Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

tény, hogy most a metától könnyebben, il. csendesebben indúl már hidegen is, és amikor a múlt héten vagy 2 reggel jeget kellett kapargatnom, akkor is km 2 másodperc után elhalgattak a tőkéim, pedig nem újak már.

Elküldve

Örülök hogy neked is bevált az olaj. :D

Én is döntöttem, idei télen nem lesz olajváltás (amióta megvan az Astra,

minden évben más márkára váltottam :P ), marad a Metabond, nagyon

királyul bírja a kiképzést. :P

WZsolt!

Pontosan! Mókusvakítás, hogy kisebb karbantartási költséget tudjanak kihozni... verseny van a piacon ugye... :D

Ha használni szeretnéd az autót 1xx000 km-rel is, akkor 15-önként olajcsere! :D

Elküldve

Nagyjából úgy szól a fáma az olajgyártók ajánlása szerint, hogy az újabb környezetvédelmi osztályokba sorolt autóknál (Opelnél Z-s motorokat jelenthet) 8-10e km a csereperiódus, amennyiben rövid távra van használva, vagy nagyobb igénybevételnek van kitéve. "Országúti cirkáló módban" 15-20e km periódust emlegetnek.

Elküldve

:idea: Azt az évszámot majd megkeresem! :wink:

Lehet hogy kód formájában, de asszem van.

Goto gumi, felni topic és járjunk utána. :wink:

Elküldve
Nagyjából úgy szól a fáma az olajgyártók ajánlása szerint, hogy az újabb környezetvédelmi osztályokba sorolt autóknál (Opelnél Z-s motorokat jelenthet) 8-10e km a csereperiódus, amennyiben rövid távra van használva, vagy nagyobb igénybevételnek van kitéve. "Országúti cirkáló módban" 15-20e km periódust emlegetnek.

S, aki tanulta a szakmát, elmúlt 18 éves, az nem hisz a mesékben.Szerintem. :wink:

Elküldve

S, aki tanulta a szakmát, elmúlt 18 éves, az nem hisz a mesékben.Szerintem. :wink:

Azért vannak dolgok amivel megtámogatták a mesét. Állítólag jobb minőségű a szűrő, jobb olajat is követel, ja és nem 3.6l hanem 5l olaj megy bele. Kamionoknál van ami 100ekm-t elmegy egy olajcserével de ott is komoly olajszűrőrendszer van és nagy, nagyon nagy mennyiségű motorolaj!

Elküldve
Azért vannak dolgok amivel megtámogatták a mesét. Állítólag jobb minőségű a szűrő, jobb olajat is követel, ja és nem 3.6l hanem 5l olaj megy bele. Kamionoknál van ami 100ekm-t elmegy egy olajcserével de ott is komoly olajszűrőrendszer van és nagy, nagyon nagy mennyiségű motorolaj!

De az Astra nem kamion bázz! :P :D :D

Elküldve

Teljesen mindegy, milyen minőségű a szűrő... ha az olaj veszít a viszkozításából, azt a szűrő nem adja vissza.

A kamionok már egyszer szóba kerültek... szerinted a 100e km alatt hányszor hül le egy kamionban az olaj? :P

Folyamatos üzemben nem veszti annyira el a tulajdonságait az olaj.

Elküldve
Teljesen mindegy, milyen minőségű a szűrő... ha az olaj veszít a viszkozításából, azt a szűrő nem adja vissza.

A kamionok már egyszer szóba kerültek... szerinted a 100e km alatt hányszor hül le egy kamionban az olaj? :P

Folyamatos üzemben nem veszti annyira el a tulajdonságait az olaj.

Akkor mégis lehet valami abban a 30ekm vagy 1év verzióban. Ha ennyit megy az ember egy év alatt akkor feltételezhető, hogy hosszú utakra használja és nem hűl le annyiszor az olaj :D

OK abbahagyom csak gondoltam vitatkozom egy kicsit :wink:

Elküldve

Én március óta mentem az Omegával 20000km-ert. Zömében rövid utak ezek... Nem tudnának rábeszélni, hogy 10 ezernél többet menjek egy olajjal, pedig nagyon jó minőségű van benne (Metabond).

Tehát még belegondolás szinten sem foglalkozom ezzel a 30e km-rel, ezt a marketingmenedzserek találták ki, akik köztudottan azért lettek azok, mert nem értenek semmihez, csak az üres szövegeléshez. :P

Elküldve

Kovetkezot hallotam egy szervizben

"A motorolajcserenel vigyazni kell, ha nem tudod milyen oil volt benne elotte, mert ha tul nagy a kulonbseg az elozo olaj es az uj olaj minosege kozott akkor ez arthat a motornak" :?: igaz ez vagy csak parasztvakitas

antitalent :P

Elküldve

Ha azonos viszkozítású és teljesítményszintű olajra váltasz, semmi

félnivalód nem lehet. Az ilyen olajok maradéktalanul keverednek

egymással.

Elküldve
Megnézheted bármelyik olajgyártó ajánlását, és utána beinthetsz az autógyárak ajánlásainak.

Örök téma lesz,de komolyabb olaj cégnél nem találsz csere ajánlást.Az autó előírása a mérvadó,az olajos cégek/amelyiknek saját fejlesztő laborja van!/az autó gyártóktól kapják az igényeket mit kell teljesíteni az adott motorhoz,az olajnak.Ennek ellenére meggyőztetek én is 15000km körül cserélem,bár 2 hónapja volt fejtágítás olaj ügyben,az olasz tudor mást mesélt. :roll:

Elküldve

Az olaszokban szemernyi bizodalmam sincs. Főleg azután, hogy ők vezették be először (Fiat) ezt a hosszú karbantartási intervallumot, amivel mindjárt jól rá is b@sztam, mikor megpróbáltam betartani...

Azóta semmi kétségem affelől, ami az olajgyártó ajánlása (pl. BP állásfoglalásban olvastam valahol, hogy ők 10e km-t ajánlanak személyautóknál az összes általuk kínált különböző viszkozítású olajokra cserének) az autógyáréval szemben.

Elküldve

Sziasztok!

Bekerült az Astrába a Metabond olaj. Ezzel kapcsolatban pár észrevétel.

Az autó az olajcsere után szinte kicserélődött, vajpuha lett a járása.

Az Opel olaj a 3000 km (igaz nagyon rövid utakkal) után úgy nézett ki, hogy a szerelő megkérdezte milyen olaj ez, hogy ilyen rosszul néz ki.

Most világosodott meg számomra, hogy az előző olajcserénél a szerelő kb 0,5 liter régi olajat benhagyott a motorban, ezért lett az olajszint MAX fölötti 3,5 liter beöntése után.

Elküldve

Nekem is most Opel 10W40 olaj van benne, de legközelebb biztos nem ez kerül bele. Kicsit keményebb a motor járása, mint előtte volt, bár nem tudom, mi lehett benne előtte :roll:

Kérdés: olvastam itt, hogy évente le kell cserélni az olajat, ez most komoly? Akkor is célszerű lecserélni, ha még közel se mentem vele 10e km-t? Mióta megvan ez autó (júni közepe) kb. 1600km-t mentem vele.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.