istván Elküldve December16, 2005 Megoszt Elküldve December16, 2005 Nekem is kopogott 10W40-el. Aztán 15W40-et raktam - és ugyanúgy kopog. Pedig pont azért tettem 15W40-et :lol: . Mindez Valvoline. Érdekes, mikor vettem nem kopogott ennyire :lol: Vajon mivel tuningolták fel? Bizti valami szar adalékkal... na de az enyémben a hajtókar kopog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December16, 2005 Megoszt Elküldve December16, 2005 Ha a hajtókar kopog, akkor annak már mindegy mit raksz, akár lekvár is mehet bele... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve December17, 2005 Megoszt Elküldve December17, 2005 Ha a hajtókar kopog, akkor annak már mindegy mit raksz, akár lekvár is mehet bele... :lol: Hát igen... de szerencsére csak alapjáraton. Már 30 ezer km-t megbírt igy, remélem még fog tartani. Amúgy ilyen esetben mit kell cserélni? Hajtókarcsapszeget, dugattyut? Vagy van még egyéb is itt? Nem láttam még szétszedve... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Itt már teljes generál szükségeltetik, ami alaphangon cakkpakk elérheti a 150-200e huf-ot, szal sztem érdemes keresni bontóban másik ilyen motort, ami jóval kevesebbet futott. :lol: 40-ért már normális állapotút lehet találni, minden sallangjával. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
2004tiborc Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Itt már teljes generál szükségeltetik, ami alaphangon cakkpakk elérheti a 150-200e huf-ot, szal sztem érdemes keresni bontóban másik ilyen motort, ami jóval kevesebbet futott. :blink: 40-ért már normális állapotút lehet találni, minden sallangjával. :) Es azt honnan tudod, hogy kevesebbet futott es jobb allapotban van a bontoban levo motor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stock16v Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Itt már teljes generál szükségeltetik, ami alaphangon cakkpakk elérheti a 150-200e huf-ot, szal sztem érdemes keresni bontóban másik ilyen motort, ami jóval kevesebbet futott. :blink: 40-ért már normális állapotút lehet találni, minden sallangjával. :) Igen ez így van.Én most a hengerfej ügy miatt amiben a hengerfej nem is volt ludas 70ezernél tartok.(a blokkban volt 0,17mm vetemedés)Csak hát ilyenkor a megbontás magával vonja 1-2 dolog cseréjét. Bocsi egy kicsit OFF ez a hozzászolás! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Egyszerű ellenőrizni a motor állapotát... Le kell venni a hengerfejet, megmérni a hengerfalat, ellenőrizni az illesztéseket, csapágyakat... Aki ért hozzá, megmondja mennyi km van benne, és hogy volt használva. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stock16v Elküldve December19, 2005 Megoszt Elküldve December19, 2005 Egyszerű ellenőrizni a motor állapotát... Le kell venni a hengerfejet, megmérni a hengerfalat, ellenőrizni az illesztéseket, csapágyakat... Aki ért hozzá, megmondja mennyi km van benne, és hogy volt használva. :blink: Nem hiszem hogy él olyan bontós a világon aki arra a kérdésre hogy "levehetem a hengerfejet hogy megnézzem milyen állapotban van a motor",azt mondaná hogy persze,semmi akadálya. És ha nincs jó állapotban vagy olyasmi mint a saját mocid,akkor összerakod és azt mondod köszi de marad. Az eddigi bontós tapasztalataim alapján nem hinném hogy ilyen lenne.:)(ha van valami span az persze más) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December20, 2005 Megoszt Elküldve December20, 2005 Ez úgy működőképes, hogy mond egy állapotot a bontós a motorra, kifizeted, de visszavételi garanciával. Aztán hengerfej le, ellenőriz, és ha nem stimmel az állapot a bontós szerintivel, akkor pénz maradéktalanul visszafizet. :blink: Ha ezt a helyszínen elintézed, nem fog kötözködni, meglátod. :) De kanyarodjunk vissza az olajos témához... Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve December20, 2005 Megoszt Elküldve December20, 2005 Holnap délelőtt hozzák a Metabondot házhoz :) :lol: Zsír!!!Remélem "ízletesebb" lesz a mocim számára,mint a benne lötykökődő Valvoline topguard... Tavasszal még 5500-ért vettem ósánba 5L,igaz akcióban,de most szörnyülködve láttam,hogy 9500ft/5L :blink: a gazdaságos áruházban...Na köszönöm,de neeeeeeeem A Meta ára meg épp a kettő között :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Racce Elküldve December20, 2005 Megoszt Elküldve December20, 2005 Megnyugtatlak, az Opel 10W40 olaj is a fent említett eljárással készül, azért olyan olcsó. :) Szerintem mosásra jó a tecsós is. :blink: Egyetértek Ákival,szerintem abszolút jó az Opel olaj, nekem is 10W 40 van a kicsikémben,és ha kell 5ezrenként cserélem,ezen ne múljon...onnantól kezve pedig nincsenek előnyben az méregdrága "jól hangzik a neve" olajak...legalábbis szerintem :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
powerup Elküldve December20, 2005 Megoszt Elküldve December20, 2005 Én is Opel olajat használtam évekig,és jó is volt...Viszont a legutóbbi adag nagyon szar volt,(az Opel beszállítót cserélt)ki is cseréltettem Metabondra!Alig futott kétezret,de úgy folyott ki mint a meleg pisi... :) A Metabond nemcsak jónevű,de jó is ,4lityi megállna neked 5600-ba!Gondolom az Opel félét se veszed sokkal olcsóbban..... :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December21, 2005 Megoszt Elküldve December21, 2005 Racce! Ha jó olajat használsz, nem kell 5-önként cserélgetni. Az Opel 10W40 nem ilyen. Motormosásra viszont szerintem kitűnő, ahhoz elég olcsó. :blink: Amúgy powerupnak igaza van, kicsit drágábban kapsz olyan olajat, ami össze sem hasonlítható az Opel fajta minőségével. :) Megéri 1-2 ezret spórolni cserénként ( és ha 5-önként cseréled az Opel olajad, akkor szarabbul is jössz ki)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Exian Elküldve December21, 2005 Megoszt Elküldve December21, 2005 Bár nagyon alap kérdés, de azért felteszem. A jobb olajakat mikor célszerű cserélni? Hány ezer km-enként? Nekem most Valvoline 10w40 van benne. Ami a használatot illeti: hétközben nagyon rövid távokat megyek, főleg melóba, ami odavissza 6km sincs. Néha bejön a képbe 1-2 út a városban, de ennyi. Hétvégén viszont rendesen megvan járatva, 150-200km belemegy országúton. Ilyen használattal elég, ha 8e km után lecserélem? Mert kb így tervezem a cserét, de igazából nemtudom, hogy ráér e később, vagy esetleg előbb kellene, vagy nincs semmi jelentősége...?! Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve December22, 2005 Megoszt Elküldve December22, 2005 Én maradnék a 10e-nél. De nézd meg a pálcán az olajat, ha nagyon dzsuva, akkor cseréld előbb. A rövid utakat nem nagyon szereti az olaj, ugyebár. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December22, 2005 Megoszt Elküldve December22, 2005 Ilyen felhasználás mellett maximum 10000km a csereperiódus, de azzal csak jót teszel a motornak, ha kicsivel előbb cseréled. Persze az elhasználódás mértéke olajtól is függ, de a Valvoline nem rossz olaj, használhatod nyugodtan addig. Akinél van olajnyomásmérő, az azon is észreveheti az elhasználódást, mert üzemmeleg állapotban pártized bárral kevesebb lesz a nyomása az új állapotához képest az olajnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve December22, 2005 Megoszt Elküldve December22, 2005 Utólag lehet belehekkelni a gépe olajnyomás-hőfok mérőt? Vagy csak nagyon advanced user gondolkodjon ilyenen? :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December22, 2005 Megoszt Elküldve December22, 2005 Nem nehéz. Pl. homasitában lehet kapni VDO típust, szondával együtt két éve 8500 volt az enyém. Kell hozzá egy átalakítóelem, mert nem jó a szonda menete Opelhoz, de ilyet is lehet külön kapni. Utána meg már csak be kell kábelezni (+,-,világítás,szonda). Ja, és a szondán ott a gyári kapcsolójel is, szal a műszeregység lámpája eredeti funkciójában működik tovább. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Exian Elküldve December22, 2005 Megoszt Elküldve December22, 2005 Ilyen felhasználás mellett maximum 10000km a csereperiódus, de azzal csak jót teszel a motornak, ha kicsivel előbb cseréled. Persze az elhasználódás mértéke olajtól is függ, de a Valvoline nem rossz olaj, használhatod nyugodtan addig. Akinél van olajnyomásmérő, az azon is észreveheti az elhasználódást, mert üzemmeleg állapotban pártized bárral kevesebb lesz a nyomása az új állapotához képest az olajnak. Aha, köszi, akkor 8-10e km közé fogom belőni a cserét (addig még szerencsére van minimum 3-4e km vissza :blink:). Olajnyomással kapcsolatban: van ugyebár ez az olaj visszajelző lámpa a műszerfalon... ennek hány másodperc után kell "elaludnia" beindítás után? Normális az, hogy most így télen tovább világít? Nyáron, melegben (de hidegindítás után) 1-2 mp után elaludt mindig, meleg motorral szinte azonnal (kevesebb mint 1mp, ez igaz most is ebben a hidegben természetesen, hiszen a motor/olaj meleg ilyenkor is használat közben :)), viszont most télen hidegindításkor olyan jó 3-4mp -ig világit a pilács. Bár inkább csak 3, igazából nem mértem le, csak ahogy emlékszem rá. Szóval mi a normális ezzel a visszajelző lámpionnal kapcsolatban? Lehet, hogy már kérdeztem ezt régebben, de totál nem emlékszem rá, szori :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Racce Elküldve December22, 2005 Megoszt Elküldve December22, 2005 nekem egyenlőre megéri :) direkt azért cseréltük ki hama-hama az olajamat,mert szeretnék nagyon vigyázni erre a mocira....most akkor öntsem ki az Opel olajat, mert xar???? :blink: tényleg érdekel a téma,mert olyan nagyon sok tapasztalatom nincs a z olajak terén,de nem hallottam még ilyen rosszakat az Opel olajról....én még most is azt mondom,hogy szerintem annál sokkal jobb, minthogy motormosásra használja az ember fia...persze mindenkinek megvan a véleménye :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve December22, 2005 Megoszt Elküldve December22, 2005 Utólag lehet belehekkelni a gépe olajnyomás-hőfok mérőt? Vagy csak nagyon advanced user gondolkodjon ilyenen? :blink: Nekem már benne van. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December22, 2005 Megoszt Elküldve December22, 2005 "Opel olajról....én még most is azt mondom,hogy szerintem annál sokkal jobb, minthogy motormosásra használja az ember " Ez csak magánvéleményem, de szerintem nem jobb annál. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stock16v Elküldve December25, 2005 Megoszt Elküldve December25, 2005 Váltóolaj tekintetében van valakinek tapasztalata hogy milyet érdemes beletölteni?Ja és a mennyiség is kérdés lenne bár ezt az autósboltban(ahol majd venni fogom)biztosan meg tudják mondani. Köszönöm előre is! :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December25, 2005 Megoszt Elküldve December25, 2005 Váltóolaj tekintetében van valakinek tapasztalata hogy milyet érdemes beletölteni?Ja és a mennyiség is kérdés lenne bár ezt az autósboltban(ahol majd venni fogom)biztosan meg tudják mondani. Köszönöm előre is! :blink: Váltóolajból csak a gyárit javaslom,1700Ft körül van literje,F-13-ba aszem nekem 1,7l kell,nem tom a tiéden milyen van,de abba is kb ennyi kell! Próbált már egyik kartásunk Rowe váltóolajat,de a szuszogónál kiköpte,nem tetszett neki,szal csakis gyárit! Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve December25, 2005 Megoszt Elküldve December25, 2005 Ha már a váltóolajnál tartunk,akkor kérdésem a következő: Mostanában nehezen megy a váltás,különösen 0-1;1-2;2-1 fokozatokba. Ez tudom hogy a tél beálltával normális dolog(hogy nehezebb berakni),de nekem nagyon nehezen veszi,amíg be nem melegszik a motor :blink: Ha lecserélem a váltóolajat én is,akkor előreláthatólag jobb lesz a helyzet??? Ja és az enyémbe milyen kell,tudja valaki? Az autó C14NZ és most volt 6éves,nem hiszem h lett volna cserélve benne...(1éve van nálam) köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts