuk normális olajat lecserélve, betartva a csere periódust, sok kosz nem maradhat bennt." Ez így igaz, feltéve hogy melegen, sík terepen van leengedve az olaj. :blink:
I_S Elküldve Január17, 2006 Elküldve Január17, 2006 Gabi! Csütörtökön megyek pestre, nem tudsz véletlenül szerezni Metabond olajat addigra? Ismét csereperiódushoz értem :)
I_S Elküldve Január17, 2006 Elküldve Január17, 2006 Fééék. Lehet lesz Debrecenben is, az közelebb lenne.
Stock16v Elküldve Január17, 2006 Elküldve Január17, 2006 Stock! A gyári ajánlást érdemes szem előtt tartani, ahol is 10-es alsó viszkozítási indexű olajat mondják. A felső index lehet 40,50,60 is, az a felső hőtűrését hivatott jelezni. Persze lehet bele 5-ös olajat is tenni, csak az sokkal "hígabb, vékonyabb", ezért többet fog dolgozni az olajpumpa, a hidrotőkéknek nagyobb lesz a nyomásvesztése... ez pedig főleg nagyobb km szám után már vizualizálható lesz. :) Olaj nélkül nem ajánlom megpörgetni a motort, ugyanis a hidrotőkék pár 10 fordulat alatt elengedik a teljes olajnyomásukat, és csak nagyon nehezen veszik újra fel. Tehát jópár percig kell járatni a motort egy ilyen után úgy, hogy hatalmas szelephézag van, ez pedig nem tesz jót neki... Értem. :D Megmondom őszintén hogy nekem nagyon tetszik a metabond 10w40-ese és itt elsősorban az igen kedvező ár/érték arányára gondolok,de az nem "baj" hogy "csak" félszintetikus? A 10w 40-es mind az lesz igaz? 1et láttam eddig amire szintetikus volt írva,de azt gyanítom hogy elírták.
opel16v Elküldve Január17, 2006 Elküldve Január17, 2006 I_S! Ha ott nem tudsz szerválni helyben, akkor hívj holnap, és csütörtökre biztosan lesz a boltban egy a nevedre félretéve! :) 7-17h között tudsz bemenni érte, lágymányosi hídnál a budai oldalon. Stock! Az összes 10W40 résszintetikus, de neked ez kell.
J0hnny Elküldve Január17, 2006 Elküldve Január17, 2006 Futó Mester!úgy néz ki nekem is kikészíthetsz egy 5lityós flakonnal majd évnyitóra!Jösz ugyis nem? :) Mindenképpen 15w40 lesz,csak nem tudom,hogy az UNI vagy HARD? Mi a különbség köztük az áron kivül?
Stock16v Elküldve Január17, 2006 Elküldve Január17, 2006 I_S! Ha ott nem tudsz szerválni helyben, akkor hívj holnap, és csütörtökre biztosan lesz a boltban egy a nevedre félretéve! :) 7-17h között tudsz bemenni érte, lágymányosi hídnál a budai oldalon. Stock! Az összes 10W40 résszintetikus, de neked ez kell. Jó rendben van ilyen megy bele legközelebb. Thx;)
mélykék76 Elküldve Január17, 2006 Elküldve Január17, 2006 Na a nagy "Metabond hurráhangulat" dacára Valvoline Maxlife került a Caravan-ba :) Meglássuk milyen lesz.
Exian Elküldve Január17, 2006 Elküldve Január17, 2006 Na a nagy "Metabond hurráhangulat" dacára Valvoline Maxlife került a Caravan-ba :) Meglássuk milyen lesz. Várom tapasztalataidat :D Mert én is vacilálok, hogy Valvoline Maxlife legyen, vagy Metabond... Most Valvo Topgard van benne, ami mondjuk szépen "muzsikál" (megszűnt a hidegindítás utáni tőke kopogás). De mivel már 180k km felett járok, a Maxlife-t javasolták a Topgard helyett. Mondjuk a Valvo nagyon fogyogat, de ez talán nem is csoda, egyrészt öreg motor, másrészt rettentő rövid távokat megyek hétközben, csak hétvégén van megjáratva a verda, de akkor sem túl hosszú távokon (max 60-70km, hétközben napi 6-8km átlagban).
knight Elküldve Január18, 2006 Elküldve Január18, 2006 Én továbbra is naon meg vok elégedve a TopGard-dal és kevésbé is eszi, mint az előzőt - pedig azt se ette nagyon.
redline Elküldve Január18, 2006 Elküldve Január18, 2006 Pifta milyet raktál bele? én asszem belerakom a 15w40-et mert elegem van a csattogásból
leslie Elküldve Január18, 2006 Elküldve Január18, 2006 én asszem belerakom a 15w40-et mert elegem van a csattogásból Ha nem kap olajat rendesen, az miért jobb? :)
Atommanó Elküldve Január18, 2006 Elküldve Január18, 2006 Pifta milyet raktál bele? én asszem belerakom a 15w40-et mert elegem van a csattogásból Akkor talán hidrotőke csere... :)
mélykék76 Elküldve Január18, 2006 Elküldve Január18, 2006 Várom tapasztalataidat :) Mert én is vacilálok, hogy Valvoline Maxlife legyen, vagy Metabond... Most Valvo Topgard van benne, ami mondjuk szépen "muzsikál" (megszűnt a hidegindítás utáni tőke kopogás). De mivel már 180k km felett járok, a Maxlife-t javasolták a Topgard helyett. Mondjuk a Valvo nagyon fogyogat, de ez talán nem is csoda, egyrészt öreg motor, másrészt rettentő rövid távokat megyek hétközben, csak hétvégén van megjáratva a verda, de akkor sem túl hosszú távokon (max 60-70km, hétközben napi 6-8km átlagban). Olajfogyasztás kapcsán nem fogok tudni igazán reális tapasztalatokról beszámolni, mert a hft-nél nyomja ki hátrafelé, a blokkra az olajat, meg a szelepfedél tömítése is megint megadta magát, hiába lett cserélve.
FPepe Elküldve Január18, 2006 Elküldve Január18, 2006 Olajfogyasztás kapcsán nem fogok tudni igazán reális tapasztalatokról beszámolni, mert a hft-nél nyomja ki hátrafelé, a blokkra az olajat, meg a szelepfedél tömítése is megint megadta magát, hiába lett cserélve. Mélykék: nem lehet, hogy túl nagy az olajnyomás? :)
mélykék76 Elküldve Január18, 2006 Elküldve Január18, 2006 Pifta milyet raktál bele? én asszem belerakom a 15w40-et mert elegem van a csattogásból 10w40est. GsiTomi használ 15w40et ugye ? Próbáld meg, aztán ha nem jön be, akkor csak az marad, amit Anti említett.
Tom Elküldve Január18, 2006 Elküldve Január18, 2006 Akkor talán hidrotőke csere... :D És hengerfej, ha igazán szerencséd van. :)
mélykék76 Elküldve Január18, 2006 Elküldve Január18, 2006 10w40est. GsiTomi használ 15w40et ugye ? Próbáld meg, aztán ha nem jön be, akkor csak az marad, amit Anti említett. Laikusként az mondanám, hogy korábban nem volt olaj a blokk utastér felé eső oldalán, most meg van. Gondolom, elfáradt a tőmítés, ami azért reális 93as autónál. ui: mondjuk lehet 1 olyan megoldás is, hogy a hft a nagy nyomás miatt adta meg magát :)
opel16v Elküldve Január18, 2006 Elküldve Január18, 2006 Johnny! Az UNI magassabb teljesítményszinttel bír, jobban is van adalékolva. Pl. turbósokhoz nem is ajánlják a HARD-ot. Én is inkább az UNI-t javaslom. Redi! "én asszem belerakom a 15w40-et mert elegem van a csattogásból" Tippppikus... Rakjad csak, de ne csodálkozz, hogy utána nemsokára teljes motorgenerál ugrik be a hidrotőkék cseréje helyett. ;) Pííísta! Elhagyni jó a Valvó is. :) :D ;)
mélykék76 Elküldve Január18, 2006 Elküldve Január18, 2006 ....Elhagyni jó a Valvó is. :D ;) ;).... Tudod, ahány ház annyi szokás. Elég ha a te kocsid eregeti füst formájában a Bond, Meta Bon-bont :)
opel16v Elküldve Január18, 2006 Elküldve Január18, 2006 Ja, ahány ház, annyi szopás... :D Nekünk tavaly a szelepszárszimmeringgel volt sajna. Folyt a szelepszárakon az olaj, amikor szétszedtük. :)
Recommended Posts